Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2600 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום :)

 

ככתוב בכותרת

מהיכן מתחילים להיות מעצב חווית משתמש? תואר/קורס עיצוב גרפי?

יש קורס עיצוב גרפי באונו' הפתוחה/נטקראפט מציע קורס UI UX

השאלה זה משנה תואר/קורס מספיק להיכנס לתחום?

תודה.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

תתחיל מלקחת קורס און ליין ב UDEMY. עולה 40 ש"ח (לא לשלם יותר) , תראה אם זה מתאים לך בכלל ואם אתה טוב בזה.

אני פחות מכיר את התחום ספציפית אבל היום מה שחשוב זה הניסיון והידע , פחות משנה קורס או תואר, תואר תמיד עדיף אבל אם תוכיח את עצמך תתקבל לעבודה גם בלעדיו.

Miata ND2

 

פורסם

בת זוגי (שתחייה) החליטה לעשות הסבת מקצוע מעיצוב תעשייתי (עשתה תואר ראשון) בכלל מחסור בעבודה לתחום הUX ועושה קורס בימים אלו במקום שקוראים לו create. אני למדתי לפני 3-4 שנים ux בג׳ון ברייס (אכתוב עוד מעט מה אני חושב על כל אחד מהם) בשביל העשרה שלי (אני מגיע מתחום אחר בהייטק).

כמה דברים לשים אליהם לב:

1) ux ו ui הם לא אותו דבר בכלל, ui מתייחס לעיצוב של דברים דיגטליים (נניח האתר של cars forum) בעוד ux מתייחס למבנה של האתר (לא תכנות של קוד). ההבחנה קצת בעייתית לכאורה, אבל בגדול ui מתייחס לנראות בעוד ux מתייחס לפונקציונליות ולצד הפסיכולוגי / סוציולוגי של המערכת.

2) בux מתעסקים המון במחקר - מי הם המשתמשים? מה הם מחפשים? למה הם מחפשים את זה? איך מנגישים להם את זה בצורה הטובה ביותר. בui מתעסקים בזה שזה יראה טוב. ״מעצב חווית משתמש״ נשמע כאילו האדם הוא מעצב, אבל ממש לא בהכרח.

3) אם נקח לדוגמא את carsforum למעלה אתה תראה באדום את השאלה ״איך בוחרים רכב״ בעוד ששאר הדברים בצבע שחור. ההחלטה היא (במודע או לא) החלטת ux שנובעת מההבנה כי אנשים מחפשים את זה הרבה, זה דוחף אנשים להגיע למקום שממנו קארס פורום עושים כסף ולכן שווה שיהיה מודגש לעומת היתר.

4) בארץ אין כמעט עבודות בux ללא ui -> השוק לא מפותח מספיק ולרוב הארגונים אין כסף להחזיק ״גם וגם״. אם יהיו כאלו שקשורות בux בלבד, הן יהיו בארגונים גדולים יותר.

5) לאור העלייה המטאורית בביקוש לאנשי ui/ux הרבה מעצבים עשו הסבה לתחום והרבה אנשים התחילו מ-0, אבל היום השוק כבר מתחיל להיות צפוף לעניות דעתי

6) קבלה לחברות לתפקיד ux/ui מסתמך ב-80% על תיק עבודות (בדומה למעצבים) -> אתה לא חייב לעשות קורס כדי למצוא עבודה, אבל בכל קורס מה שעושים זה מלמדים אותך את הבסיס ונותנים לך משימות שמטרתם בניית תיק עבודות.

7) ניכר שלמרות שיש כבר כמה וכמה שנים שהמקצוע הזה בשוק, רוב החברות עדיין לא מבינות עד הסוף במה מדובר ולכן מחפשות מעצבים וחושבים שזה אותו דבר.

 

כמה המלצות והערות:

1) יש ה-מ-ו-ן חומר באינטרנט וברובו יהיה יותר איכותי ממה שתמצא בקורסים בארץ, אם יש לך את היכולת ללימוד עצמי ואת הסבלנות, אתה יכול לדלג על הקורס. אם אתה צריך את המסגרת (כמוני וכמו בת הזוג שלי) אז מומלץ לעשות קורס.

2) אני למדתי בג׳ון ברייס אצל טל פלורנטין -> אחד הפרילנסרים המובילים בארץ בux - הקורס היה סבבה, אני הרגשתי שלא למדתי משהו שלא יכלתי ללמוד לבד

בת זוגי לומדת בcreate ומאד מאד מרוצה מהקורס והאיכות של המרצים. אני שילמתי משהו כמו 12 אש״ח על הקורס בעוד היא משלמת בערך 20 אש״ח.

3) אם אין לך אוריינטציה עיצובית בכלל, אני לא הייתי ממליץ ללכת ללמוד ux - זה לא שחייב להיות מעצב כדי לעשות ux איכותי אבל כמו שכתבתי מקודם, בארץ רוב החברות שמחפשות אנשים מחפשות מעצבים שיודעים לעשות גם ux.

4) אם אין לך אוריינטציה עיצובית בכלל #2 - אם עדיין בא לך ללמוד את המקצוע, תשקיע בתיק עבודות שמתמקד בחקר משתמשים איכותי, ותעשה אפליקציות / אתרים לדוגמא שבהם אתה מראה איך החשיבה היצירתית שלך יוצרת חוויה שונה מכל היתר - אני יכול להמליץ לך לעשות usecases של דברים חדשניים מאד כמו ממשק לרכב חכם, טלוויזיה חכמה או לקחת מערכת שכולם מכירים כמו נטפליקס ולעשות אותה מחדש מנקודת המבט שלך.

