Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

לאחרונה רכשתי רכב משומש (מאזדה 3 גלגלים מידה 18), ועל פי ממצאי הבדיקה בטכנו טסט עליי להחליף את שני הצמיגים הקדמיים ברכב. 

שני הצמיגים האחוריים אלו צמיגים של Dunlop מסוג SP שהם במצב בסדר גמור, אבל שני הצמיגים הקדמיים כבר עשו את שלהם ודורשים החלפה.

חשבתי להחליף את השניים הקדמיים ל Michelin Primacy 4 או ל Goodyear F1 Asymmetric , אבל השאלה היא האם זה מסתדר עם העובדה שבשני הגלגלים האחוריים מותקנים צמיגים של Dunlop?

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם

על אותו סרן (ציר) צריכים להיות צמיגים זהים. לא רק יצרן ודגם אלא גם מידת שחיקה. דהיינו, לא להרכיב צמיג משומש עם חדש על אותו הסרן.

גם צמיג ששימש כרזרבי במשך כמה שנים לא לערבב עם אחרים, לא עם חדשים ולא עם ישנים. הוא נראה חדש ולא שחוק, אבל הגומי שלו יבש יותר.

 

אם אני לא טועה, ברכבים בעלי הנעה כפולה, כדוגמת אלו של סובארו, נדרשת רבעיית צמיגים זהה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

המהדרין יאמרו שמקומם של הצמיגים הטובים הוא על כל הגלגלים...

 

אבל בוא רק נגיד שבוודאי שמקומם של הצמיגים הטובים אינו רק מקדימה. זה מתכון לחוסר יציבות.

 

לפני 9 שעות, אורי מ. כתב:

אם אני לא טועה, ברכבים בעלי הנעה כפולה, כדוגמת אלו של סובארו, נדרשת רבעיית צמיגים זהה.

 

אתה לא טועה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, דובר בצמיגים חדשים. לא דובר בטובים (או לא טובים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

"טובים" זה רק מטבע לשון. הכוונה היא שאם יש הבדל בין שני הסרנים שמצדיק מחשבה היכן לשים את הזוג החדש, כנראה שכדאי כבר להחליף רביעיה וזהו.

 

אבל בוא רק נגיד שבוודאי שלא מתקינים את הצמיגים החדשים מקדימה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לפני שעה, חן ג. כתב:

אבל בוא רק נגיד שבוודאי שלא מתקינים את הצמיגים החדשים מקדימה.

 

למה לא? 

אם הצמיגים הקדמיים כבר בלאי, אז צריך להחליף רק אותם. 

האחוריים שלי בסדר ולא מצריכים החלפה, אז לדעתך כדאי להעביר את האחוריים לגלגלים מקדימה ואת החדשים לשים מאחורה? 

אפשר הסבר מה זה ייתן?

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, doesnotmatter כתב:

אז לדעתך כדאי להעביר את האחוריים לגלגלים מקדימה ואת החדשים לשים מאחורה? 

אפשר הסבר מה זה ייתן?

 

זה ייתן רכב יציב מבחינה כיוונית.

 

במצב של איבוד אחיזה, אם אלו הצמיגים האחוריים שמאבדים אחיזה ראשונים, אז הרכב ייכנס לסחרור מסוכן. הרכב מתוכנן כך שזה לא יקרה, ובלבד שארבעת הצמיגים אוחזים בצורה זהה. אם הם לא אוחזים באותה צורה - כי זוג אחד חדש יותר מהאחר - אז שמים הזוג האוחז מאחורה כדי לשמר את הנטיה הזו.

 

הבעיה היא שאם הרכב נוטה לאבד אחיזה בצמיגים האחוריים, אז תאורטית תהיה לו "מהירות קריטית" שברגע שהוא יגיע אליה, גם בקו ישר, הוא פשוט ייכנס לסחרור. מאוד מסוכן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לפני שעתיים, doesnotmatter כתב:

למה לא? 

אם הצמיגים הקדמיים כבר בלאי, אז צריך להחליף רק אותם. 

האחוריים שלי בסדר ולא מצריכים החלפה, אז לדעתך כדאי להעביר את האחוריים לגלגלים מקדימה ואת החדשים לשים מאחורה? 

אפשר הסבר מה זה ייתן?

 

כי אם תגיע לאובדן אחיזה עדיף שהוא יהיה מקדימה (תת היגוי), שהרבה פחות מסוכן וגם נשלט באופן אינטואיטיבי.

האלטרנטיבה היא אובדן אחיזה מאחורה (היגוי יתר) שהרבה יותר מסוכן, אלים, פתאומי, הרבה פחות נשלט, ובטח לא באופן אינטואיטיבי.

 

ולכן צמיגים חדשים הולכים אחורה.

 

עם הרכב הקודם (ליסינג) היה לי פנצ'ר, לקחתי לצמיגיה שעובדת עם אלדן, ביקשתי שיחליפו זוג צמיגים (שמגיע בעסקה), וביקשתי שיתקינו אותם מאחורה, הצמיגאי אמר "אתה צודק, אבל אלדן לא יאשרו לי", אמרתי לו שים, מצידי אני אשלם.

הוספתי נדמה לי 100 שקל על הרוטציה הזו של הצמיגים (להחליף בין הקדמיים לאחוריים), וקיבלתי החזר מהמעסיק שלי על ה-100 שקל האלה.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 33 דקות, m3x7r3m3 כתב:

האלטרנטיבה היא אובדן אחיזה מאחורה (היגוי יתר) שהרבה יותר מסוכן, אלים, פתאומי, הרבה פחות נשלט, ובטח לא באופן אינטואיטיבי.

 

מעבר לכך, תת-היגוי הוא מצב יציב. 

 

רכב שנוטה לתת-היגוי דורש עוד ועוד הגה כדי להקיף מעגל במהירות הולכת וגוברת; לפחות עד למהירות שבה הוא מתחיל להרחיב את הפניה לרדיוס שניתן להקיף במהירות הנתונה.

רכב שנוטה להיגוי-יתר דורש פחות ופחות הגה כדי להקיף מעגל במהירות הולכת וגוברת, עד ל"מהירות קריטית" שבה יש צורך באפס זוית הגה כדי לשמור על רדיוס הפניה. ה-Yaw gain הופך לאינסופי.

 

slide_13.jpg


התאוריה היא שאם תנהג ברכב עם נטיה להיגוי-יתר ותגיע למהירות הקריטית הנ"ל בקו ישר, הרכב פשוט יתחיל לפנות וייכנס לסחרור, גם ללא שום פקודת ניהוג.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לזה קראתי במונח הלא מקצועי "אלים"

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

בעידן בו יש בקרת יציבות אני חולק עליכם ומאמין שיכולת הפנייה והבלימה חשובה יותר מאחיזה בסרן האחורי בגלל שהבקרה יודעת לפצות על מצב בו למצב הצמיגים יש משמעות ואת מה שהבקרה לא תפסה - בסבירות גבוהה לא יתפוס גם הצמיג, בלימות חירום על כביש רטוב לעומת זאת - זה מצב הרבה יותר שכיח במדינה ישראל ודווקא שם הייתי שמח לקבל מקסימום אחיזה.
אם הדגם של צמיגי הדאנלופ שיש לך עכשיו מסתיים ב800, דע שזה צמיג די פח אשפה ואל תסחוב אותו עד סופו אלא תחליף ברגע שיתאפשר לך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

×
×
  • תוכן חדש...