Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטטיסטיקה רישוי רכבים ינואר-דצמבר 2018


car_me
שימו לב! השרשור הזה בן 1935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתכלס משפחות עם ילדים ללא עגלות יכולות ב- 99 אחוז מהנסיעות להסתדר גם עם רכב סופר מיני.

 

לילדים יהיה פחות נעים מאחורה אבל הם יסתדרו.

 

הבעיה נוצרת בנסיעות לנופשים בישראל בהם יש צורך במקום למזוודות בתא המטען שברכב סופר מיני אין (יש לזה פתרון בדמות רכבי סופר מיני סטיישן, אבל המבחר בישראל מצומצם מאד ויש להם חסרונות אחרים).

 

לחלק מהמשפחות אין גם את הבעיה הזאת משום שהן לא נוסעות לנופשים בכלל או לא בישראל אלא רק בחו״ל.

 

למשפחות שרוצות רכב מרווח ובעל תא מטען גדול ושימושי ונשאיר בצד את הפרמטר של תנוחת הישיבה הגבוהה, אין ברירה למעשה אלא רק לבחור ג׳פון קומפקטי.

 

רכבי סדאן לוקים בשימושיות תא המטען.

 

קטגוריית רכבי הסטיישן למעשה לא קיימת בישראל. אוקטביה סטיישן לא נמצאת במלאים ואין צפי להגעתה. שאר רכבי הסטיישן לא כוללים אביזרי בטיחות או שהם מיושנים או שהם פחות מרווחים. הקורולה סטיישן היברידית שתתחיל להימכר בקרוב תהיה האופציה הרלבנטית היחידה בקטגורית רכבי הסטיישן.

 

בקטגוריית הג׳יפונים הקטנים אני חושב שאין רכבים שעומדים בשני הפרמטרים הללו (לא בדקתי את כולם אז זאת רק הערכה).

 

באופן אישי המצב הזה חבל לי, לאחר ניסיון ממושך עם ג׳יפון קומפקטי בחלק הגדול יותר של הקטגורייה (מאזדה cx5) החסרונות בשבילי גדולים מדי, מדובר ברכבים גדולים מדי (ברוחב ובגובה) וכפועל יוצא מכך מסורבלים לנהיגה, מתנהגים פחות טוב והדבר מורגש גם בנסיעה מנהלתית, מבזבזים יותר דלק (הביצועים גם נפגעים וכנראה גם נוחות הנסיעה ואולם יש ג׳יפונים שטובים גם בתחומים אלו וביצועים זה ממילא פרמטר שצריך להיות מאד שולי בתוואי הנסיעה במדינת ישראל) ובנוסף יקרים יותר.

 

עקב כך אני עשיתי מעבר לחלק ״הנמוך״ יותר של הקטגורייה תרתי משמע (קיה נירו) שלא סובל מהחסרונות הנ״ל ואני לא מתכוון לחזור לחלק העליון של הקטגורייה הנ״ל אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, אם כבר ארד יותר ״נמוך״ לקורולה סטיישן היברידית. אבל הנירו למעשה הוא הנציג היחיד בגודל הזה. כל השאר הג׳יפונים באורך הזה גבוהים ורחבים יותר וסובלים יותר מהבעיות שציינתי.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

האוקטביה ספייס חזרה למלאי בגרסאות 1 ו-1.5 ליטר - יש מערכות בטיחות.

קיה אמורים להשיק את הסיד החדשה, ובטוח יהיו מערכות בטיחות וגם תהיה סטיישן - כי בניגוד ליונדאי שהפסיקו עם ה-i30 סטיישן, הסיד סטיישן נמכרת בכמויות גבוהות למוניות.

המגאן סדאן מקבלת מערכות בטיחות מהשנה, ומאמין שגם הסטיישן תיישר קו.

עדיין נשארו במלאי אוריס סטיישן וכנראה שיווק הקורולה סטיישן החדשה יתחיל עם סיום אותו המלאי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתכלס משפחות עם ילדים ללא עגלות יכולות ב- 99 אחוז מהנסיעות להסתדר גם עם רכב סופר מיני.

 

לילדים יהיה פחות נעים מאחורה אבל הם יסתדרו.

