Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 19 דקות, m3x7r3m3 כתב:

כן אבל גם הריסק וגם הרווח אצלך.

כאן נפלת בריסק ואתה אומר המדינה תעזור לי, אם היית מרוויח לא היית משלם אחוז מהרווחים למדינה (רווחים אחרי מס כמובן) נכון?

הציבור לא שותף איתך במניות, לא לטוב ולא לרע

פעם ראשונה שאני מסכים איתך לחלוטין.

בדיוק רציתי לשאול את טרנספורטר האם הוא עוסק מורשה או חברה בע"מ, למרות ששנינו יודעים כבר את התשובה, ומה הסיבות לתשובה.

פורסם
לפני 7 דקות, farkash7 כתב:

 

קודם כל אני בדעה שעד שאין לך ילד/ילדים הכל זה משחק, ואני אומר את זה בתור אחד בלי ילדים. אני פשוט מודע להוצאות על ילדים. אתה יודע כמה עולה גן בחודש לילד אחד? זה כמו עוד שכר דירה במקומות מסויימים.

 

לא מסכים.

כי אתה לא חייב לעשות ילד/ים

 

גן עולה יקר. מסגרות חינוך אחרות גם עולות יקר.

אתה יודע שלקנות אוטו לפרוייקט יכול לעלות לך בממוצע לחודש סכום דומה? (מניסיון) 

אז מה? 

אם אתה יכול להרשות לעצמך ילדים, תפדל.

אם אתה לא יכול ואתה עושה בכול מקרה - אל תבכה שקשה.

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

איך אתה יודע אם אתה יכול להרשות לעצמך ילדים? כלכלית אני מתכוון. 

היום הכל עולה X, מחר הוא עולה 2X ומשהו שלא חשבת עליו בכלל פתאום עולה 3X.

אתה יודע מה יהיה מצבך בעוד 5 או 10 או 15 שנים? 

את האוטו לפרוייקט אתה יכול להשאיר בחניה שירקב, את הילד לא. 

  • אהבתי 3

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

וואלה לא ידעתי שהחיים כאלה פשוטים. אתה עני? לא תעשה ילד. אתה עשיר ויש לך כסף לחיות חצי שנה בלי עבודה? תעשה ילד.

 

לא ידעתי שהם כאלה פשוטים, ״שמעי מאמי אני אוהב אותך באמת אבל אין לנו כסף לילד ולמרות שאת ממש רוצה אי אפשר אז בואי ניפרד תמצאי מישהו עם כסף ותעשי איתו ילד״.

 

לא דעתי שהם כאלה פשוטים, ״טוב אז בואו נתחיל את הסקירה, וואו יש לכם תאומים!... פאק מאמי אין לנו כסף לזה, תדדללי או תפילי״.

 

באיזה סרט אתה חי בנאדם ?

 

לא ראיתי פה מישהו שבוכה, ראיתי כל מני חכמולוגים שתוהים איך אנשים לא מחזיקים רזרבה לחצי שנה קדימה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

 

 

 

הבעיה היא לא עצמאים מול שכירים, הבעיה היא המנטליות ששולטת בארץ.

 

תקפוץ למשפחה שמרוויחה 25,000 נטו לחודש ותגלה שהם חיים מ 27,000 לחודש ולא מבינים איפה לחסוך.

תעבור למשפחה שמרוויחה 13,000 ותגלה שהם חיים מה 15,000 לחודש ולא יודעים מה אפשר להוריד.

תעבור הלאה למשפחה שמקבלת 40,000 לחודש, שוב תגלה שהם חיים מ 45,000 לחודש בממוצע ויסבירו לך שאין מה לעשות,

הם עובדים קשה ומגיע להם 5 פעמים בשנה חופשה בחו"ל, והיה אחלה דיל ברגע האחרון אז הם טסו לסופשבוע הרומא. 

 

זאת בעיה כללית שהמדינה מעודדת , כל הרעיון של הורדת ריבית היא שאנשים ועסקים יגדילו את הצריכה, יקחו יותר סיכונים וישקיעו.

 

רוב המדינה הם שכירים , דמי אבלה מגיעים במקסימום ל 10,500 ש"ח לחודש למשך אולי 7 חודשים (70,000 ש"ח הכי הרבה)

לאף שכיר שחי כמו שתיארתי זה לא יעזור.

