Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפון בגודל בינוני, חזק ועם בקרת שיוט אדפטיבית עד 170 אש"ח


A_lex
שימו לב! השרשור הזה בן 1313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 9.8.2020 בשעה 10:44, A_lex כתב:

התיחסתי איפשהו בשרשור פה לcx-30... היא לא באמת ג'יפון. אין לה את מימד הגובה הדרוש וזו גם הסיבה שהיא מתחרה באקסיד ולא בספורטז'.
חלק מהסיבות שלי לרכישת ג'יפון זה נוחות בהושבת וחגירת ילדים בכסאות בטיחות, והיכולת לראות קדימה דרך שמשות אחוריות של ג'יפונים שנוסעים לפניי. הcx-30 לא עונה על הדרישות האלו.הכי טוב - תעשה נסיעת מבחן. זה מה שאני עשיתי.
ה3008 לא שומרת על מרכז נתיב כמו הקיה (והואגיות יש לציין) אלא רק מונעת סטיה מחוץ לנתיב. ולמיטב זכרוני היא גם מופעלת 10 קמ"ש מאוחר יותר (מ-70 קמ"ש למיטב זכרוני).
אין לה גם יכולת נסיעה בפקקים עם הבקרת שיוט האדפטיבית. רק מעל מהירות מסוימת.
על זה מתווסף גם תפעול פחות נוח לטעמי. ב3008 זה מידית מתחת להגה לעומת כפתורים על ההגה בספורטז'.

אתה צודק לגבי הנסיעת מבחן,כל אחד מרגיש אחרת דברים.

ולגבי ה3008,אתה טועה,הבקרת שיוט פועלת מ 0 קמ"ש עם פונקציית נסיעה בפקקים.

אני יודע שה3008 יקר יותר בלא מעט אבל הוא מרגיש כרכב ברמה אחרת מהספורטאז ועכשיו במבצע חבר,אז בכלל ההפרשים קוצצו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, Ron.P כתב:

אתה צודק לגבי הנסיעת מבחן,כל אחד מרגיש אחרת דברים.

ולגבי ה3008,אתה טועה,הבקרת שיוט פועלת מ 0 קמ"ש עם פונקציית נסיעה בפקקים.

אני יודע שה3008 יקר יותר בלא מעט אבל הוא מרגיש כרכב ברמה אחרת מהספורטאז ועכשיו במבצע חבר,אז בכלל ההפרשים קוצצו.

מבצע חבר של קיה נגמר לפני שלושה שבועות. נתנו 10 אש"ח הנחה (מניח שהמבצע קיץ הנוכחי מתקרב לזה מאוד). ההפרש יקוצץ רק אם פיג'ו יתנו יותר מ-10 אש"ח הנחה, ואני לא רואה את זה קורה עבור הדגמים המבוקשים (בנזין 1.6 ודיזל בגימור פרימיום).

בזמנו פיג'ו הציעו הנחה עלובה של 4 אש"ח על הבנזין מה שהגדיל את הפער בפועל ל25 אש"ח מול הקיה.

 

ואני לא יודע במה בדיוק הוא מרגיש ברמה אחרת. באמת שלא אני ולא אשתי (שישבה ברכב באולם התצוגה) לא הרגשנו שהוא מוסיף משהו מעבר לזכרונות במושב הנהג (משהו שאני מתכנן להוסיף לספורטאז', דרך אגב, אם אכן שנינו נשתמש ברכב), ומנגד יש לו צדדים שליליים שכבר ציינתי בשרשור (אישית לא מתחבר בכלל להגה הקטן שנמצא נמוך ולוח השעונים מעליו ולא מבין מה ההתלהבות מה-icockpit - אם כבר, העדפנו את התצורה הקלאסית ופרקטית של האחות מבית אופל).

 

לפני כשעה, Tal Barami כתב:

ידוע מה יהיו המחירים?

מחירי חבר לא מפורסמים מראש. זה עולה לאתר חבר יום לפני ואז מועתק לאתרי הרכב השונים.

עריכה אחרונה על ידי A_lex
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Tal Barami כתב:

תודה רבה!

