Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבים תוצרת יפן


חנוך111
שימו לב! השרשור הזה בן 1190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תלוי למה אתה מתכוון כשאתה אומר תוצרת.

אם אתה מתכוון ליצרנים שהבסיס שלהם נמצא ביפן, אך יצרים במקומות אחרים (וגם מיובאים לכאן ממקומות שהם לא יפן (טורקיה למשל), אז יש המון:

טויוטה, מאזדה, מיצובישי, הונדה, סוזוקי, ניסאן (שכבר לא כל כך יפני), ואת חברות הבת שלהם (לקסוס של טויוטה, אינפיניטי של ניסאן וכו').

יש גם את סובארו, שלמיטב הבנתי מייצרים עוד ביפן עצמה ומיובאים גם ישירות משם.

עריכה אחרונה על ידי XVSTI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי כל דגמי מאזדה (למעט ה 2) ולקסוס בשנתון 2020 מגיעים מהמפעלים ביפן.
אתה יכול גם לחפש כאן לפי יצרן ושנה ולקבל את ארץ המוצא שממנה קוד הדגם מיובא לארץ (למשל חלק מהסוזוקים מגיעים מהמפעל בהונגריה, אבל איגניס וג'ימני מיפן)

  • רעיון טוב! 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סובארו מיוצרות ביפן. חלק מדגמים של יצרנים יפניים, כגון: הונדה ג'אז, לפי מיטב זכרוני גם סוזוקי איגניס.
אם זה חשוב לכם, צריך לבדוק פרטנית לדגם המבוקש. לא בטוח שיש לזה יתרון כלשהו ב2021.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, tzvipper כתב:

לא בטוח שיש לזה יתרון כלשהו ב2021.

תוכל בבקשה להסביר?

לפני כשעה, XVSTI כתב:

תלוי למה אתה מתכוון כשאתה אומר תוצרת.

שברשיון הרכב יהיה כתוב יפן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנוך, צא מהסרט, אנחנו ב2021,

גם אם הרכב מיוצר ביפן, אתה חושב שהחלק שמורכב בטורקיה שונה? אז זהו, שלא, זה אותם חלקים ואותם רובוטים ואותם מהנדסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

שברשיון הרכב יהיה כתוב יפן.

אז אתה צריך שהרכב יהיה מיוצר, מורכב ומיובא משם. 

הקישור ש @elibaba צירף יעזור לך להבין לגבי כל דגם איפה הוא מיוצר.

עריכה אחרונה על ידי XVSTI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, wildlands2019 כתב:

חנוך, צא מהסרט, אנחנו ב2021,

גם אם הרכב מיוצר ביפן, אתה חושב שהחלק שמורכב בטורקיה שונה? אז זהו, שלא, זה אותם חלקים ואותם רובוטים ואותם מהנדסים.

אני בטוח שהטורקים מרכיבים באותה איכות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שזה סרט, אולי סרט אימה. להזכירכם, רכבי טויוטה שהורכבו בטורקיה סבלו מאיכות  גימור נמוכה

שלא אופיינית למותג. סביר להניח שזה היה כשל נקודתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שההרכבה של הרכב הספציפי הזה מבוססת בעידר על הרכבה ידנית, אני לא חושב שכל קו היצור שלהם בנוי ככה.

הנה לדוגמא קו היצור של ב.מ.וו. X7, שימו לב שתפקיד האנשים שם הוא בעיקר לנקות אבק או להרכיב חלקי פלסטיק שאין להם שימוש טכני באוטו.

כשמדובר בקו ייצור המורכב בעיקר מרובוטים אני לא רואה הבדל אם מפעל ההרכבה נמצא ביפן או ברומניה. חברת האם מספקת את הטכנולוגיה, מנהלת את המפעל ועוסק בבקרת איכות...

אני חושב שמלבד מקרים מסויימים אנחנו נראה פחות ופחות את מקרי התעשיה הבריטית שם היה נהוג לכנות רכבים שנבנו ביום שני בשם monday car בגלל שהפועלים במפעל היו עובדים על אדי האלכוהול שתדלקו ביום א' ואחוז מכוניות הלימון שיצאו מהמפעל היה גבוה יותר במכוניות שהורכבו ביום שני... (אם מדובר באגדה אורבנית אני לא באמת יודע, אינו חוקר היסטוריית רכב אבל מההיכרות שלי עם מעמד הפועלים הבריטי של שנות ה60-80 זה בהחלט נשמע הגיוני)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, yogev20 כתב:

לא בטוח שזה סרט, אולי סרט אימה. להזכירכם, רכבי טויוטה שהורכבו בטורקיה סבלו מאיכות  גימור נמוכה

שלא אופיינית למותג. סביר להניח שזה היה כשל נקודתי. 