7 חודשים זה כלום, הוירוס לא הולך להיעלם עד תום השנה, גם אם יהיה חיסון ויחסנו את כולם אנחנו נכנסים למיתון עולמי עמוק, עמוק, עמוק. 

יהיו הרבה אנשים שיגמרו את ה7 חודשים עם הלשון בחוץ. 

גם זוג שכירים שהרוויחו ביחד 30,000 בחודש ושניהם יצאו לחל"ת מקבלים פחות ממה שהיו רגילים.

 

אבל עכשיו קורונה הציבה מראה מול כל אחד מאיתנו ונתנה לכולנו לראות, כמה מתוך ההוצאות הרגילות היו בזבוזים או מותרות שאפשר להסתדר בלעדיהם אפילו שנה וחצי.

 

בסופו של דבר, הכלכלה הקפיטליסטית בנוייה ומעודדת הוצאות לא נחוצות באמת, אחרת אין צמיחה. לא יקנו בגדים מקולקציה חדשה, לא יחליפו רכב עד גיל 10, לא ילכו למסעדות יקרות, לא יחגגו בחתונות המוניות, לא לבתי מלון בארץ או בחול והרשימה עוד ארוכה.

למזלה של הכלכלה הזאת, כאשר המגיפה תחלוף, לאט ובהדרגה הכל יחזור למקומו שהיה לפני קורונה.

לא ברור כמה זמן זה ייקח, אבל יחזור.

 

  • רעיון טוב! 2

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נכון מאד.

אתה מתנהל לפי הערכות לעתיד שמתבססות על ההווה. מה באמת יהיה בעתיד אין לך מושג. בדיוק כמו עם המגפה הזאת עכשיו. מישהו חשב שהוא הולך להיתקע בבית חודש + עם הילדים?

לפני 4 דקות, SurfHigh כתב:

איך אתה יודע אם אתה יכול להרשות לעצמך ילדים? כלכלית אני מתכוון. 

היום הכל עולה X, מחר הוא עולה 2X ומשהו שלא חשבת עליו בכלל פתאום עולה 3X.

אתה יודע מה יהיה מצבך בעוד 5 או 10 או 15 שנים? 

את האוטו לפרוייקט אתה יכול להשאיר בחניה שירקב, את הילד לא. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא בדיוק. אתה מתנהל לפי תחזיות כולל אפשרות של בלת"מים. הבלת"מ הנוכחי בהחלט גדול ממה שרוב האנשים והארגונים, עד רמת מדינות וארגונים בינלאומיים חישבו. 

 

עדיין, אנשים יסיקו מסקנות מהארועים הנוכחיים. זה יכול להיות בשני הכיוונים - יהיה מי שהמסקנה שלו תהיה להתכונן חיום הדין, ויש שינהגו לפי "אכול ושתה כי מחר נמות".

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 10 דקות, SurfHigh כתב:

איך אתה יודע אם אתה יכול להרשות לעצמך ילדים? כלכלית אני מתכוון. 

היום הכל עולה X, מחר הוא עולה 2X ומשהו שלא חשבת עליו בכלל פתאום עולה 3X.

אתה יודע מה יהיה מצבך בעוד 5 או 10 או 15 שנים? 

 

מתי ב30 שנה האחרונות היה מצב כזה שהיום הכול עולה X ומחרותיים 2/3X

איך אתה יודע אם אתה יכול להרשות לעצמך ילדים?

יש מספיק מקומות לשאוב מהם מידע כמה עולה ילד לשנה, בכול גיל.

תעשה סקר, מה זאת אומרת איך אתה יכול לדעת.

 

מילא היית אומר - נולד ילד עם בעיות עכשיו הוא עולה לי פי 5. פה כן, בעיה שאי אפשר להתכונן אליה.

אבל בכלליות?....

 

 

לפני 9 דקות, farkash7 כתב:
 

וואלה לא ידעתי שהחיים כאלה פשוטים. אתה עני? לא תעשה ילד. אתה עשיר ויש לך כסף לחיות חצי שנה בלי עבודה? תעשה ילד

״שמעי מאמי אני אוהב אותך באמת אבל אין לנו כסף לילד ולמרות שאת ממש רוצה אי אפשר אז בואי ניפרד תמצאי מישהו עם כסף ותעשי איתו ילד״.

 

באיזה סרט אתה חי בנאדם ?

