Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה 2019 או לאון fr 2.0 לרכישה עתידית


MatrixDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 1435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מציע ללכת על לאון 2.0, לא בהכרח חדשה, ולבדוק מה חסר לך אחרי נסיעה של כמה חודשים, זה אחלה בסיס לשיפורים.

את המנוע אפשר לשפר בקלות להספקים של קופרה, היא מגיעה עם הגיר החדש שאמור להיות יותר אמין ולעמוד בהספקים גבוהים יותר ובנוסף תוכנה לגיר רק תוסיף לכיף, מתלים-גאנטים-צמיגים ישנו את הרכב לגמרי מבחינת אחיזה והתנהגות.

 

כל היופי פה שאתה יכול לקבל ביצועים של קופרה (אוקיי כמעט, אין דיפ מוגבל) בפחות כסף, אבל רק אם תרצה.

זאת אומרת שאתה יכול להחזיק את הרכב כמה חודשים ולהחליט שואללה לא חסר לך כלום, אבל כן חסר- אז אפשר לפתור את זה יחסית בקלות.

 

 

*לא קראתי את כל השרשור, מתנצל מראש :)

עריכה אחרונה על ידי HybridBoy
  • אהבתי 1

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 13 שעות, MatrixDevil כתב:

מה דעתכם על המאזדה 3 החדשה כמתחרה ללאון ? זה רכב מאוד פופולארי אבל לטמעי הפנים שלו דיי "ישן" בהשוואה ללאון, בנוסף, הוא לא נראה "חדיש" במיוחד וגם מבחינת ביצועים הוא לא בשמים.. דעתכם?

ה-3 החדשה היא מכונית שהרבה יותר כיף לשהות בה מאשר בלאון - תא הנוסעים שלה כמה וכמה רמות מעל זה של הלאון, איכות החומרים הרבה יותר גבוהה והעיצוב הרבה יותר נעים.

מבחינת ביצועים, למרות ה-165 כ"ס של המאזדה, ביומיום היא מרגישה הרבה יותר חלשה גם מלאון (או כל רכב אחר) עם מנוע 1.4-1.5 ליטר טורבו גם כי יש לה פחות מומנט בכללי, וגם כי הוא מתקבל בסל"ד הרבה יותר גבוה אז צריך ממש "לקרוע" אותה כדי לקבל את כל הכוח שהיא יכולה לתת בעוד שמנוע טורבו יפיק את מלוא המומנט כבר מ-1500-2500 סל"ד, ואז יש לך רצועת פחות או יותר מקסימלית (היא לא, אבל מיותר להיכנס לזה כרגע) משם עד שיא ההספק ב-5500-6000 סל"ד.

 

ספציפית במאזדה VS לאון תוסיף גם תיבת הילוכים מהירה יותר ועם הילוך אחד נוסף בלאון מה שאומר שאתה מבלה יותר זמן בתוך טווח הסל"ד האפקטיבי.

 

מבחינת התנהגות נטו - ה-3 החדשה היא לא המאזדות זום-זום של הדור הראשון-שני. המנוע יושב יותר קדימה ממה שהוא היה (היה מאחורי הסרן הקדמי והיום הוא ממש מעליו. אם מעניין אותך למה זה משנה תגיד ואפרט עוד) ובאופן כללי היא יותר מבודדת ונעימה (למרות שהיא די קשיחה) ופחות זריזה ומהנה. בתכלס, אני לא חושב שתרגיש הרבה הבדל בין ההתנהגות של ה-3 לבין זו של הלאון, ובהתחשב ביתרון הכוח של הלאון, אני חושב שהיא תהיה הבחירה היותר נכונה עבורך.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע לך לא ללכת על לאון כי... די. תגוונו קצת. אה... בעצם אתה מתלבט עם מאזדה 3. טוב, לא משנה מה תיקח. בהצלחה אחי. 👋

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רכב יש לך שאתה לא מרוצה? כמה התנסות יש לך בנסיעות-מבחן?

 

כי אם לא עשית, מציע שתעשה כמה נסיעות-מבחן דבר ראשון ,ואז תוכל להתרשם גם מעשית מהנסיעה ברכבים ,ולא רק תיאורטית.

 

אתה כמובן יכול לבקש נסיעות-מבחן בסיאטים (אם טרם הזמנת). אני מציע גם שתיקח למבחן פורד פוקוס st line . זה אוטו שהוא עם "נטיות ספורטיביות", ויכול לתת לך מושג מה זה רכב ספורטיבי (שבד"כ הוא יותר מהרכב הזה - יותר מהיר, מתנהג יותר חד, יותר נמוך, יותר קשה על הכביש וכו'). ייתכן שהרכב הזה בהחלט יספיק למה שאתה תרצה.

