Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חפש רכב עם הסטורית טיפולים מסודרת ככל האפשר וקח בחשבון שמכון בדיקה מכסתח את עצמו מכל פינה ותמיד יהיו הערות כאלו ואחרות על המנוע או הגיר וזה ממש לא אומר שעוד רגע הם שובקים חיים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

בינתיים הקושי הגדול הוא גם למצוא כאלו שלא הזניחו את הרכב שלהם לאורך שנים.

ראיתי שתי טידות שהמוסכניק שלי צחק מהרגע שעלו לליפט, ומבאס שאין עוד הרבה באיזור שלי (אין רכב כרגע, לא נגיש, ואנשים מרמת גן בתקציב כזה לא יבואו אלייך לבדיקה אצל מוסכניק).

גם בסכומים כאלו לא מוותר על בדיקה של מוסך.

סופרמיני יפנית - פחות, קטנות לי, לא מרגיש איתן בנוח וגם לא מרגישות לי כמו רכב, למרות החיסכון. אולי כי התרגלתי לרכבים אחרים.



הכוונה שלי ל I10 או דומות. ה i20 במנועי 1400 ו 1600 היו לי דווקא אחלה, אבל המזגן חלש לי (סובל בחום ומ חום).

 

איזה עוד סופרמיני/מיני יפניות יש בכלל?

יונדאי I20 שלי, קיה סול של אבא

פורסם
קודם כל, תשובה מדהימה. תודה רבה.

אני אכוון ל פוקוס, מאזדה 6, פוקוס, מונדיאו, B3, b4 ו SX4.

האם אלו כיוונים טובים לדעתך? או שיש כאלו שעדיף שלא ממה שכתבתי?

 

ואני באמת מעריך את התשובות יקירי.

 

בכיף, שמח לעזור.

 

אם אתה מחפש רכב גדול ומפנק יותר כנראה שמאזדה 6 2008 מהצורה הישנה (החדשות כבר יקרות יותר משמעותית ממה שראיתי בלוח) תהיה האופציה הטובה ביותר.

B4 לא חסכונית

פוקוס נשמעת כמו אופציה סבירה אם כי אל תצפה ממנה לכלום, היא תהיה אמינה אבל לא חסכונית וגם ללא שום ערך מוסף לדעתי, כנ"ל ה B3

SX4 לא מכיר מיד ראשונה, יצא לי לנהוג על חדשות יחסית כמה ימים כרכב חלופי, סה"כ ממה ששמעתי נורא אמינות אבל לא חסכוניות כל-כך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

חברים, בכל מה שקשור לאמינות, צריכת דלק, עלויות תחזוקה, מזגן, נוחות וכו':

הונדה סיוויק 2005-2007 או מאזדה 6 בערך מאותה תקופה?

יונדאי I20 שלי, קיה סול של אבא

פורסם

רכב מ-2005 יכול להיות כבר בן 15. לא משנה איזה רכב זה, פוטנציאל התקלות שלו הוא לא משהו שהייתי מתעלם ממנו אם הייתי מנסה לחסוך.

 

התחזוקה הצפויה בגיל כזה מאוד תלויה באקזמפלר הספציפי ובהרבה מזל. שני הדגמים די סבירים, אבל המאזדה 6 כנראה (היתה, כשהיתה חדשה) עדיפה מבחינת אבזור וגודל, אם אתה כבר קונה רכבים כאלה הייתי הולך על המאזדה.

 

מצד שני, סופר מיני פשוטה כמו מאזדה 2, פיאסטה, אפילו סיריון תהיה בחירה הרבה יותר הגיונית ממאזדה 6 בת 15 במצבך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
בתקציב הנ"ל ובהנחה שאתה לא תהיה מוכן להרפתקאות אמריקאיות, הייתי מחפש בסדר יורד:

לנסר 2009-10

סובארו B3 2009-10

פוקוס 2009-10

מאזדה 3 2008

 

אף אחת מהנ"ל לא תתן כנראה שום דבר מיוחד מעבר לאמינות יחסית אבל זה גם משהו לשנתונים האלו.

 

אופציות אולי קצת יותר מפנקות:

מונדיאו 2009

מאזדה 6 2008

 

ואם אתה כן שוקל רכבי מנהלים אז הייתי מכניס גם:

מאליבו 2007-8 - 2007 צורה ישנה יהיה זול משמעותית וגם כנראה קצת יותר חסכוני (צריכה אולי קצת יותר משל מאזדה 6 למרות המנוע הענק והמרתיע). אמנם 2007 אבל זה רכב שמזדקן טוב.

 

לדעתי לא להתקרב בשום פנים להרפתקאות צרפתיות מהשנתונים הנ"ל.

