Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
לפני 7 שעות, oleg_kra כתב:

נראה לי שבצפון יש תורים מעכשיו לעכשיו. 

נסו את מרכז שרות הסמל בא''ת אלון-תבור, עפולה.

כפי שכבר כתבתי כאן, היה לי שם ניסיון חיובי מאד.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 22 שעות, אליהו שבת כתב:

מהמר שמהיום לא נראה יותר את לובינסקי בפורום

 

אם לא הפורום לא יודע אם היה התביעה.

זה יהיה יום עצוב אם זה יהיה נכון.  אגב בלי קשר, היום לא נשארו כמעט מגזינים של מכוניות שהם לא נקיים משת"פ עם היבואן. חצי מהכתבות הם "בשיתוף עם..."
מה שכן, מעניין יהיה לראות אם יהיה שרשור דומה לגביי התביעה הייצוגית שמתנהלת עתה נגד יבואן ניסן לגביי התיבות הילוכים בג'וק ןבקשקאי, ואם יצרפו לזה גם את אלו שהתקלקלה להם תיבת ההילוכים בניסן מיקרה. 

בכל מקרה כל הכבוד לכל הנוגעים בדבר, ומעניין יהיה לראות מה יעלה בגורלה של הרצועה במנוע האטמוספרי.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, gal_bo כתב:

היום הייתי במוסך חוצה ישראל ראש העין, היו בסדר , בדקו, ולדברי המנהל המקצועי בודקים את הרצועה(טען שבודקים עובי) ועל סמך הבדיקה מחליטים אם להחליף.
ובוצע עוד איזה עדכון של המחשב בהקשר למערכת הבלימה.

הרצועה הוחלפה אצלי לפני שנתיים, ונראה שכל מטרת הריקול היא לשם החלפת הרצועות שלא הוחלפו.

בנוסף הבחנתי במוסך ב2 ארגזים המכילים מנוע חדש מהיצרן שממתינים להרכבה, מרמז על האמינות?emoji3.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

אני שמתי היום את הרכב במוסך חוצה ישראל לגבי הריקול (יש לי פיג'ו 308 1.2T  2014 עם 39,000)

ועכשיו הם הודיעו לי שהרצועה בסדר ואין צורך להחליף.

שאלתי את המזכירה, האם לא אמורים להחליף את הרצועה והיא אמרה שבדקו ותקין ואין צורך להחליף את הרצועה. 

אמרתי לה שהבנתי שנדרש להחליף כל 6 שנים או כל 100000 ק"מ וזו מטרת הריקול של החלפת הרצועה במידה ולא החליםו בעבר....

היא אמרה שזה תקין ואין צורך להחליף למרות שהרכב בן 6 שנים...

האם ניתן לעשות משהו בנושא? להתקעש על החלפת רצועת טיימינג על חשבונם? או להחליף באופן יזום ולחכות לתוצאות התביעה שיהיו בעוד כמה שנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@elad24מטרת הריקול לבדוק האם הרצועה התפוררה.

שלך לא התפוררה לבדיקתם, אז אין מה להחליף מבחינת הריקול.

מבחינת הצורך בהחלפה בגלל שהרצועה שלך כבר בת 6 - זה עלייך כמובן, אין שום סיבה שיצרן יחליף לך רצועה על חשבונו אם הכל תקין (למרות שזה היה ממש כייף אם זה היה כך) - זה חלק משגרת הטיפולים של הרכב. 

במקומך, הייתי מחליף. גומי מתיישן == רצועה שעלולה להיקרע == הלך מנוע. אני לא אוהב להתעסק עם זה.

עריכה אחרונה על ידי ZvikH
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במבט ממכסה מילוי השמן, הרצועה חלקה?
ייתכן והוחלפה אצל יד קודמת?
במידה וזו הרצועה המקורית, תפנה למוסך גבע לחוות דעת ותחזור ללובינסקי, אל תוותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, gal_bo כתב:

במבט ממכסה מילוי השמן, הרצועה חלקה?
ייתכן והוחלפה אצל יד קודמת?
במידה וזו הרצועה המקורית, תפנה למוסך גבע לחוות דעת ותחזור ללובינסקי, אל תוותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

הרצועה לא הוחלפה היא לא חלקה וגם בדקתי מול המוסך בעבר האם הוחלף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה שלהם לא כוללת פירוק אגן לבדיקה אם הרשתית בכניסה למשבאת שמן סתומה?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הריקול הזה לא שווה במיוחד אם לא מחליפים גם כשהרצועה הבעייתית במצב תקין בנקודת הזמן של הבדיקה.

