Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי,

אני והבת זוג שלי מעוניינים לרכוש\להשכיר יונדאי i10 חדשה.

עומדות בפנינו כמה אפשרויות ואשמח לעזרה.

 

היינו בכמה סוכנויות רכב וקיבלנו הצעות שונות -

1. הצעה לקבלת ליסינג תפעולי - מקדמה בסכום 7500 שקל ותשלום חודשי קבוע של 1100 שקלים,

שכוללים טיפולים, וביטוח (כולל נהג צעיר הבת זוג שלי מתחת לגיל 24). מחברת AVIS.

כמובן זה למשך 36 חודשים בתום התקופה אני מחזיר את הרכב ואם אני רוצה תוכנית חדשה כמובן לשלם שוב מקדמה וכו'.

 

2. קיבלנו כמה הצעות בנושא גם בשיטת ההלוואת בלון - מקדמה גם כן בסכום של 7500 שקלים ותשלום חודשי ב1300 שקלים כולל ביטוח, ההבדל כמובן הוא שהרכב רשום על שמנו אנחנו משלמים בעצם 50 אחוז מהרכב ב36 חודשים ובתום התקופה אני נותר לשלם את ה50 הנוספים או שאני מחזיר להם את הרכב הם קונים במחיר מחירון (פחות) וביתרה יש לי אפשרות להכנס גם לתוכנית חדשה

אני יכול גם למכור את הרכב בעצמי ולסגור את החוב מולם.

כל הטיפולים הם עליי בעסקה הזאת בשונה מליסינג.

 

כמובן כל האגרות למינהם הם עליי, דלק לא כלול.

 

הכל נורא חדש לנו כי אנחנו לא מכירים את הפינות הקטנות ממה להזהר ממה לא.

אני יודע שגם בתכלס אפשר ללכת ישירות ליונדאי לקחת הלוואת בלון מהבנק ולבצע את התוכנית השניה בעצמי, מה הערך המוסף שהסוכנות נותנת לי?..

מה יותר כדאי?

תודה רבה.

עריכה אחרונה על ידי adigal
פורסם

אופציה 2 שהבאת היא מול איזה גורם?

אם אתה עושה קנייה עם מימון ישירות מהיבואן אז לא רק שהרכב רשום על שמך, אתה גם היד הראשונה שלו.

במקרה שאתה עושה קנייה עם מימון בחברת ליסינג (מה שנקרא 0 קילומטר) אז הליסינג הוא היד הראשונה וזה אוטומטית מוריד את הערך של המכונית. זאת הסיבה שבקנייה מחברת ליסינג של רכב חדש אתה מקבל הנחה משמעותית.

בשתי האופציות הרכב הוא שלך ובסוף התשלומים אתה שילמת על כולו (למרות שיש ליבואנים שונים כל מיני שיטות שבהן אפשר לבצע טרייד אין אחרי 3 שנים כשעוד לא שילמת הכל והיתרה עוברת לרכב הבא. בטח יש גם חברות ליסינג שעושות את זה).

 

 

האופציה 2 שהבאת אני לא כל כך מבין אותה. מתאר לעצמי שזה מה שנקרא ליסינג פרטי אבל אני לא מבין את המשמעויות של זה כל כך.

 

ובאופן כללי כמה נקודות חשובות:

- בקנייה של 0 קילומטר מחברת ליסינג שים לב לרמות אבזור שאתה מקבל.

- תמיד אבל תמיד תבדוק אצל היבואן מה המחיר בפועל שאתה יכול לקנות ממנו. מחיר מחירון זה סתם מספר. מורידים ממנו אלפי שקלים ולעיתים אפילו 10 אלף+ וזה אפילו בלי מיקוח, ישר אומרים לך.

- 0 קילומטר בעיקר שווה כשאתה הולך להחזיק ברכב תקופה ארוכה, ככה יש פחות השפעה לירידת הערך שנוצרת מכך שאתה היד השנייה שלו.

