Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות? השקה ונהיגה ראשונה: יונדאי i30N


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בנסיעה מנהלתית ה-N מתבררת כפרטנרית פחות טובה בפער לא קטן מגולף GTI עם בידוד רעשים פחות טוב בכל הגזרות, מתלים מעט נוקשים יותר ובאופן כללי נראה שהיא יותר קרובה באופי למגאן RS ולאון קופרה מאשר לגולף GTI. אגב גולף GTI, איכות החומרים של ה-N פחות טובה, אבל ממש במעט, והיא טובה כשלעצמה, כך שקשה לי להאמין שזה יהיה מה שיטה את הכף לכאן או לכאן.....

 

....אבל מה שהכי עצבן אותי בנהיגה מנהלתית דווקא היה הגיר, עם דוושת קלאץ'....

... וקשיחות המתלים, להם מגיעה פסקה בפני עצמם. המתלים האלה מציעים טווח קשיחות עצום שנע בין "המממ קשיח" לבין "תע.ע.צו.ר.אי.אפ.שר.כ.כה."

 

... בתור מכונית ספורטיבית, היא יותר טובה בפער מהגולף, ומבחינת פאן ומעורבות היא מנצחת גם את הלאון שלמרות שהיא מכונת כיף הרבה יותר כיפית מהגולף, עדיין חסרה את החיבור הזה והאופי הייחודי שה-N כן מצליחה לייצר.

 

כמה נקודות למחשבה:

1) ה-N מגיעה רק בגיר ידני, מה שמראש מקנה נקודת התחלה נחותה לעומת הוואגיות - נתוני המכירות חושפים שרב "חובבי הספורטיביות" שמכניסים את היד לכיס ואשכרה מזמינים רכב סביב המחיר הזה, מעדיפים את הגיר הרובוטי/אוט'.

2) ה-N מגיעה עם דיפרנציאל אלקטרוני ולא מכאני כמו ב308/גולף/לאון/סיוויק - מעלה סימן שאלה לגבי יכולת העברת הכח בקצה גבול מעטפת ההתנהגות בהשוואה מול הקונקורנציה.

3) מההתרשמות שלך נראה שהיא פחות דיילי מה-308/גולף/לאון - עוד נקודה לרעתה

 

בשורה התחתונה, אני לא מאמין לאנשי כלמוביל שרוצים למכור כדי לקדם את המותג כי בשקלול כל הנ"ל והמחיר שלהם, צריך סיבה טובה מאד כדי להעדיף את ה-N ע"פ כל היתר.

 

אם ליבם ופיהם היו שווים, הם היו חייבים לתמחר אותה הרבה יותר קרוב ל-308.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ה- 308gti כבר מזה מספר חודשים לא במלאי ואין צפי לחידוש.

 

מעניין, כי לפני שלושה חודשים שרכשתי את ה-208 שלי, פזלתי ל-308 (אשתי "החליטה" שאני יכול להסתפק ב-208 :-)) והיא הייתה במלאי.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כחודש חבר שקל לרכוש וזה מה שנאמר לו בסוכנות, שכבר אין זמן מה וגם לא יכל להזמין.

אז ככה רוכשים 208gti ? אומרים לאשה שרוצים 308gti ? :-D

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אז לא נעמוד. לא אכפת לנו. אנחנו לא עושים את זה בשביל מכירות, זה בשביל הפאן ובשביל למתג את עצמנו"

ברור, הרי יבוא רכבים הוא מטרה אלטרואיסטית בפני עצמה. בחיי שצריך אומץ כדי להגיד את זה :-)

בכל מקרה - 60 רכבים? לא הייתי מהמר על זה, אלא אם הם יימכרו ב- 20% הנחה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל,רכב אחד שלא התייחסת אליו הוא ה-308GTI.

גם במקרה הזה מדובר על רכב ידני,מתנהג,לא מעניש כדיילי ומי שמחפש זאב בעור כבש גם יכול לבחור צבע לא צעקני והרכב נראה סולידי לחלוטין.