 

אז לדעתך לא צריך להעלות את הנושא הכלכלי?

כולם צריכים להוליד מתי שבא להם גם אם אין להם כסף?

זוג שבקושי מצליח להתקיים, צריך לעשות ילד כי בא לו וזה לא משנה שהוא לא מצליח לסגור את החודש גם ככה, אז למה לא להיכנס ליותר חובות?

 

 

עזוב ילד, אם אתה לא יכול להרשות לעצמך להוציא כסף על חיית מחמד כול חודש - אל תאמץ חיית מחמד. זה די הגיוני, אני לא מבין מה הבעיה.

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

הולדת ילדים זה צורך קיומי (זה טבע העולם) אצל רוב בני האדם (רוב, לא כולם, ולאור מה שרואים כאן בפורום - טוב שכך) ובד"כ השיקול הכלכלי יתפתח לאחר ילד אחד או שניים לפחות, ולא לפני.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

היי, אני לא אמרתי שזה לא צורך קיומי, ושאסור.

אבלללללללל

זה כן התחייבות כלכלית שצריך להיות מודע לה, שהיא לא חובה.

בגלל זה להגיד שלמי שלא עשה ילדים "הכול זה משחק" זה פשוט לא נכון לדעתי.

.

 

  • אהבתי 3

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

איך משרשור על הקורונה , עברנו לשירשור כלכלי ואז לשירשור האם עושים ילדים או לא.  

אגלה לכם סוד , אין באמת מחיר לילד, ילד מגיע עם מחיר גמיש.  

ככל שיש לך יותר כסף ככה הילד עולה יותר. 

 

בנתיים צילמתי את המגדל של שחר,  רואים את העשן של המנגל מעל כל תל אביב . 

החיטה התחילה להצהיב , עוד מעט יהיה מספיק קמח לכולם, לא לדאוג. 

נאכל לחם וגבינה. 

 

IMG-20200417-WA0019.jpg.e27d34c3b580574cdaedd489eb30bf56.jpg

 

 

בית חולים בבריטניה פרסם שאצלו 80% מהמונשמים שורדים , אבל הוא שכח לספר האם הוא סינן חולים לפני החיבור למכונות הנשמה.

מה שמחזיר אותנו לזה שכל עוד המחסור במכונות הנשמה לא גבוה, אז לא מפסידים הרבה.

כי הרופאים יודעים לסנן ולהוריד את מי שאין לו סיכוי.

אבל אם עוברים סף מסויים , נניח יש רק חצי מכשירי הנשמה ממה שצריך , אז כנראה הסינון כבר לא יעיל ויש אנשים שהיו יכולים לשרוד 

ואין להם מכשיר. 

 

אבל שוב.. גם אם היו לנו 30,000 מכונות הנשמה, אנחנו ממש לא רוצים להתקרב ליותר מ 1000 מונשמים 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
  • אהבתי 2
פורסם
לפני 3 דקות, David32 כתב:

היי, אני לא אמרתי שזה לא צורך קיומי, ושאסור.

אבלללללללל

זה כן התחייבות כלכלית שצריך להיות מודע לה, שהיא לא חובה.

בגלל זה להגיד שלמי שלא עשה ילדים "הכול זה משחק" זה פשוט לא נכון לדעתי.

.

 

 

זה נכון מבחינת ההסתכלות הכלכלית.
כשאתה רווק בלי ילדים הכל קל לך. אתם לא משלם על גן, לא משלם על טיטולים, לא משלם על מטרנה. 

אתה לא חייב לעבור דירה כי היא פתאום קטנה מדי, או שהשכונה לא משהו, או שבתי הספר לא משהו.

אתה לא צריך להפסיד עבודה כי הילד חולה או כי הגננת לא עובדת  בחול המועד.

אתה לא צריך להחליף את האוטו כי הוא כבר לא בטוח מספיק, או לא גדול מספיק.

 

בגדול אף אחד לא תלוי בך חוץ מעצמך, ואם משהו ממש רע קרה אתה תמיד יכול לחזור לבית של אבא ואמא.

כשאתה בפוזיציה כזו ההסתכלות הכלכלית שלך לא ממש רלוונטית. אתה בהחלט יכול להגיד "אני מתנהל נכון", אבל להגיד על אחרים "אתם מתנהלים לא נכון"... זה קצת לקפוץ מעל הפופיק.

