Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפון בגודל בינוני, חזק ועם בקרת שיוט אדפטיבית עד 170 אש"ח


A_lex
 שיתוף
עוקבים 25

Recommended Posts

 

בספורטג׳ גג פנורמי עם כיסוי אטום לחלוטין. גם בגג כזה דרך אגב יש כניסת חום לתא הנוסעים שהיא גדולה יותר מגג רגיל, מספיק לגעת עם היד בכיסוי האטום ולהרגיש שהוא רותח מחדירת השמש מעליו ביום שמשי ואילו בנגיעה עם היד בגג רגילים בעיה כזאת, אבל כמובן עדיין עדיף כיסוי אטום על לא אטום.

.

 

בגולף שיש לי היום הגג בלי כיסוי אטום אך מושחר - הלכה למעשה כמעט ולא מרגישים את השמש מלמעלה, בטח לא באופן משמעותי. (לשם השוואה A3 לפני כמה שנים - זה היה סיוט).

 

אני חושב שC5 איקרוס חסרה כאן - ואולי עולה על כולם (לפחות לפי המפרט היבש)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לדעתי זה פיצ'ר מיותר שעוד עלול "לבלבל" נהגים שנוהגים בכמה מכוניות ועלול עוד לגרום לפגיעות מיותרות. מי ישמע, להחזיק את הרגל על הברקס ברמזור או בפקק... זה לא חלק בסיסי בנהיגה כמו לסובב את ההגה או ל

מנסה להבין מה כל כך חשוב ביכולת הזו להזיז את כף הרגל מדוושת הבלם בזמן עצירה. אחרי הכל זה לא שאפשר לנצל את הזמן הזה לפדיקור או משהו. ממילא אתה מניח את הרגל על הריצפה או על בליטת הגלגל, אם לא על הבלם, ז

כבר דשנו בזה בעבר, אבל נראה שחלק ממי שלא נהג ברכב עם "אוטו הולד" לא מבין את מטרת המערכת.   "אוטו הולד" נדרש בכל רכב עם גיר אוטומטי מכל סוג (פלאנטרי, רובוטי, רציף) (ולצורך הענין גם ברכב ללא ג

גרין, אין ספק שעשית שיעורי בית :)

 

אבל, ההתרשמויות שלך בעין מתאי המטען לא ממש תואמות את המציאות. תא המטען בקארוק יבלע יותר תיקים ומזוודות בפועל מהאטקה. לגבי ה3008 לא ידוע לי שתא המטען בגרסת הפרמיום קטן יותר מהאקטיב (הנתון הרשמי בשניהם הוא 520 ליטר).

 

לקרוא לתא הנוסעים בפיז׳ו יפה עושה לה אוול לדעתי. נכון שיש כאלה שמעדיפים עיצוב פשוט ושמרני כמו בוואגיות. אבל העיצוב בפיז׳ו פשוט מרהיב.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמע ״שיעורי הבית״ האלו נובעים בעיקר מצבירת ידע כללי עם הזמן, הג׳יפונים הקומפקטיים עניינו אותי ספיציפית בעבר ולמעשה כבר בשנת 2012 הייתי מבין ראשוני הרוכשים של המאזדה cx5 הקודמת.

 

אבל המאזדה איכזבה אותי בסופו של דבר, בהקשר כללי של תצורת הג׳יפונים: בעיקר הגודל המאסיבי, הסרבול הנלווה אליו, מחיר רכישה גבוה יחסית לתמורה וצריכת דלק גבוהה יחסית.

 

מאז עשיתי את המסלול ההפוך ממגמת השוק (לפחות של הרוכש הפרטי), ״ירדתי״ (תרתי משמע) לקיה נירו ולאחר מכן ירדתי לרכב הנוכחי שלי קורולה היבירידית סטיישן 2019.

 

המהלך הנ״ל בוצע לא רק בגלל החלטה לשנות קטגורייה אלא בגלל פרמטרים ספיצייפים שמצאתי ברכבים הנ״ל שלא מצאתי בג׳יפונים שנמכרו באותה העת בשוק.

 

כעת הגיעו גרסאות משופרות יותר של ג׳יפונים (הג׳יפונים שבדיון) שחלקם מספקים את רוב מה שחיפשתי ומצאתי בקורולה סטיישן (וחלקם נותנים עוד דברים) וחלקם לא.

