Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, farkash7 כתב:

עם כל הכבוד לטסלה זה קצת זילות באפל.
מה שאפל עשו עם המחשב הביתי רחוק שנות אור ממה שטסלה עשו עם הרכבים החשמליים.
הם לקחו חדר שעולה מאות אלפי דולרים במונחים של היום והכניסו אותו לקופסה קטנה שאפשר להניח על השולחן בבית ועולה שבריר, ולא רק זה.

לא, לא באמת.

מיקרו מעבדים הומצאו כשג׳ובס עוד היה תלמיד תיכון.

 

מחשב אישי וגם מערכת הפעלה עם ממשק גרפי הומצאו עוד בשנות ה70 (כן, אפל היו בין הראשונים שהציעו כאלה בשוק, אבל לא רק). מחשב אישי עם GUI ועכבר הומצא ע"י זירוקס הרבה לפני שמק יצא ב1984.

 

הגאונות של אפל היא בזה שהם לקחו את הכל וארזו לתוך חבילה נגישה למשתמש לא טכני, ועשו את זה שוב עם אייפון. כל הרכיבים כבר היו קיימים בשוק, אפל ארזו את זה לחבילה נוחה.

 

כנ"ל טסלה. לקחו דברים שהיו קיימים גם לפניהם, וארזו לחבילה נוחה שגם משתמש לא טכני או חובב נהיגה רוצה. זה מה שיפה אצלם.

 

אצלי ברחוב חונה מודל 3 שנוהג בה מישהו בן 80, שגם נראה רחוק מלהיות חובב ביצועים או tech geek. האוטו הקודם שלו היה טויוטה אוריס סטיישן.

לפני 17 דקות, farkash7 כתב:

קח חדר מחשוב וקח את Apple-1... אין שום דמיון בינהם.

 

קח נוקיה צביקיפקי וקח אייפון... שוב התפתחות גדולה.

קח פז׳ו 306 וטסלה, תראה הבדל עצום בינהם. אז?

 

בדיוק כמו שהיו רכבים חשמליים לפני טסלה, היו גם מחשבים אישיים וסמארטפונים לפני אפל, הם פשוט לא הציעו את החבילה שאפל הציעו.

 

תשווה אייפון לבלאקברי או נוקיה N95, תשווה מק לIBM PC, תראה שהפער לא כזה גדול.

 

אם כבר, אז טסלה הם הראשונים שהציעו רכב חשמלי שאפשר לחיות איתו בעולם האמיתי

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 15 דקות, farkash7 כתב:

אני לא חושב שטסלה המציאו את הרכב החשמלי. תהליך החשמול התחיל עוד לפני לאט, בקצב של צב, וכנראה שזה היה לוקח עוד שנים.
אין ספק שהם האיצו את התהליך, אבל לכולם היה ברור לאן הרוחות נושבות, מנוע בעירה פנימית אאוט. חשמל אין

הם לא הראשונים שהציגו מכונית חשמלית עם טווח "נורמלי" ועוד עם מליון שטויות שאין באף רכב קונבנציונלי?

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

מחשב אישי וגם מערכת הפעלה עם ממשק גרפי הומצאו עוד בשנות ה70 (כן, אפל היו בין הראשונים שהציעו כאלה בשוק, אבל לא רק). מחשב אישי עם GUI ועכבר הומצא ע"י זירוקס הרבה לפני שמק יצא ב1984.

מי דיבר על מק?
על אפל 2 שמעת? שום עכבר.
זה שהיו מיקרו מעבדים שאיכלסו חדרים ענקיים שעלו מאות אלפי-מיליוני דולרים זה דבר אחד.
זה שהם בנו מכונה שעולה שבריר מזה, עם ממשק גרפי צבעוני ותוכנות שהאדם המצוי יכול לנצל לשימושים הפרטיים בבית שלו זה דבר אחר.
כן היו עוד 2-3 חברות שיצאו גם עם מחשבים אישיים באותה תקופה, וזהו...
 

לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

קח פז׳ו 306 וטסלה, תראה הבדל עצום בינהם. אז?

אני לא רואה הבדל עצום ביניהם. שני כלי רכב עם 4 גלגלים. לאחד גג נפתח. אחד מונע ע"י חשמל. השני על דלק.
עם שניהם אני יכול לנסוע בנוחות ולהגיע ליעדי. 
רוצה השוואה לעולם הרכב? קח רכבת/סוס וקח מודל T, קפיש?
 

 

לפני 39 דקות, vadim6385 כתב:

תשווה אייפון לבלאקברי או נוקיה N95, תשווה מק לIBM PC, תראה שהפער לא כזה גדול.

נו באמת זו בדיחה? 
IBM PC יצא אחרי האפל-2.
 

 

לפני 34 דקות, SlowRide כתב:

הם לא הראשונים שהציגו מכונית חשמלית עם טווח "נורמלי" ועוד עם מליון שטויות שאין באף רכב קונבנציונלי?