על פניו, לפי החתימה שלך, לא הייתה לך צרפתיה מעולם.

על סמך מה חוות הדעת הקיצונית הזאת?

 

כי אני רואה לא מעט מכוניות צרפתיות ישנות שעדיין מתגלגלות על כבישי ישראל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ברשותך אעשה את זה פשוט, רכב טוב וכדאי בקניה הוא רכב שתוחזק וטופל כמו שצריך. המוצא הרבה פחות מענין, אם בכלל. ישנן כמובן מכוניות עם רכיבים שצריך לנהוג בהם "כבדהו וחשדהו" כמו גירים רובוטיים, או מנועים עם נטיה לבוצה מוקדמת והרסנית, לאלו צריך לשים לב, לא לאוירה כללית של חוסר אמינות שאופפת מכוניות ממדינות מסוימות.

פורסם (נערך)
על פניו, לפי החתימה שלך, לא הייתה לך צרפתיה מעולם.

על סמך מה חוות הדעת הקיצונית הזאת?

 

כי אני רואה לא מעט מכוניות צרפתיות ישנות שעדיין מתגלגלות על כבישי ישראל.

 

1. נכון לא הייתה לי אבל הייתה לחברים, לכמה מהם. חבר אחד שלי זרק סיטרואן C5 ולא מזמן גם C4 פיקאסו בגלל שהלך הגיר (AL4) בשני המקרים ולא שווה לתקן.

 

2. יש לי חבר שמטפל בעשרות מכוניות וכל פעם ששואלים על צרפתיות, התגובה שלו היא תמיד אחת - שמור מרחק.

 

3. לכל מי שהיה אי פעם רכב צרפתי שאני מכיר סיפר על בעיות חשמל מוזרות - פתאום אורות בכל הרכב לא עובדים, מזגן לא פועל, חלונות לא עולים או יורדים וכו' וכו' כל מיני בעיות למיניהן.

 

4. היה אצלי רנו קליאו 2017 לכמה ימים כרכב חליפי מהעבודה (רכב ליסינג של החברה, לא איזה מושכר) שהמצבר שלו נגמר פעמיים בכמה ימים האלו, בשני המקרים הנעתי עם כבלים. כשהחזרתי את הרכב שאלתי את קצין הרכב מה הסיפור והוא אמר לי שכבר היה במוסך כמה פעמים ולא יודעים מה הבעיה... כמו כן סיפר לי על כמה רנו קליאו 2018 בנות כמה שבועות שלפעמים פשוט לא נוסעות, ז"א הגיר משולב ל D והמנוע מונע, פשוט הרכב לא זז. אני יכול להבין את זה שרכב מסוים יכול לצאת דפוק גם כחדש, אבל כשקצין רכב אומר לך שהן בעייתיות, אז הן בעייתיות. בדיוק כמו ש Max.M נוהג להגיד על אסטרות או על קרוזים, שהן בעייתיות, והשוק שלהן בהתאם, בדיוק ליד הצרפתיות.

 

עכשיו שלא תבין לא נכון, לפי הרכבים שאני מחזיק אתה יכול להסיק שאני לא אחד שמאמין בלקנות קורולה משעממת במחיר אסטרונומי, אני עצמי בעד לנצל הזדמנויות של רכבים עם מוניטין בעייתי, לקנות בזול, להחזיק כמה שאפשר ולטפל באדיקות אבל במחירים שפויים, בקיצור Win-win, בינתיים זה עובד לי לא רע ויכול להיות אפילו שבעתיד תתפוס אותי עם צרפתיה. אבל לבחור שמחפש רכב בן 10 ואוטומטי בלבד, לא הייתי ממליץ על צרפתיה.

 

אם לבחור היה רלוונטי גיר ידני אולי היה אפשרי להמליץ לו על איזו קליאו ידנית או 207 נניח ידנית (או איזה דגם שלא יהיה שנכנס בתקציב), אבל לא רלוונטי, ומכיוון שבשנתונים האלה הגיר האוטומט היה מחלה כרונית של כל הצרפתיות, לדעתי להכנס להרפתקאה עם גיר אוטומט צרפתי מלפני שהחליפו ליפני, זה חצי התאבדות, לכן הצעתי להתרחק. וכל זה נניח שאני מתעלם מבעיות חשמל והמכניקה המסובכת באופן יחסי.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

ובוא לא נשכח את הסיפור על הקליאו שהניעה רק כשבא מישהו שלא היה בחול(או כן היה?) בשנה האחרונה..

פורסם
ובוא לא נשכח את הסיפור על הקליאו שהניעה רק כשבא מישהו שלא היה בחול(או כן היה?) בשנה האחרונה..