 

אבל גם אם הייתי צריך עכשיו לרכוש רכב חדש לא בטוח שלא הייתי מעדיף שוב את הקורולה סטיישן על פני כל אחד מהג׳יפונים הנ״ל (מבחינת ההתאמה לצרכים הספיציפיים שלי ומכלול השיקולים).

 

אני כן מצטער בדיעבד שלא רכשתי את הראב 4 היברדי בגירסת הביניים בתחילת שנת 2019 לפני שהתייקר ב- 15 אלף ₪ בחודש אפריל 2019, דבר שהיה גורם לעלויות שלי בפועל להיות דומות לקורולה שרכשתי ובכל זאת היה נותן לי כמה דברים יותר, אבל מי ידע.

 

הג׳יפונים עדיין מעניינים אותי, לגבי הרכב הבא שלי כנראה שאני אחזור ״למעלה״, אבל לקטגוריית הג׳יפונים הקטנים- בינוניים (או מינ מיניוואנים בגודל דומה) בגלל החסרונות של הג׳יפונים הקומפקטיים שציינתי, ככל שיהיו כאלה רכבים שיענו על הצרכים שלי, שזה נראה לי איזון נכון לצרכים שלי (ואם לא יהיו רכבים מרחפים עד אז :))

 

לגבי ההתרשמות מגודל תא המטען של הקארוק מול האטקה, כל עוד שלא מדובר במדידה ממש של ס״מ, בהחלט יכולות להיות טעויות מהתרשמות על סמך מראה עיניים (אבל במקרה הנ״ל ההבדל גדול מספיק כדי לשים לב אליו ממראה עיניים).

 

לגבי גודל תא המטען ב- 3008, לחבר שלי יש את גירסת הפרימיום עם גלגל רזרבי בגודל מלא (נדמה לי 19 אינץ) ובגלל גודלו הוא בולט ולא מאפשר את הורדת ריצפת תא המטען למצבה הנמוך.

 

עוד דבר לגבי ה- 3008, הוא היחיד בחבורה הנ״ל בעל מושב נהג חשמלי עם זכרונות (פיצ׳ר מצויין לדעתי לגבי רכב שנוהגים בו כמה נהגים אבל לא הכרחי) אבל מצד שני הוא היחיד בחבורה הזאת ללא פונקציית ״אוטו הולד״ בבלם החשמלי (שזה פיצ׳ר הכרחי לדעתי).

עריכה אחרונה על ידי green
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש פרמיום 19 אינצ,הרצפה בתא המטען בגובה אחד עם פתח ההטענה.

 

אוטו הולד לדעתי הכרחי רק בגיר רובוטי שהרכב מדרדר בעליה וירידה,בגיר פלאנטרי רגיל זה מיותר לחלוטין.

 

הזכרונות זה מעולה למי שיש יותר מנהג אחד ולא רוצה כל פעם שהוא נכנס לרכב להתחיל לכוון את המליון כיוונונים של הכסא והמראות.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אף מילה על c5 איירקרוס ?

ב 180 אלף אתה מקבל את הג'יפון הכי מאובזר מכל המתחרות כולל אבזור בטיחות, תא מטען הגדול ביותר, נוחות הנסיעה הטובה ביותר.

לילדים מאחורה זה נהדר גם כן עם 3 מושבים מתכווננים

 

מנוע 1.6 טורבו בנזין 180 כ"ס עם תיבה פלטנרית 8 הילוכים.

הביצועים טובים מהמאזדה ומהטויוטה, וברמה בערך של הגרמניות והספורטז' טורבו.

CITROEN C5 AIRCROSS 2020

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם לי יש פרמיום 19 אינצ,הרצפה בתא המטען בגובה אחד עם פתח ההטענה.

 

אוטו הולד לדעתי הכרחי רק בגיר רובוטי שהרכב מדרדר בעליה וירידה,בגיר פלאנטרי רגיל זה מיותר לחלוטין.

 

לגבי תא המטען, ללא הגלגל הרזרבי הגדול, יכולת להוריד את ריצפת תא המטען לגובה נמוך יותר מפתח ההטענה ונתון הנפח הרשמי מתייחס למצב הזה.

