Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני יכול להעיד רק על עצמי אני בחיים שלי לא אשלם סכומים של מסעדת יוקרה ואני בחיים, בחיים, בחיים לא אסכים לעמוד בתור לאוכל כמו הלוזרים האלה שעומדים בכניסה לויטרינה בתל אביב. אני אסכים לעמוד בתור לאוכל רק כאשר חייל חמוש יחלק לי מנת קרב ממשאית צבאית. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 29 דקות, ChemGuy85 כתב:

מה יגיד שכיר שהרוויח 30,000 בחודש, הוציאו אותו לחל"ת ועכשיו הוא מקבל 8,000 שקל בחודש? המדינה אחראית להשלכות ועסקים יקבלו פיצוי, אבל זה לא יהיה 100% מההוצאות הקבועות שלהם.

בוא נדייק, לפי טבלאות השכר שפורסמו חודש שעבר - שכיר מעל גיל 28 שהרוויח 25K שח לחודש, יקבל 10.5K ש"ח בחל"ת. 

זוהי הקיבצה המירבית גם אם הרווחת מעל 25K, כך שמי שהרוויח 30K אמור לקבל גם כן  10.5K ש"ח.
ב 30K ברוטו נשאר לך משהו כמו 17-18 נטו.
ב 10.5K ברוטו נשאר לך 8K נטו. 
זה אומר שהפיצוי שמתקבל הוא בערך 45% מערך השכר המקורי.

 

אם זה מה שיהיה הפיצוי גם לעסקים - בחלום הלילה.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:


זה מה שאתה חושב, ואנחנו לא מסכימים, והכל טוב.

לא חייבים להסכים.

ממה שמתקבל פה הרושם, זה אנשים שאת עיקר זמנם מבלים בין הבית לעבודה, לא יוצאים למסעדות (מפוארות יותר או פחות ?) ולא חיים את החיים, כאילו שמסעדות יפות או חנויות יפות\מטופחות הן משהו ששייך לעשירון העליון או לקבוצה מאוד קטנה של אנשים במדינת ישראל... בפועל זו לא האמת ואנשים נוהרים למקומות האלו כי אנשים אוהבים מקומות יפים, איכותיים ועם אוכל טוב(בהקשר של מסעדה למשל) - ובשביל להזמין מקום אתה צריך להתקשר שבועות ולפעמים חודשים לפניי.
אז כשרוצים לצאת למסעדה איכותית, חשוב שיהיו אפשרויות בחירה - אבל כשקורה מה שקורה עכשיו כולם אומרים "על הזין שלי השיפוץ שלו, אני לא אמרתי לו לשפץ".

לא נותר לי לומר אלא שזו התנהגות ישראלית טיפוסית (ולא בצד המחמיא).
 

 

אם אתה מרוויח 9 אלף בחודש תלך למסעדות שמתאימות לך לתקציב-נניח פעם בחודש לצאת למסעדה שעולה 300 שקל לזוג.

אם תרוויח 29 בחודש לך למסעדות שעולה לשבת בהן 1800 שקל.

כולם רוצים לחיות יפה וללבוש בגדים יקרים ולהסתובב במסעדות יקרות.

 

בפועל אני מחדש בגדים בארון ונעליים עם התווי שי של ראש השנה ופסח

מגיע למסעדה שלשבת בה עולה לי 150 שקל בערך פעם בשנה ואם מתחשק לי לאכול בחוץ אני אזמין פיצה או סושי ב60 שקל פעם בשבוע.

אבל לפחות אני לא בפאניקה משכר דירה לחודשיים קדימה,אפילו התווי שי של השנה ממתינים במגירה-יש סיכוי שאלך איתם לסופר ולא ישמשו למותרות.

 

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

צ'מגיא אני חולה עליך, בחיי. אני נותן לך קרדיט שיש רמה כלשהי של מודעות עצמית מאחורי הפרסונה האינטרנטית. ואם כן, אז אתה אדיר. אבל גם אם לא.