האם גם במקרה הזה הN שווה את ההפרש של 40K על הנייר (אם לא יותר)?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

בעוונותיי טרם נהגתי ב-308GTI, לכן אני לא יכול להתייחס אליו באופן ענייני אלא רק על פי נתונים. ודווקא מולה אני כן יכול להצדיק את ההפרש במחיר - המנוע של הפיג'ו קטן יותר ועם פחות מומנט, הדיפ' שלה אחר (טורסן ולא מנוהל אלקטרונית), אין לה בולמים אדפטיביים ועוד כל מיני פרטי אבזור שעולים כסף. דווקא פה ההשוואה די פשוטה כי שתיהן משחקות על אותם קלפים ובעלות אופי דומה, ובגלל שהפיג'ו על פניו נותנת פחות מהפן הטכני, היא עולה פחות, וכאן הבחירה תהיה פשוט על בסיס העדפה - מחיר או פיצ'רים.

 

כמה נקודות למחשבה:

1) ה-N מגיעה רק בגיר ידני, מה שמראש מקנה נקודת התחלה נחותה לעומת הוואגיות - נתוני המכירות חושפים שרב "חובבי הספורטיביות" שמכניסים את היד לכיס ואשכרה מזמינים רכב סביב המחיר הזה, מעדיפים את הגיר הרובוטי/אוט'.

2) ה-N מגיעה עם דיפרנציאל אלקטרוני ולא מכאני כמו ב308/גולף/לאון/סיוויק - מעלה סימן שאלה לגבי יכולת העברת הכח בקצה גבול מעטפת ההתנהגות בהשוואה מול הקונקורנציה.

3) מההתרשמות שלך נראה שהיא פחות דיילי מה-308/גולף/לאון - עוד נקודה לרעתה

 

בשורה התחתונה, אני לא מאמין לאנשי כלמוביל שרוצים למכור כדי לקדם את המותג כי בשקלול כל הנ"ל והמחיר שלהם, צריך סיבה טובה מאד כדי להעדיף את ה-N ע"פ כל היתר.

 

אם ליבם ופיהם היו שווים, הם היו חייבים לתמחר אותה הרבה יותר קרוב ל-308.

 

1) צודק במאה אחוז, וזה גם נאמר אינספור פעמים ע"י נציגי היבואן. האם היה עדיף שתהיה גם גרסה אוטומטית? חד משמעית כן.

2) טעות, הדיפ' מכאני-מנוהל-אלקטרונית. הוא דוגם את האחיזה בכל אחד מהגלגלים, את זווית ההיגוי ומצב המצערת, ומחליט איזו רמת נעילה ליישם. היכולת שם לחלוטין, הוא יכול לעבור בין פתיחה מלאה לנעילה מלאה. כלומר בין שליחת כל הכוח לאחד הגלגלים לבין 50-50.

3) פחות דיילי מהגולף - כן, פחות מהלאון - רק מבחינת הגיר. בנוחות/קשיחות/רעש, לא חושב. למרות ששוב, זה מהזכרון, אז צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. על ה-308 כאמור לא נהגתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אז לא נעמוד. לא אכפת לנו. אנחנו לא עושים את זה בשביל מכירות, זה בשביל הפאן ובשביל למתג את עצמנו"

ברור, הרי יבוא רכבים הוא מטרה אלטרואיסטית בפני עצמה. בחיי שצריך אומץ כדי להגיד את זה :-)

בכל מקרה - 60 רכבים? לא הייתי מהמר על זה, אלא אם הם יימכרו ב- 20% הנחה.

 

אגב, לטעמי גם התלתן מתחרה. מכרה 37 מכוניות בשנה שעברה. נראה את ה- N עוברת אותה.

 

ועוד דבר מעניין: קלארקסון אהב אותה. אבל במחיר של 10% פחות מה- GTI PERFORMANCE...

כלומר היתה צריכה לעלות פה 200. אבל כידוע, היבואן עושה את זה בשביל הפאן. עוד כסף זה תמיד פאן :-)

https://www.driving.co.uk/car-reviews/clarkson/clarkson-review-2017-hyundai-i30-n-performance/

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלומות וברכות,

 

יצא לי לנהוג ב-i30N בסבב שנערך אתמול. לשמחתי יצא לי לנהוג בה לא מעט, כ-200 ק"מ פלוס מינוס וגם לעלות לסשן מכובד של הקפות על מה שמכונה בנדיבות "מסלול" בפצאל.

