Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2902 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מה ההבדל בבלאי, בין לעמוד שעה במקום (עם מזגן לצורך העניין), לבין לנסוע שעה בעיר?
הנסיעה בעיר מד הקילומטר זז, בעמידה במקום לא

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

פורסם
מה ההבדל בבלאי, בין לעמוד שעה במקום (עם מזגן לצורך העניין), לבין לנסוע שעה בעיר?

 

זה אותו הדבר למעשה, פשוט צריך להסב את תשומת לב המשתמשים שלא תמיד מודעים לכך.

עבור חלק, עמידה במקום במשך שעות מבחינה הגיונית לא תהיה כמו לנהוג בעיר בפקקים או בעומס עם ריבוי עצירות והתנעות + חום "כבד" מספר לא מועט של חודשים בשנה.

כן, היצרן רכב מבקש החלפה תדירה גם כאשר יש טמפ' גבוהה בחוץ, מלבד עוד איזה 8 סעיפים.

 

לצערי, הרבה לא קוראים את ספר הרכב ולא מודעים לכך שיש שגרת טיפולים תחת תנאים מסויימים והם (על פי היצרן הרכב יונדאי):

 

תנאי נהיגה קשים:

 

A :נהיגה חוזרת ונשנית למרחקים קצרים של פחות מ-8 ק"מ, בטמפרטורהרגילה או פחות מ-16 ק"מ בטמפרטורה נמוכה עד כדי קיפאון

B :פעולת מנוע ממושכת בסרק או נהיגה במהירות נמוכה למרחקים ארוכים

C :נסיעה על כבישים משובשים, דרכי אפר, בוציים, לא סלולים, מכוסי חצץאו מלח.

D :נהיגה באזורים שמשתמשים במלח או בחומרים קורוזיביים אחרים אובמזג אוויר קר מאוד

E :נהיגה באזורים חוליים

F :נהיגה בעומסי תנועה בטמפרטורה שמעל C°32

G :נהיגה תכופה בעליות או במורדות, או כבישים הררים

H :גרירת גרור או שימוש ביחד עם קרוואן או עם גגון

I :נהיגה במכונית שיטור, מונית, רכב מסחרי או רכב גרר

J :נהיגה במהירות העולה על 140 קמ"ש

K :נהיגה במהירות העולה על 170 קמ"ש

L :נהיגה תכופה מרובת עצירות ופחות מ- 000,15 ק"מ בשנה.

 

 

עכשיו מה הקטע? בספר רכב האוניברסלי מבקשים מדי 6 חודשים או 6,000 ק"מ ובארץ? החליטו על 7,500 ק"מ על דעת עצמם כנראה, אלה אם כן יש שוני בשמנים ולהזכיר, אצלנו הרבה יותר חם, פקוק ועמוס לא פחות מבשאר המקומות בעולם ומרחקי הנסיעה? קצרים הרבה יותר יחסית.

 

*** להורי יש יונדאי טוסון מנוע 2 ליטר רגיל ואנחנו בהחלט פועלים לפי התוכנית של תנאים "קשים" כי הם לא באמת נוהגים בה הרבה יחסית וכן, בפקקים ונסיעה עירונית רוב הזמן.

 

שימו לב להבדלים:

 

5gXu8fI.jpg

OYFxAAj.jpg

 

b69tMTz.jpg

pn20Fwl.jpg

פורסם
זה אותו הדבר למעשה, פשוט צריך להסב את תשומת לב המשתמשים שלא תמיד מודעים לכך.

עבור חלק, עמידה במקום במשך שעות מבחינה הגיונית לא תהיה כמו לנהוג בעיר בפקקים או בעומס עם ריבוי עצירות והתנעות + חום "כבד" מספר לא מועט של חודשים בשנה.

כן, היצרן רכב מבקש החלפה תדירה גם כאשר יש טמפ' גבוהה בחוץ, מלבד עוד איזה 8 סעיפים.