פורסם

היתרון של אוויס זה חבילת ביטוחים זולה לנהגים צעירים.

בדקתם כמה עולה בשוק החופשי לעשות ביטוח חובה+ מקיף ל I10, לנהגים מתחת לגיל 24?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
אופציה 2 שהבאת היא מול איזה גורם?

אם אתה עושה קנייה עם מימון ישירות מהיבואן אז לא רק שהרכב רשום על שמך, אתה גם היד הראשונה שלו.

במקרה שאתה עושה קנייה עם מימון בחברת ליסינג (מה שנקרא 0 קילומטר) אז הליסינג הוא היד הראשונה וזה אוטומטית מוריד את הערך של המכונית. זאת הסיבה שבקנייה מחברת ליסינג של רכב חדש אתה מקבל הנחה משמעותית.

בשתי האופציות הרכב הוא שלך ובסוף התשלומים אתה שילמת על כולו (למרות שיש ליבואנים שונים כל מיני שיטות שבהן אפשר לבצע טרייד אין אחרי 3 שנים כשעוד לא שילמת הכל והיתרה עוברת לרכב הבא. בטח יש גם חברות ליסינג שעושות את זה).

 

 

האופציה 2 שהבאת אני לא כל כך מבין אותה. מתאר לעצמי שזה מה שנקרא ליסינג פרטי אבל אני לא מבין את המשמעויות של זה כל כך.

 

ובאופן כללי כמה נקודות חשובות:

- בקנייה של 0 קילומטר מחברת ליסינג שים לב לרמות אבזור שאתה מקבל.

- תמיד אבל תמיד תבדוק אצל היבואן מה המחיר בפועל שאתה יכול לקנות ממנו. מחיר מחירון זה סתם מספר. מורידים ממנו אלפי שקלים ולעיתים אפילו 10 אלף+ וזה אפילו בלי מיקוח, ישר אומרים לך.

- 0 קילומטר בעיקר שווה כשאתה הולך להחזיק ברכב תקופה ארוכה, ככה יש פחות השפעה לירידת הערך שנוצרת מכך שאתה היד השנייה שלו.

 

תודה רבה על התגובה המהירה ,

גורם מספר 2 היה מול חברת אלבר, הם אמרו שהליסינג התפעולי לא משתלם בשום צורה מכיוון שבסוף התקופה אתה יוצא ללא רכב ואתה צריך להכנס לעסקה חדשה, מה שהם הצעיו זה בעצם כמו הלוואת בלון שאתה יכול לעשות אותו דבר מול היבואן והבנק, השאלה מה באמת יותר משלם..

אתה לגמרי צודק לגבי היד השניה (מכיוון שאלבר היא היד הראשונה)

 

ובסופו של דבר אני באמת תוהה מה יותר משתלם לי, ללכת ליונדאי לקחת הלוואה מהבנק ל3 שנים או ליסינג פרטי (רכישה עם הלוואת בלון דרך הסוכנות רכב) או בכלל ליסינג תפעולי שנותן לי גם שקט נפשי מהטיפולים לרכב.

אני פשוט לא יודע איך לחשב את כל הנושא ולבדוק מה יותר משתלם בסופו של דבר

עריכה אחרונה על ידי adigal
פורסם
היתרון של אוויס זה חבילת ביטוחים זולה לנהגים צעירים.

בדקתם כמה עולה בשוק החופשי לעשות ביטוח חובה+ מקיף ל I10, לנהגים מתחת לגיל 24?

 

אתה לגמרי צודק בקטע הזה, הקטע זה שהבת זוג שלי היא עוד חצי שנה כבר תהיה בת 24. אנחנו נעשה את הבדיקה הזאת של התמכור. מה דעתך על השיטה השניה?

פורסם

בכל השיטות האלה אתם משלמים ירידת ערך של הרכב, כך או אחרת.

