Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפון בגודל בינוני, חזק ועם בקרת שיוט אדפטיבית עד 170 אש"ח


A_lex
שימו לב! השרשור הזה בן 1313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 19 שעות, green כתב:

אם לא שיפרו את מפרט האבזור ב- 3008 (לא ידוע לי על כך), אז בקרת השיוט האדפטיבית אכן לא פועלת בפקקים, היא רק בולמת לבד עד עצירה מלאה. אבל לאחר עצירה מלאה היא לא חוזרת לפעול אוטומטית במשך כמה שניות ראשונות של העצירה ולא לאחר מכן באופן יזום על ידי לחיצה של הנהג על מי מכפתורי בקרת השיוט כמו בבקרת שיוט שפועלת בפקקים. לאחר עצירה מלאה ניתן להפעיל את בקרת השיוט מחדש רק במהירות מעל 30 קמ"ש.

 

גם בקרת סטיה מנתיב לא שומרת על מרכז נתיב אלא רק מחזירה את הרכב למרכז כשהרכב מגיע לשול (פינג פונג).

 

חסר ב- 3008 גם "אוטו הולד".

 

הספורטג' בהחלט מציע חבילה מוצלחת, לדעתי עדיפה על ה- 3008. החסרון העיקרי הוא אמינות הגיר הדו מצמדי ו/או חשש משחיקת מצמדים וחסרון נוסף הוא שהרכב נמצא בפני החלפה בדגם חדש.

 

אתה לא מעודכן.

הבקרת שיוט עובדת בפקקים.

וגם הבקרת סטיה מתקנת חזרה לפי האזהרה במראת צד.

אוט והולד צריך רק עם גיר רובוטי שמדרדר אחורה.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו-הולד הכוונה להימנעות מדירדור אחורה (בעליה) בעת שיחרור הברקס, או "אוטו הולד" שמחזיק את הברקס לחוץ עד שהרכב לפניך התחיל להתקדם ?
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטו הולד הכוונה לרכב שמחזיק ברקס לבד ברמזור. זו תכונה מאוד נוחה שאני לא הייתי מוותר על ברכב חדש. גם ב 2008 שהוא הדגם הכי עדכני של פיזו אין את זה למרות שיש בלם יד חשמלי כך שלא בטוח שלמתיחת פנים של ה 3008 שצפויה בחודשים הקרובים יתווסף הפיטשר הנ"ל. נראה ש PSA לא הולכים בקו כמו יתר היצרנים בהקשר זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר דשנו בזה בעבר, אבל נראה שחלק ממי שלא נהג ברכב עם "אוטו הולד" לא מבין את מטרת המערכת.

 

"אוטו הולד" נדרש בכל רכב עם גיר אוטומטי מכל סוג (פלאנטרי, רובוטי, רציף) (ולצורך הענין גם ברכב ללא גיר בכלל- רכב חשמלי). זהו פיצ'ר שלא קשור להדרדרות אחורה של הרכב דווקא אלא למעשה ברוב המקרים הוא נועד למנוע תנועה קדימה של הרכב.

 

הרי כשעוצרים רכב אוטומטי על ידי לחיצה על דוושת הבלם והרכב מגיע לעצירה, אם עוזבים את דוושת הבלם מה יקרה? הרכב יתחיל לנוע קדימה אפילו אם לא לוחצים על דוושת התאוצה. (בעליות חזקות הוא יכול להדרדר גם אחורה או להישאר במקום כאשר יש "איזון" בין כוח הדרדור אחורה לכוח המנוע המניע את הרכב קדימה).

 

מה עושים כדי למנוע זאת?

 

ברכב ללא "אוטו הולד" ואפילו אם יש בו "היל הולד" הנהג צריך להחזיק את דוושת הבלם לחוצה כל עצירה וכל העצירה. ("היל הולד" מונע הדרדרות אחורה לכ - 2 שניות בלבד).