 

הבעיה נוצרת בנסיעות לנופשים בישראל בהם יש צורך במקום למזוודות בתא המטען שברכב סופר מיני אין (יש לזה פתרון בדמות רכבי סופר מיני סטיישן, אבל המבחר בישראל מצומצם מאד ויש להם חסרונות אחרים).

 

לחלק מהמשפחות אין גם את הבעיה הזאת משום שהן לא נוסעות לנופשים בכלל או לא בישראל אלא רק בחו״ל.

 

למשפחות שרוצות רכב מרווח ובעל תא מטען גדול ושימושי ונשאיר בצד את הפרמטר של תנוחת הישיבה הגבוהה, אין ברירה למעשה אלא רק לבחור ג׳פון קומפקטי.

 

רכבי סדאן לוקים בשימושיות תא המטען.

 

קטגוריית רכבי הסטיישן למעשה לא קיימת בישראל. אוקטביה סטיישן לא נמצאת במלאים ואין צפי להגעתה. שאר רכבי הסטיישן לא כוללים אביזרי בטיחות או שהם מיושנים או שהם פחות מרווחים. הקורולה סטיישן היברידית שתתחיל להימכר בקרוב תהיה האופציה הרלבנטית היחידה בקטגורית רכבי הסטיישן.

 

בקטגוריית הג׳יפונים הקטנים אני חושב שאין רכבים שעומדים בשני הפרמטרים הללו (לא בדקתי את כולם אז זאת רק הערכה).

 

באופן אישי המצב הזה חבל לי, לאחר ניסיון ממושך עם ג׳יפון קומפקטי בחלק הגדול יותר של הקטגורייה (מאזדה cx5) החסרונות בשבילי גדולים מדי, מדובר ברכבים גדולים מדי (ברוחב ובגובה) וכפועל יוצא מכך מסורבלים לנהיגה, מתנהגים פחות טוב והדבר מורגש גם בנסיעה מנהלתית, מבזבזים יותר דלק (הביצועים גם נפגעים וכנראה גם נוחות הנסיעה ואולם יש ג׳יפונים שטובים גם בתחומים אלו וביצועים זה ממילא פרמטר שצריך להיות מאד שולי בתוואי הנסיעה במדינת ישראל) ובנוסף יקרים יותר.

 

עקב כך אני עשיתי מעבר לחלק ״הנמוך״ יותר של הקטגורייה תרתי משמע (קיה נירו) שלא סובל מהחסרונות הנ״ל ואני לא מתכוון לחזור לחלק העליון של הקטגורייה הנ״ל אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, אם כבר ארד יותר ״נמוך״ לקורולה סטיישן היברידית. אבל הנירו למעשה הוא הנציג היחיד בגודל הזה. כל השאר הג׳יפונים באורך הזה גבוהים ורחבים יותר וסובלים יותר מהבעיות שציינתי.

 

לא כל כך הבנתי למה משפחתית סטנדרטית האצ׳בק או סדאן לא מספיק טובה למשימה של לקחת משפחה עם 2-3 ילדים עם מזוודות לחופשה?

 

איך עם ישראל הסתדר בהמוניו עם חופשות בארץ טרום המצאת הג׳יפון? איך בילדותי נסעתי עם המשפחה (5 נפשות) לחופשה בחרמון?

 

לא זכורות לי טראומות קשות מאותה נסיעה וכולנו היינו ילדים בוגרים יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתכלס משפחות עם ילדים ללא עגלות יכולות ב- 99 אחוז מהנסיעות להסתדר גם עם רכב סופר מיני.

 

לילדים יהיה פחות נעים מאחורה אבל הם יסתדרו.

 

הבעיה נוצרת בנסיעות לנופשים בישראל בהם יש צורך במקום למזוודות בתא המטען שברכב סופר מיני אין (יש לזה פתרון בדמות רכבי סופר מיני סטיישן, אבל המבחר בישראל מצומצם מאד ויש להם חסרונות אחרים).

 

אני יכול לומר לך שאין בעיה להכניס עגלה לתא מטען של 208 (300 ליטר) ויתרה מזאת, נסענו 4 נפשות לאילת עם 3 תיקים גדולים ותיק מקרר גדול והכל נכנס.

למה שלילדים יהיה פחות נעים במושב של סופר מיני? אם המושב נוח אז זה בכלל לא משנה. זה לא שישי מגבלה של מרווח ברכיים או ראש.