 

לגבי הצורה/פוזה - אתה יכול לנסות לקפוץ ליוקרתיות ולקחת לנסיעת-מבחן איזה Audi . אם יש לך בעיה לקנות חדשה אז גם משומשת יכולה לבוא בחשבון.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בואו נשתדל לשמור על הרכבים שאנחנו מציעים לפות"ש בגבולות הסביר ביחס לרכב שהוא מחפש ולא נלך ל-M3ים או F16 מתקופת מלחמת המפרץ. תודה.

  • מצחיק 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני , או שאתם לא קוראים את הכל? הבחור חסר נסיון בנהיגה מתקדמת/ספורטיבית כנראה מחפש סוג של מראה עיניים ( PC לא רוצה לאמר וזה) ואתם ישר רצים להציע ניחוחות של ספורטיביות בכל דגם שנזרק כאן.

כן נכון, המזדה יפה וקורצת , חלשה בהשוואה ללאון, גם הפוקוס ST ליין יתן לו יותר מהמזדה, אבל הנקודה היא שהוא מנסה לדלג על שלבים - מסוזוקי ל קופרה 290 . 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zaf הבחור דווקא הודה בפה מלא שהוא מחפש רכב שיהיה לו מהנה לנהיגה. ומעבר לאמירה בהודעה הראשונה שהקופרה נראית יותר טוב מה-2.0 ליטר FR לא ציין או התעקש על הרצון ברכב עם עיצוב כזה או אחר. 

 

חוץ מזה, צריך להתחיל ממשהו, לא? אם קנית פעם אחת סוזוקי זה לא אומר שעכשיו לעד נגזר גורלך להמשיך לנסוע בעוד סוזוקים, נכון?

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, פבל כתב:

@zaf

חוץ מזה, צריך להתחיל ממשהו, לא? אם קנית פעם אחת סוזוקי זה לא אומר שעכשיו לעד נגזר גורלך להמשיך לנסוע בעוד סוזוקים, נכון?

זה תלוי כמה ספריאל אתה.

 

לגבי הלאון אני קצת משוחד,

אלא אם כן תהיה אופציה לרכב ליסינג הלאון 1.8 היא הרכישה הבאה שלי בסבירות מאוד גבוהה.

  • מצחיק 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, halperin96 כתב:

זה תלוי כמה ספריאל אתה.

 

לגבי הלאון אני קצת משוחד,

אלא אם כן תהיה אופציה לרכב ליסינג הלאון 1.8 היא הרכישה הבאה שלי בסבירות מאוד גבוהה.

לא בטוח שהבנתי את האנלוגיה למשתמש אחר, הסבר בבקשה 😉

אגב סיאט, משיקולים שונים "טיפסתי" מ 2012 ל 2017 דרך לאון MK2 לMK3 FR ומשם לנוכחית 290! 

ואני ככל הנראה מתודי בגישה ( עוד מימי המרוצים באשקלון) 😎

לפני 25 דקות, פבל כתב:

@zaf הבחור דווקא הודה בפה מלא שהוא מחפש רכב שיהיה לו מהנה לנהיגה. ומעבר לאמירה בהודעה הראשונה שהקופרה נראית יותר טוב מה-2.0 ליטר FR לא ציין או התעקש על הרצון ברכב עם עיצוב כזה או אחר. 

 

חוץ מזה, צריך להתחיל ממשהו, לא? אם קנית פעם אחת סוזוקי זה לא אומר שעכשיו לעד נגזר גורלך להמשיך לנסוע בעוד סוזוקים, נכון?

אני מדבר על הדילוגים מסוזוקי מעל כמה שלבים. 

אבל זה אני ואני לא 😇

  • מצחיק 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, פבל כתב:

המנוע יושב יותר קדימה ממה שהוא היה (היה מאחורי הסרן הקדמי והיום הוא ממש מעליו. אם מעניין אותך למה זה משנה תגיד ואפרט עוד

כן, אני אשמח אם אתה יכול :) 

 

לפני 2 שעות, פבל כתב:

אני לא חושב שתרגיש הרבה הבדל בין ההתנהגות של ה-3 לבין זו של הלאון, ובהתחשב ביתרון הכוח של הלאון, אני חושב שהיא תהיה הבחירה היותר נכונה עבורך

גם אני חושב ככה, אבל הדעה שלך הייתה חשובה. תודה!

 

לפני כשעה, ntd כתב:

כי אם לא עשית, מציע שתעשה כמה נסיעות-מבחן דבר ראשון ,ואז תוכל להתרשם גם מעשית מהנסיעה ברכבים ,ולא רק תיאורטית.

