Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חווית טיפול ראשון בצ'מפיון מוטורס


yoni2sh
שימו לב! השרשור הזה בן 1007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@Mr.Hybrid

בין מורשה למורשה יבואן הייתי בוחר באחרון, כיוון שהייתי יודע שטופל לפי הוראות יצרן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

לפני 17 שעות, yoni2sh כתב:

 

רק אני רואה מה לא בסדר בתמונה ?

לא. כולם רואים. 

כולם פשוט לא מופתעים ורגילים לזה. 

תודה על השיתוף, באמת ובלי ציניות הפקתי מקריאת החוויה שלך וצקצקתי תוך כדי קריאה איזה קק* המוסך שאליו הלכת, בעיקר על האיומים של האחריות. 

אבל, זה שרשור פריקה, אז ככזה אין לך מה להיות מופתע מדעות שחולקות עליך. 

אלא אם זה שרשור פרקטי ואז אשמח לשמוע מה אתה מציע. רק בבקשה בלי לשרוף את תל אביב. 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני מציע ?

אולי כוח קניה של צרכנים ? 

למה באמת אין לנו כוח כחברי פורום ? 

 

אני מבין שיש דרך ארוכה עד שנשנה משהו,אבל צריך להתחיל ממשהו.

 

לפחות להפסיק את הפרקטיקה של הפיתויים ואז האיומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ניקו פ. כתב:

כולם פשוט לא מופתעים ורגילים לזה. ....אבל, זה שרשור פריקה

אז לפי גישה הזאת 99% מהפורום מלא ב"שירשור פריקה"....פשוט חייבים לפרוק תסכול,או לשתף ייאוש או בקשות לאבחן רכבים דרך "מקלדת",וכבוד ל-1% שאשכרה מסבירים ומלמדים איך עושים דברים בפרקטיקה,כולל תיעוד מצולם :mm_yeah:

 

לפני 19 דקות, ניקו פ. כתב:

אלא אם זה שרשור פרקטי ואז אשמח לשמוע מה אתה מציע.

הפרקטיקה ידוע,קוראים להם "מוסכים מומחים",אבל רוב ההנהלה פה והמגיבים הפעילים משוכנעים שטייטל של "מוסך מורשה יבואן" זה שיא המקצועיות ויושר....בקיצור חוץ מהמגזר החרדי אין סיכוי לחינוך צרכני באמת בארץ,להוציא "קיטור" יותר פשוט ומהיר דרך פייס או טיק טוק,הרי ממילא חיים בעידן אינסטנט,לא צריך לחשוב/ללמוד יותר מדי....העיקר לפרוק ומהר :D

לפני 31 דקות, yoni2sh כתב:

למה באמת אין לנו כוח כחברי פורום ? 

 איזה כח יהיה לנו כאשר אנחנו "לקוחות שבויים" הרי הרוב המוחלט פה סקפטי בקשר לכל דבר מעבר ל"מורשה יבואן",איזה סיבה יש ליבואנים לתת אפילו 1% הנחה רק בגלל שאתה חבר פורום רכב בישראל ? היבואנים נמצאים בפורום לא באמת כדי לעזור,אלא מסיבות שונות לגמרה :cool: 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, ocsi4u כתב:

אבל רוב ההנהלה פה והמגיבים הפעילים משוכנעים שטייטל של "מוסך מורשה יבואן" זה שיא המקצועיות ויושר....

מה הקשר להנהלת הפורום? יש באשכול תגובות לכאן ולכאן אין איזה דיירקטיבה של "ההנהלה".

לא ראיתי אף תגובה באשכול שטענה שמוסך יבואן זה שיא היושר, להיפך יש הסכמה גורפת שהמחיר שנדרש מפות"ש היה גבוה וש"בדיקת הקיץ" הינה טריק שיווקי.

רוב התגובות בעד הטיפול במוסך יבואן מדברות על הסיבות למה לבלוע את הצפרדע ולטפל שם בזמן שהרכב באחריות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yulianx כתב:

@Mr.Hybrid

בין מורשה למורשה יבואן הייתי בוחר באחרון, כיוון שהייתי יודע שטופל לפי הוראות יצרן.

 

כאן אני מעוניין לחלוק עלייך.

 

לא פעם לפני טיפול אני מבקש הצעה מיותר ממוסך אחד.

ויש הפרשי מחירים.

לא פעם הם נובעים משוני בטיפול. אחד מחליף פילטר אוויר/מזגן/פלאגים/נוזל בלמים - אחד אחר לא.

 

היתרון הוא לדעתי שבמוסך מורשה יבואן ברוב המקרים תקבל חלפים מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Nakamichi כתב:

לדעתי שבמוסך מורשה יבואן ברוב המקרים תקבל חלפים מקוריים.

