Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2602 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה שוק של באז וורדס, היום הבאז וורד הכי חמה בשוק זה ריאקט.

ריאקט? זה היה שלשום

היום יש Vue.js וFlutter

(ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק....)

 

 

כן ... להיות Full stack developer בלי רקע בתכנות על סמך קורס.

זה יהיה מעניין...

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
יש הבטחה של המכללה לעבודה בסוף הקורס?

אם לא, חבל על הכסף.

 

 

לפי מה שראיתי באף אחת אין הבטחה.

 

לעומת זאת בreal time יש סטאז' של 150 שעות שזה תיק עבודות להראות למעסיק פוטנציאלי.

 

https://rt-ed.co.il/courses/full-stack/

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
ריאקט? זה היה שלשום

היום יש Vue.js וFlutter

(ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק....)

 

 

כן ... להיות Full stack developer בלי רקע בתכנות על סמך קורס.

זה יהיה מעניין...

 

 

אכן בגלל זה לא נרשמתי רק מתעניין ובודק.

בכללי מניסיונך איזה שפות צריך לפני שאתה נהיה full stack בעיקר JAVA וC?

אני פוזל יותר לכיון UI UX בגלל זה כי בתחום הזה פחות מתעסקים בתכנות או

שאני טועה.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

אני מבקש מראש סליחה אם אהיה קצת בוטה:

דרך המלך למשרות שאתה מקווה להגיע אליהן היא תואר אקדמאי בתחום הרלוונטי. אין קורסי קיצור דרך.

 

נכון, יש גם 0.3%-0.5% כאלה שאין להם תואר, אבל אילו אוטודידקטיים נדירים שיכולים להוכיח בקלות יכולות שיש להם.

גם כשמחפשים אנשי UI/UX מדובר על בוגרי בצלאל\שנקר עם תיק עבודות רלוונטי. לא חושב שיש בארץ מקום שיכול להרשות לעצמו אנשי UX שהם לא אנשי UI במקור.

כל המכללות עם מילות הקסם והבאזוורדז פשוט מוכרים אשליות וגונבים את הכסף. עבודה לא יוצאת משם.

התחום היחידי לדעתי שאפשר להתחיל בו מקורס כזה הוא בדיקות תוכנה. יש או היו בעבר כמה קורסים כאלה עם מקום עבודה מובטח למסיימים מעל רף כלשהו.

 

בהצלחה, ואל תתפתה להבטחות

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
אכן בגלל זה לא נרשמתי רק מתעניין ובודק.

בכללי מניסיונך איזה שפות צריך לפני שאתה נהיה full stack בעיקר JAVA וC?

אני פוזל יותר לכיון UI UX בגלל זה כי בתחום הזה פחות מתעסקים בתכנות או

שאני טועה.

בגדול - שפה זה רק כלי.

וככל שמתכנת יותר מנוסה זה הופך להיות יותר ויותר סמנטי.

 

כמו שכתב הבחור מעלי - תכלס - יש אחוז מועט של אנשים שנכנסים לתחום בלי תואר - והם לרוב אנשים שמתעסקים בזה בזמנם הפנוי ״מתמיד״ (כלומר מאז ימי החטיבה) וזה ממש ״בוער״ בהם.

יש עוד כמה סופר מוכשרים שבמקרה לא נפלו לזה קודם ויש כמה שעוברים ״רוחבית״ (אחרי שנים בQA ואז אוטומציה וכו).

 

במיוחד בFull stack איפה שאתה צריך להבין עקרונות של שפות + כמה סביבות ואיך כמה דברים עובדים ביחד כדי להרכיב מערכת End to end.

 

אז בא נגיד הייתי אומר לך Javascript :) אבל המושג הזה כ״כ רחב כי יש המון Frameworkים שמשנים את השפה מקצה לקצה.

(אחד לBackend אחד לWebService , אחד לFrontend ....)

 

אם ממש ממש מ מ מ ש - בא לך פיתוח - בא נדבר.

אם זה רק כי ״יש פוטנציאל לכסף״ - בלי לאהוב את זה - אנשים נפלטים מהתחום דיי מהר / לא מצליחים להיכנס.

 

לא מכיר את עולם הUI/UX מספיק טוב כדי ליעץ.

רוב החברים שלי הגיעו אליו (בצד הUI) מכיוון של עיצוב (כולל תארים) או (בצד הUX) מתוך Product management או QA ואז לפעמים עם הסמכות.