 

ומדוע בעצם ירדה הקראוק מהפרק? לאורך השרשור לא שמתי לב שצויינו חסרונות משמעותיים. אמנם היא קצת יותר יקרה אך מניח שיש הנחות בסניפים ונראה שעונה על כל הדרישות. מחר בבוקר יש לי נסיעה עליה ועל ה-C5.

בזמנו, לפני מבצע חבר, הקארוק בעיקר נוצחה ע"י האחות מבית סיאט. לא משהו מהותי מדי - הן נורא דומות.

גרסת הפרימיום שלה יקרה בכ-13 אש"ח מהספורטאז', לאחר הנחת חבר של 10 אש"ח לשתיהן (לא לשכוח לכלול תוספת על שנת אחריות שלישית וצבע).

בגרסת סטייל היא זולה בכ-4 אש"ח מהספורטאז' ואז זה כבר עניין של העדפות אישיות כשההבדלים הם:

- אין לה זיהוי הולכי רגל, אך מנגד מתווספת כרית אוויר שביעית.

- אין גג פנורמי.

- ישיבה קצת יותר נמוכה והגה קצר מדי (מבחינת שליפה לעבר הנהג) לתנוחה שנוחה לי.

- ריפוד מושבים... אהה... לא מרשים (איך אשתי הגדירה את זה - מה זה המושבי אוטובוס האלו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2020 בשעה 10:44, A_lex כתב:

התיחסתי איפשהו בשרשור פה לcx-30... היא לא באמת ג'יפון. אין לה את מימד הגובה הדרוש וזו גם הסיבה שהיא מתחרה באקסיד ולא בספורטז'.
 

מנהיגה על שתיהן, האקסיד מרגישה פרייבט לחלוטין, אין בה שום מימד "ג'יפון" או אם נדייק -> "קרוסאובר".

למרות שהמידות (גובה) לטובת המאזדה (4 סמ יותר), משהו כנראה בעיצוב של ה CX30 יותר מוצלח בהדגשת ה"קרוסאובר" או "פנאי".
לדעתי הגריל מקדימה (שהוא יחסית קטום\שטוח וגבוה) כבר נותן מראה של רכבים (שבאמת) שיכים יותר לז'אנר הג'יפאי\מיניוואני, ודווקא החרטום של האקסיד הוא מעט יותר שפיצי ונמוך ומזכיר יותר פרייבט מאשר קרוסאובר.
גם העיצוב ב CX30 מסביב לבתי הגלגלים (הפלסטיק העבה שמדגיש את בתי הגלגלים) תורם עוד יותר למראה ה"ג'יפון" וגם הישיבה בפנים מרגישה מעט יותר גבוהה ונוחה מהאקסיד, ששוב, לי הנהיגה בו היתה כמו פרייבט לחלוטין.

וקצת על מספרים (גובה וכד'):
בעוד המשפחתית הרגילה של קיה (סיד) מגיעה לגובה של 1.45-1.47, בחרו ב"אקסיד" להגביה אותה רק ב 3-5 ס"מ (ל 1.50 מ') ולהחליט שהיא "קרוסאובר". אולי זה מספיק ואולי לא, אבל ההבדלים יחסית מינוריים ולא מקבלים את תחושת הקרוסאובר. במקרה הזה המספרים לא משקרים.

 

במאזדה לקחו את ה-3 (גובהה 1.44 ס"מ) והוסיפו לה עוד 10 ס"מ, וככה יצרו בידול יפה מאוד בין המשפחתית לקרוסאובר. לדעתי גם הצליח להם עם האלמנטים העיצוביים (בתי גלגלים וגרלי קדמי) להשלמת מראה הקרוסאובר.
גם בנהיגה מתקבלת תחושה יותר אוורירית בתא הנוסעים (גובה ישיבה וכד') ו"קרוסאוברית" ביחס לפרייבט. 
המספרים לא משקרים גם כאן, תוספת של 10 סמ בגובה בין הפרייבט לקרוסאובר בהחלט מורגשת.
ב CX5 להבדיל, מאזדה הלכו יותר אקסטרים מהמתחרות הצמודות שלו (1.68 ל CX5 מול 1.65 בספורטאז' מול 1.62 בפג'ו) ובמרווח הגחון היא גם מציעה 1-2 ס"מ יותר מהספורטאז' וה 3008.
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, A_lex כתב:

