Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות? השקה ונהיגה ראשונה: יונדאי i30N


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1774 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גולף נמכרת רק בגרסת פרפורמנס וגם זולה מיונדאי. אין פה מקום להשוואה.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

אכן נכון ותדמיתית גם יש חיזוק נגד.

אם המחיר היה יותר זול זה היה סיפור אחר.

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מאיפה הבטחון שהם ימכרו יחידות בודדות (אלא אם היבואן קיבל הקצאה של 2 מכוניות בלבד)...

למה? כי לאנשים בודדים שהגיבו בשרשור בפורום זה נראה תמחור הזוי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, כי לכל מי שהגיב בשרשור הזה, חוץ ממך, התמחור נראה תמוהה מאוד בהתחשב בתחרות בשוק.

אי לכך אפשר להסיק שהרכב לא ימכור כמו שצריך [שוב, בהסתמך על הנתונים שיש לנו].

כמובן שתמיד יש סיכוי ליפול על כמה פראירים, כמו שמאיר חשבו שיהיה עם ה TypeR כשתמחרו אותה בערך ב 300K [מה שלא ממש עבד להם] - אבל רוב הסיכויים שזה לא יקרה. אבל נראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה כתבתי שהתמחור לא תמוה? המחיר התמוה צריך להתחיל מאיפשהו. זה לא שבקופרה למשל נקבע רף מחיר נורמלי, וכל מה שמעבר לזה הוא בגדר תמוה. לא. גם המחיר של הקופרה גבוה. אז הקופרה מצדיקה את המחיר שלה וה-I30N לא? אפילו אם יש סיכוי שהיא טובה יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היתה היום השקה או לא?

אולי כלמוביל קראו את התגובות, נעלבו וביטלו את כל?

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שהתעקש יכל לקנות הונדה ב240 אשח, לפני שנגמרה 2018.

לאבארט יש כנראה משהו שונה להציע (היא שונה מאוד מהעדר) וגם כמה וכמה דגמים שרמתם עולה ככל שעולה המחיר (לא אומר מחיר

מוצדק, רק מציין עובדות).

יונדאי N,השיקול של היבואן הוא כנראה, שגם ככה נמכור 15-25 יחידות בשנה וזה כנראה הצפי, אז בימי מכירות הרכבים יעלו 230 אשח ואולי

קצת פחות שניישר קו עם פולקוואגן. ואם לא נגיע ל25 יחידות בשנה, אז נוריד את המחיר בשנה הבאה,(השערה בלבד) זה מה שהייתי

אני עושה, אם הייתי היבואן.

בודק את מצב השוק ומחליט סופית בשנה הבאה, זה מה שצפוי להיות.

כי רק פראיירים ייקנו במחיר הזה, או אחרים שרוצים משהו שאין לאף אחד, ככה או ככה לא נראה אותם על הכביש.

סיאט קופרה, רואים המון על הכביש ובצדק, הכי רכב שאפשר לקנות והמחיר שפוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה למחיר הגבוה ביחס למרבית הרכבים בקבוצה טמונה בשאלה; ׳איזה חלופה ידנית זולה יותר זמינה כיום?׳.

 

אז אתה אומר שגיר שבממוצע מוזיל את עלות הרכב בשיעור של 10K הוא דווקא הסיבה למחיר ההזוי הזה? הבנתי נכון?

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אתה לא יבואן. רק הוא יודע למה תמחור כזה ומה יוצא לו מזה. לפעמים כשמכוונים ל top קודם כל בונים מותג ומרוויחים בכלל אולי אפילו מפסידים כי את הרכבים הוא לא ימכור ככה.אחרי כמה שנים שיגיע דגם חדש הוא כבר יהיה מכוון ללב של הוטהאץ'. ואז אחרי שכלום התרגלו למחיר הגבוה זה יראה נורמלי לגמרי.רק הזמן יגיד אם אני צודק

 

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אני רואה שזה... איך אומרים, Escalated Quickly.

קודם כל התנצלות על כך שלא הגבתי עד עכשיו, היה יום עמוס וקשוח, אבל לצערי לא נאמר בו הרבה מעבר למה שכבר ידענו ונכתב בהודעה לעיתונות או באתרים אחרים. ואני לא רואה סיבה לחזור על דברים שכולכם כבר קראתם/שמעתם/ראיתם.

 

באשר לנהיגה על ה-i30N, שוב לצערי, בגלל אילוצים לוגיסטיים ובשיא הכנות לא מספיק חוצפה מצידי, לא קיבלתי מספיק זמן מאחורי ההגה שלה ובעיקר ביליתי במושב הנוסע או עשיתי קדימה אחורה במהלך הצילומים. א-ב-ל, דאגתי להביא שחקן חיזוק שכן הצליח לנהוג בה קצת יותר ועוד מעט יעלה ויבוא לתת את דעתו.