 

תודה שהבאת בדיוק את הדוגמה כיצד מיתוסים מהסוג הזה מתנפחים מעל ומעבר לכל פרופורציה.

 

אולי אתה לא זוכר, אבל בסופו של דבר הסתבר שמקור הבעיה היה אביזר חיצוני שהותקן על הרכב, לא קשור לרכב עצמו.

 

לענייננו, פות"ש בהחלט יכול לשקול פלואנס בנזין שני ליטר אם היא נכנסת לו בתקציב. חסכונית היא לא, אבל אמינה היא כן.

חזיר דיזל

פורסם
1. נכון לא הייתה לי אבל הייתה לחברים, לכמה מהם. חבר אחד שלי זרק סיטרואן C5 ולא מזמן גם C4 פיקאסו בגלל שהלך הגיר (AL4) בשני המקרים ולא שווה לתקן.

 

2. יש לי חבר שמטפל בעשרות מכוניות וכל פעם ששואלים על צרפתיות, התגובה שלו היא תמיד אחת - שמור מרחק.

 

3. לכל מי שהיה אי פעם רכב צרפתי שאני מכיר סיפר על בעיות חשמל מוזרות - פתאום אורות בכל הרכב לא עובדים, מזגן לא פועל, חלונות לא עולים או יורדים וכו' וכו' כל מיני בעיות למיניהן.

 

4. היה אצלי רנו קליאו 2017 לכמה ימים כרכב חליפי מהעבודה (רכב ליסינג של החברה, לא איזה מושכר) שהמצבר שלו נגמר פעמיים בכמה ימים האלו, בשני המקרים הנעתי עם כבלים. כשהחזרתי את הרכב שאלתי את קצין הרכב מה הסיפור והוא אמר לי שכבר היה במוסך כמה פעמים ולא יודעים מה הבעיה... כמו כן סיפר לי על כמה רנו קליאו 2018 בנות כמה שבועות שלפעמים פשוט לא נוסעות, ז"א הגיר משולב ל D והמנוע מונע, פשוט הרכב לא זז. אני יכול להבין את זה שרכב מסוים יכול לצאת דפוק גם כחדש, אבל כשקצין רכב אומר לך שהן בעייתיות, אז הן בעייתיות. בדיוק כמו ש Max.M נוהג להגיד על אסטרות או על קרוזים, שהן בעייתיות, והשוק שלהן בהתאם, בדיוק ליד הצרפתיות.

 

עכשיו שלא תבין לא נכון, לפי הרכבים שאני מחזיק אתה יכול להסיק שאני לא אחד שמאמין בלקנות קורולה משעממת במחיר אסטרונומי, אני עצמי בעד לנצל הזדמנויות של רכבים עם מוניטין בעייתי, לקנות בזול, להחזיק כמה שאפשר ולטפל באדיקות אבל במחירים שפויים, בקיצור Win-win, בינתיים זה עובד לי לא רע ויכול להיות אפילו שבעתיד תתפוס אותי עם צרפתיה. אבל לבחור שמחפש רכב בן 10 ואוטומטי בלבד, לא הייתי ממליץ על צרפתיה.

 

אם לבחור היה רלוונטי גיר ידני אולי היה אפשרי להמליץ לו על איזו קליאו ידנית או 207 נניח ידנית (או איזה דגם שלא יהיה שנכנס בתקציב), אבל לא רלוונטי, ומכיוון שבשנתונים האלה הגיר האוטומט היה מחלה כרונית של כל הצרפתיות, לדעתי להכנס להרפתקאה עם גיר אוטומט צרפתי מלפני שהחליפו ליפני, זה חצי התאבדות, לכן הצעתי להתרחק. וכל זה נניח שאני מתעלם מבעיות חשמל והמכניקה המסובכת באופן יחסי.

ואני מכיר מקרים בדיוק הפוכים ממך.

חבר מהלימודים שקיבל 206 בת 16 שנוסעת סבבה ולא עושה לו בעיות, המורה שלמדתי אצלה נהיגה קנתה לפני 9 שנים מגאן II, מאז היא החליפה גם את האוקטביה והיטי שבאה אחריה, בפלואנס ובקשקאי (שחולקת די הרבה מכלולים עם הרנו), חבר מהצבא שנוסע די הרבה על צרפתיות, חלקן אפילו היו זקנות (בנות 20+) ותיפקדו פיקס.

אני בעצמי אקנה רכב צרפתי בתור הרכב הבא ככל הנראה. (בהנחה שאני אבחר אותו וזה לא יהיה ליסינג או משהו)

 

בעיות חשמל - יכול להיות בכל רכב. מהניסיון האישי שלי עם מגאן III ועם קליאו III - לא היה כלום.

