Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3131 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי

רציתי לדעת איך ניתן לקבל מידע לגבי מחירי חלקי חילוף ואחזקת רכב...בעיות שיש וצורך בתחלופת חלקים ושחיקה ? מי הגורם?

 

אני מתלבטת בין מספר דגמי מכוניות- מזדה 2, הונדה גאז, סוזוקי, טויוטה יאריס.סיטרואן 3.סוזוקי אני יודעת שהיא זולה.

נאמר לי שחלקי חילוף מזדה 2 פי 3 מאחרות. וגורם אחר אמר לי שהונדה מאד יקרה בחלקי חילוף. מה נכון? רוצה לבלות במוסך רק אחת לשנה ובמינימום עלות.

האם לגיר אוטומטי פחות בעיות מגיר רציף?

עריכה אחרונה על ידי medriving
פורסם

תלוי, אם מדובר במאזדה 2 מודל 2008 עם 280,000 קילומטר ועבר ליסינג או יאריס 2003 עם 400,000 קילומטר אז יש סיכוי שהן יבלו במוסך והתחזוקה שלהן תהיה יקרה מכאלו זהות חדשות מהיצרן.

 

חסר המון נתונים, מה התקציב? רכב חדש? משומש? מודל?.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

לגבי סדרי גודל של עלויות טיפולים תוכלי למצוא כאן. לגבי עלויות של חלקי חילוף אין כללי אצבע, ויש לבדוק לגבי כל חלק ודגם לגופו.

 

אותו כנ"ל לגבי גירים אוטומטיים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

תודה

אין שם את היאריס החדשה של 1500 למשל.

ולא מצאתי אופצייה לראות עלות שעת עבודה במוסך. אני מניחה שאוכל לקבל את הנתונים במוסך המרכזי של כל סוג רכב?

פורסם (נערך)

את מתכוונת לקנות יד 2 ? אם כן ברכבים יד שנייה בדרך כלל אפשר להגיד בהכללה שככל שהרכב יקר יותר בקנייה, בגלל שהמחירון שלו גבוה יותר כך הוצאות התחזוקה שלו נמוכות יותר. רכבים שנחשבים אמינים יותר פשוט המחירון שלהם נשמר אבל את צריכה לשאול את עצמך האם זה הקריטריון היחיד שמנחה אותך ? האם כדאי להוציא המון כסף על רכב שנחשב אמין או לקנות בזול אבל לשלם יותר במוסך, ככל שהרכב פשוט יותר הוא יהיה אמין יותר אבל אז פחות כיף לנהוג בו. בקיצור לדעתי תקני רכב שתתחברי אליו, שיהיה בטיחותי, שיראה מטופל ושלבעלים היה אכפת ממנו, שהמושבים יהיו נוחים ושדה הראייה יהיה טוב, שיהיה בהם מקום לצרכים שלך, בסוך תשקללי גם את האמינות, גם רכבים שנחשבים אמינים נכנסים למוסך. לשאלותיך אכן החלקים של הונדה יקרים יחסית, גיר רציף כשמתקלקל יותר יקר לתיקון מגיר אוטומטי רגיל,החלקים של מאזדה קצת יקרים אבל הרכב מאוד נפוץ כך שיש המון חלקים תחליפים מפרירוק וכו, כדאי גם לדעתי לקנות רכב שאין בו טורבו שזה גם חלק שהוא די יקר לתיקון. אם את רוצה להוזיל עלויות במוסך פשוט להיכנס עם הרכב למוסך כללי ולא למוסך היבואן בהנחה והרכב כבר לא באחריות. אם את בכיוון של יד ראשונה אז ירידת הערך של הרכב גם חשובה, סוזוקי תשמור על הערך יותר טוב מסיטרואן. צריך לדעתי לעשות נסיעות מבחן ולראות למה מתחברים, מחיר שעת העבודה במוסך הוא לא קריטריון שלפיו הייתי בוחר רכב

עריכה אחרונה על ידי FixTrics
פורסם

היי

אני קונה רכב חדש חדש.

מחיר תחזוקה וחלקי חילוף יכול להיות משמעותי . במיוחד כשאין אף רכב סופר מיני שבולט לי מבין אלו שציינתי. אם אחד מהם עלות אחזקה ויותר בעיות הוא פי 3 אז אולי שווה לוותר עליו. גם ירידת ערך משמעותית. מזדה 2 אבדה ערך מאד יחסית לסוויפט במודלים הישנים. מדה הולכת הרבה להשכרה וליסינג ממה שאני מבינה. והמחיר שלה לא נשמר. זה גם תלוי אמינות. אז מידע כזה גם רלוונטי. עם השנים יש שינויים ברכבים אז אני מניחה שברכב חדש קשה לדעת. אבל עדיין...

