Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סופר-מיני עד 20000. איך מתמקדים על דגם?


עידו_1993
שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,
אני וחברה שלי רוצים לקנות רכב ראשון בתקציב סביב ה20-25 אלף.

לא אכפת לנו לקנות ידני כדי לקבל יותר כוח ביחס לכסף ותחזוקה זולה יותר, אבל נעדיף אוטומט אם ההבדלים לא גדולים.
אנחנו רוצים רכב שיהיה אפשר לעשות איתו נסיעות ארוכות בלי לסבול לכן ירדנו מהמיני הקטנות כמו הi10,הpicanto וכו'.
כאן אני צריך את עזרתכם.
אני לא כלכך יודע מה הסיבות לבחור דגם מסויים על האחר.
כרגע אני מסתכל על i20 כי היא פופולרית ועל סקודה פאביה כי יש אחת להורים.
האם כדאי להסתכל על הסיאט איביזה? טויוטיה יאריס (2010)? רנו קליאו? על המאזדה 2? והרשימה עוד ממשיכה.
איזו סיבה משמעותית יש לי לבחור את אחד הדגמים על האחר?


חשוב לי הדברים הבסיסיים בקניית רכב: תחזוקה זולה, בטיחות, חסכוני בדלק, לא חלש מדי ונוחות נסיעה סבירה.

אם מישהו יוכל להמליץ על דגמים מסויימים (לפי שנתון כמובן) ולפרט למה, אשמח ממש.
 

עריכה אחרונה על ידי עידו_1993
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגם בוחרים לפי הדרישה שלך.

רנו קליאו ידנית אחלה אופציה, היא מאובזרת, נראית טוב, מושבים נוחים אם כי בעיר מרגישה נוקשה.

המנוע עם כושר סחיבה טוב.

היונדאי עם מנוע 1.4 תהיה פחות חסכונית, ופחות זריזה, בנוסף נוחות נסיעה פחות טובה בעיקר המושבים- אך זה משהו אישי לכול אחד.

מזדה 2 זריזה מהיונדאי, כדי לחפש ברמת אבזור  דינמיק המאובזרת יותר והבטיחותית יותר מאשר האקטיב.

פאביה ואיביזה ידניות גם אופציות לא רעות, הפאביה מעט מרווחת יותר ובעלת איכות חומרים עדיפה, המכלולים שלהם זהים. מנועי ה 1.4 בשילוב גיר ידני מספקים ביצועים לא רעים, גירסאות האוטומטיות עם מנוע טורבו חזק משמעותית, אך הגיר נחשב לפחות אמין.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מחפש מאזדה 2 (עדיפות משמעותית לדגם דינאמיק היותר מאובזר בטיחותית) או סוזוקי סוויפט.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם הייתי מתמקד על דגם ספציפי, אבל כן הייתי ננעל על כמה דגמים רלוונטיים (2-4 דגמים) ומחפש אותם.

כיוון שידני בא בחשבון, הייתי מחפש קליאו 4 0.9 טורבו, פג'ו 208 1.2, סקודה פאביה וסיאט איביזה.

תקבל רכב יותר חסכוני ויותר מודרני בתקציב שלך לעומת איזו i20\יאריס\מאזדה 2 בת 10-11.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם!
  

לפני שעה, dorsht כתב:

אני לא יודע אם הייתי מתמקד על דגם ספציפי, אבל כן הייתי ננעל על כמה דגמים רלוונטיים (2-4 דגמים) ומחפש אותם.

כיוון שידני בא בחשבון, הייתי מחפש קליאו 4 0.9 טורבו, פג'ו 208 1.2, סקודה פאביה וסיאט איביזה.

תקבל רכב יותר חסכוני ויותר מודרני בתקציב שלך לעומת איזו i20\יאריס\מאזדה 2 בת 10-11.


באמת קראתי גם בשרשורים אחרים שהקליאו טורבו מומלצת.
אממה, אני נעזר בקרוב משפחה מוסכניק והוא שם וטו מוחלט על הקליאו וה208.
הוא טוען שאחרי 100 אלף קילומטר הן לא מפסיקות להגיע למוסך.
האם אני צריך להתעקש איתו עליהן? התחזוקה שלהן והאמינות שלהן שוות ערך לזאת של הסקודה/סיאט?
 

לפני שעתיים, colauti 9 כתב:

הייתי מחפש מאזדה 2 (עדיפות משמעותית לדגם דינאמיק היותר מאובזר בטיחותית) או סוזוקי סוויפט.

סוזוקי סוויפט לא נמכר בפחות מ30 אלף לשנתונים של 2012-2013, אני מעדיף לא לקנות שנתונים של יותר מעשר שנים.
כדיון פחות קשור, למה הסוויפט נמכרת כזה גבוהה? אני רואה שסוייפט חדשה לא יקרה יותר מהפאביה לדוגמה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוק הישראלי אוהב מאוד את סוזוקי גם אם לא תמיד זה מוצדק.