 

רגע לפני הרשמים שלי מהמכונית, אני חושש שעמודים שלמים בדיון פה התנהלו באופן שמזכיר לשכת רואי חשבון ואנשי שיווק יותר מאשר חובבי רכב. זה, מחמיץ לחלוטין את הנקודה שלשמה התכנסנו (או.קי, שלשמה אני התכנסתי) המכונית. אני אגע במחיר, שגם לי יש ביקורת כלפיו, אבל כל דבר בעיתו.

 

אני אשים פה למטה את הלינק לרשמים שלי מהנהיגה בה, שאינם אמנם מבחן מקיף וממצה, אבל בהחלט סימנו V על בדיקת רוב הדברים שמעניינים במכונית הזו. שורה תחתונה - זו הוט האצ' קומפקטית מודרנית שעושה כל מה שבת מינה צריכה ואמורה לעשות ובאופן יוצא מן הכלל. נקודה אחת צריכה להיות ברורה - אם זו יריית הפתיחה של יונדאי בקטגוריה הזו, אם זו המכונית הראשונה שהם מציגים - היצרניות האירופיות מוזמנות לחשבון נפש רציני על תפיסת התחת שלהן במשך שנים. כי זו מכונית פשוט מעולה. כן, מעולה שאפשר להזכיר בנשימה אחת עם רנו מגאן RS, לא משתווה, אבל כן עד כי כך קרובה אליה. לגבי ההשוואה ל-308GTI, היונדאי "אפויה" יותר ממנה בהתנהגות במגבלות, עם העברת כוח יעילה, לניארית ונשלטת יותר בהאצות. הדיפרנציאל שלה הוא מכאני ונשלט אלקטרונית, הנעילה שלו אלימה מדי לטעמי תחת עומס, אבל לא משהו שכיול והרגלים לא יפצחו.

 

אבל, אחרי כל זה - לגבי המחיר. כדי לחדור את הבונקר המבוצר של הלקוחות והתדמית שמטפחות האירופיות, מפיג'ו, עבור בפולקסווגן וכלה ברנו ופורד - צריך הרבה יותר מכוח אש. צריך כאן גם פיצוח של תחבולה. כי במחיר דומה או קרוב לזה של המתחרות שלה, למרות שהיא מציעה במקומות מסוימים יותר מהן, ועם תיבת הילוכים ידנית בלבד - רוב האנשים יעדיפו ללכת למה שמוכר יותר ומה שמוכר להם יותר. וזה רבותי חבל מאוד, לא בגלל ההפסד שלהם את הלקוחות - פחות מטריד אותם בינינו - זה ההפסד של הלקוחות הפוטנציאלים שמחמיצים מכונית מעולה. כזו שזוכרת לערב את הנהג בשישו ושמחו ולא חצתה את הגבול הדק הזה של להפוך למכונת נהיגה מהירה חזקה, אבל כזו שדי מקטינה את הנהג, מקדשות זמני הקפה ברינג ולא כיפים קטנים של מכונית חמה ויומיומית (לאון קופרה וסיוויק טייפ R כמשל).

 

ובאמת שהמשפט "רבע מיליון שקלים על פאקינג יונדאי!?" לא מוסיף קרדיט לאף אחד. תשעה מכל עשרה אנשים יחשבו שאתם טרלללה לגמרי לשלם גם 180 אלף שקלים על מה שנראית כמו משפחתית קומפקטית שעיצב דראג-קווין על קוקאין. זו באמת בת הדודה המודרנית והמקבילה האלטיסטית לדפיקה על הפח כדי להעריך בטיחות או האבחנה שאלפות מחלידות.

 

נהיגה ראשונה: יונדאי i30N

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- 308gti כבר מזה מספר חודשים לא במלאי ואין צפי לחידוש.

לא יודע כמה חודשים זה מספר חודשים אבל לפני חודש וחצי היו שלל צבעים במלאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שנאמר כבר הכל... אפשר לנעול את השרשור עד שיוזילו את המחיר :lol::lol:

 

וברצינות,

240K לפני אגרות ושאר חמוצים זה 250K על הכביש. לא יודע כמה הנחה ניתן לקבל (מעולם לא ביקרתי בסוכנות של יונדאי...).