הפאק הוא התפוררות שקורית בלי קשר לגיל הרכב/מס' הק"מ שהרכב עבר כך שייתכן שחצי שנה אחרי הבדיקה הרצועה תתפורר ותהרוס מנוע

ואז לך תריב איתם שזה באשמתם, בריקול יש לוגיקה פשוטה: יש חלק שהוכח שלא אמין/דפוק - יש להחליף אותו בחלק תקין.

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע תמוה, כשקבעתי תור שאלתי כמה זמן זה יקח, הוא אמר לי בלי היסוס שהחלפה של הרצועה זה יום עבודה שלם, לא הזכיר אפילו את האפשרות שהיא תמצא "תקינה", כאילו מבחינתם כל מי שמגיע עובר את כל ההחלפה. וגם אני חושב (מה חושב, זה ההגיון) שכשיש ריקול הרכיב מוחלף גם אם באותה נקודה הוא "תקין".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ביוטיוב סרטון,מחולק ל 2,אשר מראה את כל תהליך ההחלפה של הרצועה.

חלק 1

 

חלק 2

 

דבר מעניין,בחלק השני של הסרטון,הוצמדה תגובה מאוד מעניינת.

 

 my girlfriends brother is a first mechanic at citroen ,peugeot.

they have a lot of 1.2 puretech with this problem

also the puretech have a lot of problems with caked valves at 30000 miles and need to be sandblasted

 

 
the litlle parts of the belt can also plug up the tiny oil ports and seeze youre engine or can give you a faultcode and the litlle belt pieces can plug the oil pressure holes for the cam timing
 
 
they think its because of the biofuel in the gasoline , here in Belgium the recommend to buy 98 ocatane over 95 because in octane 95 the bio fuel is more present
 
and the do not put any gas improver products in the gastank because it maybe can attack the timing belt if this product gets in the oil
 
 
they also have a messure tool to messure the belt every oil change to see if its not swollen (if it fails the belt gets thicker)
 
 
he also says that if these 2 problems didn't come on these engines that they are not breakable because he tried to run a 1.2 puretech engine without oil to get a new one on garantee and it took 2 days to break
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה לא מוחלף אוטומטית אז זה לא ריקול. נניח אצלי כרית אויר של טקאטה שנראית תקינה. לא תוחלף?

(נחריג את אלה שהחליפו בעצמם) זה אולי מדגם , סקר סרולוגי , לא יותר.
נראה שצריך לעבור לבנזין 98 ושמן נחשים או לשרוף את המנוע כדי לקבל החלפה כמו כאן:
https://carsforum.co.il/index.php?/topic/687216-הלך-מנוע-פג'ו-טורבו-308sw-2016-(נערך)#entry6160250

חלמאות.
אני מקווה שזה רק מוסך סורר שלא הבין נכון.











  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זאת הסיבה שאנחנו רואים רצועות ש "עפות" בקילומטרג'ים שונים.

כנראה שמנוע שהוזן בדלק איכותי,ללא תוספים  של דלק,החלפת שמן איכותי בתדירות גבוהה,וכמובן לא לקרוע את המנוע ,,,אז אפשר להגיע ל 100K ללא תקלות.

 

SAVE ,אתה כנראה צודק.

אולי,ואני מדגיש אולי,,,לובינסקי החליטו לעשות ריקול,ועל הדרך לבדוק כל מנוע עם כלי המדידה ולראות אם הרצועה התנפחה,ואז להחליט אם להחליף רצועה.

 

סוג של רולטה : הרצועה בסדר,,,סע לשלום

 

כמובן שיש בזה סיכון,כי יכול להיות מצב שהרצועה כבר עברה את שלב ההתנפחות,והמנוע מלא בחלקיקים שנשרו מהרצועה,ובכל רגע הכל יתרסק.

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...