 

מהמעט שכן הצלחתי לחוות, מדובר במכונית הנעה קדמית שלטעמי מצליחה להוציא המון, אבל המון! יכולת מהמעטפת המוגבלת יחסית שניתנה לה ע"י הפיזיקה - הדיפ' הקדמי עובד נפלא, ידית ההילוכים קליקית וקופצת לתוך ההילוכים עם המון תחושה, תנוחה הישיבה טובה עם טווח כיוונון רחב מאוד, ובמצבי הנהיגה הקיצוניים יותר (ספורט+ ו-N) ממש מקבלים תחושה של מוכנות לקרב ו"תן!!!! תן כבר!!!! נו יא נקבה!!!! תביא בגז!!!!!!!!!!!!1111"

 

בנסיעה מנהלתית ה-N מתבררת כפרטנרית פחות טובה בפער לא קטן מגולף GTI עם בידוד רעשים פחות טוב בכל הגזרות, מתלים מעט נוקשים יותר ובאופן כללי נראה שהיא יותר קרובה באופי למגאן RS ולאון קופרה מאשר לגולף GTI. אגב גולף GTI, איכות החומרים של ה-N פחות טובה, אבל ממש במעט, והיא טובה כשלעצמה, כך שקשה לי להאמין שזה יהיה מה שיטה את הכף לכאן או לכאן. לזכותה של ה-N תא נוסעים שהוא יותר מעניין מזה של הגולף. נכון שאין לה לוח שעונים דיגיטלי, ונכון שאלה שני דברים מאוד קטנים, אבל השיפט לייט שנדלק מעל מחשב הדרך ושני הכפתורים התכולים על ההגה מצליחים לגרום לה להרגיש מיוחדת יותר. ואולי זה סתם האהבה שלי לנגיעות עיצוביות קטנות. אבל מה שהכי עצבן אותי בנהיגה מנהלתית דווקא היה הגיר, עם דוושת קלאץ' רכה יחסית, עם בליטות גומי שנתפסות בסוליה של הנעל, בשילוב נקודת חיבור מאוד נמוכה ומאוד צרה וחדה, גם היציאה מהמקום וגם העליה להילוך שני היו יכולות להיות... איך להגיד את זה בלי להביך את עצמי יותר מדי... יותר אלגנטיות.

 

אחד הדברים שהכי אהבתי בה הוא האפשרות להתאמה אישית. של הכל. אנחנו מכירים מצבי Custom שמאפשרים לשנות מנוע, גיר, והגה. לפעמים אפשר גם את המתלים. פה יש שני מסכים שלמים של אופציות - תגובה המנוע, אופן פעולת הדיפ', אופן פעולת מערכת התאמת הסל"ד (רמת דיוק, או כבויה לגמרי), צליל האגזוז, בקרת היציבות (עם ניתוק מלא), מידת התגבור להגה, וקשיחות המתלים, להם מגיעה פסקה בפני עצמם.

 

המתלים האלה מציעים טווח קשיחות עצום שנע בין "המממ קשיח" לבין "תע.ע.צו.ר.אי.אפ.שר.כ.כה." שאשכרה מהווה סיכון לשלמות עמוד השדרה. היא מצליחה להיות כל כך קשיחה, שאפילו נאמר לנו שלא מומלץ לא לשים את הבולמים במצב הקשיח ביותר על כביש ציבורי כי הם הופכים כל כך קשיחים שזה ממש יכול להוציא אותה מאיזון על שיבושים ולגרום לה לקפצץ במעבר על שיבושים במהלך פניה. אז למה המצב הזה? למסלול.

 

בטח חשבתם שאני אכתוב שנהגנו בה במסלול, נכון? אז לא. זה לא קרה. באסה. הלאה.

 

בסופו של דבר, נשארנו עם סוגיית המחיר, שאחרי המעט שנהגתי, קצת קשה לי להצליח להצדיק. אבל אני מבטיח חוות דעת הרבה יותר מקיפה אחרי שאעבור איתה כמה מאות קילומטרים. המחיר - 240 אלף שקלים, (ואני מתעלם כרגע מהפאסטבק*) הוא לא מחיר גבוה כמו שהוא מחיר בעייתי. אני בספק שמישהו שהולך וקונה מכונית ב-230 או אפילו 220 אלף שקל יתעכב יותר מדי על הפער הזה, אבל בהיותה יקרה יותר מהרבה מאוד מכוניות (טוב, לא הרבה מאוד, שלוש) טובות מאוד כשלעצמן, היונדאי מתחילה את התחרות על כיסו של הלקוח הפוטנציאלי מעמדת נחיתות מסוימת. כי היא צריכה פתאום להוכיח למה היא שווה את ההפרש הזה בכלל. והבעיה העיקרית כאן היא לטעמי דווקא לא מגיעה מה-i30 עצמה, אלא ממי שלדעתי היא המתחרה הכי קרובה שלה באופי - מגאן RS. שפשוט לא קיימת בשוק כרגע ורק אלוהים יודע מתי ואם בכלל היא תתחיל להימכר בישראל.

