Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פגיעת חניה בכנף + פגוש - האם לתבוע?


MiOB
שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים...

 

סובארו XV אוגוסט 2018, כלומר כמעט בן שנתיים.

 

במרכז הרפואי שיבא, ככל הנראה, פגע בי רכב בזמן חניה, כמובן שלא הייתי נוכח ברכב, וכמובן שלא השאירו פרטים ואין עדים.

המצלמה ברכב לא קלטה את הפגיעה, לכן לא היתה הקלטה...

שוחחתי עם אחראי הביטחון, הוא ביקש תלונה במשטרה כדי לבדוק את המצלמות ולתת פרטים,

אך לאחר מכן היה נחמד כשרק בדק אם בכלל רואים משהו, ולצערי המצלמה היתה מכוונת לכיוון השני.

 

לכן, נותרה לי רק האפשרות לתקן על חשבוני או לתבוע את הביטוח המקיף (LIFE DIRECT מטעם איי.די.איי)

נסעתי למוסך 'אוטו שי' בראשון לציון, הוא אמר שיש שתי אפשרויות:

 

1. שיחליף את הפגוש ואת הכנף בחלקים מקוריים (אמר שלסובארו אין חליפי, רק מקורי או משומש), סביב 14,000 אלף שקל כולל עבודה ומע"מ.

2. שינסה לתקן את החלקים בעצמו, אבל התיקון לא יהיה מושלם, שכן הדפיקה היא בדיוק בחיבור בין החלקים, היכן שהקליפסים ממוקמים,

וגם הבטנה שבפנים מעל הגלגל נקרעה קצת.

 

ההשתתפות העצמית היא 995 ש"ח (מוסך הסדר), בתוספת כינון, משער שייצא משהו סביב 1300 ש"ח.

 

אז מה אתם הייתם עושים? תובעים את הביטוח המקיף ומבטלים את ההטבה עבור היעדר תביעות בחידוש,

או מתקנים את החלקים ומקבלים את זה שהעבודה לא תהיה מושלמת מבחינה אסתטית?

 

אגב, הבחור במחלקת הפחחות אמר לי שהכי טוב לו לעבוד עם עמוס ז'ורבסקי שמאים, כדי שאבחר בהם בהפניה של חברת הביטוח... למרות שהם ממחוז אחר (תל-אביב)

יש למישהו המלצה/ביקורת עליהם? מה בעצם השמאי יכול להועיל/להזיק בתביעה כזאת?

 

תודה חברים על כל עצה..

WhatsApp Image 2020-05-11 at 17.23.21 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-11 at 17.23.21.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה 2 ? 

כמה שנים אתה חושב להחזיק עוד ברכב?

 

אם 2 , עולה מעל 5,000 ש"ח אז תפעיל את הביטוח ותלך על 1, אם 2 עולה פחות מ 2000 ש"ח אז אפשר להתקדם.

אם אתה הולך למכור את הרכב עוד הרבה זמן, ואתה יכול להתמודד עם זה שהרכב לא משולם אז 2 שאת אופציה לא רעה.

אבל אם אתה הולך למכור את הרכב בשנה שנתיים הקרובות , אז עלולים להוריד לך די הרבה על דפיקה שלא תוקנה כראוי. 

אז תשלם עכשיו 2000 לתיקון , ועוד שנה 5000 במכירה של הרכב, אז עדיף כבר 1. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונות ששלחת לא רואים נזק ממשי לטמבון וגם אם יש נזק מינורי לא הייתי ממהר לצבוע בשביל זה, בקשר לכנף אם הסימנים ירדו עם טינר/פוליש עדין שווה לשקול תיקון בשיטת pdr (ישור של הפח ללא צבע) ובכך להרוויח שמירה על המקוריות.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@korola

 

מתכוון להחזיק בו לפחות ב-5 השנים הקרובות כל עוד הוא באחריות בכל אופן.

לגבי האפשרות השניה של תיקון ידני, הוא לא נתן מחיר סופי, אבל העריך סביב ה-5,000 ש"ח.

 

אני אישית יכול להתמודד עם חוסר השלמות הקוסמטי, אבל פשוט חששתי שאולי חוץ מקוסמטיקה יש גם נזק ביטחותי שלא רואים, ושאי אפשר לתקן.

לכן, אם יתחיל בעבודה הידנית ואז יגלו בפנים עוד בעיות, אז זה מסתבך.

 

@Audi-T

 

תוכל להרחיב על שיטת PDR? כלומר קראתי עכשיו בגוגל והבנתי בערך, האם הם לא מפרקים את הכנף מן הרכב? כלומר עובדים על הרכב, לא משחררים את הברגים?