אני לא מכיר משהו שנכנס לתחום על סמך קורס בלבד.

זה לא רק העניין של כמה ישלמו לך בסוף - גם זמן - ועבודה של אנשים שתלויים בך ומנטורינג - עולים הרבה מאוד כסף בעקיפין - ואם כמוך יש עשרות מסיימים במחזור ואתה לא בן דוד של הבעלים...

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אני מבקש מראש סליחה אם אהיה קצת בוטה:

דרך המלך למשרות שאתה מקווה להגיע אליהן היא תואר אקדמאי בתחום הרלוונטי. אין קורסי קיצור דרך.

 

נכון, יש גם 0.3%-0.5% כאלה שאין להם תואר, אבל אילו אוטודידקטיים נדירים שיכולים להוכיח בקלות יכולות שיש להם.

גם כשמחפשים אנשי UI/UX מדובר על בוגרי בצלאל\שנקר עם תיק עבודות רלוונטי. לא חושב שיש בארץ מקום שיכול להרשות לעצמו אנשי UX שהם לא אנשי UI במקור.

כל המכללות עם מילות הקסם והבאזוורדז פשוט מוכרים אשליות וגונבים את הכסף. עבודה לא יוצאת משם.

התחום היחידי לדעתי שאפשר להתחיל בו מקורס כזה הוא בדיקות תוכנה. יש או היו בעבר כמה קורסים כאלה עם מקום עבודה מובטח למסיימים מעל רף כלשהו.

 

בהצלחה, ואל תתפתה להבטחות

 

אממממממממממ...

לא.

 

היום כמות המשרות שממלאים אנשים ״לא אקדמאים״ גדולה משמעותית מאקדמאים (יש יותר מפתחים "self made" או כאלו שהגיעו מהצבא מכאלו שלמדו מדעי המחשב בטווחי הגילאים 20-30), שוק העבודה משתנה מהותית, ואני ממליץ לך לחפש לקרוא מאמרים על הfuture of work (לראייה, אפילו הגוגלים והפייסבוקים כבר לא מתנים הגשת בקשה למשרה בתואר בחלק גדול מהמשרות שלהם, הניסיון והיכולות חשובים פי כמה).

אם תרצה, ישראל (טכלס הצבא) זה אינקובטור לאנשים טכנולוגיים, יוצא יחידה טכנולוגית? היית מפתח? יש לך עבודה באזרחות ושום תואר לא רלוונטי.

 

מרבית האנשים שתשמע יגידו לך שתואר זה 4 שנים של קונספטים ותאוריות וכמעט שום דבר לא רלוונטי לפרקטיקה. האם חשוב לדעת assembly או c כדי לפתח היום משהו? (רמז, לא) אלא אם אתה מפתח embedded או קרנל אז התשובה היא כלום ושום דבר.

 

עכשיו לגבי הערת הux שלך, שהיא זאת שבכלל גרמה לי לכתוב את התגובה הזאת: ממש ממש לא נכון.

זה כמו להגיד שכדי להיות אומן צריך להיות אנרופולוג או בדוגמא מעולם הרכב, להגיד שכדי להיות מעצב רכב צריך להיות מהנדס מנועים.

זה נכון שיש נקודות ממשק, בדיוק כמו שמעצב רכב צריך לדעת מה המימדים של המנוע כדי להתאים אותו אבל מה שאתה אומר תלוש.

עבודת איש הux במהותה היא לנתח את המשתמשים והצרכים שלהם, ולעזור להפוך את הממשק (או ״החוויה״) שלהם ליותר נעימה, יותר רלוונטית או יותר מוכרת (תלוי במקרה). מעצב לא באמת משקיע מחשבה במיקום של כפתור מסוים בעמוד או מה יהיה כתוב בו כדי להעלות את הconversion rate של האתר בעוד 10% והוא לא משקיע מחשבה בתהליך הלוגי שהמשתמש צריך לעבור כדי להגיע ליעד מסוים; העבודה שלו היא לעצב. העבודה של איש הux זה להגיד איך לעשות את זה ולתכנן את המסכים בצורה בתשיג את המטרות האלו, בעוד שהמעצב צריך לגרום לזה להראות טוב, להיות קונסיסטנטי עם עיצוב המותג ועוד.