אם זה ייצור המוני ולא קיטים להרכבה עבור ייצור בקנה מידה קטן, חלק מהחלקים הם מספקים המקומיים ו/או מפעלים קרובים מבחינה לוגיסטית, אחרת לא משתלם ליצרנים. לכן ייתכן שאותו דגם שמיוצר במדינות שונות יכלול רכיבים ממפעלים שונים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבין שהכל מתחיל ונגמר  בבקרה איכות. כשהיה קיימת ומיישמת,  שום אלכוהול לא יפגע ברצף האיכות.

שהיא אינה, או שגם  הם על אדי אלכוהול -יכול להיות שזאת תהיה התוצאה.

 

כמובן שבייצור ידני זה לידי ביטוי בצורה יותר מוחשית מאשר ייצור רובוטים. עדיין שרשרת פיקוח קפדנית

עושה את ההבדלים בין מוצר שבדקו אותו כמה פעמים,  ווידאו שהוא חף מכל פגע, לבין מוצר שרץ בסרט נע  -כי יש רובוט שמייצר אותו.

 

אגב, ייצור ידני הוא לא  נחלת העבר בהרבה תחומים, באודיו למשל דווקא היצור הידני נחשב לאיכותי וקפדני יותר

מאשר ייצור המוני על פס ייצור. (לכן הם עולים יותר )

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שבהרכבה ידנית תקבל בהכרח איכות גבוהה יותר.

 

בייצור המוני החוכמה זה לחלק את התהליך למשימות קטנות, שאפשר לתת אותם לכח אדם זול לא מיומן, וככה אתה מבטיח איכות אחידה, כי יש פחות מקום לטעויות אצל מישהו שתפקידו לסגור בורג בודד, מאשר אם אדם אחד ירכיב מנוע מאפס.

מי שירכיב מנוע לבד, יכול לבוא לעבודה עם האנג אובר/לריב עם אישתו/להיות עצבני שלא קיבל העלאת שכר/לא יודע מה, ויש יותר נזק שהוא יכול לעשות אם יתרשל בעבודה שלו.

זה שסוגר בורג, רק סוגר בורג. פחות משפיע אך הוא יסגור בורג (משפיע כמובן, אבל זה פחות עקרוני), ואם הוא יעשה את זה הרבה פעמים, הוא יהיה ממש טוב בזה. תשים הרבה עובדים כאלה עם משימות קטנות, תקבל מוצר איכותי.

 

לגבי הבדלי איכות בין ייצור יפני או טורקי - אני שמתי לב שזה בא לידי ביטוי בעיקר בחלקי פלסטיקה (אצל טויוטה והונדה), שמגיעים מספקי משנה מקומיים כנראה, ומניח שיש פיקוח פחות טוב עליהם, לפחות בהתחלה. אבל על הזמן זה יכול להשתפר.

לדוגמא הייתה לי קורולה 2013 ואחר כך 2015, שהגיעו מאותו מפעל טורקי, ועברו אותו קילומטראז'. ה2015 הרגישה הרבה יותר איכותית ומוצקה, ולא שמעתי בה קרקושי פלסטיקים, שנחשבים למחלה של טויוטה. אז כן שיפרו את האיכות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הראתי פעם את הסיבה שהרכבים היפנים הכי טובים בעולם:

  

בתאריך 6.10.2020 בשעה 21:16, borsood כתב:

מה אתם לא יודעים? מאחורי כל פועל יצור בטויוטה יפן עומד סמוראי עם קאטאנה שלופה.

ברגע שהפועל מפספס הסמוראי נכנס לפעולה.

בתמונה, החרב הקטלנית לשנת 2018 שיצאה לסיבוב עולמי אצל משווקי טויוטה.

spacer.png

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.1.2021 בשעה 19:36, yogev20 כתב:

לא בטוח שזה סרט, אולי סרט אימה. להזכירכם, רכבי טויוטה שהורכבו בטורקיה סבלו מאיכות  גימור נמוכה

שלא אופיינית למותג. סביר להניח שזה היה כשל נקודתי. 

רק לדייק שלהרכבה הטורקית לא היה קשר לבעיה אשר הייתה במנוע \ ממיר קטליטי וכשל אשר נבע מתיכנון של המהנדסים היפנים....

טויוטה היא אלופת הריקולים, מה זה אומר על רמת התיכנון וההנדסה שלהם ?

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...