 

הייתי בחיי במספר מסעדות יוקרה, כולל כאלו עם כוכבי מישלן. כמובן שאוכל טוב אפשר למצוא לפעמים גם בדוכני פלאפל. אבל מצרכים איכותיים עולים כסף,  בדרך כלל, ולחלק ממסעדות היוקרה יש עוד מעבר להציע, כמו מנות שלא תמצא במקום אחר.

 

בתור לויטרינה אני גם לא הייתי עומד. לא אוהב לפרנס נותני שירות לא נחמדים.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

הבעיה היא לא עצמאים מול שכירים, הבעיה היא המנטליות ששולטת בארץ.

 

תקפוץ למשפחה שמרוויחה 25,000 נטו לחודש ותגלה שהם חיים מ 27,000 לחודש ולא מבינים איפה לחסוך.

תעבור למשפחה שמרוויחה 13,000 ותגלה שהם חיים מה 15,000 לחודש ולא יודעים מה אפשר להוריד.

תעבור הלאה למשפחה שמקבלת 40,000 לחודש, שוב תגלה שהם חיים מ 45,000 לחודש בממוצע ויסבירו לך שאין מה לעשות,

הם עובדים קשה ומגיע להם 5 פעמים בשנה חופשה בחו"ל, והיה אחלה דיל ברגע האחרון אז הם טסו לסופשבוע הרומא. 

 

זאת בעיה כללית שהמדינה מעודדת , כל הרעיון של הורדת ריבית היא שאנשים ועסקים יגדילו את הצריכה, יקחו יותר סיכונים וישקיעו.

 

רוב המדינה הם שכירים , דמי אבלה מגיעים במקסימום ל 10,500 ש"ח לחודש למשך אולי 7 חודשים (70,000 ש"ח הכי הרבה)

לאף שכיר שחי כמו שתיארתי זה לא יעזור.

7 חודשים זה כלום, הוירוס לא הולך להיעלם עד תום השנה, גם אם יהיה חיסון ויחסנו את כולם אנחנו נכנסים למיתון עולמי עמוק, עמוק, עמוק. 

יהיו הרבה אנשים שיגמרו את ה7 חודשים עם הלשון בחוץ. 

גם זוג שכירים שהרוויחו ביחד 30,000 בחודש ושניהם יצאו לחל"ת מקבלים פחות ממה שהיו רגילים.

 

המדינה צריכה למצוא דרכים לחלק לאנשים חכות ולא דגים.

משרד האוצר ומשרד הכלכלה חייבים כבר היום להתחיל לחשוב על תמריצים לפתיחת עסקים מתאימים לתקופה.

איפה כל המפעלים שנסגרו בעבר?

פרי גליל ?

מתפרות? 

מחרטות? 

זוכרים שצחקנו שעדיף לרכוש צלחות חדשות במקום לחרוט את הישנות, אז זהו העולם השתנה,

עדיף לשלם 100 ש"ח לחרט שיעבוד וישאיר את ה-100ש"ח להתגלגל בארץ, מאז לרכוש צלחות חדשות ב 160 ש"ח.

שכנראה 80 ש"ח מהם מוחלפות לדולרים ומועברות לסין. 

פה צריכה להיכנס המדינה.  זה הרבה יותר חשוב מפיצוי כזה או אחר.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני כשעה, malcishua כתב:

בדיוק. יותר הגיוני לממן לאיזה מסעדה - שגם ככה תסגר תוך שנה - את השכירות המופקעת על חלל ברוטשילד, מאשר לפצות שכיר שאותו היא הכריחה לזרוק חלק מההכנסה שלו לחברת ״ביטוח״ כדי שתהמר איתו בבורסה.

 

אל תדאג, אף אחד לא יכסה לו שכירות ברוטשילד.

הוא יקבל יותר קדחת מהשכיר.

 

לפני כשעה, Transporter כתב:

מה הקשר עכשיו שדרות ?

