Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"האזרח גואטה" תחבורה ציבורית.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ישנה סדרת תחקירים בערוץ 11 "כאן", של אדם בשם יגאל גואטה.

גואטה עצמו היה ח"כ בעבר מטעם סיעת ש"ס.

 

בתוכנית הפעם הוא מדבר על נושא התחבורה הציבורית והקשר ליבואני הרכב.

אני מודה שלא ידעתי, אבל מסתבר שיש כמה חברות יבואני רכב, הם שותפים בהפעלת חברות תחבורה ציבורית.

למשל מכשירי תנועה, היבואן של סוזוקי, הוא שותף בחברת מטרופולין.

 

ידוע כי אין תחבורה ציבורית בארץ, אבל עם ניגוד העניינים של תחבורה ציבורית + יבואנית רכב, אין ליבואן סיבה להשקיע בתחבורה ציבורית.

 

https://youtu.be/G1CoRjSIZM0

פרנקופיל מושבע!

פורסם

 

לפי המכרז של משרד התחבורה, החברה שתדרוש הכי פחות סובסידיה, היא בעצם תזכה במכרז.

 

פחות סובסידיה = פחות הכנסה לחברה = פגיעה בשירות שניתן לציבור הנוסעים.

מדברים על כך בתוכנית.

 

  • מעניין 1

פרנקופיל מושבע!

פורסם (נערך)

צ'מע, ראיתי (הכל!), זה חתיכת קשקוש.

 

לזכותו של גואטה אפשר להגיד שהוא מאמץ (מעט) את הסגנון החיים-הכטי ההו-כה-דרמטי, והוא עושה את זה לא רע (ובצורה עדינה ופחות מגוחכת יחסית למקור). הוא עובר לא רע בכלל בתור ח"כ של ס"ש לשעבר.

 

אבל התחקיר, נו...

 

נורא קל להרים תאוריית קונספירציה כזו. הנה, מצאנו קשר עסקי, יש מי שיכול להרוויח, יאללה בלאגן. אבל עם יד על הלב: אלברטו הולך מחר לקנות רכב חדש מהסוכנות? בגלל זה האוטובוס מאחר? זה לא יותר ממגוחך. מעבר לזה, הוא לא הראה (ולא סתם) שום נתון עסקי לא על היבואנים ולא על חברות התחבורה הציבורית. אם אתה טוען שהבעלות הזו היא מה שבאמת משפיע, אתה צריך להראות איזשהו קשר, אפילו נסיבתי (עלייה ברווח של מכשירי תנועה למשל, בשנים שאחרי הזכיה של מטרופולין במכרז המדובר שמצדיקה את ההפסדים של מטרופולין, ובטח עליה במכירות של סוזוקי באזור השרון).

 

תכל'ס, אתה יודע מי אשם בזה שאין תחבורה ציבורית? אנחנו. משתי סיבות:

 

א. כי (כמעט) כולנו לא ניסע באוטובוס גם אם זה יקח חצי מהזמן שלוקח רכב פרטי. עם יד על הלב, כמה אנשים פה מוכנים לעבור מחר בבוקר לתחבורה ציבורית (בהנחה שהם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב)? כמה אנשים מוכנים לספוג פגיעה במשתמשי רכב פרטי בשביל לשפר את התחבורה הציבורית? זוכר מה קרה כשהפכו נתיב בכביש החוף לנתיב+? וזה אפילו לא נתיב תחב"צ בלעדי! עזוב את זה: כל פעם שעושים פה משהו כדי לשפר את התחב"צ (נגיד, רפורמה בקווים, או הבנייה של הרכבת הקלה, או אפילו הרב-קו) מיד קמים כל מיני "פעילים" שמביאים איזה מקרה קצה של איזו זקנה בת מאתיים שעכשיו צריכה לנסוע בשני קווים במקום אחד, או ללכת עוד 50 מ', או לא יודעת להטעין את הרב-קו, ומיד יש כתבות נגד, והפגנות, ומה לא. כשכל אחד רק עסוק בלא להיות מוכן שיפגעו בו במ"מ (ע"ע "לא לצאת פראייר"), נורא נורא קשה להזיז פה דברים.