 

ברכב עם "אוטו הולד", ה"אוטו הולד" מחליף את הנהג ומחזיק את הרכב במקום בזמן העצירה אפילו כשהנהג לא לוחץ על דוושת הבלם. בזמן זה הנהג נח ולא צריך לעשות דבר.

 

סופר נוח לדעתי, אני פוסל על הסף כל רכב שאין בו את הפיצ'ר הנ"ל, יכול להיות גם מרצדס, בנטלי ושות' :shock:

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסה להבין מה כל כך חשוב ביכולת הזו להזיז את כף הרגל מדוושת הבלם בזמן עצירה. אחרי הכל זה לא שאפשר לנצל את הזמן הזה לפדיקור או משהו. ממילא אתה מניח את הרגל על הריצפה או על בליטת הגלגל, אם לא על הבלם, זה מצידו גם מקום נוח, גם בטוח, אבל מקבל שלכל אחד מאיתנו יש הרגלים וצרכים משלו, וכמו שיש כאלו שלא מוכנים לקבל אוטו שאין בו "קילס" או משענת יד, מקבל גם שיש כאלו שבלי האוטו הולד הזה עוברים ישר לקונקורציה.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, green כתב:

ברכב עם "אוטו הולד", ה"אוטו הולד" מחליף את הנהג ומחזיק את הרכב במקום בזמן העצירה אפילו כשהנהג לא לוחץ על דוושת הבלם. בזמן זה הנהג נח ולא צריך לעשות דבר.

סופר נוח לדעתי, אני פוסל על הסף כל רכב שאין בו את הפיצ'ר הנ"ל, יכול להיות גם מרצדס, בנטלי ושות' :shock:

לדעתי זה פיצ'ר מיותר שעוד עלול "לבלבל" נהגים שנוהגים בכמה מכוניות ועלול עוד לגרום לפגיעות מיותרות.

מי ישמע, להחזיק את הרגל על הברקס ברמזור או בפקק... זה לא חלק בסיסי בנהיגה כמו לסובב את ההגה או ללחוץ על הגז  ? (אני לא מדבר בכלל על העברת הילוכים, כי רכבים אוטומטיים זה 99% מהמכוניות הפרטיות על הכבישים כאן).

אין לי בעיה עם מערכות עזר חיוניות וטובות, אבל מערכות כאלה שמנוונות לחלוטין את מוחו ויכולתיו הבסיסיות של הנהג בזמן נהיגה (שגם ככה לא משהו בדרך כלל) הם עוד מסמר בארון הקבורה של חיוניות הפעלת השכל.

 

איציק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לחוות את הפיצ'ר בעת נסיעת מבחן בסקודה.

לא הייתי פוסל על זה רכב, אבל אני מבין למה אנשים יכולים למצוא אותו מאוד נוח. בסה"כ זה גם יותר הגיוני שרכב לא יתחיל לזוז עד שהמשתמש נותן לו את הפקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שעד שלא תנסו לא תבינו את הנוחות שהפיצ'ר הזה מסב. 

 

הפיצ'ר הזה מאד קל להפעלה  ולשימוש ולא אמור לבלבל בכלל נהג רגיל גם במעבר בין רכבים אם יש לו מודעות מינמלית למערכות הרכב וברוב הרכבים הוא דורש הפעלה יזומה והוא מתבטל בכיבוי הרכב (ברכב בו המערכת לא מתבטלת ובמעבר בין רכב כזה לרכב בו המערכת לא קיימת או לא דרוכה, ייתכן שיהיה בלבול לנהגים מסויימים, אז שאותם נהגים לא יפעילו את המערכת אם הם מתבלבלים).

 

 להיפך הפיצ'ר הזה מקל על מלאכת הנהיגה וגם על הזינוק מהמקום ובייחוד בעליה שכן רגל ימין צריכה פשוט ללחוץ על דוושת התאוצה ולא לעשות את המעבר מדוושת הבלם לדוושת התאוצה שבמהלכה הרכב יכול להדרדר.