הדור הרביעי של סיאט עדיין לא הגיעו לארץ או אפילו להזמנה מראש, אבל אני אעשה, זו כמובן נקודה חשובה.

 

לפני כשעה, ntd כתב:

לגבי הצורה/פוזה - אתה יכול לנסות לקפוץ ליוקרתיות ולקחת לנסיעת-מבחן איזה Audi . אם יש לך בעיה לקנות חדשה אז גם משומשת יכולה לבוא בחשבון.

כן אבל זה לא משהו בתקציב שלי, ולקחת רכב בן 4 זה אפילו פחות טוב מלקחת רכב ין שנה וחצי, האאודי זה יוקרתי אבל יש גם הרבה פאן לקנות משהו בקידמת הטכנולוגיה ולא להרגיש שאתה "קצת מאחור".. כאילו אם כבר קונים בסכום כזה.

 

לפני כשעה, zaf כתב:

רק אני , או שאתם לא קוראים את הכל? הבחור חסר נסיון בנהיגה מתקדמת/ספורטיבית כנראה מחפש סוג של מראה עיניים ( PC לא רוצה לאמר וזה) ואתם ישר רצים להציע ניחוחות של ספורטיביות בכל דגם שנזרק כאן.

כן נכון, המזדה יפה וקורצת , חלשה בהשוואה ללאון, גם הפוקוס ST ליין יתן לו יותר מהמזדה, אבל הנקודה היא שהוא מנסה לדלג על שלבים - מסוזוקי ל קופרה 290 . 

קודם כל אתה צודק לגמרי, אין לי נסיון כלל בתחום, אבל חייב להודות שמהשיחק עם האנשים המקצוענים כאן אני מבין שהבחירה הכי טובה תהיה הלאון 2.0.

אני מבין טוב יותר למה הקופרה פחות מתאימה לי וזה היה סתם עניין שואוו ואולי קצת פרטים טכנים יבשים שלא שאני לא באמת מבין בהם כמוכם.

 

 

@פבל, @misterb @GTאי ו @zaf - רק רציתי להגיד לכולכם תודה רבה !😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, zaf כתב:

לא בטוח שהבנתי את האנלוגיה למשתמש אחר, הסבר בבקשה 😉

אגב סיאט, משיקולים שונים "טיפסתי" מ 2012 ל 2017 דרך לאון MK2 לMK3 FR ומשם לנוכחית 290! 

ואני ככל הנראה מתודי בגישה ( עוד מימי המרוצים באשקלון) 😎

אני מדבר על הדילוגים מסוזוקי מעל כמה שלבים. 

אבל זה אני ואני לא 😇

אבל השתדרגת.

להחליף סוזוקי בסוזוקי לעומת זאת....

  • מצחיק 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, halperin96 כתב:

אבל השתדרגת.

להחליף סוזוקי בסוזוקי לעומת זאת....

hey, אבל הוא יכול לעבור לדגם הטורבו של סוזוקי 😃

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, MatrixDevil כתב:

כן, אני אשמח אם אתה יכול :) 

 

*לכל המומחים והמבינים, אני מפשט פה את העניין מאוד כדי שיהיה יותר קל להבין אותו וכדי שאני אוכל להשתמש במעט מונחים "מקצועיים" ככל האפשר. אם פות"ש ירצה ירידה לעוד פרטים ועוד חפירות, נוכל להמשיך לרדת במורד מחילת הארנב הזו. 

 

בהתנהגות של רכבים יש עניין של חלוקת משקל ומה שנקרא "אפקט מטוטלת". 

כדי לקבל רכב עם התנהגות "טובה" (מדויקת ועם תגובות מהירות לפקודות היגוי - מה שנקרא בעגה המקצועית Turn-in) אתה רוצה לשמור על שלושה דברים ככל האפשר:

1. חלוקת משקל כמה שיותר שווה בין הסרנים. כלומר כך שאם אתה מעמיד את האוטו על שני משקלים, כשכל זוג גלגלים (קדמי/אחורי) עומד על משקל אחר, אתה רוצה שהנתונים שכל אחד מהמשקלים יהיו דומים ככל האפשר.

2. שהגלגלים יהיו קרובים ככל האפשר לפינות של הרכב (תחשוב על איך נראה רכב פורמולה 1 או קארטינג).

3. בהמשך ל-2 שמירת כמה שיותר ממשקל הרכב "בין הסרנים" (כלומר מאחורי הסרן הקדמי ומלפני האחורי).

 

למה אתה רוצה את הדברים האלה?

