Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

האם ניתן לבצע כיוון הצתה ברכבים המצויידים במערכת הצתה אלקטרונית, ללא מפלג?

אם כן, כיצד מתבצע אופן הכיוון עצמו?

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

שלום רב

כיוון ההצתה ברכבים עים הצתה ישירה (2\4 כוהלים) מתבצע ע"י המחשב

המחשב מוזן ע"י חישנים ש"מזהים" את דרישת הנהג לכוח וסוף טווח נבלם ע"י חישן נקישות שמרגיש נקישות ומשדר למחשב להוריד קצת את ההצתה כדי שתהיה גבוה מבלי שיהיו נקישות לדוגמא טווח בין 6-12 מעלות קידום הצתה (תלוי ברכב}

בברכה זיסו יוסי

פורסם

תקון טעות כתיב נפוצה - כוהל, הכוונה לסליל הצתה ובאנגלית IGNITION COIL כך שאם כותבים בעברית צ"ל קויל.

וכתוספת למה שכתב זיסו, לא בכל רכב יש חיישן נקישות (המהווה משלים נוסף למע') ומחשב נהול המנוע משנה את כווני ההצתה (קידום/איחור) לפי נתונים שהוא מקבל מיתר חיישני המנוע ולפי מצבי הפעולה המשתנים. יש מכוניות שבהם ניתן להזין את מחשב נהול המנוע באיזה דלק משתמשים כדי שיהיו בשמוש מפות הצתה אחרות מתאימות יותר.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אם כך, מספר שאלות בפי.

 

האם יכול להיות מצב בו יהיו צלצולים (דטונציות) במנוע שהצתו מתוזמנת אלקטרונית?

אני מניח שכן, היות ואף בהנחה שכל חיישני המע' תקינים, במקרים קיצוניים שבהם יש לתקן את התזמון ולקדם/לאחר ההצתה ביותר ממס' המעלות הבודדות שצויינו לעיל, יתקיימו דטונציות.

אם כן, האם תופעת הדטונציות שכיחה ברכבים בעלי הצתה אלקטרונית?

האם ניתן לשנות את כיוון ההצתה באופן מכני, או שיש צורך בשינוי מפת המחשב הצרובה על צ'יפ מחשב ניהול המנוע?

 

כמו כן, אשמח מאוד למידע נוסף כגון שכיחות מע' ההצתה האלקטרונית על סוגיה ברכבים השונים.

לדוגמא, הנני יודע שבפיאט אונו ישנה מע' הצתה אלקטרונית, אך שם לא מעורב מחשב ברמה של מחשב ניהול מנוע מודרני אלא מודול פשוט יותר.

האם גם ברכבים העדכניים ישנו מודול שכזה או שמא כל אחריות תזמון ההצתה שייכת למחשב ניהול המנוע?

 

בתודה רבה מראש !!!

שבת שלום,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
תקון טעות כתיב נפוצה - כוהל, הכוונה לסליל הצתה ובאנגלית IGNITION COIL כך שאם כותבים בעברית צ"ל קויל.

וכתוספת למה שכתב זיסו, לא בכל רכב יש חיישן נקישות (המהווה משלים נוסף למע') ומחשב נהול המנוע משנה את כווני ההצתה (קידום/איחור) לפי נתונים שהוא מקבל מיתר חיישני המנוע ולפי מצבי הפעולה המשתנים. יש מכוניות שבהם ניתן להזין את מחשב נהול המנוע באיזה דלק משתמשים כדי שיהיו בשמוש מפות הצתה אחרות מתאימות יותר.

בברכה - רפי לין :-)

רפי ,האם אפשר למפות את המחשב בצורה כזאת שתאחר את ההצתה בעקבות החלפה לאוקטן גבוה יותר ?

(95 ל-98 צריך לאחר את ההצתה )

או שהחיישנים מזהים לבד את ההחלפה

מדובר במחשב פורד eec iv אם אתה מכיר

חיפשתי את התשובה בעוד כמה פורומים ,ולא ניתנה לי תשובה החלטית

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם
שלום רב

כיוון ההצתה ברכבים עים הצתה ישירה (2\4 כוהלים) מתבצע ע"י המחשב

המחשב מוזן ע"י חישנים ש"מזהים" את דרישת הנהג לכוח וסוף טווח נבלם ע"י חישן נקישות שמרגיש נקישות ומשדר למחשב להוריד קצת את ההצתה כדי שתהיה גבוה מבלי שיהיו נקישות לדוגמא טווח בין 6-12 מעלות קידום הצתה (תלוי ברכב}

בברכה זיסו יוסי

אני שומע את המושג הזה הרבה (knock sensor) הבנתי בגדול מה הוא עושה ,האם הוא קיים בכל רכבי הצתה ישירה?

אתה יכול להרחיב עליו ?