לא בהכרח, מוסכים רבים מציעים ללקוחות מקורי או תחליפי. החליפי לא פעם באיכות נמוכה מאד,(כפי שרון הדגים לא פעם)

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמור.

 

לפני 8 דקות, menir1 כתב:

לא בהכרח, מוסכים רבים מציעים ללקוחות מקורי או תחליפי. החליפי לא פעם באיכות נמוכה מאד,(כפי שרון הדגים לא פעם)

 

אמרתי, ברוב המקרים. 

אתה יודע מה אני אלך לקראתך יותר.

במורשה ברוב המקרים תינתן לך האופציה לבחור במקורי ובנוסף, ברוב המקרים המקורי יהיה באמת מקורי.

 

מוסך בד"כ לא מזמין מהיבואן אלא דרך חנות שהסחורה שלה מקורית או לא.

לא כל המוסכים המורשים (בעיקר זכיינים) קונים את כל החלפים (גם המקוריים) דרך היבואן.

 

אבל שוב, בד"כ רוב הסיכויים שבמוסך מורשה תקבל חלק מקורי.

 

מי שהולך למוסך מורשה לשים חלפים חליפיים פשוט זורק כסף לפח. אבל זה דיון אחר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 3 דקות, roy007 כתב:

רק שאלה..

אם אני מביא את אותו שמן שהם מציעים שם ב315₪ ונותן להם להשתמש בזה בטיפול, גם זה פוגם באחריות?

 

 

זה נתון לשיקול היבואן וגם תלוי בתקלה,

למשל - אם בטיפולים הוחלף שמן מנוע שאתה הבאת אך התקלה היא רכיב חשמלי ברכב,

ברור שאין קשר בין הדברים ולכן האחריות מתקיימת, אך אם התקלה היא מכאנית, 

היבואן יכול להתנער ממך בטענה שהחלפים שהבאת בטיפולים הם הגורמים לתקלה ואינו יכול לקחת אחריות במקרה זה.

 

לפני 6 דקות, Nakamichi כתב:

במורשה ברוב המקרים תינתן לך האופציה לבחור במקורי ובנוסף, ברוב המקרים המקורי יהיה באמת מקורי.

מוסך בד"כ לא מזמין מהיבואן אלא דרך חנות שהסחורה שלה מקורית או לא.

לא כל המוסכים המורשים (בעיקר זכיינים) קונים את כל החלפים (גם המקוריים) דרך היבואן.

 

נעשה קצת סדר כי אתה טועה ומטעה.

ע"פ חוק הרישוי החדש מתאריך 18.10.2016 - מוסך מורשה חייב להציע לך חלק מקורי וגם חלק תחליפי בכל טיפול.  

נהוג שמחיר התחליפי יהיה נמוך 30% ממחיר המקורי.

 

מוסך כן מזמין מהיבואן / ספק שמייבא באופן סדיר, ולא דרך חנות

(הפריט מהחנות יהיה כבר יד 3 וזה כבר לא משתלם)

למרות שיש מקרים מיוחדים שכן רוכשים חלק מחנות במקרה ומדובר בצורך מיידי

(למשל בולם מיוחד או חלק שעובר שיפור/שיפוץ בארץ).

 

רוב המוסכים המורשים כן קונים את החלפים דרך היבואן משלל סיבות:

קלות (מערכת ממוחשבת עם תקשורת ישירה למחסני היבואן),

נוחות (מק"טים זהים),

מחיר (הנחות משמעותיות) ועוד ..

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לגבי החוק וחובת הצעה של חלק חליפי. אתה צודק. לא ידעתי והשכלתי.

 

2. ממה שאני יודע וראיתי חלק ניכר מהמוסכים עובדים מול חנויות חלפים באזור שלהן. לא ישירות מול יבואן. אז אני מתעקש על הנקודה הזאת.

 

3. לגבי המוסכים המורשים - אני כאמור מסכים, אבל שוב, ישנם מוסכים מורשים שלא רוכשים ישירות מהיבואן, כי גם אחרי הנחות מסיבות כאלו ואחרות זה עדיף להם. שוב. זה המיעוט. אתה צודק שהרוב קונים מהיבואן. זה גם מה שאמרתי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, electric כתב:

רוב התגובות בעד הטיפול במוסך יבואן מדברות על הסיבות למה לבלוע את הצפרדע ולטפל שם בזמן שהרכב באחריות.

