Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני זוכר שכמעט תמיד רכבים משתמשים בחום שמגיע מהמנוע כדי לספק חימום לנוסעים. לכאורה המנוע מנסה להיפטר מהחום הזה גם ככה ולכן אין עלות אנרגטית להשתמש בחימום ברכבים נוסעים.

חשבתי על לפתוח את כל חלונות האוטו בחורף וליסוע עם חימום, כדי שמצד אחד יהיה לי חם, ומצד שני יהיה לי אוורור.

 

האם זה רעיון טוב? האם יש לו עלות אנרגטית? האם הוא שוחק משהו ברכב?

 

תודה

פורסם

לפתיחת החלונות עלות אנרגטית בגלל הגרר האווירודינמי שגדל. חוץ מזה, אם תפתח את כל החלונות, יהיה לך קר (ובתנאים הנכונים גם רטוב). אבל לפני היות המזגנים בהחלט היה מקובל להפעיל את החימום ולהשאיר מרווח קטן בחלון על מנת להכניס אוויר טרי. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תמיד מומלץ לפתוח טיפה חלונות כשמפעילים חימום, גם בבית.

לפתוח את כל החלונות לגמרי יהיה הזוי, יהיה לך טורנדו באוטו עם כל הרוח.

תפעיל את החימום שיהיה לך נעים, לא צריך עד הסוף ותפתח חלון טיפה לאוורור.

פורסם

תפעיל את המאוורר הפנימי על מצב כניסת אוויר מבחוץ + מדחס (כפתור A/C), תכוון לטמפרטוה נעימה וזהו. 

 

חלון פתוח במהירות גובהה מכניס רעשי רוח שמפריעים, מכניס אבק ולכלוך לתוך האוטו ומעלה את צריכת הדלק יותר ממה שהפעלת מדחס מעלה. 

 

4 חלונות פתוחים במהירות גבהה זה מפרש ענקי שאתה גורר ותוספת של איזה 10%-15% לצריכת דלק. 

 

לשאלתך הספציפית, אין עלות אנרגטית נוספת להפעלת חימום בהינתן כל הדברים האחרים (חלונות, מהירות נסיעה, הפעלה או אי הפעלה של המדחס) זהים.

 

 

 

 

 

 

פורסם

לא צריך לפתוח חלון בשביל לאוורר. בחלק מהרכבים האוויר לחימום מגיע מבחוץ, ובאחרים אפשר לבחור את זה ע"י בורר בפאנל המיזוג.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

אם להתכונן ישירות לשאלתך, אז אתה צודק החום המיוצר במנוע הוא זה שמפעיל את החימום באוטו וזה קורה בכל מקרה כך שאין תוספת אנרגטית להפעלת החימום בניגוד להפעלת מזגן שמכניס את המדחס לפעולה (בחלק מהמכוניות המדחם פעול באופן קבוע גם כשאין דרישה למזגן).

כאשר אתה מפעיל חימום לכשעצמו לא תהיה לך השפעה על צריכת הדלק או בלאי נוסף של מכלולים, העליה בצריכת הדלק תבוא מהחלונות הפתוחים שיוצרים גרר נוסף על האוטו. 

פורסם

כמו שבקיץ אני עם מזגן וחלונות פתוחים

 

גם בחורף אני עם חימום וחלונות פתוחים

 

That's how i roll, man

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

זה מצחיק, אבל מצד אחד אני לא מת מחום ומצד שני אני נהנה מבריזה נעימה של אוויר קריר

כשאני יוצא מחוץ לעיר כמובן אני סוגר חלונות

אבל בתוך העיר משייט LIKE  A MOFO

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
בתאריך 22.12.2020 בשעה 21:54, Buki כתב:

תפעיל את המאוורר הפנימי על מצב כניסת אוויר מבחוץ + מדחס (כפתור A/C), תכוון לטמפרטוה נעימה וזהו. 

 

חלון פתוח במהירות גובהה מכניס רעשי רוח שמפריעים, מכניס אבק ולכלוך לתוך האוטו ומעלה את צריכת הדלק יותר ממה שהפעלת מדחס מעלה. 

 

4 חלונות פתוחים במהירות גבהה זה מפרש ענקי שאתה גורר ותוספת של איזה 10%-15% לצריכת דלק. 

 

לשאלתך הספציפית, אין עלות אנרגטית נוספת להפעלת חימום בהינתן כל הדברים האחרים (חלונות, מהירות נסיעה, הפעלה או אי הפעלה של המדחס) זהים.

 

 

 

 

 

מעניין מה שאתה מציין,

במידה ונוסעים 4 אנשים ברכב ביום נעים וכולם פותחים חלונות, צריכת הדלק מכך עולה יותר מהפעלת מזגן על קור (על עוצמה נמוכה כי ביום נעים לקרר רכב מאוד קל ומהר) כאשר כל החלונות סגורים?

או שמא מזגן צורך יותר?

פורסם

תלוי במהירות נסיעה. להערכתי עד איזור 50-60 קמ"ש המזגן יצרוך יותר מחלונות פתוחים אבל במהירות גבוהה החלונות "יצרכו" יותר. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

משהו ששווה בדיקה, אני זוכר שההנהלה פה פרסמה לגבי הצעות לניסויים, אז זה משהו שניתן לבדוק.

×
×
  • תוכן חדש...