לא זה לא ההישג שלהם. אני יכול להגיד שבטר פלייס השיגו משהו דומה.
להגדיל סוללה כל אחד יכול וגם להשמיע פלוצים מהצופר.
ההישג שלהם הוא שהם מהתחלה תיכננו רכב כדי שיהיה חשמלי, ולא עשו כל מני הכלאות. בגלל זה הם גם קיבלו מוצר טוב.
הם פרצו דרך אבל לא באותה רמה. לכולם היה ברור לאן התעשייה הזו הולכת. היה אולי וויכוח על העיתוי, אבל זה היה ברור.

אם תשאל אנשים בשנות ה-70 אם אי פעם יהיה להם מחשב רובם ישאלו אותך "מה זה מחשב?" במקרים יותר טובים יגידו לך "בשביל מה אני צריך מחשב? בכל מקרה אין לי מקום בבית ומספיק כסף".
זה ההבדל.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, orsh99 כתב:

מהקצת שיצא לי להסתכל על רכיבים שכיחים שקיימים בכל רכב אחר, בהחלט מחירים הוגנים יותר מאלו שאני מכיר אצל יבואנים אחרים. 

 

טסלה לקחה מוצר שאף אחד לא ידע איך ממש להתייחס אליו והפכה אותו למוצר נחשק. סוללות היו מוצר יקר מאוד אז ולכן כל היצרנים ניסו בעיקר לייצור כל מיני שיקוצים עירוניים בכדי להציג איזה מחיר נגיש יחסית, בעיצוב לא מזמין ועם טווח קצר יחסית. טסלה עשתה בדיוק את הדבר ההפוך מתוך הבנה שאם המוצר גם כך לא זול, אז נכוון אותו לקהל היעד שיכול להרשות לעצמו ונעשה אותו סקסי יותר. מישהו זוכר את פיג'ו iOn עם תג מחיר של כ-200,000 שקל? אז במקום לייצר משהו ב-200,000 שקל שאף אחד לא ממש רוצה, טסלה ייצרה משהו ב-400,000 שקל אבל כזה שאנשים חושקים בו. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Turbulence כתב:

לבעלי הטסלות - יש עדיין את חנות השדרוגים באפליקציה? עם האופציה לשיפור מהירות. מעניין כמה מס יקחו על השדרוג הזה, שהוא כולה רק תוכנה.

 

לא, ומעולם גם לא הופעלה בארץ. גם לא מוכרים עדיין אקססוריז. היתה שמועה, שאין לי מושג אם היא נכונה, שיש להם איזו בעיה להסכים עם מס הכנסה על המיסוי של הפריטים השונים. זו כנראה גם הסיבה שלא משלמים עדיין על טעינה בסופר-צרג'ר, על חבילות הסלולר פרימיום שב SR אמורות היו לפוג ביוני וכו'. בגדול כרגע הם לא מחייבים/מוכרים כלום. השדרוג המדובר רלוונטי ל LR בלבד וסוגר בערך חצי מהפער בתאוצה. בארה"ב עולה 2000$ והם אפילו נותנים לבטל אותו תוך 24 שעות, אם לא התחברת לעניין.  

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ch2856

 

או שהיא פשוט נותנת תמורה מטורפת למחיר, חשבת על זה? זה לא קיים בשום יצרן אחר בישראל.

 

לא כל הודעה שלך צריכה לעקוץ את המותג. ואני אומר את זה בתור אחד בלי טסלה.

עריכה אחרונה על ידי Turbulence
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

ההישג שלהם הוא שהם מהתחלה תיכננו רכב כדי שיהיה חשמלי, ולא עשו כל מני הכלאות. בגלל זה הם גם קיבלו מוצר טוב.

A15-Roadster2.0.jpg (1800×1200)

 

נכון נכון, מראש, לא הכלאה. לא על בסיס לוטוס אליז.

 

 

תפסיקו את דיון ה אפל נגד העולם. אפשר לפתוח לזה שירשור באוף טופיק. אבל זה ממש לא קשור לפה.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

אם כבר, אז טסלה הם הראשונים שהציעו רכב חשמלי שאפשר לחיות איתו בעולם האמיתי

 

טסלה גם שינו שיטת השיווק של המכוניות. הם היצרן היחיד שמשווק ישירות לצרכן בלי סוכנים ויבואנים. מזמינים את המכוניות באינטרנט, בלי התמקחויות, בלי אנשי מכירות, בלי פרסום במדיה. הדבר שהכי מפחיד את יבואני הרכב בישראל הוא שגם היצרנים שהם מיצגים יעברו לשיטה הזו. זה גם מה שמפחיד את גופי המדיה הגדולים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

עם כל הכבוד לטסלה זה קצת זילות באפל.

 

אני לא חושב, יש הרבה דמיון. אין הרבה קשר בין אפל של היום לאפל של שנות ה 70, ואפשר להתווכח אם הם באמת המציאו את המחשב האישי, אבל זה לא ממש משנה. 