חלק מילדותי ביליתי במושב אחורי של סובארו ג׳סטי לצד אחותי וללא מזגן. והנה יצאנו מזה בסדר בסה״כ. (אחותי בטוח, לגבי, פגשת אותי אז תשפוט בעצמך :wink:).

יתרה מזאת, לילדים יותר קל לפתוח דלתות ולצאת ולהיכנס כאשר מדובר ברכב נמוך.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(ozb נראה לי ששנינו יצאנו לא כל כך בסדר, אם היינו מוכנים לעבור את כל הסאגה שעברנו בשביל רכב :wink: ).

 

לגופו של עניין זה כמו בטיסות, מבחינת מרווח רגליים איפה יותר נוח לטוס, במחלקת תיירים או במחלקת עסקים? :-)

 

ככל שיש יותר מרווח רגליים זה אומר שיש יותר מרווח מחייה ויותר נעים גם לילדים.

 

למרבה הצער אנחנו לא מברי המזל שיכולים להרשות לעצמם לטוס במחלקת עסקים ואנחנו טסים במחלקת תיירות, אבל נעים זה לא, למעשה די סיוט (בעיקר בגלל הצפיפות).

 

בתור ילד אני נסעתי במושב האחורי של אלפא סוד, בסיס הגלגלים שלו היה 2.45 בערך, כלומר כמו רכב סופר מיני צפוף מהדור הנוכחי ושרדתי את זה, כנראה שזה לא היה נעים במיוחד אבל שכחתי לאור הזמן שעבר, אז אולי זה לא משנה למרות הכל :wink: (מה שאני כן זוכר הוא שניצלתי כל פעם מחדש מנפילות מתא הנוסעים של האלפא לאחר שהדלתות היו נפתחות בזמן נסיעה :shock:).

 

מבחינת תא מטען אנחנו לוקחים לנופשים בישראל 3 מזוודות גדולות ועוד ציוד נלווה, אין רכב סופר מיני וגם לא רכב האצ׳בק בהם הם ייכנסו (בנירו כל הציוד הזה בקושי נכנס לאחר העמסה עד הגג שהוא יותר גבוה מרכב האצ׳בק רגיל), גם ברוב רכבי הסדאן 3 מזוודות גדולות לא נכנסות, הנפח התיאורטי גדול אבל בפועל עקב המבנה של תא המטען הן לא נכנסות.

 

אפשר אולי במקום מזוודה אחת לקחת תיק צד גדול ולהכניס אותו באמצע המושב האחורי (אם יש שני ילדים) או אולי על ריצפת הרכב מאחורה אבל זה פחות נוח.

 

משפחות שנוסעות לנופשים קצרים יותר או יותר יעילות באריזת ציוד לנופש, אולי יסתפקו בשתי מזוודות ואז רכב סדאן או האצ׳בק כנראה יספיקו (ברכב סדאן השימושיות של תא המטען פחות טובה בכל מקרה).

 

לגבי האוקטביה סטיישן, הייתי לפני שבועיים בסוכנות סקודה ואמרו לי שאין מלאי ואין צפי למלאי. אולי זה השתנה מאז. (הרכב גם נמצא בשנתו האחרונה לפני החלפתו וזה גם מוריד קצת מהאטרקטיביות שלו).

 

לגבי הקיה סיד סטיישן, מרווח הרגליים צפוי להיות זהה למרווח הרגליים של היונדאי i30 החדש, שהוא מצומצם (מבדיקה שערכתי בסוכנות).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

153 קופרות מול 88 GTi...

 

מעניין אם זה יתאזן קצת השנה עם הפרפורמנס החדשה בגולף..

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שאני מבין יותר מדי בקטגוריה הזאת, אך אני מכיר כמה יוצאי gti/cupra שעברו לbrz והנה האחרונה קיבלה תג מחיר של 199000 לידני 10k+ לאוטומט לקראת השנה החדשה.

אולי היא תגנוב כמה לקוחות...

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

153 קופרות מול 88 GTi...

 

מעניין אם זה יתאזן קצת השנה עם הפרפורמנס החדשה בגולף..

