Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ שהסתבך - איך כדאי להתקדם?


AssafO
שימו לב! השרשור הזה בן 966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מפחיד. עשיתי גם שיפוץ בבית ישן עכשיו (קרקע אם זה משנה).
גם אצלי הקיר היה עקום. גם אצלי השיפוצניק יישר עם הדבק, כנראה שהם לא אוהבים לעבוד קשה...
העובי מאחורי האריח הוא יותר מס"מ בוודאות, נראה יותר גמו מדף מדבק. צריך לציין שגם האריח עצמו הוא אריח ספרדי עבה וכבד (כס"מ עובי בערך) בגודל של 30 על כמעט 90. הוא השתמש בדבק 109, התקמצן גם בדבק ולא קנה 116.
מקווה שלא אכלתי אותה גם.

למדתי מהשיפוץ הקטן שלי הרבה... בפעם הבאה אשאל הרבה שאלות לפני שאתחיל והמחיר יהיה בעדיפות יותר נמוכה.
מקווה שמה שהוא עשה שם יחזיק 3 שנים כפי שתיכננתי. אם כן אסתכל על העניין בקורס מזורז וקצת יקר בשיפוצים ואכתיר את האירוע כחיובי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

109 הוא דבק חזק (C2TE). 

לפי תיאור האריח, מרב הסיכויים שלא תהיה לך שום בעיה, למרות עובי ההדבקה. אריחים בגדלים האלו לרוב אינם סופגים - ואם מדובר באריח כבד ועבה, יש סיכוי שזה גרניט פורצלן. 

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי שאני פרנואיד.
הבחור אצלי באמת היה עם הרבה כוונות טובות, ויש מצב גדול שהוא הממוצע, אולי יותר מכך אפילו ולי יש דרישות קצת לא הגיוניות.
פשוט בלא מעט דברים היו פערים בהבנה ובציפיות ובאיכות העבודה (אני לא איש מקצוע ואולי אני לא מבין/יודע לשפוט עבודה), אבל מי יודע אולי ככה זה בשיפוצים תמיד.

נקווה שלא יהיו בעיות, ואם כן נראה מה הוא באמת שווה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

מקפיץ למען הדורות הבאים - לטובת חידוד חלק מדברים שנכתבו כאן ולא היו 100% מדוייקים:

באריחים סופגים עד 10% ומעל 10% יש דבקים ספציפיים שצריך להשתמש בהם.

המטרה היא לא בהכרח להשתמש בדבק גמיש, אלא בדבק שמתאים לאריחים סופגים - כאשר מאחוריו עומדת תכונה ספציפית: אינו מתכווץ.


האריחים מסווגים לפי קבוצות, כאשר קבוצה II או III הן הרלוונטיות (מאפיין ייצור האריח פחות רלוונטי, ואם זה A או B או C זה פחות מעניין).
קבוצה II היא ספיגות בין 6 ל 10% וקבוצה III היא 10% ומעלה.

על קרטון האריח יהיה רשום הסיווג. 
בתמונה המצורפת - סיווג BIII כאשר רשום בצד שזה 10% ומעלה.

בשביל לא לסבך יותר מידי - הכללים הבסיסיים שיעזרו לכם לבחור את הדבק הנכון הם פשוטים- וזה, בגדול, "ללכת על בטוח":

1. אם מדובר באריח קרמיקה "רגיל" (קרי: לא גרניט פורצלן) לקירות - דבק 601 של תרמוקיר - פלסטומר. הדבק מתאים לאריחים ברמת ספיגה של 10% ומעלה, קל וחומר גם אם מדובר באריח שסופג פחות מזה. הדבק הוא דבק ברמת חוזק C1 ורמת גמישות S1. הדבק מתאים למגוון עצום של תשתיות ולכן לדעתי זהו הדבק הכי "ללכת על בטוח" (תשתיות שהיצרן מצהיר שהוא מתאים להן: בטון, בלוק בטון, טיח, לוחות גבס, בלוק גבס (מחייב פריימר PR004 לפני) וכד'.
הדבק יתאים באופן מושלם גם אם יש לכם אריחים אבל האריזה בלויה לגמרי (או ישנה) והיצרן לא רשם את רמת הספיגות של החומר.

2. אם מדובר בגרניט פורצלן (לקירות בלוקים רגילים או לרצפה) - אפשר להשתמש בדבק צמנטי חזק ופשוט כגון "109" של מיסטר פיקס (זהו דבק צמנטי ברמת חוזק גבוהה: C2) או דבק 500 של תרמוקיר- פלסטומר, כל עוד מדובר בתשתית צמנטית רגילה.
אם מדובר בתשתית "גמישה" כמו לוח גבס או כל דבר אחר שאתם לא סגורים עליו שהוא יציב כמו בטון  - חייבים להשתמש בדבק גמיש גם אם מדובר בגרניט פורצלן (זה אומר דרגת גמישות S1 לפחות. במיסטר פיקס זה יהיה למשל 116, בטרמוקיר-פלסטומר זה יהיה "503S" וגם  601, 602, 603).

כמו שאתם מבינים, גרניט פורצלן זה אריח מאוד לא מפונק. הוא לא ממש סופג, הוא חזק ולא מצריך יותר מידי חומרים יקרים בהדבקה.
אריחים רגילים אחרים - לכו על בטוח - 601, הוא יכסה לכם כל אריח על (כמעט) כל תשתית אפשרית.

הדבקים הזולים יותר (500-503) מתאימים לאריחים ברמת ספיגות של עד 10% (שזה יפה מאוד !!) ולתשתיות צמנטיות בלבד. ללוח גבס חייבים דבק "503S" או 600 ומעלה בגלל הגמישות.

למיסטר פיקס יש סדרות מעולות של דבקים (131+132, שמתאימים לאריחים סופגים - ומסווגים כ"דבק שאינו מתכווץ") רק שיש בעיה אחת: ברוב חנויות חומרי הבניין מחזיקים את ה 109 הקלאסי וה-116 החזק, אבל למצוא 131+132 ? נו באמת, להוציא מים מהסלע כנראה שיהיה יותר קל (לא לפני שתקבלו פרצוף עגל מהמוכר אם תשאלו אם יש לו 131/132 של מיסטר פיקס...).

בנוגע למחירים: ה 109 נחשב לדבק זול וחזק (כמו ה 500) ומחירו נע באיזור 30-35 שח לשק.
ה 116 מעט יותר יקר (באיזור 50 שח לשק, פלוס מינוס 5 שח) וה-601 הוא הטופ גם במחיר: כ 65 שח לשק פלוס מינוס 5 ש"ח.

איציק

WhatsApp Image 2021-08-03 at 08.11.51.jpeg

WhatsApp Image 2021-08-05 at 17.12.41.jpeg

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...