אפל של העידן הנוכחי (מאז 2000 לערך) היא חברת מוצר מוצר מעולה, שהגדולה האמיתית שלה היא בהנגשת טכנולוגיות מתקדמות לציבור לא טכנולוגי ובאינטגרצית חומרה-תוכנה ללא תחרות. בתקופה האחרונה אולי גם שירותים. אם תבדוק, לעיתים מאד רחוקות הם ממש יוצאים עם טכנולוגית בסיס שאין לאף אחד, בד"כ הם פולואר, ומטמיעים טכנולוגיות בתזמון הנכון, כשהן מספיק בשלות עם איזה טוויסט ב UX, או באינטגרציה עם טכנולוגיות ואפליקציות אחרות שהופך את זה לפשוט לשימוש ( apple pay שבמקור משתמש ב NFC וזו דוגמא טובה. טכנולוגית שום דבר מהפכני, אבל אינטגרציה מושלמת, זה פשוט עובד טוב בלי להתעסק עם כל מיני שטויות, כמו שצריך לפעמים באנדרויד). 

טסלה מנסה לעשות אותו דבר לרכב החשמלי, ולפתור את הבעיות והתפעול השונה בצורה פשוטה. הם עדיין לא שם, וצריך להיות משתמש יחסית טכנולוגי כדי לעבוד נכון וטוב עם הרכב, אבל אני חושב שהם בדרך.

אולי הם לא יצליחו, אבל הם לחלוטין החברה היחידה עם פוטנציאל להפוך להיות אפל של תחום הרכב, וזו גם הסיבה שהם מתומחרים בשווי דומה לשאר התעשיה יחד..  

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, David32 כתב:

נכון נכון, מראש, לא הכלאה. לא על בסיס לוטוס אליז.


הכוונה הייתה למודל S. זה הרכב הראשון שטסלה תיכננה מאפס כרכב חשמלי וזה הרכב שהעלה אותם על המפה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, eladts כתב:

טסלה גם שינו שיטת השיווק של המכוניות. הם היצרן היחיד שמשווק ישירות לצרכן בלי סוכנים ויבואנים. מזמינים את המכוניות באינטרנט, בלי התמקחויות, בלי אנשי מכירות, בלי פרסום במדיה. הדבר שהכי מפחיד את יבואני הרכב בישראל הוא שגם היצרנים שהם מיצגים יעברו לשיטה הזו. זה גם מה שמפחיד את גופי המדיה הגדולים.

השיטה הישנה נוחה גם ליצרנים, שלא צריכים להתעסק עם הלקוחות ישירות.

 

טסלה, מצד שני, הבינו שאם הם עושים הכל בעצמם, הם יכולים לגזור קופון בכל חוליה בשרשרת.

 

טויוטה מוכרים מכוניות ליבואן במחיר סיטונאי, כאן הרווח שלהם נגמר. טוב, אולי מרוויחים קצת על החלקים, אם האנד יוזר מעדיף לטפל בחברה.

 

טסלה מרוויחים גם על מכירת מכונית (במחיר מלא, אמרנו שאין מיקוח והנחות), גם על טיפולים, גם על "דלק". אם יתנו להם לפתוח חברת ביטוח וחברת מימון, הם ירוויחו גם שם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, farkash7 כתב:

הכוונה הייתה למודל S. זה הרכב הראשון שטסלה תיכננה מאפס כרכב חשמלי וזה הרכב שהעלה אותם על המפה.

אתה יודע שזה צ'רי פיקינג...

התחילו עם מוצר על בסיס רכב קיים, רק מה, במקום שזה יהיה פלואנס להמונים - לוטוס אליז.

אני בכלל לא מבין את הבכי על זה שעל אותה פלטפורמה יש גם ICE וגם חשמלי, מה רע בזה, בטח ב 2012. 

[וגם עכשיו סאנדי ממנרו לייב מתבכיין על זה בנוגע לנירו...] 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Turbulence כתב:

@ch2856

 

או שהיא פשוט נותנת תמורה מטורפת למחיר, חשבת על זה? זה לא קיים בשום יצרן אחר בישראל.

 

לא כל הודעה שלך צריכה לעקוץ את המותג. ואני אומר את זה בתור אחד בלי טסלה.

הפוך, כתבתי שזה המהלך הגאוני של טסלה שבניגוד לכל שאר יצרני הרכב הבינו איך ולמי לשווק רכב חשמלי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לגבי הניהוג בטסלה. ככל שאני רואה ושומע מכאלו שכבר נוהגים ברכב. השליטה בו בנהיגה אגרסיבית ואני מתייחס לנהיגה אגרסיבית לא בכביש הציבורי. היא שונה מאשר רכב ICE עם גירים ודיפרנציאלים. הטסלה למעשה "עושה הכל לבד" כלאמר אי אפשר לכבות בקרות ולשלוט בפיסיקה . גם כשהרכב במצב מסלול הוא מאפשר יותר כח זמין במצב שאינו ישר אבל הרכב מעביר משקל מאט או משחרר גלגלים כאשר הנהג למעשה הוא כמו במשחק אלקטרוני - רק עם ההגה , גם הבלימה, מאוחרת או מוקדמת נשלטת או יותר נכון מבוקרת על ידי התכנה. מה שמעלה שאלה אחרת 😊 קן בלוק , גימקאנה חשמלית . זה כבר יהיה "משחק מחשב" ?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...