 

בשורה התחתונה כמו שה-GTI זה בסך הכל גולף מאובזרת מאד משחק לטובתה - הגולף מצוינת לכשעצמה.

 

ה-I30 איך נאמר? פחות.

גם תדמיתית בארץ וגם בכלל.

 

בכתבה שלעיל נכתב שבשנה החולפת נרכשו 260 יחידות של הסנטה פה ברבע מליון שקל (אהבתי את הכתבה, אגב) אבל על האמירה הזו אני אומר, מה הקשר?

מדובר כמובן בסגמנט שונה לחלוטין, התמורה שונה וקהל היעד שונה לחלוטין.

 

במציאות, כדי למכור 60 יח' וצפונה ברור לכולם (כמעט...) שהמחיר צריך להיות זול יותר מ-GTI.

 

האבזור ואיכות הבנייה לוקים מאד בחסר לרמת המחירים הזו.

 

0.1 שניות מ-0 ל-100 אגב, זה הפער בין ה-N ל-GTI PP.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ולא ביררתי את העניין באופן אישי מול סוכנות אז ייתכן ואני טועה (ואני שמח על כך) ומטעה (פחות שמח על כך).

אם כך, אז אין ספק שגם אם 308 פחות מאובזרת ומעט חלשה יותר מה- i30, הפרשי המחיר פשוט חסרי פרופורציות.

 

מלבד המחיר, נשמע שמדובר במכונה שמסתכלת למקבילות בלבן של הפנס בלי למצמץ.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה חודשים זה מספר חודשים אבל לפני חודש וחצי היו שלל צבעים במלאי.

 

גם ייבוא הגרסת הסטיישן כרגע הופסק, כנראה עד שיגיע עדכון מערכות הבטיחות גם לסטיישן ול-GTI

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את הכתבה של קרמבו באתר של וואלה. באמת מבחן טוב ועינייני, לגבי מחיר - לכל אחד יש זכות לדעה משלו.

לגבי לאון קופרה, הגיעו רכבים לארץ, אחד לנסיעות מבחן ועוד 6-7 נשלחו לעולמות תצוגה.

הפעם גם גרסת פרפורמנס זמינה לרוכש ישראלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שיעדיף אותה במחיר הזה על טייפ אר זקוק לטיפול קצר במכות חשמל.

 

* לקוח מאוד פוטנציאלי וכזה שמחזיק ברכבים מהסגמנט ב-10 השנים האחרונות.

הימים הקשים חלפו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאמת שהמשפט "רבע מיליון שקלים על פאקינג יונדאי!?" לא מוסיף קרדיט לאף אחד. תשעה מכל עשרה אנשים יחשבו שאתם טרלללה לגמרי לשלם גם 180 אלף שקלים על מה שנראית כמו משפחתית קומפקטית שעיצב דראג-קווין על קוקאין. זו באמת בת הדודה המודרנית והמקבילה האלטיסטית לדפיקה על הפח כדי להעריך בטיחות או האבחנה שאלפות מחלידות.

אני כנראה לא ממש עוקב אחרי תמחורים יותר, כי הופתעתי לגלות מהכתבה שלך שגולף עולה למעלה מ-220 אלף.

קרדיט, לא קרדיט, המחירים האלו מצמצים את פלח השוק הלא גדול במיוחד גם ככה של הרכבים האלו, וחבל.

ב-200,000 אני הייתי יכול להיות קונה פוטניצאלי. ב250, מבחינתי זה רחוק כמו בוקסטר, כמו 911, כמו פרארי.

 

חוץ מזה, למותגים אחרים יש קהל שהולך אחרי המותג. ליונדאי אין. הזכרת שקנו את הג'יפ או מה שזה לא יהיה שלהם. זה לא בהכרח מעיד על משהו, כי עם ישראל מאוהב במכוניות גדולות. לא במכוניות ספורט טהורות פחות או יותר, של-99.9999999999% מהנהגים אין בכלל את היכולות או הרצון הנדרשים כדי להעריך. ולכן הרכב הזה אולי ימכר ביחידות מאוד בודדות לאנשים שהם כנראה גם עשירים, גם חובבי נהיגה פרופר, גם לא מחוברים סנטימנטלית לאף מותג.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1778 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...