 

לגבי מה שרשמת על אוטו הולד אתה מתכוון בעצם להיל הולד שמונע הדרדרות הרכב בזינוקים בעת עזיבת דוושת הבלם (לאחר שלחצת עליה כדי לבלום את הרכב ולהחזיק אותו ללא תנועה במהלך העמידה במקום) ובמהלך המעבר של רגל ימין ללחיצה על דוושת התאוצה. לעומת זאת אוטו הולד מונע ממך מלכתחילה ללחוץ על דוושת הבלם בעת העצירה והפיצ׳ר הזה מחזיק את הבלמים במקומך בכל מהלך העצירה וזה צורך שקיים גם ברכבים עם גירים אוטומטיים.

 

לגבי מה שרשמתי על מועד ההחלפה הצפוי של הספורטג’ עוד השנה זה משהו שקראתי בצירוף תמונות ריגול, אבל לא ראיתי מידע נוסף על כך והדגם הנוכחי הוצג בעולם בסוף שנת 2015 כך שייתכן שההחלפה לדגם חדש תבוצע בשלב יותר מאוחר.

 

לגבי הסיטרואן בהחלט רכב שצריך לקחת בחשבון בגלל הדברים שנכתבו.

 

לגבי היתרון של הסיטרואן במושב האחורי, הוא תקף ל- 3 ילדים (או ל- 2 ילדים ומבוגר ביניהם).

 

לפותח השרשור יש רק 2 ילדים וזה אומר שהם ישבו דווקא קרוב יותר לדלתות מברכב עם מושב רגיל שבו שני הנוסעים יושבים קרוב יותר למרכז הרכב.

 

גם בסיטרואן אין אוטו הולד למיטב ידיעתי. לדעתי חבל ש- psa חוסכים כמה ג׳ובות על הפיצ׳ר הזה.

עריכה אחרונה על ידי green
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההערה שלך לגבי המושבים האחוריים ב-c5 נכונה.

 

והערה נוספת משלי, ל-c5 איכות הנסיעה הטובה ביותר בסגמנט ובפער מורגש מכל השאר במיוחד בשיוט בין עירוני, בידוד הרעשים מעולה עם שמשות כפולות והשילוב של זה יחד עם המושבים הסופר נוחים והבולמים היחודיים שלה יוצרים את הקרוזרית הכי טובה בקטגוריה

CITROEN C5 AIRCROSS 2020

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת הספורטאז' תהיה בשנה הבאה.

קודם לכן יוחלף הטוסון.

גם 3008 חדש יוצג בעולם בספטמבר ויגיע בטח בינואר 21.

גם האטקה החדשה והטיגואן החדש יוצגו לבטח תוך שנה.

אז מה נשאר?

אני כנראה אדחה את החלפת הספורטאז' 2017 שלי, שתוכננה למאי הקרוב, בשנה. כדי להמתין לג'יפון מאובזר וחסכוני במחיר שפוי שאולי יוצע באחד מהם.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוסון וספורטאז' יוחלפו בדגם חדש, כל השאר יקבלו מתיחת פנים (ניתן לראות ברשת תמונות ריגול שלהן, ל3008 טרם ראיתי).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גרין, רוב מה שכתבת כאילו יצא לי מהמקלדת :beerchug:...

לא שמתי לב לעניין המשענות באטקה. אם אחליט להתקדם איתה, בהחלט אבחן יותר לעומק את העניין.

 

נסיעת מבחן על ה3008 דיזל עשיתי. הביצועים אכן פחות טובים מהבנזינים המטורבתים. עניין חוסר שמירת מרכז נתיב (אפילו מניעת סטיה זה רק מעל 70 קמ"ש), ובקרת שיוט ללא מצב זחילת פקקים, במקביל למחיר האסטרונומי... נפלו שם על הראש. בימי המכירות בשבוע הבא הם מציעים הנחה של כ-5K על הדיזלית ואף פחות על הבנזין. פשוט בדיחה לא מצחיקה. בקיצור, היא לא אופציה.

 

לגבי פיצול המושב האחורי של המאזדה - אצל רוב המתחרים יש פתח באיזור משענת היד במושב האחורי כדי לאפשר הובלת חפצים ארוכים, כך שזה לא כזה שוס.