 

ב. כי למרות שזה נושא אקוטי לחיים של רובנו, הוא לא מעניין אף אחד. כשפוליטיקאי (אפילו מוניציפלי) ידע שהבחירה בו תלויה ברמת השירות של התחבורה הציבורית, הוא ידע להזיז את מה שצריך. אני לא רוצה להכנס לפוליטיקה פה, אבל אנשים לא מצביעים (לא במישור המוניציפלי ולא בארצי) על העניינים האלה, אז אף אחד לא מקדם אותם אלא את מה שמצביעים עבורו. אז ברסלבים כן או לא יבלו את ראש השנה באומן, והתחבורה הציבורית תישאר איפה שהיא.

 

כדי שמשהו יזוז, צריך שיהיה ציבור מספיק רחב שזה מעניין אותו, ושמוכן (לפחות) להצביע בגללו. כל עוד זה לא קורה, שום דבר לא יזוז.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear
  • אהבתי 3

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

אני חושב שמספיק אנשים יעברו לתחב"צ עם זה היה מקצר להם את הזמן נסיעה בחצי. 

 

אני לא יכול לדבר על המרכז כי אני לא גר שם, אבל כאן (באר שבע) בשעות הבוקר ובסביבות 16:00 (כשהרבה אנשים חוזרים הביתה) כל האוטובוסים עומדים באותו הפקק עם הרכבים הפרטים. אז מה הטעם בלסועה במשהו שלפעמים מאחר, לפעמים מקדים, לפעמים בכלל לא מגיעה ומפוצץ באנשים?

 

נכון להיום, כדי להגיעה מהבית שלי לעבודה אני צריך בערך 40 דקות (לא בגלל פקקים. בגלל המסלול) ו2 קווים שונים. עם רכב פרטי אני מגיע ב 15 דקות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 שעות, pooh-bear כתב:

א. כי (כמעט) כולנו לא ניסע באוטובוס גם אם זה יקח חצי מהזמן שלוקח רכב פרטי. עם יד על הלב, כמה אנשים פה מוכנים לעבור מחר בבוקר לתחבורה ציבורית (בהנחה שהם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב)?

 

לא יודע לגבי רוב האנשים, אבל אני מוכן אפילו אם זה יקח את אותו זמן. הבעיה שנסיעה ברכב שלוקחת לי שעה מדלת לדלת, לוקחת שעתיים-שעתיים וחצי בתחבורה ציבורית(ועוד חלק ממנה - בעמידה) 

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 14 שעות, pooh-bear כתב:

תכל'ס, אתה יודע מי אשם בזה שאין תחבורה ציבורית? אנחנו. משתי סיבות:

 

א. כי (כמעט) כולנו לא ניסע באוטובוס גם אם זה יקח חצי מהזמן שלוקח רכב פרטי. עם יד על הלב, כמה אנשים פה מוכנים לעבור מחר בבוקר לתחבורה ציבורית (בהנחה שהם יכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב)?

 

עבדתי כמה שנים באיזור רמת החייל בתל אביב וגרתי בראשון לציון.

אני יכול להוסיף גם, שתחנת הרכבת במרחק הליכה ממני.

 

חיפשתי בנרות, דרך לעשות את הזמן כמה שפחות.

 

בהתחלה נסיעה ברכב, מזגן ורדיו ונוחות זה כיף ולקח לי שעה נסיעה כל צד.

גז ברקס זה מייאש אז עברתי לרכבת.

לוקחים רכבת מראשון לציון, מגיעים לאוניברסיטה ומחכים לרכבת שתיקח לבני ברק או לחילופין יוצאים החוצה ומחכים לקו 28 שיגיע או יצא.

לחילופין אתה יכול לעבור את הכביש ולחכות ל-189 שהוא הקו הכי עמוס בארץ.