במקרה של ליסינג תפעולי זאת השכרת רכב לתווך ארוך ( 3 שנים ).

במקרה השני אתם משלמים חצי ממחיר הרכב, אחרי 3 שנים עוד חצי כאשר הרכב כנראה יפסיד 50% מערכו.

אם תקנו מיבואן, תשלמו יותר, אבל גם תהיו יד ראשונה פרטית - בעתיד היה יותר קל למכור ( כנראה גם תקבלו יותר במכירה).

מה שאתם צריכים להחליט, האם אתם רוצים בעלות על הרכב הזה או לא.

אם לא - תלכו לאופציה מס.1.

 

אם כן - תחשבו כמה זמן הרכב צפוי להיות אצלכם. ככל שיותר שנים הרכב יהיה בבעלותכם, יותר כדאי לרכוש אותו מליסינג ולא מיבואן, כי ההפחתה של 14% בגין ליסינג ממוני תהיה יותר קטנה (בשקלים) ככל שמחירון הרכב יותר נמוך.

דבר אחד אתם צריכים לדעת - אם תלכו על אופציה מס. 2, הרכב יהיה מבוטח על סכום יותר נמוך. במקרה של טוטאל לוס תקבלו מחירון- הפחתת ליסינג.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

לגבי ליסינג תפעולי.

אני עובד בחברה גדולה שמאפשרת ליסינג דרכה ולפי שקניתי רכב עשיתי את ההשוואה הבאה:

דבר ראשון בגלל שליסינג זה 3 שנים ורכב את קונה לזמן משתנה (תלוי מתי תמכור אם בכלל) השוואתי בין ליסינג לבין קנייה של רכב חדש ומכירה שלו תוך 3 שנים.

בדקתי כמה צפוי הרכב להיות שווה עוד 3 שנים לפי הדגם הקודם שלו (זה לא מדוייק אבל זאת הערכה הכי קרובה שיכולתי לבצע).

אחרי שהיו לי הנתונים האלה: מחיר הרכב החדש על הכביש (כולל אגרה) ומחיר מכירה שלו הכנסתי לחישוב את הגורמים הבאים:

- מספר קילומטרים משוער בחודש.

- כמות הדלק שאותם קילומטרים יצרכו (לפי נתוני מבחנים אמיתיים, לא לפי נתוני יצרן).

- לפי כמות הדלק חישבתי את המחיר על צריכה דלק (מחיר הדלק עוד יכול להשתנות אבל זה מה יש).

- עלות ביטוחים ל3 שנים.

- עלות טיפולים תקופתיים ל3 שנים.

- עלות כביש 6 (בליסינג מהחברה יש נסיעה חופשית על כביש 6 אז בקנייה של חדש זה עוד כסף שאני משלם).

 

כל אלו אפשרו לחשב כמה יעלה (הערכה) רכב חדש ל3 שנים.

מול אלה שמתי את התשלום של הליסינג הוא ידוע מראש לחלוטין.

בנוסף צריך לנסות לכמת את העובדה שליסינג תפעולי זה ראש שקט - טיפולים, בלתמים, רכב חלופי, כל אלה זה דברים שעושים בשבילך וזה שווה הרבה.

במקרה שלי גם הייתי צריך לחשב כמה אני מפסיד בהפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות כי ליסינג מהחברה יורד ישירות מהברוטו של המשכורת.

 

אחרי כל החישובים האלה ראיתי מה ההפרש וקיבלתי החלטה.

מציע לך לעשות אותו דבר, זה לוקח זמן ועבודה אבל זה שווה לפני הוצאה של עשרות אלפי שקלים :)

עריכה אחרונה על ידי Aviv Ben Haim
פורסם (נערך)

הם לא מתלבטים לגבי ליסינג תפעולי ממקום העבודה אלא ליסינג פרטי ( שכולל חבילה מוגבלת של ביטוחים וטיפולים ). לכן חלק גדול מהחישובים שלך לא רלוונטיים ( כמות הקילומטרים, דלק, הפרשות, כביש 6 ועוד).