 

 

כשיצאתי מהאולם של פיג'ו עברתי באולם של אופל. גם הגרנדלנד תשתתף בימי המכירות בשבוע הבא, רק שעליה נותנים הנחה של 10K. כלומר ההפרש בינה לבין האחות מבין הפיג'ו גדל ל-20K!

אז מה בעצם מקבלים תמורת אותם 20K? מושב חשמלי עם זכרונות ותצוגת 360? בהחלט יתרון... אבל 20K?

מנגד באופל מתווסת מערכת סיוע בחניה ומשטח טעינה אלחוטי. הג'אנט קטן מ19 ל-18 שזה מבחינתי עדיף.

משהו שהפריע לי באופל זה צורת הרצפה מול מושב הנוסע. השיפוע מתחיל נורא מוקדם ולכן כדי לשבת בצורה נוחה הנוסע צריך לקחת את המושב רחוק אחורה ולגנוב ממרווח הרגליים במושב האחורי.

 

ואם כבר אני עוסק בענייני מה מקבלים תמורת תוספת סכום X...

פתאום קלטתי שהאטקה סטייל עולה 26K פחות מהFR. על מה מוותרים? על כניסה והנעה ללא מפתח (באסה), על גג פנורמי (שכפי שגרין ציין יש לו גם חסרון), על מערכת סיוע בחניה (קצת באסה), על מערכת משודרגת (לא מעניין אותי), ועל פנסי פול לד. כבונוס האגרות רישוי יהיו זולות יותר בכמה מאות שקלים כל שנה. ככל שאחזיק יותר זמן את הרכב, כך יותר משתלם ללכת על הסטייל. המממ... התלבטות.

 

למי ששאל לגבי C5 איירקרוס, אז מעבר למחיר הגבוה שלה, היא גם נופלת על מראה מבחינתי. לא מתחבר לעיצוב הזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הסטייל מאוד משתלמת.

אבל קח בחשבון שהיא נמכרת בעיקר לציי הרכב ולאפס קילומטר (130000 שקל).

יש גם דגם ביניים - האקסלנס. שעולה 6000 שקל פחות מה fr לפני הנחות.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי משענות היד, אציין למען שלמות התמונה, שבכל רכב שבדקתי, נדרש להוריד את מושב הנהג לגובה בינוני לפחות אם לא מתחת מכך כדי להגיע לתנוחת נהיגה שבה ניתן להניח את הידיים על משענות היד, אין מצב שבו מושב הנהג יהיה בגובה מקסימלי למשל ותוכל להניח את הידיים על משענות היד (יש רכבים שאפילו בגובה המושב הנמוך ביותר המשענות נמוכות מדי ולא שימושיות אלא אם הנחת עציצים שם שימושית בשבילך- למשל מיצובישי asx. הרכב החריג היחיד הוא רנו זואי שבה משענת היד על דלת שמאל ממוקמת באופן פנטסטי, גבוהה וקרובה, אבל זה בין היתר משום שמושב הנהג לא מתכוונן לגובה והיצרן יכל להתאים מיקום תואם של המשענת. משענת מרכזית לא קיימת בזואי...).

 

באטקה מיקום גובה המושב בתנוחה הנ"ל יחסית לגובה הדשבורד/ גובה מפתן הדלתות/ גובה הגג גרמה לתחושת "ההבלעות" ברכב. תחושה דומה הייתה לי גם בקארוק, למרות משענת מרכזית מתכווננת לגובה בשניהם ובמידה מסויימת אבל פחותה גם בספורטג'.

 

 

בטיגואן תנוחת הנהיגה הנ"ל פחות "נבלעת" וב- 3008 תנוחת הנהיגה הנ"ל מצויינת מהבחינה של משענת היד המרכזית, משענת יד שמאל לא שימושית כמעט מאחר והיא ממוקמת קדימה מדי אבל כן ממוקמת קרוב אליך מבחינת הרוחב. אבל בהרבה רכבים רחבים, בעיקר הג'יפונים הרחבים, היא פחות שימושית מסיבה שהיא פשוט רחוקה מדי שמאלה.

 

דרך אגב בקורולה שלי דחפתי גליל נייר תועלת מתחת משענת היד המרכזית כדי להגביה אותה וזה נתן תוצאה מצויינת, אבל באטקה ובקארוק לא בטוח שאפשרי להגביה עוד את המשענת ממצבה המקסימלי וגם השיפוע של המשענת יהיה אולי כבר לא נוח.