אני פעם שקלתי לעצמי סוויפט , בקשתי סיבוב משכן וברחתי.

לא נוח , קופצני על באמפרים , תא מטען זעיר ובנוסף יקר.

מצאתי לפני כשנתיים SX4  חמש דלתות האצ'בק 2012 לקרובת משפחה והמחירון שלו עכשו לעומת הקנייה כמעט ולא ירד.

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, עידו_1993 כתב:

אממה, אני נעזר בקרוב משפחה מוסכניק והוא שם וטו מוחלט על הקליאו וה208.
הוא טוען שאחרי 100 אלף קילומטר הן לא מפסיקות להגיע למוסך.
האם אני צריך להתעקש איתו עליהן? התחזוקה שלהן והאמינות שלהן שוות ערך לזאת של הסקודה/סיאט?

יש לי מקור מספיק אמין לגביי הקליאו 4 0.9 טורבו וקרוב משפחה שלך יכול לטעון את טענתו, אני מכיר דברים אחרים. 

אתה תקנה מה שאתה רוצה בסוף.

לא מכיר משהו חריג בקליאו למשל. 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, dorsht כתב:

יש לי מקור מספיק אמין לגביי הקליאו 4 0.9 טורבו וקרוב משפחה שלך יכול לטעון את טענתו, אני מכיר דברים אחרים. 

אתה תקנה מה שאתה רוצה בסוף.

לא מכיר משהו חריג בקליאו למשל. 

בגיר הידני אין בעיה,היו תלונות על מזגן חלש וזהו.

לגבי הגיר האוטומטי- עדיף פחות 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל דיברתי על הגיר הידני. המזגן חלש אבל זו לא תקלה או בעיית אמינות.

הגיר האוטומטי (או ליתר דיוק רובוטי כפול מצמדים) משודך גם למנוע 1.2 טורבו לא מוצלח במיוחד, לפחות בשנתונים הראשונים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באילו תקלות קרוב משפחה שלך נתקל בפיגו או הקליאו?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yulianx כתב:

באילו תקלות קרוב משפחה שלך נתקל בפיגו או הקליאו?

האמת שלא קיבלתי פירוט.
יכול לשאול אותו ולחזור לדיון.
לצורך העניין אני רואה את המכוניות האלו נמכרות בקילומטרג' הרבה יותר נמוך: 80אלף לעומת 120 אלף ומעלה באיביזה והפאביה.
בהתחלה חשבתי שזו מציאה אבל במחשבה שנייה אולי הן נמכרות בקילומטרג' נמוך יותר כי הן מתחילות לעשות בעיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסועה נמוכה לא מעידה על רכב בעייתי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויותר מזה - קילומטראז' נמוך גם לא מבטיח לך יותר שקט נפשי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, עידו_1993 כתב:

האמת שלא קיבלתי פירוט.
יכול לשאול אותו ולחזור לדיון.
לצורך העניין אני רואה את המכוניות האלו נמכרות בקילומטרג' הרבה יותר נמוך: 80אלף לעומת 120 אלף ומעלה באיביזה והפאביה.
בהתחלה חשבתי שזו מציאה אבל במחשבה שנייה אולי הן נמכרות בקילומטרג' נמוך יותר כי הן מתחילות לעשות בעיות?


אתה רואה את מה שהתקציב שלך מאפשר לך לראות. תגדיל את התקציב ואת השנתונים של איביזה ופאביה ותראה שגם הן נמכרות עם 60 אלף קילומטר ומעלה.

לגבי קליאו, 208 או וואגית אתן את השנקל שלי:
מנוע ה1.2 טורבו של הקליאו בשנים הראשונות סבל מבעיה חמורה של אכילת שמן הוא לא רלוונטי אליך מכיוון שאתה מעוניין במנוע ה0.9 אבל... ה0.9 זה אותו המנוע כמו ה1.2 רק עם צילינדר אחד פחות ואני לא יודע בדיוק למה אין עליו תלונות כאשר על אחיו הגדול יש לכן לא יודע אם אפשר להמליץ עליו בראש שקט.
בפיגו 208 גם לא הכל וורוד יש שם בעיה עם רצועת התזמון שנוטה להתפורר והפרורים שלה יכולים לגרום לסתימת מעברי שמן... זה יכול לקרות אבל עדיין לא יצא לי לראות או לשמוע על שום רכב עם המנוע הזה שזה אכן קרה לו במציאות בכול מקרה מומלץ להחליף רצועת טיימינג לדגם החדש שלא מתפורר ואז אתה פותר את הבעיה הזאת מהשורש או לחילופין לחפש רכב שהבעלים שלו החליפו לו רצועת טיימינג.
לאיביזה או פאביה 1.4 אין "מחלות" כאלו אבל האמינות הכללית שלהן לא טובה יותר מ208 או קליאו לכן בין ארבעתן הרכב השמור יותר והחדש יותר יהיה יותר אמין ואם תשים איביזה שמורה 2011 עם 120 אלף קילומטר מול 208 שמורה 2014 עם 70 אלף קילומטר אני מהמר על כך שהפיג'ו תסבול מפחות תקלות.