 

בחזור אותו סיפור, אבל צריך לקחת בחשבון שלעיתים אוטובוס לא עוצר כי הוא מלא או לחילופין הרכבת בשביתה, הרכבת נתקעה, יש תקלה או שכתה מחכה בתחנת רכבת 15 דקות ומשום מקום הקו שלך נעלם ולא מודיעים כלום על זה.

 

אפשר גם להגיע עם אופניים, אבל אם יש לך אופניים רגילות (לא מתקפלות) אתה לא יכול להיכנס עד 9 בבוקר, בחזור אסור להיכנב מ3 עד 7.

 

אז חזרתי לרכב והתחלתי לעשות קארפול בווייז וזה גם נוח, גם יותר מהיר וגם מקבל השתתפות בנסיעה והורדת עלות מ600 שקל בחודש ל-300 שקל בחודש.

 

נקודה אחרונה.

לפני כמעט 10 שנים עבדתי בבורסה וגם שם אותו סיפור, רכב או רכבת. (בכלל לא מדבר על אוטובוס).

ואז פתחו את הנתיב המהיר והיה לי הזכות להיות בין הראשונים שנוסעים בו.

הגעתי לשפירים, החניתי את הרכב, כל 5 דק' יצא מיניבוס של 10 מקומות (הייתי לבד) וגם התמזל מזלי והיתה לע תחנה מול דלת המשרד.

בחזור הייתי שותף לפקקים, אבל אני לא משלם ומשחק בטלפון.

 

מאז נטשו את המיניבוס, כי הם קטנים ויותר ויותר אנשים הגיעו ועברו לאוטובוסים.

 

האן אנשים יעברו לתחבורה ציבורית אם היא תהיה זמינה, נוחה?.

עובדה שהיום עובדים על הגדלת החניון כי כבר אין מקום.

 

  • אהבתי 2

פרנקופיל מושבע!

פורסם

אנשים לא ייפרדו כ"כ מהר מהרכב שלהם.

נכון שעכשיו "ימי קורונה" וצריכים לראות אולי תהייה בצורה עקבית הפרדות מרכבי ליסינג. אבל גם זה לדעתי לא "יעביר" את רובנו לתח"צ.

פתרון מעניין שהיה כבר פעם (עקב משבר הדלק נראה לי) זה שכ"א יעמיד את הרכב ביום אחד בשבוע וימצא לו סידור נסיעה אחר. אז גם היו מדבקות של יום ההשבתה, שהיה צריך להדביק על החלון. לגבי האכיפה של זה (אז) - אולי זקני הפורום יוכלו לומר משהו.

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

אתה נוסע, אני נוסע, ויש עוד כמה. אבל הרבה מאוד אנשים פשוט לא מוכנים לוותר על הרכב הפרטי.

 

בעולם אוטופי שבו יש לך אוטובוס ישיר שלוקח אותך מהבית לעבודה שמגיע כל חמש דקות והוא אף פעם לא עמוס, וגם נוסע בחצי הזמן של רכב פרטי, כולם יעברו להשתמש בתחב"צ. אבל זה לא עובד ככה בשום מקום: זה תמיד כרוך בקצת בליכה, וקצת המתנה, ולפעמים החלפה של אוטובוסים / רכבת, ובעיקר הרבה צפיפות (מי לא מכיר את הסרטונים מהתחתית בטוקיו שבה יש אנשים שהעבודה שלהם היא לדחוס אנשים לקרונות).

 

והמון אנשים פה לא יהיו מוכנים להשתמש בתחב"צ צפופה שתצריך אותם ללכת כמה מאות מטרים ביום, ולהמתין קצת, ולהחליף אוטובוס, בטח אם זה יקח להם בדיוק אותו זמן כמו ברכב בפרטי. ובוודאי לא יהיו מוכנים לוותר על כלום כדי לשפר את התחבורה הציבורית.

 

שזה לא אומר שיש תחב"צ טובה בארץ, ברוב המקומות היא די מזעזעת, אבל המצב שלה הוא כזה כי היא לא מעניינת אף אחד (לפחות לא מעניינת מספיק כדי שהוא יעשה עם זה משהו).