כל זה רק יבלבל אותם עוד יותר.

אם מחלקים את המקדמה ל 36 חודשים, השכרת רכב עולה 1300₪ ( כולל ביטוחים וטיפולים ).

אם יקנו רכב כזה בפרטי, והביטוחים+ טיפולים יעלו 500₪ בחודש + ירידת ערך 800₪ בחודש - זה יהיה אותו הדבר.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

האופציה הראשונה שהוא כתב היא כן ליסינג תפעולי. כמובן שדברים שלא מכוסים כמו דלק וכביש 6 הוא לא צריך להכניס לחישוב. סומך עליו להתייחס לפרמטרים שכן רלוונטים :)

פורסם

וולאדקאר התכוון שמה שפותש התכוון בליסינג תפעולי זה פשוט ליסינג מימוני רגיל לחלוטין רק עם חבילת טיפולים+ביטוח שמוכרת לך חברת הליסינג בצמוד לרכב.

 

בניגוד לליסינג תפעולי ממקום העבודה שבו חברת הליסינג אחראית קצה-לקצה לרכב - 2 דברים שונים לחלוטין.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
גורם מספר 2 היה מול חברת אלבר, הם אמרו שהליסינג התפעולי לא משתלם בשום צורה מכיוון שבסוף התקופה אתה יוצא ללא רכב ואתה צריך להכנס לעסקה חדשה, מה שהם הצעיו זה בעצם כמו הלוואת בלון שאתה יכול לעשות אותו דבר מול היבואן והבנק, השאלה מה באמת יותר משלם..

הפוך, היתרון במסלול של ליסינג תפעולי הוא שאתה לא הבעלים של הרכב בסוף התקופה, אתה לא צריך למכור אותו ולא צריך לשלם את הבלון, שמי יודע מה יהיה ההפרש בינו ובין מחיר הרכב האמיתי בשוק עוד 3 שנים.

 

במילים אחרות, בליסינג התפעולי חברת הליסינג לוקחת על עצמה את הסיכון (או הסיכוי) הזה, ואתה יודע בדיוק כמה אתה משלם, בלי שום הפתעה לא נעימה אחרי 3 שנים.

 

ואם אפשר לשאול, למה חייבים חדש? אם אתה זקוק למימון משמעותי, למה לא רכב דומה, בן שנתיים-שלוש, או אפילו קצת יותר? גם יעלה פחות פר חודש, וגם לא תצא עם הלוואה גדולה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
הפוך, היתרון במסלול של ליסינג תפעולי הוא שאתה לא הבעלים של הרכב בסוף התקופה, אתה לא צריך למכור אותו ולא צריך לשלם את הבלון, שמי יודע מה יהיה ההפרש בינו ובין מחיר הרכב האמיתי בשוק עוד 3 שנים.

 

במילים אחרות, בליסינג התפעולי חברת הליסינג לוקחת על עצמה את הסיכון (או הסיכוי) הזה, ואתה יודע בדיוק כמה אתה משלם, בלי שום הפתעה לא נעימה אחרי 3 שנים.

 

ואם אפשר לשאול, למה חייבים חדש? אם אתה זקוק למימון משמעותי, למה לא רכב דומה, בן שנתיים-שלוש, או אפילו קצת יותר? גם יעלה פחות פר חודש, וגם לא תצא עם הלוואה גדולה.