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

ילד זה יצור נוסף שאתה הולך להיות אחראי עליו למשך 18 שנה לפחות,ורצוי להתכונן להגעה שלו.

ואם זוג יודע להגיד לעצמו שעכשו אין את המשאבים להביא ילד ולתת לו חינוך ותנאי מחיה שהם היו רוצים להעניק לו-אז לא עושים ילד.

ברור שאני יכול לעשות מחרתיים ילד ולנסות לגדל אותו מה5000 שקל שאני מכניס בחודש,הוא גם לא ישחה בחרא של עצמו ולא ימות מרעב-אבל אני רוצה לתת יותר מזה לילד הדמיוני שלי

אז אחכה עם זה.

 

אתה בהחלט יכול לשאול זוג עם ילד כמה הוא עולה להם בחודש ולפי זה להבין אם אתה שם/עדיין לא/לא רוצה להיות.

 

 

 

לפני 16 דקות, איציק נ. כתב:

הולדת ילדים זה צורך קיומי (זה טבע העולם) אצל רוב בני האדם (רוב, לא כולם, ולאור מה שרואים כאן בפורום - טוב שכך) ובד"כ השיקול הכלכלי יתפתח לאחר ילד אחד או שניים לפחות, ולא לפני.

 

מה בדיוק אתה רואה כאן בפורום שגורם לך לחשוב ש"טוב שכך"?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני כשעה, farkash7 כתב:

גם בנאדם שמרוויח מינימום ופעם בשנה מתפנק במסעדת יוקרה הוא בנאדם נורמאלי לגמרי וכדאי שהוא יעשה את זה כי חיים פעם אחת וצריך להנות.

זה לא אומר שצריך לחיות ממה שאין, אבל זה כן אומר שגם אם קשה לפעמים צריך לשחרר. בשביל זה יש אשראי ויש תשלומים ואם מישהו חושב שאשראי ותשלומים אלו מילות גנאי נראה אותו לא לוקח משכנתא.

 

ביקרתם פה מספיק אנשים שחיים מהיד לפה ואין להם רזרבות, שכחתם שלא מעט אנשים אין ממש ברירה, מה שנכנס יוצא. גם הם לפעמים צריכים להרגיש בחיים ולא רק לישון ולעבוד. מקווה שלא תגיעו למצב כזה ותמשיכו להרוויח הרבה יותר ממה שאתם מוציאים.

 

יש גבול עבה מאוד בין להתפנק פעם בשנה ולחלק לתשלומים, ובין לחיות על אשראי יענו להוציא באופן שיטתי כסף שעוד לא הרווחת.

 

לפני כשעה, Pika007 כתב:

פעם ראשונה שאני מסכים איתך לחלוטין.

בדיוק רציתי לשאול את טרנספורטר האם הוא עוסק מורשה או חברה בע"מ, למרות ששנינו יודעים כבר את התשובה, ומה הסיבות לתשובה.

 

זה לא כזה משנה לצורך הדיון הזה כרגע.

אפשר לקרוא לזה בשם אחר - אשראי ולהתייחס לאדם פרטי ולא לעסק.

 

סתם לדוגמה אפשר להסתכל על קולגות סביבי, חלקם קנו טלוויזיה 65 אינץ' OLED כי הניחו שמה שהיה הוא שיהיה, הוציאו 7-8 אלף שקל ומעלה.

אני במקביל שקלתי מה אני יכול להוציא וקניתי 55 אינץ' NanoCell.

עכשיו שהם לא עובדים יבואו למדינה ויגידו - שהמדינה תממן לי את האולד שקניתי!

 

אגב נכון להיום יש לי ולאשתי בצד סכום שיספיק לממן את המשפחה לםחות 8 חודשים באותה רמת מחייה של היום בלי הכנסות בכלל.

אה ויש לי ילדה, בת שנתיים כמעט. אז אני מבין הוצאות של הורים.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

תגיד ה-OLED 65 אינץ' זה טרנד חדש בקרב הייטקיסטים? במקרה מכיר כמה שקנו בדיוק את אותה טלוויזיה בהפרש של חודש. האמת אחלה טלוויזיה, אבל ה-OLED לא הפיל אותי מהרגליים כמו שחשבתי שיפיל. 

×
×
  • תוכן חדש...