 

והקשר בין זה לבין הבעלות של יבואני רכב על חברות תחב"צ הוא, לדעתי, אפס מוחלט.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

אני ארצה להראות צד אחר לחשיבה בהשקעה של שני דברים נוגדים.

איש עסקים יעדיף לפזר את ההשקעות שלו במסלולים שונים ככל הניתן. ברגע שהוא משקיע גם בתחב''צ וגם בשוק הפרטי - במידה ואחד מהם נפגע, השני עולה וכך ההפך. 

 

ובלי קשר, עד שיאשרו ויחשוב על תחב''צ הגיוני כלשהוא, עולם החשמלי ובפרט הקורקינטים והאופניים "השתלט" גם על הרכב הפרטי וגם על התחב''צ בערים גדולות - מגיעים מהר, לעולם לא יהיו פקקים ובעצם חוקי התנועה לא חלים עליך.

פורסם
בתאריך 27.8.2020 בשעה 18:18, pooh-bear כתב:

והקשר בין זה לבין הבעלות של יבואני רכב על חברות תחב"צ הוא, לדעתי, אפס מוחלט.

זה כמו שתגיד שאין קשר בין האיסור להפעלת uber בארץ לבין נהגי מוניות.

פורסם

לא, זה לא.

 

אבל זו בדיוק הנקודה - הכי קל למצוא איזו קונספירציה, ואז יש את מי להאשים. למה אוטובוסים מאחרים בבאר שבע? כי צבי נטע רוצה למכור סוזוקי בכפ"ס. נו באמת.

 

יודע מה? אם זה היה נכון, הכי קל היה להביא איזשהו מדד איכות לאזור שבו התקיים המכרז המדובר, ולראות מה השתנה, ולאיזה כיוון. תחקיר שלם שהגיע למיליון אנשי מפתח יש, אבל איזשהו קצה של אינפורמציה, אמיתית, קשה, אין בכלל.

 

לפחות מההרגשה הפרטית הסובייקטיבית שלי, אין שום הבדל בין חברות האוטובוסים. אולי דווקא להיפך - אלו של החברות הפרטיות חדשים ונקיים יותר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
בתאריך 27.8.2020 בשעה 02:02, pooh-bear כתב:

 

אבל התחקיר, נו...

 

נורא קל להרים תאוריית קונספירציה כזו. הנה, מצאנו קשר עסקי, יש מי שיכול להרוויח, יאללה בלאגן.

 

אני רק שאלה, מה הסיבה שיבואן רכב ישקיעה בחברה של תחבורה ציבורית?

זה בכלל לא הביזנס שלו.

 

בתאריך 27.8.2020 בשעה 02:02, pooh-bear כתב:

 

תכל'ס, אתה יודע מי אשם בזה שאין תחבורה ציבורית? אנחנו. משתי סיבות:

 

א. כי (כמעט) כולנו לא ניסע באוטובוס גם אם זה יקח חצי מהזמן שלוקח רכב פרטי. 

 

זה בטוח לא נכון. אם זמן ההגעה לעבודה ייתקצר בחצי, עם חיסכון של מאות שקלים בחודש (לפחות), כו-לם ייסעו בתחבורה ציבורית.

 

בתאריך 27.8.2020 בשעה 02:02, pooh-bear כתב:

 

ב. כי למרות שזה נושא אקוטי לחיים של רובנו, הוא לא מעניין אף אחד. כשפוליטיקאי (אפילו מוניציפלי) ידע שהבחירה בו תלויה ברמת השירות של התחבורה הציבורית, הוא ידע להזיז את מה שצריך. אני לא רוצה להכנס לפוליטיקה פה, אבל אנשים לא מצביעים (לא במישור המוניציפלי ולא בארצי) על העניינים האלה, אז אף אחד לא מקדם אותם אלא את מה שמצביעים עבורו. אז ברסלבים כן או לא יבלו את ראש השנה באומן, והתחבורה הציבורית תישאר איפה שהיא.