 

חלוקת המשקל משפיעה על ה"אופי" של ההתנהגות - אם יש לך יותר משקל מקדימה, הרכב יטה יותר לתת-היגוי, אם יש לך יותר משקל מאחורה, הרכב יטה יותר להיגוי-יתר (בעזיבת דוושה או עם הנעה אחורית). בהנעה אחורית נכנסים עוד ניואנסים כמו אחיזה על הציר המניע וכו' אבל לא ניכנס אליהם כי הם לא רלוונטיים מאחר שכל הרכבים שאנחנו מדברים עליהם כאן הם עם הנעה קדמית (יעני המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים ולא לאחוריים). לכן, ככל שחלוקת המשקל שלך יותר קרובה ל-50:50, ההתנהגות יותר נייטרלית ולך כנהג יותר קל לשלוט ברכב על המגבלות בלי "לעבוד" קשה מדי.

את הגלגלים אתה רוצה קרוב ככל האפשר לקצוות הרכב וכתוצאה מכך את מירב המשקל בין הסרנים בגלל כאמור מה שנקרא אפקט המטוטלת. תחשוב, נגיד, על קופסא מרובעת כאשר אל הגג שלה מחובר מוט שהולך קדימה (קצת כמו טנק) ובקצה של המוט הזה תלויה משקולת כמו בתמונה:

Untitled-1.thumb.jpg.b2892843890c70dcaf6f35ce9afd9e46.jpg

אם ה"טנק" שלנו נוסע, נניח, על ארבעה גלגלים כמו אוטו, במצב שמתואר למעלה יהיה לו קשה מאוד לפנות.

 

במצב הזה שלמטה יהיה לו יותר קל לפנות כי למרות שמשקולת שוקלת אותו דבר, היא יותר קרובה למרכז המאסה של הטנק ומפעילה פחות מומנט, אז היא כאילו שוקלת פחות:

 Untitled-3.thumb.jpg.1724399e8927dd734afc986762c05a1e.jpg

ואת נחבר את אותה משקולת ממש מעל הגוף של הטנק עצמו כמו בתמונה למטה, יהיה לו בכלל ממש קל לפנות.

 

Untitled-4.thumb.jpg.ae10095920c06e854326db8e36191397.jpg

עכשיו תחשוב שבמקום סתם מוט, יש לך את המרכב והשלדה של הרכב, שממשיכים קדימה אחרי הגלגלים (הקדמיים, ואחורה מאחורי הגלגלים האחוריים). ואם מתקינים את המנוע מעבר לקו הגלגלים, אותם גלגלים בעצם מתנהגים כמו הטנק בתמונות.

 

זאת הסיבה, אגב, שבמכוניות על (בוגאטי שירון, פרארי 488 או איך שלא קוראים לה היום, למבורגיני הוראקן ואוונטדור ואחרות) המנוע מותקן אפילו מאחורי הנהג, ככה שכל המאסה הרצינית של הרכיבים - הן המכאניים והן הבשריים, נמצאים מה שנקרא "בתוך בסיס הגלגלים". וזאת גם הסיבה שלמכוניות ספורט כמו מרצדס AMG GT או אסטונים למיניהן יש מכסה מנוע מאוד מאוד ארוך ואם תחפש תמונות של תא המנוע שלהן תראה שהמנוע עצמו נמצא יחסית מאחור בתוך התא. 

 

במכוניות רגילות, כדי לנצל את המרכב של הרכב למקסימום מרווח בתא הנוסעים, מתקינים את המנוע הכי קדימה שאפשר, כדי לאפשר לכמה שיותר מבסיס הגלגלים (המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי) להיות מנוצל לטובת מרווח. 

 

מה שמאזדה היו עושים, היה להתקין את המנוע על הסרן הקדמי או קצת מאחוריו כדי להגיע לפשרה שהיא יותר מוכוונת התנהגות, וזו גם הסיבה שהמכוניות שלהן - אם תסתכל - אמנם זוכות לבסיסי גלגלים ארוכים למדי, אבל תמיד נחשבו לצפופות מאוד ביחס למתחרות הישירות שלהן. בדור החדש הם הזיזו את המנוע קדימה ועכשיו הוא יושב מלפני הסרן הקדמי, מה שגורם למכונית להיות יותר Front heavy ועם נטיה יותר חזקה לתת היגוי מאשר הדורות הקודמים, בתמורה לתא נוסעים (בעיקר מושב אחורי) מרווח יותר.

 

זה ככה, על רגל אחת :) 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל  אהבתי, אין כמו לימוד נהיגה בהתכתבות 😉 שיעורי התאוריה בכיתה לפני הדבר האמיתי 😊

  • מצחיק 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...