אם הייתי מחזיק מסעדה בשדרות היית אומר לי שאני צריך לקחת בחשבון שיכולים ליפול שם טילים כל יום הייתי אומר בסדר

אבל מי שמחזיק מסעדה בת"א או בעכו או בנס ציונה לא צריך לחשוב כל יום שיכול מחר להתחיל וירוס שיגרום לעסק שלו להיות סגור 4-5 חודשים

גם המדינה בעצמה לא חשבה שדבר כזה יכול לקרות אז אני בטח שלא צריך לחשוב

ובוודאי שהמדינה צריכה להוציא מהכיס שלה כדי שהעסקים האלה יחזרו לפעול ביום שאחרי

וזה מה שיהיה

 

לא קשור שדרות, זה היה תרגיל מחשבתי ונפלת בו, כתבת שלהוא משדרות לא מגיע, ולך מתל אביב כן.

לא כל העסקים יחזרו לפעול ביום שאחרי, מי שמינף את עצמו כמו עגורן לא ישרוד כדי לקבל פיצוי בכלל.

ועל השקעות לא יקבלו בכלל פיצוי, הוא יסגור שערים לפני שחוזרים לשגרה.

 

אגב כלכלה - למדינה אין כיס משלה, אתה בעצם אומר שאני צריך להכניס את היד לכיס ולהביא לך כסף.

 

אל תעלב אבל אתה שילוב קצת מוזר בין סוציאליסט מפונק, ובין קפיטליסט חזיר.

כשההשקעות שלך הלכו טוב הוואגיו שלך, כשההשקעות שלך לא הלכו טוב אתה רוצה להתחלק בשניצל של אחרים.

 

לפני כשעה, Transporter כתב:

אף בעל עסק בשום תחום לא צריך לנהל את העסק שלו בצורה של "לא נעשה השקעות כי מחר יכולה להיות מגפה שלא הייתה כאן 100 שנה"

זה לא ריאלי

 

אגב כלכלה2 - בדיוק ככה עובדת השקעה.

ומי שהשקיע בדירות בארה"ב לפני הסאב פריים?

השקעה היא שלך לטוב ולרע.

 

לפני כשעה, Transporter כתב:

נניח באריא ביום שישי שולחן שמוגבל עד 4 אנשים מחייב מינימום 2500 שקל חשבון

מישהו יכול להגיד שמקום כזה שנאלץ לעצור כניסה בגלל שהוא מלא גם בישיבה וגם בעמידה לא מרוויח ?

 

אני חייב להבין איך משתי עובדות שכל שולחן זה מינימום 2500 והשולחנות מלאים הסקת שהם מרוויחים?

  • אהבתי 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

@halperin96 אנחנו מסכימים על אותם הדברים, אני פשוט אומר שבשביל שיהיו מסעדות שתוכל לשבת ב 150 או ב 300 שח או ב 1800 שח, צריך שיהיו לפניך האפשרויות, נכון ? 
אגב, לשפץ מסעדה שמציעה אירוח לזוג ב 300 או ב 1800, יכול לעלות לבעל המסעדה בדיוק אותו הדבר... אלא ש: ארנונה, שפים, חומרי גלם, כמות כח אדם וכד' משנים לחלוטין את תימחור המנה ונחשקות המקום - ולכן אני אומר, שזו לא חוכמה להגיד עכשיו "אותי מעניינת רק מסעדה של 300 שח לזוג, כי לדעתי לא שיפצו אותה במיליון שקל, וכל יתר המסעדות ה"פנסיות" שיכלו קיבינימט".
כשכולם עובדים הכל בסדר, המדינה מרוויחה את הערימות כסף שלה בזמן - אבל כשהיא מורידה את השאלטר - צריך עדיין להתייחס לכולם.
 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, איציק נ. כתב:

בוא נדייק, לפי טבלאות השכר שפורסמו חודש שעבר - שכיר מעל גיל 28 שהרוויח 25K שח לחודש, יקבל 10.5K ש"ח בחל"ת. 