 

אבל אני מסכים שהנוחות שהפיצ'ר הזה מקנה  לא רלבנטית למי שלא מחפש אותה ומחפש דווקא את "חוסר הנוחות" על ידי תפעול כמה שיותר מערכות של הרכב, אוהב מן הסתם גם גיר ידני למשל, לא מפעיל בקרת שיוט ובקרת סטיה מנתיב, אורות אוטומטיים וכיוצ"ב.

 

הפיצ'ר הזה גם לא רלבנטי ל"מאותגרים טכנולוגית" או בעלי "קורדינציה לא מיטבית" (לא נכתב בתור ביקורת). הם לא ישתמשו בפיצ'ר הזה כפי שהם לא ישתמשו בשאר הפיצ'רים הנ"ל.

 

יש לי בבית אדם כזה- אישתי. ניסתי לגרום לה להשתמש בפיצ'ר הזה וגם בבקרת שיוט. זה היה פעם ראשונה ואחרונה שנגמרה לאחר כמה שניות.

 

גם אבא שלי ואבא של אישתי (מבוגרים) לא מוכנים להשתמש בבקרת שיוט.

 

אבא של אישתי לא מוכן שאזיז לו את מושב הנהג ואת ההגה מילימטר מתוך חשש לבצע כיוון מחדש שלהם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, green כתב:

 ובייחוד בעליה שכן רגל ימין צריכה פשוט ללחוץ על דוושת התאוצה ולא לעשות את המעבר מדוושת הבלם לדוושת התאוצה שבמהלכה הרכב יכול להדרדר.


כאן אתה כבר מדבר על HILL HOLD, ואת זה דווקא יש (לפחות בכל PSA, בעשור האחרון, עם התיבה של AISIN עם 6 או 8 הילוכים, התיבה BY DEFAULT יוצאת ל N בעצירה, ולכן מערכת ה ESP מחזיקה את הברקס [כולל אורות הבלמים] עובדים בזמן שיפוע\עליה, עד שאתה מעביר את הרגל לגז והאוטו זז).

 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"אוטו הולד" מכיל גם את פונקצית בלימת הרכב במקום וגם את הפונקציה של מניעת הדרדרות הרכב כמו ה"היל הולד",  אבל הוא יותר טוב מ"ההיל הולד" גם בפונקציה של מניעת ההתדרדרות לאחור, מאחר והוא עובד לזמן ממושך ולא מצריך את המעבר של רגל ימין מדוושת הבלם לדוושת התאוצה. ה"היל הולד" עובד רק כ- 2 שניות ומצריך את המעבר של רגל ימין מדוושת הבלם לדוושת התאוצה.

 

מסגרת הזמן הקצרה הזאת "מלחיצה" והמעבר בין הדוושות "מסובך" יותר לדעתי לחלק מהאנשים לפחות מאשר פשוט ללחוץ על דוושת התאוצה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בדיוק נקרא "היל הולד" אלא ליתר דיוק "Hill start assist" וזה תקף גם לעליה וגם לירידה (אם אתה רוצה לעשות רברס בירידה).

אוטו הולד זה פיצ'ר נחמד, להגיד לך שהייתי פוסל רכב שאין לו את זה ? ממש לא.

 

איציק
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 ה"אוטו הולד" אכן מקשה על ביצוע חניה שכן הוא גורם לזינוק פחות מדוד ולכן אני מבטל אותו מייד כשאני נתקל בקושי הזה במהלך החניה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם green. גם אני "זלזלתי" בפיטשר הזה עד אשר קבלתי רכב שהיה עם היכולת הזו. לאחר שמתרגלים, קשה מאוד לחזור אחורה ולוותר על הנוחות שבזה.

אני היום לא אקנה רכב חדש ללא האפשרות הזו כמו גם אפשרויות נוחות ובטיחות כמו תאורת פול לד, כניסה והנעה ללא מפתח, ברקת שיוט אדפטיבים עם זחילה בפקקים, שמירה על מרכז נתיב אקטיבית, אנדרואיד אוטו וכנראה גם מערכת להתראת שטח מת שכרגע אין לי, אבל זה ממש חסר.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...