 

לצערי, הרבה לא קוראים את ספר הרכב ולא מודעים לכך שיש שגרת טיפולים תחת תנאים מסויימים והם (על פי היצרן הרכב יונדאי):

 

תנאי נהיגה קשים:

 

A :נהיגה חוזרת ונשנית למרחקים קצרים של פחות מ-8 ק"מ, בטמפרטורהרגילה או פחות מ-16 ק"מ בטמפרטורה נמוכה עד כדי קיפאון

B :פעולת מנוע ממושכת בסרק או נהיגה במהירות נמוכה למרחקים ארוכים

C :נסיעה על כבישים משובשים, דרכי אפר, בוציים, לא סלולים, מכוסי חצץאו מלח.

D :נהיגה באזורים שמשתמשים במלח או בחומרים קורוזיביים אחרים אובמזג אוויר קר מאוד

E :נהיגה באזורים חוליים

F :נהיגה בעומסי תנועה בטמפרטורה שמעל C°32

G :נהיגה תכופה בעליות או במורדות, או כבישים הררים

H :גרירת גרור או שימוש ביחד עם קרוואן או עם גגון

I :נהיגה במכונית שיטור, מונית, רכב מסחרי או רכב גרר

J :נהיגה במהירות העולה על 140 קמ"ש

K :נהיגה במהירות העולה על 170 קמ"ש

L :נהיגה תכופה מרובת עצירות ופחות מ- 000,15 ק"מ בשנה.

 

 

עכשיו מה הקטע? בספר רכב האוניברסלי מבקשים מדי 6 חודשים או 6,000 ק"מ ובארץ? החליטו על 7,500 ק"מ על דעת עצמם כנראה, אלה אם כן יש שוני בשמנים ולהזכיר, אצלנו הרבה יותר חם, פקוק ועמוס לא פחות מבשאר המקומות בעולם ומרחקי הנסיעה? קצרים הרבה יותר יחסית.

 

*** להורי יש יונדאי טוסון מנוע 2 ליטר רגיל ואנחנו בהחלט פועלים לפי התוכנית של תנאים "קשים" כי הם לא באמת נוהגים בה הרבה יחסית וכן, בפקקים ונסיעה עירונית רוב הזמן.

 

שימו לב להבדלים:

 

5gXu8fI.jpg

OYFxAAj.jpg

 

b69tMTz.jpg

pn20Fwl.jpg

מעניין

סתם שאלה שסיקרנה אותי תוך כדי קריאת התנאים.

אני עונה על חלק מהתנאים, אבל לא בתדירות קבועה או גבוהה (פקק בחום הנוראי בארץ.. נגיד שעה שעתיים בשבוע זה מעט לדעתי, לא?)

יש לי נסיעות קצרות למשל 4 5 קמ לעבודה, 2 3 בעיר, אבל משולבות מדי כמה ימים נסיעות ביניעירוניות בנוסף.

כלומר לסיכום, אני כיום מטפל כל 10-13 אלף קמ, לדעתי תנאי הנסיעה שלי מאפשרים לי להמשיך לטפל ככה, יש הצדקה לדבריי?

אם נדבר במספרים-כרגע בתקופת מבחנים יוצא לי לנסוע 1500 1800 קמ בחודש. במשך השנה ממוצע 2800

פורסם

אני חושב שהתשובה לכך צריכה להיות בהתאם לסוג המנוע שלך - דיזל.

נסיעות קצרות כפי שאתה כמובן יודע, לא מצליחות לחמם את מנוע הדיזל כראוי ולעיתים לוקח למנועי דיזל מסויימים להגיע לטמפ' עבודה נאותה (כולל שמן ומי הקירור) דקות רבות מאוד (חלק לא מצליחים לחמם אותו גם במשך חצי שעה בגלל סל"ד נמוך).

 

אם היצרן אצלך מבקש החלפת שמן כל 20-30 אלף ואתה מחליף בחצי מזה כמו שאתה עושה כיום - אתה פועל נכון.

אבל, אם היצרן מבקש כל 15 אלף ואתה מחליף קרוב מאוד לזה, הייתי מצמצם את שגרת הטיפולים עוד יותר למחצית מה 15K.