זוהי הקיבצה המירבית גם אם הרווחת מעל 25K, כך שמי שהרוויח 30K אמור לקבל גם כן  10.5K ש"ח.
ב 30K ברוטו נשאר לך משהו כמו 17-18 נטו.
ב 10.5K ברוטו נשאר לך 8K נטו. 
זה אומר שהפיצוי שמתקבל הוא בערך 45% מערך השכר המקורי.

 

אם זה מה שיהיה הפיצוי גם לעסקים - בחלום הלילה.

 

לא בדיוק אתה שוכח את ההפרשות הסוציאליות שהוא מפסיד, הפרשה לקרן השתלמות, צבירת ותק לעניין זכויות סוציאליות אצל המעסיק ועוד. 

 

פערים מהותיים בין שכירים לעצמאיים מבחינת רשת ביטחון סוציאלי קיימים בערך מאז ומעולם. אם המשבר הנוכחי יצמצם אותם אני אהיה האחרון שיתנגד. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
לפני כשעה, Transporter כתב:

 

אני רוצה להוכיח למדינה שעד עכשיו העסק שלי קיים המון שנים ומשלם לעצמו את כל ההוצאות ומרוויח

ואם המדינה מכריחה אותי לסגור את העסק לתקופה ארוכה היא תדאג שהוא יוכל לחזור לשגרה ביום שאחרי

כמובן שאם מדובר בעסק מפסיד המדינה לא צריכה לתת לו שום דבר.

מדובר על עסק שלא ביקש שום דבר מהמדינה ועבד חזק עד לאותו רגע.

בוודאי שהמדינה צריכה לשלם

ואני לא מדבר רק על עצמי. אני מדבר על מלונות, קניונים, מסעדות, מכוני כושר

כל עסק כזה שירד מ 100% ל0% והיה מרוויח צריך לקבל פיצוי שימנע ממנו להקלע לקשיים

 

בדיוק כמו שהעסק שלי משלם המון מיסים בשנה כדי שתוכל לקבל טיפול רפואי ויממנו את צהל שישמור עלייך

ועוד פעם אני מדבר כאן על אלפי עשרות אלפי עסקים לא עליי

אתה מקבל טיפול רפואי בזכות המיסים שאנחנו משלמים

או כמו שאני משלם המון מיסים כדי לתת לך טיפול רפואי וחינוך לילדים שלך. וגם כדי לאפשר לך לקנות מחשב לילד ולרשום אותו כהוצאה עסקית. 

המדינה צריכה לשלם לך כמו לשכיר - את שכרך. העסק שלך הוא עניין נפרד ואם המדינה מפצה אותך אתה צריך ללת לה מניות בו. או לשלם לה חלק מהרווחים בעתיד תמורת ההשקעה שהשקיעה בו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני לא מאמין שבמשך 110 עמודים אנחנו מתווכחים על העסקים של שחר וחברים שלו.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
פורסם

אני רואה את הדברים לגמרי אחרת,  כולם מתעסקים בקטן, בתזרים החודשי או בהוצאות הקטנות. 

 

לא משנה אם מישהו הוא שכיר או עצמאי,  אחרי 20 שנה או 30 שנות עבודה.

ההון העצמי של כל אחד לא אמור כבר להגיע למיליון או שניים? 

 

נניח מישהו שאני מכיר (נקרא לו חבר), עובד כבר 20 שנה, חלק שכיר חלק עצמאי.

צבר הון עצמי הכל כולל הכל של כ-6 מיליון ש"ח, מפוזרים בבורסה, בנדל"ן וסתם חלק נזיל.

עכשיו העסק שלו קיבל ברקס לפרצוף.. נכון ההוצאות ממשיכות, נניח עוד 100,000 ש"ח הוצאות עד תום השנה.

המשפחה עדיין צריכה לחיות , אז צריך עוד 20,000 ש"ח לחודש לתחזק את המשפחה. 