 

להגיד לך שאיש ui טוב לא מבין (בין אם במודע ובין אם ע״ב אינטואיציה) בux? הוא כנראה מבין. אבל אני לא מכיר מעצב אחד שמשקיע חודשים בתכנון המסך לפני שהוא מעצב אותו. כמו שכבר כתבתי בפוסט הקודם שלי, בישראל לא מבינים את החשיבות של הux, וגם אם מבינים אז מנסים לעגל פינות ולהביא גם וגם.

זה שיטה מאד מוכרת בישראל ובגלל זה תמצא ישראלים שהם גם dba וגם sysadmin וגם וגם וגם (וזה מה שמייחד את הישראלים והופך אותנו לשם דבר בעולם) אבל זה לא מחייב את המציאות ובדרך כלל גם גורע מהאיכות הסופית.

 

לגבי הנקודה האחרונה שלך, אני מסכים עם המסר הכללי, יש הרבה מכללות שקר כאלו שמספרות סיפורים ולא באמת מייצרות תוכן איכותי ומלמדות את האנשים, אבל יש גם כאלה שכן ואותם צריך למצוא. לרוב הם יהיו פי 2 יותר יקרים והקורס יהיה פי 2 יותר ארוך אבל כדי ללמוד משהו בצורה מקצועית אי אפשר לעשות קיצורי דרך.

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

פורסם

אנשים עם ניסיון צבאי רלוונטי רחוקים מלהיות סתם עוד אדם בלי תואר ...

ולרוב הם לא ילכו לאף קורס כדי ״להפוך״ לFull stack.

בא נהיה פיירים.

 

אין ביניהם לבין אנשים שמסיימים קורס שום קשר.

הצבא איתר אותם , הכשיר אותם (לרוב על פני כמה חודשים במסגרת של קורסים יומיומיים) ונתן להם 3 שנים של ניסיון.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אני מבקש מראש סליחה אם אהיה קצת בוטה:

דרך המלך למשרות שאתה מקווה להגיע אליהן היא תואר אקדמאי בתחום הרלוונטי. אין קורסי קיצור דרך.

 

נכון, יש גם 0.3%-0.5% כאלה שאין להם תואר, אבל אילו אוטודידקטיים נדירים שיכולים להוכיח בקלות יכולות שיש להם.

גם כשמחפשים אנשי UI/UX מדובר על בוגרי בצלאל\שנקר עם תיק עבודות רלוונטי. לא חושב שיש בארץ מקום שיכול להרשות לעצמו אנשי UX שהם לא אנשי UI במקור.

כל המכללות עם מילות הקסם והבאזוורדז פשוט מוכרים אשליות וגונבים את הכסף. עבודה לא יוצאת משם.

התחום היחידי לדעתי שאפשר להתחיל בו מקורס כזה הוא בדיקות תוכנה. יש או היו בעבר כמה קורסים כאלה עם מקום עבודה מובטח למסיימים מעל רף כלשהו.

 

בהצלחה, ואל תתפתה להבטחות

 

זה בסדר גמור

אני מודה לך :)

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם (נערך)
אנשים עם ניסיון צבאי רלוונטי רחוקים מלהיות סתם עוד אדם בלי תואר ...

ולרוב הם לא ילכו לאף קורס כדי ״להפוך״ לFull stack.

בא נהיה פיירים.

 

אין ביניהם לבין אנשים שמסיימים קורס שום קשר.

הצבא איתר אותם , הכשיר אותם (לרוב על פני כמה חודשים במסגרת של קורסים יומיומיים) ונתן להם 3 שנים של ניסיון.

 

 

התכוונתי,רק בוגרי צבא לשעבר יכולים להיות FULL STACK?

דרך אגב, לא יודע אם זה מספיק זמן לדעת אבל ישבתי יומים על JAVA ודי אהבתי לעבוד עם JAVA.

אני אשב על זה עוד בudemy אבל הייתי שמח ללמוד את JAVA יותר לעומק.

 

ומשהו נוסף,מה ההבדל בין front end לFULL STACK?

אני אוהב מחשבים מגיל 6 פשוט בזמנו לא חשבתי על פיתוח/תכנות באותן שנים.

זה נטו אהבה ללמוד מחשבים לא כסף.

עריכה אחרונה על ידי renault5

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
אממממממממממ...

לא.