הפגוש זה עם קליפסים, אבל ברגע שמשחררים ברגים, יודעים שהיה פה תיקון...

האם יש לך המלצה על מקום? וכמה זה בערך יוצא? ואגב, האם זה רק יישור של הפח או שהם גם מתקנים את הבטנה שמעל הגלגל וכו'?

 

תודה בכל אופן על התשובות שלכם עד כה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא קצת התעקמה/נקרעה, זה לא כל כך ברור מבחוץ.. כנראה צריך לפתוח ולראות.

 

אגב, במקרה שעלות הפוליסה לא מהווה שיקול (אני מקבל החזר מלא מהעבודה עליה), האם עדיין היית בדעה של לא להחליף?

 

אם אלה למעשה חלקים חדשים ומקוריים, מדוע ה-"מקוריות" של הרכב תפגע?

 

בתור קונה של רכב יד שניה, לא היית מעדיף חלק חדש ומקורי מאשר מתוקן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעדיף תיקון pdr שלא משאיר זכר למכה שהיתה.

אני במצבך לא הייתי ממהר להפעיל ביטוח.

הייתי מתאמץ לסדר את המכה בכנף בpdr ולא נוגע כלל בטמבון ובביטנה של הגלגל.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה החלטת לעשות?

 

קח בחשבון שאם תפעיל פוליסת ביטוח, עלות התיקון בסך של 14 אלף ₪ תרשם בדו"ח סליקה של איגוד חברות הביטוח.

 

כאשר תמכור את הרכב, הקונה יוכל להוציא את הדו"ח הנ"ל בעלות של 10 ₪ וכל מה שהוא יראה בדו"ח  זה כאמור עלות התיקון ללא פירוט התיקון ועלות תיקון בסכום כזה עלולה אולי להרתיע.

 

במקרה שלך נראה שאפשר לתקן את הכנף בשיטת pdr ולהרכיב את הפגוש בחזרה למקומו אם הקליפסים של החיבור לא נשברו ואז בבדיקה עתידית לא יראו כלום וגם לא יהיה תיעוד בחברת ביטוח אם תשלם את העלות לבד (העלות צפויה סביב 1,000 ₪ להערכתי) וזה נראה לי עדיף.

 

אבל השאלה היא אם בטנת הכנף ניתנת לסידור והשאלה גם אם פס הקישוט השחור מעל בית הגלגל ניתן לסידור, נראה שהוא נשבר קצת?

 

ברכב קודם ביצעתי תיקון pdr ולא ראו פשוט שהיה כלום, יצא כמו חדש (אבל היה מדובר בשקע קטן).

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע אימא שלי נכנסה לחנייה הפרטית ופגע ברכב שלי עם הרכב שלה  אצלי ברכב היה שפשוף שירד בצורה טובה עם פוליש שעשיתי לבד ואצלה היה מכה דומה מאוד לשלך. 

אני סידרתי אצלה לבד על ידי חימום הפח ומשיכה לבחוץ ופירוק הצד השמאלי של הטמבון והרכבה מחדש שלו 

חוץ מכמה שפשופים קטנים בשני במכוניות אין בכלל זכר לשום מכה והכול הורכב אם יש לך ידים טובות וקצת כלים וכמה מברגים לדעתי אתה יכול לסדר בעצמך אותו תהליך יעשה גם הפחח. כמובן אם יש לך זמן ורצון יחסוך לך הרבה כסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בדעה שתחפש המלצות למישהו שמתמחה בpdr ותקבל חוות דעת אם ניתן ומה התוצאה הסופית.

לדעתי, הצעה של 14000 מרגישה לי קצת מוגזמת ביחס לנזק הנראה בתמונות, גם אם לא ניתן לתקן בpdr, הייתי מבקש הצעה נוספת מעוד מקום או שניים

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה לכולם :) בינתיים עוד לא יצא לי לטפל בזה, אך אני רואה שההמלצה היא על PDR.

כמובן, שאלתי את המוסך אם הוא מטפל ב-PDR, והוא ישר ענה שכן אבל שהמכה פה היא לא ברת תיקון PDR.

בגלל הקליפסים והבטנה שקצת התעקמה אולי, או שסתם הוא בעל אינטרס?

 

לכל מי שהמליץ על PDR, האם אתם יודעים להמליץ גם על מקום מסוים שמתמחה? באיזור ראשון לציון/חולון/בת-ים.

 

שוב תודה! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל מוסך מתקן בשיטה הזו ע"פ רוב רק סדנאות דייטילינג, תריץ בדיקה בגוגל.
זו שיטת לתיקון פח לכן לא מבין מה הקשר לקליפסים.


Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...