 

יתאזן גם כי כרגע אין מלאי ללאון.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרין - חלק גדול מהסיפור הוא הצורך לדעת מה לא לקחת - לא צריך לקחת את כל הבית. אני יצאתי לנופשים עם 3 ילדים (בני 5, 3 ופחות משנה) עם יונדאי אקסנט מדור ראשון, סופרמיני עם תא מטען נפרד (איני זוכר את המפרט, אבל אני מניח שמדובר במשהו בסביבו 300 ליטר). עם השנים למדתי להתארגן נכון גם לנסיעות לחו"ל. גם כיום, בהרכב של 5 מבוגרים, הסוזוקי קרוסאובר (בעצם האצ'בק מעט מאורכת) יותר ממספקת לנסיעה לנתב"ג גם כאשר לוקחים ציוד ליותר משבוע בארץ קרה.

 

לנושא השרשור - היכן נעלמה הסוזוקי איגניס?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתאזן גם כי כרגע אין מלאי ללאון.

 

להבנתי גם ה-GTi תכף תיעלם מהמלאי עד למשלוח הבא באפריל - מאי.

 

בכל מקרה, החבילה שהציעה הקופרה תמיד הייתה טובה יותר לטעמי, זה הצטמצם עם הגעת הפרפורמנס אז מעניין יהיה לראות את מאזן המכירות בסוף השנה.

 

אני גם הופתעתי מכמות המזארטי שעלו על הכביש השנה (74) לעומת פרארי (9 בלבד).

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך אפשרות לדעת האם הכלים באמת נמכרו או שעברו למגרשים למכירה כיד ראשונה אפס ק"מ (נרשמים בדוח כאילו הם נמכרו ללקוח).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי בישראל לא דומיננטית בשוק הליסינג וה-0 ק"מ.

הם משווקים באופן דיי עקבי גרסאות ידניות לדגמים שלהם וכנראה שהם מתבססים על קהל לא גדול אבל דיי עקבי בבחירות שלו.

ממה שאני יודע סלריו היא המכוניות שהם הכי מתקשים למכור ומגיעה ל-0 ק"מ אבל נמכרת דרך הסוכנויות או מערך הטרייד אין של היבואן ולא בחברות ליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסוזוקי ספציפית יש מדיניות די חזקה של להמנע מ 0 ק״מ, זה גם משהו שהנציגי מכירות אוהבים להדגיש כדי לשמר תחושה של ערך לרכב, ככה היה לפחות כשההורים שלי באו לקנות שם רכב. הרוב הגדול של הרכבים הידניים האלה, אם לא כולם, נמסרו ללקוחות פרטיים. היבואן דואג להביא מספיק דגמים ידניים והוא זוכה לבוסט מכירות נחמד מאנשים שלא מפריע להם עניין התיבה ושמעדיפים לחסוך כמה שקלים טובים או יותר מזה, כאלו שאשכרה מעדיפים את הרכב שלהם ככה, עוד נשארו כאלו :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי בישראל לא דומיננטית בשוק הליסינג וה-0 ק"מ.

הם משווקים באופן דיי עקבי גרסאות ידניות לדגמים שלהם וכנראה שהם מתבססים על קהל לא גדול אבל דיי עקבי בבחירות שלו.

ממה שאני יודע סלריו היא המכוניות שהם הכי מתקשים למכור ומגיעה ל-0 ק"מ אבל נמכרת דרך הסוכנויות או מערך הטרייד אין של היבואן ולא בחברות ליסינג.

 

מה שמצחיק בשבילי זה שהקצין רכב שלנו כנראה ממש פאנבוי של סוזוקי ותמיד היה לנו באפשרויות לרכבי ליסינג את מגוון דגמי סוזוקי(זה מוגבל אצלנו הליסינג בחברה לדגמים ספציפיים) ולכן אני כל הזמן רואה רכבי ליסינג של סוזוקי, אפילו האיגניס(שלפי הכתבה של ידיעות אחרונות נמסרו 99% מהן ליד פרטית השנה היא אופציה אצלנו וראיתי כבר כאלו מליסינג) - בכל מקרה לא כל הדגמים של סוזוקי הן מצליחות רק כפרטיות(יש לדוגמא לפי אותה כתבה בידיעות רק 68% מסירות בשוק הפרטי לבלאנו) וגם רואים נוכחות יחסית בשוק הליסינג לsx4.

 

מה שכן כיבואן שלא מציע מערכות בטיחות מקוריות לא מבין איך הוא מגיע למספרים האלה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...