 

היום כמות המשרות שממלאים אנשים ״לא אקדמאים״ גדולה משמעותית מאקדמאים (יש יותר מפתחים "self made" או כאלו שהגיעו מהצבא מכאלו שלמדו מדעי המחשב בטווחי הגילאים 20-30),

ההערכה שלי שונה, האחוז הרבה יותר נמוך. אבל אולי אני מסתובב בסביבות דינוזאורים כמו שאתה מסתובב בסביבות חדי-קרן. בוגרי צבא, הם משהו אחר. חלקם שקולים לבוגרי תואר, ובחלק מהם ניתן לראות את החוסר בהשכלה. בכל מקרה פות"ש אינו בוגר יחידה צבאית.

שוק העבודה משתנה מהותית, ואני ממליץ לך לחפש לקרוא מאמרים על הfuture of work (לראייה, אפילו הגוגלים והפייסבוקים כבר לא מתנים הגשת בקשה למשרה בתואר בחלק גדול מהמשרות שלהם, הניסיון והיכולות חשובים פי כמה).

בדקתי אצל חברי בגוגל. רובם המוחלט בעלי תואר, חלק לא קטן תואר שני. כמובן שגם הם בצדק לא רוצים לפספס חד-קרן מוכשר ויגייסו אותו אם יתמודד למשרה (או אפילו יצודו אותו אקטיבית)

 

מרבית האנשים שתשמע יגידו לך שתואר זה 4 שנים של קונספטים ותאוריות וכמעט שום דבר לא רלוונטי לפרקטיקה. האם חשוב לדעת assembly או c כדי לפתח היום משהו? (רמז, לא) אלא אם אתה מפתח embedded או קרנל אז התשובה היא כלום ושום דבר.

שפות תכנות כשלעצמן הן כלים והחשיבות שלהן מאד נמוכה. קונספטים של תכנות כמו תכנות לוגי או תכנות פונקציונלי הם חשובים ולא לומדים אותם בקורסים המדוברים או מחוץ לאקדמיה. גם חשוב לדעת איך האופטימיזר עובד אחרת אתה מקבל קוד "יעיל" שבכלל אינו כזה והוא רק מסובך להבנה.

עכשיו לגבי הערת הux שלך, שהיא זאת שבכלל גרמה לי לכתוב את התגובה הזאת: ממש ממש לא נכון.

זה כמו להגיד שכדי להיות אומן צריך להיות אנרופולוג או בדוגמא מעולם הרכב, להגיד שכדי להיות מעצב רכב צריך להיות מהנדס מנועים.

מי שמכיר את העבודות של ורמיר יצור ממשק משתמש יותר נעים.

מעצב לא באמת משקיע מחשבה במיקום של כפתור מסוים בעמוד או מה יהיה כתוב בו כדי להעלות את הconversion rate של האתר בעוד 10% והוא לא משקיע מחשבה בתהליך הלוגי

כדי ליצור ממשק ללא מחשבה לא צריך מעצב UI, מספיק מתכנת. לפעמים זה כל מה שצריך אבל לרוב זה המקור לממשקים הגרועים.

 

להגיד לך שאיש ui טוב לא מבין (בין אם במודע ובין אם ע״ב אינטואיציה) בux? הוא כנראה מבין. אבל אני לא מכיר מעצב אחד שמשקיע חודשים בתכנון המסך לפני שהוא מעצב אותו. כמו שכבר כתבתי בפוסט הקודם שלי, בישראל לא מבינים את החשיבות של הux, וגם אם מבינים אז מנסים לעגל פינות ולהביא גם וגם.

הכל עניין של עלות תועלת. בכל מקום שהיו איתי מעצבי ממשק הם באו מרקע אקדמאי של עיצוב תעשייתי. גם כאן אין קיצורי דרך.

 

מה שהתכוונתי הוא שברוב המקומות אין אנשי UX ייחודיים והמעצבים עוסקים גם בזה. אנשי UX רציניים צומחים מתוך עיצוב תעשייתי.

זה שיטה מאד מוכרת בישראל ובגלל זה תמצא ישראלים שהם גם dba וגם sysadmin וגם וגם וגם (וזה מה שמייחד את הישראלים והופך אותנו לשם דבר בעולם) אבל זה לא מחייב את המציאות ובדרך כלל גם גורע מהאיכות הסופית.

 

לגבי הנקודה האחרונה שלך, אני מסכים עם המסר הכללי, יש הרבה מכללות שקר כאלו שמספרות סיפורים ולא באמת מייצרות תוכן איכותי ומלמדות את האנשים, אבל יש גם כאלה שכן ואותם צריך למצוא. לרוב הם יהיו פי 2 יותר יקרים והקורס יהיה פי 2 יותר ארוך אבל כדי ללמוד משהו בצורה מקצועית אי אפשר לעשות קיצורי דרך.