 

אני גם כן מבצע לא מעט נסיעות קצרות או בתוך העיר בעיקר ומדי פעם יש לי מחוץ לעיר אבל אני מחליף את השמן מדי ~7500-8500 ק"מ ועד כמה שזה מציק (הסרת מיגון תחתון של 10 ברגים וכו'), אני מבצע את זה בקביעות כיוון שהעלות עבורי, נמוכה מאוד כיוון שאני עושה את הכל לבד.

 

האם יש לך אפשרות למצוא את ספר הרכב שלך (PDF ONLINE) ולבדוק תחת הסעיף "תנאים קשים"? אני חושב שהיצרן יסביר שם טוב יותר מה נדרש לעשות.

פורסם

אני מחליף באופן קבוע כל 5 אלף גם בבימר , גם בקאוואליר .

 

מנועים במצב מעולה, שניהם כבר ב225 אלף .

 

automatic1 ,

אין פתרון אחר מלבד לפרק את כל המיגון? אין פתח שירות?

 

אולי שווה "ליזום" פתח שכזה?

פורסם

אני לא יודע אם היצרן מתייחס לתנאים קשים אחרת בין ספר הרכב שלך לשלי. יש לי רק מפרט על שגרת טיפולים..

לדעתי לקחת לקצה את תנאי הנסיעה שלי, כאמור אני נוסע בתנאים קשים אך לא בתדירות גבוהה בכלל, ומשלב גם נסיעות בינעירוניות פתוחות.

בחום הישראלי המנוע מצליח להגיע לטמפ עבודה ב10 דק שאני נוסע לעבודה, בחורף זה נכון שלוקח 20 דק..

פורסם
אני מחליף באופן קבוע כל 5 אלף גם בבימר , גם בקאוואליר .

 

מנועים במצב מעולה, שניהם כבר ב225 אלף .

 

automatic1 ,

אין פתרון אחר מלבד לפרק את כל המיגון? אין פתח שירות?

 

אולי שווה "ליזום" פתח שכזה?

 

יש מתחת לרכב 2 שלבי מיגון המכסים אחד את השני ולמעשה יוצרים רצפה שטוחה ומיגון חזק.

המיגון הראשון שייך לרדיאטור והאינטרקולר ומחובר לסוף של הבאמפר הקדמי והשני הגדול, ממשיך אותו כאשר הוא יושב כביכול "מעליו" ועד תחילת תא הנוסעים.

המיגון העיקרי מתועל עם תעלות קירור לעוקת השמן וכו'.

לצערי, אין אפשרות לבצע פתחים כאלו ואחרים אבל הפתרון שלי שפשוט יש לי מברגת אימפקט קטנה 12V ועם מתאמים כך שאני מלביש את הראש הנדרש ומסיר את המיגון בתוך חצי דקה, אולטרה קל.

 

PS41_Hero.png

 

לאחרונה התחלנו להחליף את מרבית הכלים והסטים שיתאימו למברגות כאלו בבית, קל מאוד לעבוד איתן בסביבת הרכב כיוו ןשהכל תואם ויש מתאמים כגון אלו:

 

51cEx7vttyL.jpg

פורסם
אני לא יודע אם היצרן מתייחס לתנאים קשים אחרת בין ספר הרכב שלך לשלי. יש לי רק מפרט על שגרת טיפולים..

לדעתי לקחת לקצה את תנאי הנסיעה שלי, כאמור אני נוסע בתנאים קשים אך לא בתדירות גבוהה בכלל, ומשלב גם נסיעות בינעירוניות פתוחות.

בחום הישראלי המנוע מצליח להגיע לטמפ עבודה ב10 דק שאני נוסע לעבודה, בחורף זה נכון שלוקח 20 דק..

 

מרבית יצרני הרכב מבקשים תשומת לב לתנאים קשים וברוב המקרים התנאים ה "קשים" האלו זהים לכולם.

מה שצירפתי בתמונות זה מספר רכב של יונדאי טוסון בסה"כ.

לכן אני מקפיד על הכל פי כמה ברכב שלי (טורבו ויחס דחיסה גבוה) וכו'.

במידה ומרבית הזמן אתה עושה נסיעות קצרות ועירוניות פקוקות, זה נכלל תחת תנאים "קשים" אצל כלל היצרנים והייתי מוריד את מרווחי הטיפול בחצי, כפי שרוב היצרנים מבקשים.