אז מבחינת תחזית עד תום השנה הוא צריך עוד 220,000 ש"ח שכנראה יגרעו מההון העצמי שהוא צבר. 

 

איזה פיצוי אתם חושבים שהמדינה צריכה לתת לו?  אם הוא היה שכיר אז הוא יקבל 10,500 למשך 7 חודשים 

אם הוא היה עצמאי אז מה ? יותר או פחות? 

כל המשחק הזה במענקים הקטנים או בפיצויים של 15%, זה הכל שטויות,  כסף קטן.

המשחק הגדול יהיה איך מדינת ישראל הולכת להתאושש ב-3 שנים הקרובות.

יש פה כאלה שחושבים שאם יפתחו את כל העסקים והמסעדות אז הכל יחזור לקדמותו, אבל זה לא הולך לקרות.

יקח שנתיים , שלוש או אפילו עשור שלם עד שהעולם יחזור (אם בכלל ניתן לקרוא לזה כך) למה שהיה. 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, Transporter כתב:

כמובן שאם מדובר בעסק מפסיד המדינה לא צריכה לתת לו שום דבר.

מדובר על עסק שלא ביקש שום דבר מהמדינה ועבד חזק עד לאותו רגע.

בוודאי שהמדינה צריכה לשלם

ואני לא מדבר רק על עצמי. אני מדבר על מלונות, קניונים, מסעדות, מכוני כושר

כל עסק כזה שירד מ 100% ל0% והיה מרוויח צריך לקבל פיצוי שימנע ממנו להקלע לקשיים

 

הרי זה בדיוק מה שיהיה כתוב בצו או בחוק - עסק שעבד חזק יקבל מיליון שקל וסוס.

 

לפני כשעה, halperin96 כתב:

אם היית מרוויח כאלה סכומים כל חודש,עזוב חודש,כל יום.

איך זה שחודשיים-שלושה שכירות גומרים אותך בתור עסק?

 

מינף עצמו למוות של העסק וברגע שהמוזיקה הפסיקה המנוף מתנדנד.

 

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

בחרת לתת דוגמא של איזורים מועדים לפורענות על בסיס קבוע, כחלק מהימור שיש בהשקעה. לדעתי זו לא דוגמא טובה או נכונה למצב הנדיר שפוקד כרגע את כל העולם בו זמנית.

 

נפלת גם אתה בתרגיל המחשבתי, השקעה זה הימור, אמרת בעצמך. ההימור שלך לטוב ולרע.

 

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

המדינה מעודדת צמיחה של עסקים ורוצה שתגדל כי ככה היא מרוויחה יותר. גם הבנקים עושים את זה.

היא לא מצפה שפלוני אלמוני שרוצה לפתוח חברות הובלות, יעבוד כל ימי חייו בשביל לחסוך למשאית הראשונה, ורק אז כשיש לו את הכסף הוא יפתח חברה ויתחיל לעבוד עם משאית אחת עד שיחסוף כסף לשניה - אלא להפך: היא מעודדת אותך להביא חלק קטן מאוד מהבית ועל היתר לקחת את המימון, לגדול, להכניס יותר עבודה ולגלגל מחזורים גדולים יותר. העבודה תממן את המשאיות בלי בעיה.
זה עובד טוב מאוד עד שמגיעה הקורונה ואז ביום בהיר אחד מורידים לך של השאלטר ואומרים לך ללכת לחפש או נותנים לך כל מיני מענקים מצחיקים.

 

כן אבל גם הריסק וגם הרווח אצלך.

כאן נפלת בריסק ואתה אומר המדינה תעזור לי, אם היית מרוויח לא היית משלם אחוז מהרווחים למדינה (רווחים אחרי מס כמובן) נכון?

