Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב היברידי חסכוני גם מחוץ לעיר ?


op7777
שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי

חושב על קניית היברידי.

אני מבין שהסוללה עובדת בעיקר בעיר עד למהירות נמוכה ואז נכנס לפעולה מנוע הבנזין.

במידה ואני גר באזור הררי ונוסע בעיקר נסיעות ארוכות עם ללא פקקים

האם גם אז ההיברידי יבוא לידי ביטוי ויכול להיות חסכוני ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי כל רכב היברידי אבל המערכת של יונדאי למשל (ואני מניח גם קיה נירו) חסכונית גם מחוץ לעיר. נסעתי עם חבר עם יונדאי סונטה מחוץ לעיר, נסיעה רגועה על 110, חלקה בכביש 6, אפשר היה לראות שבמצבים מסויימים, ירידות למשל, רק המנוע החשמלי פועל. כמו כן כל עוד לא לוחצים חזק מידי ויש חשמל בסוללה אז המנוע החשמלי משתתף חלקית במאמץ. כמובן שגם כשבולמים, אנרגיית הבלימה משמשת לטעינת הסוללה וכמעט שאין שימוש ברפידות (יש לסונטה במקום שעון סל"ד שעון טעינה כזה שאמור פחות או יותר להתאים לסל"ד מנוע הבנזין, אבל מראה תחומים מתי רק החשמלי עובד, מתי שניהם, ומתי הרפידות בלם פועלות).

 

חבר שלי עם הסונטה בערך שנה, 50K ק"מ (רובם בנסיעה בינעירונית רגועה), ממוצע צריכה של 4.2 ליטר ל 100 ק"מ.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בכביש מהיר במהירות 90 יש מעט ירידות /בלימות . לא מעט רכבים עם מנוע בעירה יראו צריכה מצויינת בקטעים כאלה.

זה נהרס דיי מהר כשמגיעים לפקק ,לרמזור הראשון או כשנכנסים לעיר ופה היברידית מנצחת בגדול.

גם באיזור הררי אתה מרוויח בהתאם לתוואי וקיבולת הסוללה (נטען בירידה , עוזר בעליה)

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין סקפטי לגביי כדאיות רכב היברידי לעומת סופר מיני קטנה וחסכונית. שוחחתי לפני מספר ימים עם בחור שנוהג על יאריס היברידית והוא אמר שצריכת הדלק אצלו היא בערך 1:18-1:19.

לצורך השוואה, אני מקבל בקלות 1:15 בנסיעה משולבת והגעתי אפילו ל 1:17.5 בנסיעה משולבת, לא ברכב היברידי.

לדעתי בלבד, החיסכון הזה לא מצדיק התעסקות עם סוללות/מערכת היברידית והכי חשוב זה שהמכוניות ההיברידיות נמכרות במחירים הזויים ביד 2 ובמגרשי הטרייד אין. רכב עם 100000 ק"מ דורשים עליו כמעט מחיר מחירון. זה הזוי ואני לא חושב שזה חכם לקנות רכב עם ק"מ גבוה ולא משנה איזה רכב זה.

זו דעתי לפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון. זה כבר נידון הרבה בפורום.

ברכבי מיני ידניים היתרון זעום (ולפעמים שלילי) אבל ברכב מנהלים בנזין , במיוחד אטמוספריים יש טיפה הבדל. הדיון הוא בצריכה דלק בינעירונית. גם מול רכבי דיזל גרמניים היתרון החשמלי נמחק (מחזיר אותנו לניסוי שבו פאסאט דיזל 2012 נסעה 2600 ק"מ על מיכל בודד מטקסס לוירג'יניה )

דיי ברור שבתוואי כזה , מבחינת אחזקה, מחיר רכישה ועלות סוללות אין פה באמת חסכון.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו גם מתקרבים ליום בו לא תהיה יותר התלבטות בין רכב היברדי/חשמלי לבנזין/דיזל כי האופציה השניה לא תהיה קיימת...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח את הנתון הבא!- במידה ואתה מתכוון להחזיק את הרכב הרבה זמן סוללה היברידית היא עסק יקר! ועלות שלה מתקזזת בהרבה ביחס עלות צריכת הדלק במועד ההחלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתלבטות שלי היא כזו:

נוסע היום בפיקאסו דיזל שעושה בין 1:15 ל 1:18 בתנאים הררים.

היום גם הדיזל גם הפך בחזרה להיות יותר זול מבנזין.

הפיקאסו מגיעה עוד מעט ל 150k השלב שבו תמיד אני עובר הלאה לרכב אחר.