בכול מקרה כל הדיון הזה מאוד "מפוזר" רכב צריך להתאים לדרישות וצרכים של הנוסעים בו... כולם רוצים צריכת דלק נמוכה אבל אם אתה נוסע 500 ק"מ בחודש ההבדל בין רכב זללן לחסכוני יסתכם לך בכמה שקלים בשנה ויהיה לא רלוונטי אל מול הבדל של ירידת ערך של 1000 שקל בשנה וכו...

תספר קצת יותר על אופי הנסיעה... כמה אנשים נוסעים ברכב? מה טוואי הנסיעה? (עירוני\בין-עירוני) יש ילדים עם בוסטרים וכו? האם יש צורך בסתא מטען גדול לציוד? וכו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.2.2021 בשעה 18:42, Gavrik כתב:


אתה רואה את מה שהתקציב שלך מאפשר לך לראות. תגדיל את התקציב ואת השנתונים של איביזה ופאביה ותראה שגם הן נמכרות עם 60 אלף קילומטר ומעלה.

לגבי קליאו, 208 או וואגית אתן את השנקל שלי:
מנוע ה1.2 טורבו של הקליאו בשנים הראשונות סבל מבעיה חמורה של אכילת שמן הוא לא רלוונטי אליך מכיוון שאתה מעוניין במנוע ה0.9 אבל... ה0.9 זה אותו המנוע כמו ה1.2 רק עם צילינדר אחד פחות ואני לא יודע בדיוק למה אין עליו תלונות כאשר על אחיו הגדול יש לכן לא יודע אם אפשר להמליץ עליו בראש שקט.
בפיגו 208 גם לא הכל וורוד יש שם בעיה עם רצועת התזמון שנוטה להתפורר והפרורים שלה יכולים לגרום לסתימת מעברי שמן... זה יכול לקרות אבל עדיין לא יצא לי לראות או לשמוע על שום רכב עם המנוע הזה שזה אכן קרה לו במציאות בכול מקרה מומלץ להחליף רצועת טיימינג לדגם החדש שלא מתפורר ואז אתה פותר את הבעיה הזאת מהשורש או לחילופין לחפש רכב שהבעלים שלו החליפו לו רצועת טיימינג.
לאיביזה או פאביה 1.4 אין "מחלות" כאלו אבל האמינות הכללית שלהן לא טובה יותר מ208 או קליאו לכן בין ארבעתן הרכב השמור יותר והחדש יותר יהיה יותר אמין ואם תשים איביזה שמורה 2011 עם 120 אלף קילומטר מול 208 שמורה 2014 עם 70 אלף קילומטר אני מהמר על כך שהפיג'ו תסבול מפחות תקלות.

בכול מקרה כל הדיון הזה מאוד "מפוזר" רכב צריך להתאים לדרישות וצרכים של הנוסעים בו... כולם רוצים צריכת דלק נמוכה אבל אם אתה נוסע 500 ק"מ בחודש ההבדל בין רכב זללן לחסכוני יסתכם לך בכמה שקלים בשנה ויהיה לא רלוונטי אל מול הבדל של ירידת ערך של 1000 שקל בשנה וכו...

תספר קצת יותר על אופי הנסיעה... כמה אנשים נוסעים ברכב? מה טוואי הנסיעה? (עירוני\בין-עירוני) יש ילדים עם בוסטרים וכו? האם יש צורך בסתא מטען גדול לציוד? וכו...

תודה רבה על התשובה העניינית! ממש מעריך את זה.
אנחנו באמת לא נשתמש המון ברכב.
שנינו סטודנטים בבאר שבע ואנחנו צריכים את הרכב בעיקר כדי לחזור בסופי שבוע למרכז ולטייל. ככה שאני לא צופה יותר מ500 קילומטר בשבוע בממוצע.

באמת לא עשיתי את החשבון כדי לדעת אם זה באמת פקטור משמעותי. אם יש מדריך שאתה ממליץ על להבין מה אתה צריך מרכב אשמח ללינק.
 

מבחינת גודל של רכב אני יכול להסתר עם מיני. לרוב לא יסעו ברכב יותר משני אנשים. מצד שני אני רוצה את האופציה להעמיס ציוד לטיול ולהיות מסוגל לסוע מהדרום עד לצפון בנוחות.
לכן אני חושב שהסופר מיני זה הגודל המתאים. תתקן אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...