 

הנושא מעניין לגמרי, אבל לא מתאגדים סביבו.  גואטה מאפיין את הבעיה נכון מאוד, אין אינטרס ממוסד להעביר את התנועה לתחבורה ציבורית. מבחינת כלכלית, יש כאן כשל שוק שפוגע ביעילות, כי הכוח של האזרח מבוזר, והכוח של הגורמים שמעדיפים תנועה במכוניות פרטיות, מרוכז.

 

אז אני אומר פה אמירה פוליטית, אבל היא כללית. זה המקום בו בו הדבר הזה, שקוראים לו "שמאל פוליטי" צריך להכנס לפעולה. זה בדיוק תפקידו של השמאל בכלכלה קפיטליסטית, לרכז את הכוח של גורמים שפוליטית וכלכלית הם מבוזרים מדי מכדי להשפיע. אבל השמאל בארץ לא עסוק ברווחה של חיי היומיום של האזרח, בכלל. הוא עסוק בשטחים ובזכויות של קבוצות מיעוט (וכשאני אומר שמאל, אני לא מתכוון למפלגה. אני מתכוון לפרלמנטרים שמתעסקים בסוגיות אזרחיות של רווחה).

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

למי שלא היה בבועה בשנים האחרונות, בטח צפה ב"מגש הכסף".

סוזוקי בעלי עניין במטרופולין זה הבעיה הכי קטנה שלך.

 

 

פורסם
לפני 2 שעות, falou כתב:

אני רק שאלה, מה הסיבה שיבואן רכב ישקיעה בחברה של תחבורה ציבורית?

זה בכלל לא הביזנס שלו.

למה לא? הוא רוצה להתרחב ולא מוצא מותגים נוספים לייבא, יש פה תחום שיחסית קרוב לתחום שהוא מבין בו, הוא כבר מכיר את הרגולטור ובטח יש עוד כמה סיבות שלא חשבתי עליהן.

 

לפני 2 שעות, falou כתב:

זה בטוח לא נכון. אם זמן ההגעה לעבודה ייתקצר בחצי, עם חיסכון של מאות שקלים בחודש (לפחות), כו-לם ייסעו בתחבורה ציבורית.

ברמה האוטופית בוודאי. אבל במערכת תחב"צ מהחיים האמיתיים, הרבה אנשים לא רוצים להשתמש. זוכר את הדרישה של עובדי המדינה מקריית הממשלה בת"א (מול עזריאלי, בערך המקום הכי נגיש בתחב"צ במדינה) ש"יקצרו להם" את זמן היציאה מהחניון (חניה לכל עובד היא ממזמן אובייסט)? אז כזה.

 

שלא לדבר על ההתנגדויות: כל פרוייקט שלא עושים פה, מיד זוכה להמון יח"צ שלילי. אם מנסים לעשות רפורמה בקווי האוטובוסים - מיד יש כתבות על כל מיני קשישים שקודם היה להם אוטובוס מתחת לבית ועד לנכדים / מרכז יום / בריכה / ווטאבר, ועכשיו צריכים להחליף אוטובוס בדרך וזה יגמור להם את החיים. אם מנסים לעשות רפורמה באמצעי תשלום - שוב קופצים כל דורשי שלומם של הקשישים הנ"ל. אם מנסים לבנות רכבת קלה - ישר תשמע למה התכנון לא נכון, ולא יעיל, וכבר לא רלוונטי, וצריך לחפור בבני ברק בשבת, וכל ראש עיר ידרוש שהיא תהיה תחתית בחצר האחורית שלו, ועסקים נפגעים, וזה יוצר פקקים ומה לא. יש לנו נטייה (אני לא יודע אם רק לנו, אולי זה ככה בכל העולם) להיות מאוד לא סובלניים לשינויים ולראות כל אחד רק את המ"מ שלו, תוסיף לזה את הקושי האמיתי בביצוע של פרויקטים כאלה ואת הבעיה הפוליטית האינהרנטית שפרויקטים כאלו מניבים פירות רק לפוליטיקאי הבא בתור (או לזה שאחריו), ותקבל את המצב הנוכחי.