 

הבעיה היא שבסוף התקופה של הליסינג התפעולי, אתה צריך להכנס לעסקה חדשה, שוב פעם מקדמה, מה שכן גם חישבנו את הכמות סכום של הליסינג התפעולי והוא יוצא לא רחוק מ50 אחוז משווי הרכב (אני מדבר על בלי ביטוח נטו רכב)

האופציה השניה דרך החברות ליסינג זה יוצא מצב שהרכב רשום על שמי, אני יד שניה כפי שנאמר אני משלם גם כן 50 אחוז על שווי הרכב, ובתום התקופה אני מחזיר את הרכב (או קונה אותו) הם משלמים את שווי הרכב לאותו תקופה פחות ה50 אחוז הנוספים) ובשימוש מחלק מהיתרה אני יכול לבחור להכנס לתוכנית חדשה או לצאת. מה שכן קורה פה זה שחוזר חזרה כסף ,

השאלה העיקרית היא האם הטיפולים וההוצאות הנוספות שהתפעולי נותן מתכזז עם הכסף שחוזר בתום התקופה.

 

אגב למה זה יקר יותר דרך היבואן עצמו? באלבר שווי הרכב הוא 81 אלף, כפי שרשום במחיר מחירון, ונאמר פה שאצל היבואן זה אפילו יכול להיות יותר זול מהמחיר מחירון

פורסם
הם משלמים את שווי הרכב לאותו תקופה פחות ה50 אחוז הנוספים) ובשימוש מחלק מהיתרה אני יכול לבחור להכנס לתוכנית חדשה או לצאת. מה שכן קורה פה זה שחוזר חזרה כסף ,

מאיפה הביטחון שווי הרכב אחרי 3 שנים יהיה גבוה מ-50%? אף אחד לא הבטיח לך את זה. אם הוא יהיה נמוך יותר, אתה תצטרך להשלים. זה הסיכון שאתה לוקח. בליסינג תפעולי אתה פשוט שם את המפתחות על השולחן.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
מאיפה הביטחון שווי הרכב אחרי 3 שנים יהיה גבוה מ-50%? אף אחד לא הבטיח לך את זה. אם הוא יהיה נמוך יותר, אתה תצטרך להשלים. זה הסיכון שאתה לוקח. בליסינג תפעולי אתה פשוט שם את המפתחות על השולחן.

 

וואו , לא חשבנו על זה אפילו.

הוא כל-כך שכנע עם המחירון, הסתכלנו על דגמי 2015 וההפרש היה כל-כך גדול שלא חשבנו על זה אפילו.

אגב איך באמת הם עושים את החישוב של שווי הרכב בתום התקופה.

ולגבי היד שניה, אנחנו יכולים לעמוד בתקציב פשוט חשוב לנו למצוא את השביל המשתלם ביותר, ככה זה שכל הסוכנים האלה מנסים לסחוט כמה שיותר כסף מהלקוח..

פורסם

אני לא יודע איך הם מחשבים את שווי הרכב בסוף התקופה, אני מניח שאז הם יזכרו להפחית לפי העובדה שזה רכב ליסינג. אני מניח שזו שאלה שצריך לשאול את אלבר.

בנוסף, מכיוון שהסכום כולל ביטוח, צריך להבין איזה חלק מהסכום משולם עבור הביטוח - אני מניח שאת הסכום הזה לא תקבלו בחזרה.

 

בקיצור - אתה צריך להבין טוב יותר את אופציה מס' 2. לדעתי, אם אתה כבר נכנס לרכב חדש במימון, שווה לשלם עוד כמה שקלים כל חודש כדי לא להיתקל בהפתעות בסוף התקופה (ואפילו לא בטוח שבאמת מדובר ביותר כסף במקרה הזה).

 

רכב משומש יהיה זול יותר בכמה אלפים בשנה, ותוכל תמיד להחזיק אותו לאיזו תקופה שמתאימה לך (קצרה / ארוכה יותר), לבטח במסגרת שמתאימה לך ולטפל בו בצורה שאתה חושב שנכונה. מצד שני, תצטרך לעשות הכל בעצמך (כולל קניה ומכירה), וההוצאות שלו הן הרבה פחות צפויות, מה שעלול להיות קצת בעייתי אם אתה לחוץ תקציבית. מעבר לזה, הוא כמובן משומש, וזה פחות כיף.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

×
×
  • תוכן חדש...