ואני לא יודע במה בדיוק הוא מרגיש ברמה אחרת. באמת שלא אני ולא אשתי (שישבה ברכב באולם התצוגה) לא הרגשנו שהוא מוסיף משהו מעבר לזכרונות במושב הנהג (משהו שאני מתכנן להוסיף לספורטאז', דרך אגב, אם אכן שנינו נשתמש ברכב), ומנגד יש לו צדדים שליליים שכבר ציינתי בשרשור (אישית לא מתחבר בכלל להגה הקטן שנמצא נמוך ולוח השעונים מעליו ולא מבין מה ההתלהבות מה-icockpit - אם כבר, העדפנו את התצורה הקלאסית ופרקטית של האחות מבית אופל)

 

אפשר לחלוטין להבין את ההתלהבות מה-i-cockpit. המראה שלו מרהיב, וזכה באין סוף פרסים, מה שאי אפשר להגיד על הקוקפיט הפונקציונלי אמנם אך משעמם יחסית למראה בספורטאז׳ שלך, וגם ממה שתראה אצל רוב המתחרות שלה. אפשר גם לגמרי להבין למה זה לא לטעמו של כל אחד, ומדוע אתה מעדיף את הפונקציונליות של הקיה, או של הגרנדלנד. ההגה הקטן דורש קצת הסתגלות אמנם,  אבל כמי שיצא לו לנהוג ב3008 וב5008 לא מעט, הוא פצצה.

 

הספוראטז׳ רכב מצוין ואני לא מסכים עם הקביעה החד משמעית שה-3008 מרגישה ברמה אחרת, אם כי יש בה נקודות שמרגישות יותר פרמיום זה כן. אני חושב שהבעיה הכי גדולה של הספורטאז׳ היא שהרכב מאוס. אי אפשר להביט ימינה או שמאלה בלי לראות אותו, ויש הרבה שזה אוטומטית עושה להם אנטי (מודה שאני גם מסוגל לפסול רכב על הבסיס הזה...).

 

אגב, איך אתה מתכוון להוסיף זכרונות למושבים?

עריכה אחרונה על ידי robertf
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היינו היום בנסיעת מבחן ונראה לי שירדנו סופית מהקארוק. הדגם פשוט לא הרשים אותנו ונראה שיש חוסרים במלאי כך שהוא צפוי להגיע רק בינואר. ניסו לדחוף לנו דגם בצבע כחול מזעזע, אבל המחיר כל כך לא אטרקטיבי (לא מתקרבים בהנחות למה שהציעו בלובינסקי) שאפילו לא שקלנו.

מתלבטים כעת בין 3008 עם החסרונות שצויינו כאן לסיטרואן C5. בספורטאז' חסרו לנו חיישני החניה הקדמיים ואילו בסיטרואן / פיג'ו יש מערכת שלמה שמבטיחה שהרכב לא ישתפשף גם במקרים של ראות בעייתית.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי 3008 לפני כחודש, ואני מאוד ממליץ על הרכב.
שליטה במזגן דרך המסך יכולה להישמע כבעייתית אבל הבקרת אקלים טובה מאוד, אז אין צורך לגעת בזה.
מתרגלים מהר מאוד להגה הקטן ואז קשה להבין למה צריך הגה גדול.
תכלס כל רכב אחר מרגיש מיושן עכשיו.

Sent from my GM1917 using Tapatalk

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספורטאג' לטעמי מיושן בעיצוב החיצוני והפנימי מול ה 3008 נראה בכלל כמו רכב מ2 עשורים אחורה, הרבה מגורם ההנאה ברכבים קשור בסביבת הנהג ובמראה טוב של הרכב, תוסיף לעניין נוחות כביש ומושב נהג עדיף של הצרפתיה ולא ברור מה ההתלבטות בכלל.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא שיפרו את מפרט האבזור ב- 3008 (לא ידוע לי על כך), אז בקרת השיוט האדפטיבית אכן לא פועלת בפקקים, היא רק בולמת לבד עד עצירה מלאה. אבל לאחר עצירה מלאה היא לא חוזרת לפעול אוטומטית במשך כמה שניות ראשונות של העצירה ולא לאחר מכן באופן יזום על ידי לחיצה של הנהג על מי מכפתורי בקרת השיוט כמו בבקרת שיוט שפועלת בפקקים. לאחר עצירה מלאה ניתן להפעיל את בקרת השיוט מחדש רק במהירות מעל 30 קמ"ש.