 

לפני 2 שעות, falou כתב:

הנושא מעניין לגמרי, אבל לא מתאגדים סביבו.  גואטה מאפיין את הבעיה נכון מאוד, אין אינטרס ממוסד להעביר את התנועה לתחבורה ציבורית. מבחינת כלכלית, יש כאן כשל שוק שפוגע ביעילות, כי הכוח של האזרח מבוזר, והכוח של הגורמים שמעדיפים תנועה במכוניות פרטיות, מרוכז.

הנושא מעניין ברמה של לצקצק עליו בשיחות שישי במקרה הטוב, משהו כמו איכות הסביבה. מעט מאוד אנשים יעשו משהו מעבר לזה. כולם בעד זה, אבל אף אחד לא מוכן שזה יבוא על חשבונו.

 

אני לא לגמרי בטוח שלממשלה יש אינטרס אמיתי שאנשים ימשיכו להשתמש ברכב פרטי. מכמה סיבות:

א. כי יש חיסכון עקיף עצום בצמצום הפקקים (יותר שעות עבודה, תפוקה גבוהה יותר, יותר מיסים, עוד עסקים שנפתחים וכו') לעומת ההפסד במיסוי דלק וחלפים

ב. כי בגלל הבעיה האינהרנטית בישראל של תחב"צ בשבת, אנשים עדיין יצטרכו להחזיק רכב, ולא בטוח בכלל שאחרי שהם יחסכו כסף על דלק וחלפים הם יפסיקו לקנות רכבים חדשים

ג. כי הממשלה היא לא חברה פרטית ומי שמנהל אותה (פוליטיקאים) לא מתוגמל לפי דו"ח רוח והפסד, אין לו אופציות שהערך שלהן יעלה והוא לא יקבל בונוס אם הממשלה תרוויח יותר. לראיה, אנחנו משקיעים המון בביטחון, וגם שם אין תמורה ישירה מההשקעה הזה.

 

לפני 2 שעות, falou כתב:

אז אני אומר פה אמירה פוליטית, אבל היא כללית. זה המקום בו בו הדבר הזה, שקוראים לו "שמאל פוליטי" צריך להכנס לפעולה. זה בדיוק תפקידו של השמאל בכלכלה קפיטליסטית, לרכז את הכוח של גורמים שפוליטית וכלכלית הם מבוזרים מדי מכדי להשפיע. אבל השמאל בארץ לא עסוק ברווחה של חיי היומיום של האזרח, בכלל. הוא עסוק בשטחים ובזכויות של קבוצות מיעוט (וכשאני אומר שמאל, אני לא מתכוון למפלגה. אני מתכוון לפרלמנטרים שמתעסקים בסוגיות אזרחיות של רווחה).

למה דווקא שמאל? אתה יכול להגיד בדיוק אותו דבר, שתפקידו של הימין הקפיטליסטי לייצר תשתית תחבורתית כדי לתת לכלכלה הפרטית לשגשג. הנה, אפשר להאשים איזה צד במפה הפוליטית שתרצה. בכלל, אין פה באמת שמאל או ימין כלכליים, כל מפלגות ה"ימין" בארץ (חוץ מהליכוד) הן סקטוריאליות לגמרי ושופכות ערימות של כסף על המגזרים הרלוונטיים להן, הרבה הרבה פחות מתעסקות בשוק חופשי וצמצום התערבות הממשלה.

מעבר לזה, יש פרט קטן ודי פעוט, שהשמאל הפוליטי בארץ פשוט לא נמצא בשלטון כבר לא מעט זמן. אז גם אם הוא היה רוצה, הוא יכול ללחוץ אבל הוא לא יכול לקבל החלטות.

 

כל זה לא אומר שזה מעניין מישהו בשמאל, כן? רק שזו לא הבעיה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

×
×
  • תוכן חדש...