 

שוב, יש לך אפשרות למצוא את ספר הרכב האוניברסלי אולי? רכב שדומה לו? יש שם סעיף כזה אני מניח.

מצאתי את הטבלה עבור קיה אופטימה למשל תחת תנאים קשים:

http://www.kia.ca/content/ownership/ownersmanual/18optima.pdf

 

xZh0hDJ.jpg

 

קח בחשבון כי אולי באותן השנים חלק מהיצרנים לא כללו בטבלאות שלהם את כל הנושא כל "תנאים קשים".

פתאום בשנים האחרונות זה כן צץ אצל כולם? הייתי משליך את זה על הרכב הנוכחי גם כן.

שים לב שהמנועים אומנם שונים בלינק בקיה אופטימה, אבל עדיין.

פורסם

אין שם מנוע דיזל, וגם ככה זה לא אותו מנוע באופטימה. אבל בכל אופן כמו שאמרתי הנסיעןת האלו לא בתדירות גבוהה.

כלומר 4 5 פעמים בשבוע נוסע לעבודה נסיעה קצרה (עם עוד נסיעות בעיר נגיד 80 קמ בשבוע) ועוד 200 קמ שאני נוסע למשל למרכז לאוניברסיטה, או מעיר לעיר שזה 15 20 קמ לכיוון...

בתקופות שאני עובד בעבודה השניה שלי יוצא לי גם לעשות 800 ו1000 קמ בשבוע רובם מחוץ לעיר, לכן אני מקפיד על 10 אלף, שזה די באמצע

פורסם

זה האבסורד במד הקילומטרז׳, אתה רוכש רכב שעבר קילומטרים מסויים, אבל בפועל מבחינת שעות פעולת המנוע יש שונות רבה בין רכב לרכב.

 

ברכב שעמד הרבה עם מנוע עובד, נוסע הרבה בפקקים- זמן פעולת המנוע יהיה גדול יותר יחסית למה שהקילומטרז׳ מראה, כלומר אתה רוכש רכב בלוי הרבה יותר ממה שאתה חושב.

 

אני לא מבין למה יצרני הרכבים לא עושים מד זמן פעולת מנוע (כמו בכלים צבאיים).

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
זה האבסורד במד הקילומטרז׳, אתה רוכש רכב שעבר קילומטרים מסויים, אבל בפועל מבחינת שעות פעולת המנוע יש שונות רבה בין רכב לרכב.

 

ברכב שעמד הרבה עם מנוע עובד, נוסע הרבה בפקקים- זמן פעולת המנוע יהיה גדול יותר יחסית למה שהקילומטרז׳ מראה, כלומר אתה רוכש רכב בלוי הרבה יותר ממה שאתה חושב.

 

אני לא מבין למה יצרני הרכבים לא עושים מד זמן פעולת מנוע (כמו בכלים צבאיים).

אני מאמין שיש סיבה הגיונית וכנראה כלכלית לזה, מאחר והמחשב כן מקבל נתון על זמן שהמנוע דולק (משם הוא מחשב ערך של מהירות ממוצעת למשל).

הרי בסופו של דבר זה מצחיק, אנו מטפלים ברכב לפי הבלאי שנגרם לו, והרי המנוע מתבלה ככל שהוא מבצע את פעולתו יותר פעמים (כלומר סלד*זמן), ועדיין יש לנו נתון על סלד של הרכב, אבל לא על דקות שבהם הסלד היה כך וכך. מקווה שהצלחתי להעביר את הנקודה שלי...

פורסם

אני מאמין, כי יש את כל הנתונים אגורים בזכרונות מחשב המנוע.

זמן פעולת המנוע , סיבובי המנוע מקסימום ומינימום, מפלס השמן חום מקסימלי.

חלק מהנתונים נאגרים לטווח זמן נתון ומוגבל, ואז נכתבים עלייהם נתונים חדשים.

 

ויש נתונים אשר נשארים צבורים לאורך זמן, מס' הק"מ ולדעתי גם שעות העבודה.

צריך לדעת למשוך את הנתונים מזיכרונות המחשב.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...