אם נעבור לעולמו של הברווז הקורסים האלה מלמדים לקדוח חור לדיבל ולהבריג את הבורג הנכון אבל הם לא מלמדים לבנות מדף, שלא לדבר על ארון.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
התכוונתי,רק בוגרי צבא לשעבר יכולים להיות FULL STACK?

דרך אגב, לא יודע אם זה מספיק זמן לדעת אבל ישבתי יומים על JAVA ודי אהבתי לעבוד עם JAVA.

אני אשב על זה עוד בudemy אבל הייתי שמח ללמוד את JAVA יותר לעומק.

 

ומשהו נוסף,מה ההבדל בין front end לFULL STACK?

אני אוהב מחשבים מגיל 6 פשוט בזמנו לא חשבתי על פיתוח/תכנות באותן שנים.

זה נטו אהבה ללמוד מחשבים לא כסף.

 

התכוונתי לתגובה של פאנקי שאומר שהיום יותר אנשים בלי תואר ממלאים משרות כאלו - And yet מכליל בהם אנשים שהיו בצבא בתפקידי פיתוח - שזה אמנם ״על הנייר״ בלי תואר - אבל דה פאקטו - לא ממש קשור.

 

 

כמו שכמה (כולל אותי) כתבו לך - שפה זה כלי - לא מטרה.

אתה צריך לראות מה המטרה ולבחור את הכלי - ועם ניסיון - להחליף כלים זה כלום.

תלמד את השפה והכלים בשביל להשיג מטרה מסוימת - נגיד לפתח פרויקט מסוים או אתר או אפליקציה - ואז תבחר ללמוד את הכלי המתאים ותנסה.

לפני שמדברים על להתמקד בשפה - חשוב להבין איך בכלל מפתחים - ואם אתה אוהב את זה באמת.

רעיונית רוב השפות דומות - וההבדלים בסינטקס הוא סמנטי. וברגע שאתה יודע לפתח , כמה שמות של ספריות בסיסיות וAutocomplete באדיטור - תתפלא כמה רחוק אתה מגיע.

 

לגבי האהבה למחשבים - לאהוב לשחק , לגלוש ואולי לפרק את הצד של המארז לא ממש קשור למדעי מחשב ולפיתוח. Just saying - זה כמו שכולנו פה חובבי רכב - אבל הרבה אנשים פחות מעוניינים בלהתחיל לשפץ ראשי מנוע...

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
התכוונתי לתגובה של פאנקי שאומר שהיום יותר אנשים בלי תואר ממלאים משרות כאלו - And yet מכליל בהם אנשים שהיו בצבא בתפקידי פיתוח - שזה אמנם ״על הנייר״ בלי תואר - אבל דה פאקטו - לא ממש קשור.

 

 

כמו שכמה (כולל אותי) כתבו לך - שפה זה כלי - לא מטרה.

אתה צריך לראות מה המטרה ולבחור את הכלי - ועם ניסיון - להחליף כלים זה כלום.

תלמד את השפה והכלים בשביל להשיג מטרה מסוימת - נגיד לפתח פרויקט מסוים או אתר או אפליקציה - ואז תבחר ללמוד את הכלי המתאים ותנסה.

לפני שמדברים על להתמקד בשפה - חשוב להבין איך בכלל מפתחים - ואם אתה אוהב את זה באמת.

רעיונית רוב השפות דומות - וההבדלים בסינטקס הוא סמנטי. וברגע שאתה יודע לפתח , כמה שמות של ספריות בסיסיות וAutocomplete באדיטור - תתפלא כמה רחוק אתה מגיע.

 

לגבי האהבה למחשבים - לאהוב לשחק , לגלוש ואולי לפרק את הצד של המארז לא ממש קשור למדעי מחשב ולפיתוח. Just saying - זה כמו שכולנו פה חובבי רכב - אבל הרבה אנשים פחות מעוניינים בלהתחיל לשפץ ראשי מנוע...

 

 

תודה.

אהבתי בזמנו להתעסק עם שפת C אבל זה היה מעט מדי ונשכח רוב החומר לצערי.

פחות בתיקון חומרה :)

כרגע השיקולים שלי תואר בתקשורת חזותית /תואר מדעי המחשב.

יודע שזה לא יהיה פשוט בגילי 30+ אבל מוכן לתת לזה המון צ'אנס.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

×
×
  • תוכן חדש...