 

לגבי הגג הפנורמי, לא הרגשתי בפועל שחם לי ברכב או שקרני השמש מפריעות לי (אבל הנסיעות היו לא ממצות) אבל אין ספק שיש מגג פנורמי, גם כשהוא סגור, יותר חדירת חום לרכב, המזגן צריך לעבוד קשה יותר ואם מדובר בכיסוי לא אטום יש גם חדירת קרני שמש מסויימת.

 

לגבי האטקה סטייל, מלבד המחיר האטרקטיבי, היתרון של גירסה זו הוא גג רגיל וצמיגים קטנים יותר עם חתך גדול יותר. מצד שני צמיגים קטנים פחות יפים :( ריפודי המושב ודיפוני הדלתות פשוטים יותר, אין קילס וההנעה מבוצעת במפתח, ומערכת המולטידמיה לא סתם פחות טובה (ללא "פול לינק"), אלא לא מאפשרת חיבור הטלפון אליה לדעתי, כלומר לא תוכל להשתמש במסך המולטידמיה כדי לתפעל את הטלפון לשיחות להבנתי. תוכל לפרוץ בעלות של כ- 1,000 - 2,000 ₪, או שתוכל להרכיב מעמד לטלפון ולהשתמש ישירות בו.

 

מעבר לכך באמת מחיר אטרקטיבי, תוכל אולי גם לקבל הנחות. רק תשים לב שבסיאט תמיד המחיר הסופי מתנפח בגלל כל מיני תוספות (אחריות שנה שלישית, תוספת צבע, תוספת מעמד לטלפון, תוספת למערכת קונטד אם אתה רוצה וייז במולטימדיה ועוד המצאות). תבקש שהכל ייכלל במחיר אם תבחר בדגם הזה.

 

לגבי חלוקת משענת מושב אחורי של 40:20:40 היא שימושית יותר מהפתח שיש בחלק מרכבים אחרים, שכן היא מאפשרת למשל לסחוב רהיט מאיקאה שארוז באריזת קרטון מלבנית, ארוכה וגבוהה, או גלשן למשל, או אפילו אופניים קטנים מאד כשהגלגל הקדמי מונח שם וכיוצ"ב. הפתח הנ"ל ברכבים אחרים לעומת זאת מאפשר להכניס רק מוטות ארוכים וצרים.

עריכה אחרונה על ידי green
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ביחס לקארוק - אטקה, לדעתי הניתוח לא מדויק.

יש בהחלט סיבות להעדיף קארוק.

רמת חומרים והרכבה גבוהה יותר באופן לא מבוטל.

העיצוב הפנימי גם עדכני יותר.

כמו כן הרכב מעט רך יותר לעומת אטקה, וזה יכול להתאים לצרכים של אנשים שונים.

בקיצור - בין שתי אלה (שהן שתיהן מעולות) ממליץ לעשות נסיעות מבחן.

אני אישית התרשמתי יותר מהקארוק סטייל לעומת אטקה fr.

Seat Leon 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו אטקה FR, אם תחליט לרכוש אותה, שים לב שהיא מגיעה עם מערכת FULL LINK שתומכת באנרואיד אוטו וכו'.

כאמור, קיבלתי את הרכב לפני שבועיים, והמערכת עובדת מצויין ובאופן חלק ונוח.

אני אומר את זה, משום שלמרות שיש את המערכת הזאת ברכב, צ'מפיון עדיין דוחפים כברירת מחדל גם התקנה מקומית של המערכת שלהם הידועה לשמצה עם הוויז, מבית גיל קאר, בעלות של 3,000 ש"ח לערך.

יש לשים לב לכך, ולהוריד את זה בהזמנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ג'יפון ברמות המחיר האלה ואין התייחסות ליכולות נסיעה בשטח בטיולים משפחתיים?

או שלפותח השרשור זה כלל לא חשוב, אין תכנית לנסוע בכלל בשטח?

 

בכל מקרה לטעמי גם הפורסטר החדשה וגם הסיטרואן החדשה (שהוזכרה כבר לא מעט) הם רכבים מאד מאד מוצלחים שלא נכון להתעלם מהם בקטגוריה הזו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...