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

בקשר לרפי ולזק - ישנם רכבים אך בפורד בוודאות יש תקע של אוקטן דלק שנותן מסר על מצב הדלק (אוקטן) וכך הוא משנה את מפות ההצתה?

 

ושאלה לרפי מה יקרה אם אני מנתק את התקע של האוקטן?

פורסם

אכן נכון, יש רכבים שבהם עדכון אוקטן הדלק שבשמוש ברכב מתבצע ע"י גישור בין חוטים בשקע מיוחד או התקנת נגד בערך מסוים, לכל אוקטן, בשקע יעודי וכו'.

אני משער שבמצב שלא מחברים דבר מחשב נהול המנוע תוכנת לברירת מחדל של פעולה לפי מצב שהוכתב בתכנותו ויהיה שונה מיצרן אחד למשנהו.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

חיישן נקישות הוא מעין מיקרופון שמאזין לנקישות המנוע ומאתר אותם.

 

מובן שהוא יכול גם לטעות ברעשים שהוא "שומע".

 

באלפא 33 למשל היה ריליי שהיה משנה את האוקטן בדגמים עם ההזרקה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם
אם כך, מספר שאלות בפי.

 

האם יכול להיות מצב בו יהיו צלצולים (דטונציות) במנוע שהצתו מתוזמנת אלקטרונית?

אני מניח שכן, היות ואף בהנחה שכל חיישני המע' תקינים, במקרים קיצוניים שבהם יש לתקן את התזמון ולקדם/לאחר ההצתה ביותר ממס' המעלות הבודדות שצויינו לעיל, יתקיימו דטונציות.

אם כן, האם תופעת הדטונציות שכיחה ברכבים בעלי הצתה אלקטרונית?

האם ניתן לשנות את כיוון ההצתה באופן מכני, או שיש צורך בשינוי מפת המחשב הצרובה על צ'יפ מחשב ניהול המנוע?

 

כמו כן, אשמח מאוד למידע נוסף כגון שכיחות מע' ההצתה האלקטרונית על סוגיה ברכבים השונים.

לדוגמא, הנני יודע שבפיאט אונו ישנה מע' הצתה אלקטרונית, אך שם לא מעורב מחשב ברמה של מחשב ניהול מנוע מודרני אלא מודול פשוט יותר.

האם גם ברכבים העדכניים ישנו מודול שכזה או שמא כל אחריות תזמון ההצתה שייכת למחשב ניהול המנוע?

 

בתודה רבה מראש !!!

שבת שלום,

שחף בן צבי.

======================================================

שלום,

 

לשאלתך האם יתכן "צלצולים" במערכות הצתה אלקטרונית - כן יתכן - יש לאתר את המקור הגורם לכך - ראה הרחבה בהמשך.

מודול - הוא אינו מחשב הניתן ל"מפות" את ה,EPROM" (סוג של טרנזיסטור)אלא אמור לשמור על ערכי מתח\זרם מסוימים קבועים.

יחידת המחשב - ECU לניהול מנוע , תלויה בפעולתה לצורך תזמון ההצתה , בהרכב החיישנים השונים ותקינותם , המהווים חלק ממערכת שלמה לפי סוגיה ואזכיר מס' מערכות הצתה אלקטרוניות שלכל אחת יש הרכב שונה של מכלולים:

*הצתה אלק' -"נתקים"

*הצתה אלק' - "מגנטו" (באופנועים).

*הצתה אלק' - השראתית , מס' דגמים כגון: "BOSCH ", קרייזלר וועוד...

*הצתה אלק' - עיקרון "HALL "

*הצתה אלק' - "ריניקס" (וולוו, רנו)

*הצתה אלק' - "דיגיפלקס"

ולצורך ההתיחסות(הוזכרה בשאלה המקורית) הצתה אלק' ללא מפלג -"E.C.M".

 

אם אחד ממרכיבי המערכת לא תקינה , המידע שיועבר למחשב ניהול המנוע יהיה שגוי וכתוצאה מכך יתכנו בעיות בהצתה, מ"דטונאציה" עד לנקישות של קידום יתר .

במערכות הצתה אלקטרוניות ללא מרכיבים מכניים כמו ה "E.C.M" חייבים לבצע בדיקה תקינות של כל החיישנים\סנסורים מחיישן זוית הארכובה, חיישן זרימת אויר, חיישן חום המים-EGI , חיישן נקישות וכו'.

אחרת כאמור, הנתונים שיועברו למחשב ניהול המנוע יהיו שגויים ולכן ההצתה לא תהיה תקינה.

 

ניתן לבצע מיפוי שונה "יחודי" ע"י צריבה מחדש ב"EPROM או ע"י החלפת "CHIP",

בהתאם למטרת שמוש הרכב ותנאי הנסיעה, כגון נסיעה איטית ביותר בתנאי שטח קשי עבירות עד לתיאום הצתה רק לצורכי השגת הספקים גבוהים לצורך מירוצי מכוניות.

 

מריוס,

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

×
×
  • תוכן חדש...