 

רכב ליסינג של החברה - לא יודע מה להגיד לך, מצבר נגמר כמה פעמים - אולי בעיה של התקנה מקומית? תקלות יכולות להיות בכל רכב. היום ראיתי טויוטה חדשה תקועה בכביש ולא נוסעת. מה זה אומר? שכל הטויוטות לא טובות? לא. חוץ מזה רנו הם לא היצרן הצרפתי היחיד. יש את פג'ו וסיטרואן גם כן.

 

אותו חבר שמחזיק צרפתיות גם עבד עד לא מזמן במוסך של קרסו, אז אני מניח שהוא יודע יותר טוב ממני וממך בנושא האמינות של דגמים מסוימים. אם מדברים על דגם שעשוי להיות רלוונטי לפות"ש, הקליאו האוטומטית למשל מהדור השלישי לדבריו, לא בעייתית כלל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ואחרי שנרד לקרקע.

בתקציב מקסימלי של 17 ואוטומטי בלבד, אי אפשר לבוא עם דרישות יותר מ"שיסע כשלוחצים על הגז".

הייתי מציע מאזדה 2, כנראה שנתון 2009-10, או סוזוקי סוויפט באותו אזור שנתונים.

 

משפחתית, מנהלים , תיכנס עגלה לא תיכנס, זה תשאיר למחר.

בניגוד למה שחושבים, להיכנס להריון זה לא עסק פשוט וגם אם כן, זה אומר 3 שנים עד שיגיע הילד הראשון במקרה הטוב.

ב3 שנים אתה תבין מה אתה רוצה ולא רוצה מהרכב הזה, ותדע לקראת מה אתה הולך ברכב הבא.

פורסם
ואני מכיר מקרים בדיוק הפוכים ממך.

חבר מהלימודים שקיבל 206 בת 16 שנוסעת סבבה ולא עושה לו בעיות, המורה שלמדתי אצלה נהיגה קנתה לפני 9 שנים מגאן II, מאז היא החליפה גם את האוקטביה והיטי שבאה אחריה, בפלואנס ובקשקאי (שחולקת די הרבה מכלולים עם הרנו), חבר מהצבא שנוסע די הרבה על צרפתיות, חלקן אפילו היו זקנות (בנות 20+) ותיפקדו פיקס.

אני בעצמי אקנה רכב צרפתי בתור הרכב הבא ככל הנראה. (בהנחה שאני אבחר אותו וזה לא יהיה ליסינג או משהו)

 

בעיות חשמל - יכול להיות בכל רכב. מהניסיון האישי שלי עם מגאן III ועם קליאו III - לא היה כלום.

 

רכב ליסינג של החברה - לא יודע מה להגיד לך, מצבר נגמר כמה פעמים - אולי בעיה של התקנה מקומית? תקלות יכולות להיות בכל רכב. היום ראיתי טויוטה חדשה תקועה בכביש ולא נוסעת. מה זה אומר? שכל הטויוטות לא טובות? לא. חוץ מזה רנו הם לא היצרן הצרפתי היחיד. יש את פג'ו וסיטרואן גם כן.

 

אותו חבר שמחזיק צרפתיות גם עבד עד לא מזמן במוסך של קרסו, אז אני מניח שהוא יודע יותר טוב ממני וממך בנושא האמינות של דגמים מסוימים. אם מדברים על דגם שעשוי להיות רלוונטי לפות"ש, הקליאו האוטומטית למשל מהדור השלישי לדבריו, לא בעייתית כלל.

נדמה לי שהגיע הזמן להגיד די. הסיכוי להזיז מישהו מהקבעון הזה שאוטו צרפתי זה מתכון לחיים קשים ובילוי במוסכים, קטן עד אפסי. לראיה מספר הפעמים שהדבר הזה צף ועולה כאן ומבלי שמישהו ייצא מהשירשור עם תובנה חדשה. דיברנו לא פעם על סטיגמה ועוצמתה ובכל פעם מוכיחים לנו חברים נחמדים עד כמה זה נכון, המציאות פשוט הרבה פחות מענינת. בקיצור אם החבר החביב איתו אתה מתדיין בענין "יודע", מחברים/מוסכניקים/תחושת בטן שאוטו צרפתי זה אוטו זבל, אני לפחות מעתה ואילך אומר אמן. שיהיה.

פורסם

חברים, רק מכין את עצמי:

ראיתי הונדה סיוויק, 2005. אחרי טיפול טיימינג. 190,000.

השאלות שלי:

האם הן אוכלות שמן או שיש דברים שכדאי לדעת עליהן?

שוקל אם לקחת אותה, אבל אשמח לעצות לפני.

 

תודה רבה!

יונדאי I20 שלי, קיה סול של אבא


×
×
  • תוכן חדש...