בטח קיים דיירקטיבה של "ההנהלה",ותאמין לי,יש להם הרבה לחץ מצד היבואנים,לכן חלק מהתגובות נמחקות מכל מני סיבות !
ורוב ה"ירוקים" גם דוגלים בשיטת "לבלוע את הצפרדע".
אבל בוא נחדד כמה נקודות.
זה לא דיון שכל מוסך יבואן זה ה"שטן" וכל מוסך מומחה זה "דבש".
הרי לא חסר מוסכים עם שלט "מומחה" לרכבים מסוימים,מטעם עצמם שזה בעצם מוסך כללי "מחופש",הרי אין באמת תקן מוגדר לזה היום !
מוסך מומחה "אמיתי" זה אחד שכל הזמן שואף ללמוד,עובד לפי הוראות יצרן,מכיר את הדגמים ומה המחלות הידועות,וכל הזמן מצטייד בציוד הכי חדיש כדי שיכול להמשיך לטפל ברכבים הכי חדשים.האם זה קל או זול ? ממש לא,משנה לשנה יותר ויותר קשה,אבל בהחלט לא בלתי אפשרי,לכן מי שמבין את העלויות,יודע שמוסך מומחה איכותי לא יכול להיות חצי מחיר בטיפולים שוטפים תקופתיים,אבל בתיקונים רציניים (וואלה לא הכל במסגרת "רצון טוב" בעולם הזה) זה לרוב יהיה שמיים וארץ לטובת מומחה,עם סיכוי טוב שגם יתקנו באמת ולא סתם יחליפו חצי אוטו בלי לתקן את שורש הבעיה !
אז נכון ,למוסך יבואן יש את היכולת "לאיים" בלי סוף עם "רצון טוב" אבל תאמין לי יש לו גם הרבה "משקולות" על הגב בשנים האחרונות עם כמה שינוים סוף סוף לטובת לקוח וריבוי יבוא מקביל,והוצאות תקורה מטורפות,ולא פעם הוא בין הפטיש לסדן (בין יצרן ללקוח) ומודע שעם כל הרצון שלו,לא באמת משרת את האינטרס של הלקוח,לכן יש הרבה "מוסכים מומחה" שפעם היו חלק מרשת,או עבדו בכזה,והחליטו לפרוש,ולהתרכז באיכות,מקצועיות ושירות,ולא ב"מסה" !!
בעיניי הנקודה המרכזית של הדיון,איך לגרום לתחרות בריאה ולא באיומים,אבל זה מצריך טיפול חקיקתי שלא קרה וגם לא יקרה בעתיד הקרוב,וזה דיון רציני בנפרד !
אבל מרוב הסקפטיות ודעות קדומות איך זה יקרה בדיוק ?

לפני 59 דקות, Mr.Hybrid כתב:

רוב המוסכים המורשים כן קונים את החלפים דרך היבואן משלל סיבות:

קלות (מערכת ממוחשבת עם תקשורת ישירה למחסני היבואן),

נוחות (מק"טים זהים),

מחיר (הנחות משמעותיות) ועוד ..

שכחת לציין את הסיבה העיקרית:
חייבים !!!
3 הסיבות האחרות היה יכול להשיג גם ממקומות אחרים,אבל זה ה"שרשרת המזון",המאיים הוא בעצמו גם מאויים ע"י היבואן !!
הרי היבואן רואה דו"ח כניסות ברשת,נראה לך פתאום מוסך מורשה לא בבעלות יבואן יכול להזמין בעשרות אחוזים ממקום אחר,בלי לקבל שיחת נזיפה ?!?!?

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני שעתיים, ocsi4u כתב:

אבל רוב ההנהלה פה והמגיבים הפעילים משוכנעים שטייטל של "מוסך מורשה יבואן" זה שיא המקצועיות ויושר..

 

לפני 37 דקות, ocsi4u כתב:

בטח קיים דיירקטיבה של "ההנהלה",ותאמין לי,יש להם הרבה לחץ מצד היבואנים,לכן חלק מהתגובות נמחקות מכל מני סיבות !
ורוב ה"ירוקים" גם דוגלים בשיטת "לבלוע את הצפרדע".

אתה רוצה צ'אנס להסביר את השטויות האלה?

שלא לומר שקר, המצאה, מעבר על חוקי פורום ועוד.

  • רעיון טוב! 6

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין סתימת פיות לפגיעה בשם הטוב! 

שמישהו מאשים אותי ואת חברי שאנחנו מקבלים הוראות מיבואנים ומוחקים הודעות כי יבואנים הפעילו עלינו לחץ, זאת הוצאת דיבה! 

 

כל המנהלים פה, עושים זאת בהתנדבות ואנחנו לא דופקים חשבון לאף אחד. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1007 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...