 

גם בקרת סטיה מנתיב לא שומרת על מרכז נתיב אלא רק מחזירה את הרכב למרכז כשהרכב מגיע לשול (פינג פונג).

 

חסר ב- 3008 גם "אוטו הולד".

 

הספורטג' בהחלט מציע חבילה מוצלחת, לדעתי עדיפה על ה- 3008. החסרון העיקרי הוא אמינות הגיר הדו מצמדי ו/או חשש משחיקת מצמדים וחסרון נוסף הוא שהרכב נמצא בפני החלפה בדגם חדש.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, green כתב:

החסרון העיקרי הוא אמינות הגיר הדו מצמדי ו/או חשש משחיקת מצמדים וחסרון נוסף הוא שהרכב נמצא בפני החלפה בדגם חדש.

 

 

אני מניח שמדובר על אותו גיר דו מצמדי שנמצא גם באקסיד לדוגמא?
האם הוא באמת כ"כ בעייתי?


בהקשר שלי: בפוסט אחר כתבתי שאני נוסע בסביבות ה5-6K בשנה בלבד(95% עירוני) ואני שוקל לקנות אקסיד, אך מלחיץ אותי קצת הנושא הזה של הגיר הרובוטי הכפול מצמדים.

רשמו לי שבמקרה שלי אין מה להתייחס לזה, בגלל הנסועה הנמוכה כ"כ ואם משהו ישחק זה יקרה אי שם אחרי הרבה שנים טובות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתנהגות נכונה (לא לזחול על הבלמים למשל) אין סיבה שהגיר הזה לא ישרוד כמו קלאץ' של רכב ידני. וגם אז החלפת מצמדים זה לא עלות כל כך גבוהה, אם הרכב עדיין יהיה בבעלותך.

 

לפני 2 שעות, Tal Barami כתב:

היינו היום בנסיעת מבחן ונראה לי שירדנו סופית מהקארוק. הדגם פשוט לא הרשים אותנו ונראה שיש חוסרים במלאי כך שהוא צפוי להגיע רק בינואר. ניסו לדחוף לנו דגם בצבע כחול מזעזע, אבל המחיר כל כך לא אטרקטיבי (לא מתקרבים בהנחות למה שהציעו בלובינסקי) שאפילו לא שקלנו.

מתלבטים כעת בין 3008 עם החסרונות שצויינו כאן לסיטרואן C5. בספורטאז' חסרו לנו חיישני החניה הקדמיים ואילו בסיטרואן / פיג'ו יש מערכת שלמה שמבטיחה שהרכב לא ישתפשף גם במקרים של ראות בעייתית.

 

אם אתה מתחבר למראה של הסיטרואן אני חושב שהיא תמורה יפה למחיר (בהנחה שגם עליה יהיו הנחות מכובדות ומניח אף גדולות משל פיג'ו).

לגבי חיישנים קדמיים, לא רואה בהם משהו אקוטי, אבל טלקאר התקמצנו על החיישנים (בחו"ל יש גרסאות שמגיעות עם, והמסך מראה את האיזורים הקדמיים גם ברכבים שבארץ, אך כמובן לא יודע על התקרבות לעצמים).

 

לפני 2 שעות, robertf כתב:

אגב, איך אתה מתכוון להוסיף זכרונות למושבים?

איך הרוסית שלך? אני יכול להפנות למדריך.

בקצרה מחליפים את המנועים, מוסיפים יחידת בקרה וכפתורים. הכל מקורי של קיה/יונדאי כמובן, פשוט לא משווק בספורטז' בארץ.

עריכה אחרונה על ידי A_lex
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...