עכשיו מתלבט אם להחליף לטויוטה ההיברידית החדשה למשל שיש טוענים שהיא מסוגלת לגרד את ה 1:20 ומעלה.

או להשאר עם דיזל חסכוני כמו למשל קיה סיד או רנו וכו׳.

מה אתם אומרים ?

אגב ... אני נוסע מעל 50,000 בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין סקפטי לגביי כדאיות רכב היברידי לעומת סופר מיני קטנה וחסכונית. שוחחתי לפני מספר ימים עם בחור שנוהג על יאריס היברידית והוא אמר שצריכת הדלק אצלו היא בערך 1:18-1:19.

לצורך השוואה, אני מקבל בקלות 1:15 בנסיעה משולבת והגעתי אפילו ל 1:17.5 בנסיעה משולבת, לא ברכב היברידי.

לדעתי בלבד, החיסכון הזה לא מצדיק התעסקות עם סוללות/מערכת היברידית והכי חשוב זה שהמכוניות ההיברידיות נמכרות במחירים הזויים ביד 2 ובמגרשי הטרייד אין. רכב עם 100000 ק"מ דורשים עליו כמעט מחיר מחירון. זה הזוי ואני לא חושב שזה חכם לקנות רכב עם ק"מ גבוה ולא משנה איזה רכב זה.

זו דעתי לפחות.

זאת אינה השוואה נכונה.

תשווה צריכת דלק של מזדה 6 ליונדאי סונטה ולא של סופר מיני קטנה לרכב מנהלים. (לא צריך להסביר את ההבדלים בביצועים, נוחות, בטיחות , מרחב וכן הלאה)

עם מכסחת דשא הצריכה אפילו נמוכה מהסופר מיני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר. לפעמים אנשים קונים רכב היברידי עם רבע מליון ק"מ במחיר מופקע, שבמחיר הזה יכולים לקנות סופר מיני עם ק"מ נמוך משל הרכב ההיברידי.

והם לא באמת צריכים משפחתית, כי רוב הזמן נוסעים לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

נוחות היא לא פקטור? גודל למשפחה? אבזור? נתוני וביצועי מנוע?

תשווה תפוחים לתפוחים.

יש לא מעט התפשרות באחזקת סופר מיני.

גם אני נוסע לרוב לבד, אין שום סצנה שאני יורד לסופר מיני.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שכל החלפה של רכב כרגע , לא תחזיר את עלותה בצריכת דלק.

אולי אם תוותר על נוחות ותעבור לאיזו סופר מיני משומשת.

אבל בתור אחד שנוסע 50Kkm בשנה אתה צריך כסא נח ובזה הפיקאסו דיי מתאימה.

 

מנוע דיזל שלך רק התחיל להפתח.

תחליף אותו לקראת חצי מיליון ק"מ , אז סט מזרקים יעלה יותר מהאוטו...

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוחות היא לא פקטור? גודל למשפחה? אבזור? נתוני וביצועי מנוע?

תשווה תפוחים לתפוחים.

יש לא מעט התפשרות באחזקת סופר מיני.

גם אני נוסע לרוב לבד, אין שום סצנה שאני יורד לסופר מיני.

 

כל אחד ושיקוליו. אנחנו נוסעים 100 ק"מ ביום, זוג + 2 ילדים קטנים, והג'אז עושה אחלה עבודה. לא חיפשנו רכב גדול יותר מסיבה נוספת - מצוקת חניה בעיר שלנו. יש יתרון ברור לרכב קצר כמה שיותר. ברור שרנו פלואנס דיזל הרבה יותר נוחה. ברור שיותר כייף לנסוע בטויוטה קאמרי הייבריד. מאוד רציתי טויוטה אוריס.

 

אבל השאלה, ב 60K אתה יכול לרכוש רכב כזה עם ק"מ סביר ובמצב סביר? לא בטוח. אני לפחות לא מצאתי כזה כשחיפשתי לפני חצי שנה. על אוריס הייבריד 2014 עם ק"מ בכלל לא נמוך (70-80 אלף ק"מ) רצו סכומים של 80-95 אלף ש"ח. שלדעתי, זה ממש לא מוצדק.

אם אתה קונה חדש מהחברה, אז אין שאלה. אבל מי שהתקציב שלו מוגבל, זה לא תמיד מצדיק לרכוש רכב הייבריד. זה מה שאני מנסה להסביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול בנסיעה הררית הדיזל יהיה יותר חסכוני (כנראה) מההיברדי,

בנסיעה בין עירונית יש שיוט חסכוהי אבל כל עליה קטנה מפעילה את מנוע הבנזין ואז המצב פחות חסכוני מהדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...