הציבור לא שותף איתך במניות, לא לטוב ולא לרע

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 46 דקות, ChemGuy85 כתב:

אני יכול להעיד רק על עצמי אני בחיים שלי לא אשלם סכומים של מסעדת יוקרה ואני בחיים, בחיים, בחיים לא אסכים לעמוד בתור לאוכל כמו הלוזרים האלה שעומדים בכניסה לויטרינה בתל אביב. אני אסכים לעמוד בתור לאוכל רק כאשר חייל חמוש יחלק לי מנת קרב ממשאית צבאית. 

 

לעשות לייק לא הספיק לי להביע את כמה שאני מסכים איתך!

 

כורולה,אנשים חושבים שברגע שיפתחו מסעדות וברים כולם יחזרו בכמויות.

מה שאכן יקרה כי הגישה של אנשים היא "לא הייתי מלא זמן אז מגיע לי".

 

מה שיהיה בטווח הארוך תלוי באיך ארה"ב תתאושש.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אני גם לא הולך למסעדות יוקרה ואני נוסע ברכב בן 20 שעלה לי כמו אופניים חשמליות אז מה? מה זה בדיוק אומר?

 

קודם כל אני בדעה שעד שאין לך ילד/ילדים הכל זה משחק, ואני אומר את זה בתור אחד בלי ילדים. אני פשוט מודע להוצאות על ילדים. אתה יודע כמה עולה גן בחודש לילד אחד? זה כמו עוד שכר דירה במקומות מסויימים.

 

דבר שני אני לא מוציא כסף על מסעדת יוקרה או אוטו יקר, אבל אני כן יכול לקנות תקליט של איירון מיידן ב140 שקל. מבחינת בזבוז זה הרבה יותר גרוע כי הייתי יכול להאזין לזה בחינם. אני גם חושב שלגיטימי לגמרי לטוס לחודש לחול אם הכסף יושב בחשבון והחיים מאפשרים את זה. כל אחד והדפקה שלו. לאחד זה סטייק, לשני תקליט ולשלישי ארוחה מסעדת שף.

 

גם בנאדם שמרוויח מינימום ופעם בשנה מתפנק במסעדת יוקרה הוא בנאדם נורמאלי לגמרי וכדאי שהוא יעשה את זה כי חיים פעם אחת וצריך להנות.

זה לא אומר שצריך לחיות ממה שאין, אבל זה כן אומר שגם אם קשה לפעמים צריך לשחרר. בשביל זה יש אשראי ויש תשלומים ואם מישהו חושב שאשראי ותשלומים אלו מילות גנאי נראה אותו לא לוקח משכנתא.

 

ביקרתם פה מספיק אנשים שחיים מהיד לפה ואין להם רזרבות, שכחתם שלא מעט אנשים אין ממש ברירה, מה שנכנס יוצא. גם הם לפעמים צריכים להרגיש בחיים ולא רק לישון ולעבוד. מקווה שלא תגיעו למצב כזה ותמשיכו להרוויח הרבה יותר ממה שאתם מוציאים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 59 דקות, ChemGuy85 כתב:

אני יכול להעיד רק על עצמי אני בחיים שלי לא אשלם סכומים של מסעדת יוקרה ואני בחיים, בחיים, בחיים לא אסכים לעמוד בתור לאוכל כמו הלוזרים האלה שעומדים בכניסה לויטרינה בתל אביב. אני אסכים לעמוד בתור לאוכל רק כאשר חייל חמוש יחלק לי מנת קרב ממשאית צבאית. 

למה לא? אתה בטח עובד קשה, וכמה כבר שניצלים אפשר לטחון יום אחרי יום? 

גם אני בחיים לא יעמוד בתור באיזו היפסטריאדה בחום והלחות של ת"א בשביל איזה המבורגר שיטפטף לי שמן על הבגדים, אבל למה לא לפרגן לעצמך במקום על רמה, להזמין שולחן, להתלבש יפה, להזמין מונית ולהנות מערב מיוחד פעם פעמיים בשנה? אל תמנע מעצמך דברים שאתה יכול להרשות לעצמך. החיים קצרים וצריך להנות כמה שאפשר מכמה שיותר. 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...