 

ה-i30N מוצאת את עצמה בסיטואציה שבמקום להתחרות עם המגאן על מי יותר טובה, היא עומדת ונאלצת להצדיק את המחיר שלה. כי בתור מכונית ספורטיבית, היא יותר טובה בפער מהגולף, ומבחינת פאן ומעורבות היא מנצחת גם את הלאון שלמרות שהיא מכונת כיף הרבה יותר כיפית מהגולף, עדיין חסרה את החיבור הזה והאופי הייחודי שה-N כן מצליחה לייצר. וזה עוד בכלל מבלי שנגענו במכוניות אחרות שנכנסות גם הן נשקלות ע"י חלק לא קטן מהרוכשים של "מכונית-ספורטיבית-ב-250-אלף-שקל" כמו סיוויק טייפ R (שלא זמינה למבחנים, אז אולי לעולם לא נדע) או BRZ/מיאטה שכבר לוקחות אותנו לעולמות אחרים לגמרי, שגם מהם הרוכשים הפונטציאליים בוודאות לא מתעלמים. בתכלס, אם הייתי צריך לסכם אותה במשפט אחד, כשאני לוקח בחשבון גם את המחיר, הייתי אומר שהיא סוג-של היורשת הרוחנית למגאן RS, מכונית למי שצריך מכונית מבצעת בטירוף, מערבת וכיפית, לא מוכן לוותר (או מעדיף שלא לוותר) על גיר ידני, וגם צריך משהו שהוא יוכל לחיות איתו בשלום מסוים ביום ביום.

 

ואת המסקנה הזו, אני חושב, הסיקו גם אנשי כלמוביל כשהם החליטו לייבא אותה. ולכן הציפיות בהתאם - הם צופים למכור עשרות בודדות בשנה - 50-60 נאמר לי באופן לא פורמלי. ואם הם לא יעמדו ביעד, "אז לא נעמוד. לא אכפת לנו. אנחנו לא עושים את זה בשביל מכירות, זה בשביל הפאן ובשביל למתג את עצמנו" התוכנית כרגע היא שגם אם הם לא יצליחו להגיע לאותו יעד, הם ימשיכו לייבא אותה. גם אם לא יהיו במלאי, האופציה תהיה קיימת. ולגבי האמירה על מספרי המכוניות שכבר עלו על הכביש, אז למיטב הבנתי מדובר על ארבעה או חמישה רכבים (ארבעה השתתפו בהשקה).

 

*לגבי הפאסטבאק, הפרש המחיר ביניהן נגזר מהמחיר שכלמוביל מקבלים מהיצרן, נאמר (לא בדקתי) שבחו"ל ההפרש אפילו גבוה יותר. יחד עם זאת הפאסטבק אולי נראית קצת יותר מעניינת ומציעה תא מטען טיפה יותר גדול, אבל בהפרש המחיר הזה אני לא באמת רואה הצדקה לקיומה. מה גם שההאצ'בק הרגישה לי יותר קלילה ושמחה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה אומר שגיר שבממוצע מוזיל את עלות הרכב בשיעור של 10K הוא דווקא הסיבה למחיר ההזוי הזה? הבנתי נכון?

כשאין לך תחרות בנישה של הוט האט׳צ ידנית, כנראה בשילוב עם הקצאה מעטה (שמובילה את היבואן להנחה שמה שיש ימכר ואם לא, תמיד אפשר להוזיל), אפשר לתמחר גבוה.

החלופה, type-r יקרה יותר.

אילו היתה גרסה אוטומטית, אפשר להניח שהתמחור היה שונה, אבל אין.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל,רכב אחד שלא התייחסת אליו הוא ה-308GTI.

גם במקרה הזה מדובר על רכב ידני,מתנהג,לא מעניש כדיילי ומי שמחפש זאב בעור כבש גם יכול לבחור צבע לא צעקני והרכב נראה סולידי לחלוטין.

האם גם במקרה הזה הN שווה את ההפרש של 40K על הנייר (אם לא יותר)?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1774 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...