 

תסתכל על dribbble כדי לקבל השראה לעיצוב ותסתכל על https://medium.com/user-research/tagged/ux-research כדי לקרוא קצת על מחקר ux

 

בהצלחה.

נאור

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

פורסם (נערך)

תודה רבה נאור על התשובה המפורטת כול כך ! :)

אני יודע שזה קצת לא קשור לתחום הUI אבל המכללה הזאת הייתי איתה בקשר לפני חודש בנושא אחר של

full stack והציעו לי את הסילבוס הבא,

זה נראה רציני התוכן?

לצערי אני מעדיף ללמוד במקום מסודר ופחות לבד בעצמי בבית

1073_B_Silbusim_Full Stack_Yaniv Arad.pdf

עריכה אחרונה על ידי renault5

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

יצא לי לעבוד עם כמה וכמה אנשי UI/UX/גםוגם ואני חייב להגיד שעדיין לא נתקלתי במנעד כל כך רחב של ידע/מקצועיות/חרטטנות.

חלקם היו פשוט - וסליחה על הצרפתית - זייני מוח בלתי נלאים שראיתי מהם 0 תוצר בסופו של תהליך ארוך ומייגע, וחלקם היו מקצוענים מדהימים שהצליחו ללכוד בדיוק את מה שרציתי ולהפוך את זה לעיצוב/ממשק.

 

הרעיון ב-UX הוא סוג של פסיכולוגיה דיגיטלית. לגרום לאנשים שמבקרים אצלך באתר/אפליקציה/שירות שהם מקבלים תמורה, שהם מוצאים את מה שהם חיפשו מהר ובאופן כללי לגרום להם להרגיש "טוב" עם השימוש במוצר שלך. לכן חשוב מאוד להיות טוב בלקרוא את האנשים להם אתה מייצר את הממשק ולהיות טוב מאוד בלהכיר את ההרגלים של האנשים עבורם אתה מייצר את הממשק.

 

ב-UI הרעיון הוא לקחת את מה שהגדיר ה-UX ולשלב אותו בטרנדים/שפות עיצוביות, להכיר ממשקים, לדעת מה עובד ומה לא, ו"איך עושים היום דברים".

 

הקשר בין זה לבין full stack, להבנתי המוגבלת, הוא די קטן. UX זה כאמור פסיכולוגיה, ו-UI זה אמנות, כאשר שניהם "חיים" בדיגיטל.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
תודה רבה נאור על התשובה המפורטת כול כך ! :)

אני יודע שזה קצת לא קשור לתחום הUI אבל המכללה הזאת הייתי איתה בקשר לפני חודש בנושא אחר של

full stack והציעו לי את הסילבוס הבא,

זה נראה רציני התוכן?

לצערי אני מעדיף ללמוד במקום מסודר ופחות לבד בעצמי בבית

זה נראה דיי טוב, יש פה SQL ו NOSQL, יש פריימוורק ל JS בגרסא חדשה.

אבל שוב, גש ל UDEMY, רכוש קורס פולסטאק עם מדריך בשם "COLT STEELE" ב 40 שקלים ותראה אם זה מתאים לך.

אם מתאים, גש לקורס שהציעו לך ואתה תהיה כוכב בו והוא רק יחזק אותך עוד יותר.

Miata ND2

 

פורסם

זה לא עוד שרשור של איך אני לוקח קורס של XXX שעות במכללת שקר ונכנס להייטק להרוויח בוכטות כמו שמבטיחים לי?

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
זה לא עוד שרשור של איך אני לוקח קורס של XXX שעות במכללת שקר ונכנס להייטק להרוויח בוכטות כמו שמבטיחים לי?

 

לא.

זו לא המטרה שלי "כסף"

אני רוצה ללמוד בשביל אהבה לתחום במידה ואמצא משרה אפילו עם שכר 7 אהיה מרוצה.

לא הכול זה כסף להיכנס להייטק.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
זה נראה דיי טוב, יש פה SQL ו NOSQL, יש פריימוורק ל JS בגרסא חדשה.

אבל שוב, גש ל UDEMY, רכוש קורס פולסטאק עם מדריך בשם "COLT STEELE" ב 40 שקלים ותראה אם זה מתאים לך.

אם מתאים, גש לקורס שהציעו לך ואתה תהיה כוכב בו והוא רק יחזק אותך עוד יותר.

 

לא מצאתי את הקורס הנ"ל תוכל לצרף לי קישור?

כול הקורסים שמצאתי שם עולים 799 ש"ח.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
תודה רבה נאור על התשובה המפורטת כול כך ! :)

אני יודע שזה קצת לא קשור לתחום הUI אבל המכללה הזאת הייתי איתה בקשר לפני חודש בנושא אחר של

full stack והציעו לי את הסילבוס הבא,

זה נראה רציני התוכן?

לצערי אני מעדיף ללמוד במקום מסודר ופחות לבד בעצמי בבית

 

זה שוק של באז וורדס, היום הבאז וורד הכי חמה בשוק זה ריאקט.

פורסם
זה שוק של באז וורדס, היום הבאז וורד הכי חמה בשוק זה ריאקט.

 

כן.

מה חושבים לגבי היקף שעות של קורס זה משמעותי?

 

מצד אחד קורס של 150 שעות FULL STACK בעלות חצי מהקורס של ה560 שעות כולל סטאז' והעלות כפולה.

הבחור מהמכללה של ה 150 שעות שהסילבוס פה מצורף טוען שזה לא הכמות של השעות אלא תלוי במדריך.

מה אומרים?

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

יש הבטחה של המכללה לעבודה בסוף הקורס?

אם לא, חבל על הכסף.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

×
×
  • תוכן חדש...