 

 

הוצאות כאלה יכולות להסתכם בכמה אלפים הבדל בשנה. כולל הבדלי צריכת דלק.

אז אשמח להאיר את עיני לגבי הנושאים האלה בדגמים שציינתי.

פורסם

אני מניחה שש גם בטח הבדלים בין כמה גיר מכונית מתקלקל בכלל בין מכוניות שונות. למשל הייתה לי סוויפט 10 שנים ולא הייתה לה שום בעיה למעט טיפולים שגרתיים תושבת מנוע וברקסים כל השנים. אגב ברקסים ורפידות זה דבר לא זול

פורסם

מהנסיון שלי בד"כ בשש-שבע השנים הראשונות עיקר הוצאות הן על טיפולים שוטפים, וההוצאה על חלקי חילוף אחרים די זניחה.

 

לגבי ירידת ערך קשה להתנבא.

 

תעשי נסיעת מבחן בכל המועמדות שנראות לך, וקחי את מה שאת מתחברת אליו הכי טוב.

 

אם את רוצה לדעת בדיוק כמה יעלה לך, קחי רכב בליסינג פרטי עם חבילת תחזוקה, אמנם יתכן שתשלמי קצת יותר, אך תדעי בדיוק כמה יעלה לך הרכב בשלוש שנים הקרובות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לגבי הטיפולים בטויוטה יאריס - הטיפול כל 15 אלף קילומטרים או שנה. הטיפול הראשון יעלה כ 500₪ השני כ 900₪, השלישי שוב 500, הרביעי 900. ב 90 אלף קילומטרים יחליפו פלאגים שזה מייקר את הטיפול. בנוסף, יש את עניין הבלמים ( בודקים בכל טיפול מצב הרפידות והצלחות ואם צריך, מחליפים ). בדרך כלל ב 30 אלף קילומטרים צריך להחליף רפידות קדמיות.

ליאריס שמירת ערך יחסית טובה, הביטוחים לא יקרים. רכב מצויין עם הסתייגות אחת מבחינתי - מושב הנהג לא נוח לי אישית. אם אין לך בעיה עם משענת גב של הרכב הזה - אני ממליץ. אם קונים את הרכב להרבה שנים ( מעל 3 ), כדאיות גבוהה לרכוש את הרכב מליסינג 0 קילומטרים בהנחה .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לגבי הטיפולים בטויוטה יאריס - הטיפול כל 15 אלף קילומטרים או שנה. הטיפול הראשון יעלה כ 500₪ השני כ 900₪, השלישי שוב 500, הרביעי 900. ב 90 אלף קילומטרים יחליפו פלאגים שזה מייקר את הטיפול. בנוסף, יש את עניין הבלמים ( בודקים בכל טיפול מצב הרפידות והצלחות ואם צריך, מחליפים ). בדרך כלל ב 30 אלף קילומטרים צריך להחליף רפידות קדמיות.

ליאריס שמירת ערך יחסית טובה, הביטוחים לא יקרים. רכב מצויין עם הסתייגות אחת מבחינתי - מושב הנהג לא נוח לי אישית. אם אין לך בעיה עם משענת גב של הרכב הזה - אני ממליץ. אם קונים את הרכב להרבה שנים ( מעל 3 ), כדאיות גבוהה לרכוש את הרכב מליסינג 0 קילומטרים בהנחה .

 

 

מניחה שהמחירים ללא מעמ. מעניין כמה עולה פלאגים

 

לגבי עניין המושב אני גם מרגישה חוסר נוחות עם משעת הראש וגב עליו. שמתי לב שמשענת הראש בכמה מכוניות היא הפוכה נאמר לי שזה למניעת צליפת שוט ואכן אני עם רכב יאריס 1300 מהשכרה עכשיו ויש משהו לא נוח. תהיתי בדיוק אם ניתן לעשות משהו עם הדבר הזה.

כמו כן ההתלבטות שלי בעניין יאריס היא אחיזת כביש. משהו מרגישה קליל בהגה בבין עירוני.. וגם איך שהמכונית יושבת על הכביש. מאד קפיצית כזו לתחושתי. נניח יחסית להונדה .הונדה מרגישה הקיצוניות השנייה- כבדה מאד.הגה קשה יותר .מגיבה יותר ברעש .הבנתי שהיא הכי טובה במבחני ריסוק.

 

אגב היאריס נעילת ההגה מרגישה גם מאד קשה הוא בקושי זז. זה מוריד מהכיף גם כן.

 

אין אף סופר מיני שבלטה מאלו שניסיתי לקנייה לטווח ארוך. מזדה 2 הרגישה טוב אבל היא צפופה מאד ומאבדת ערך. ועוד כל מיני.

 

לפני עשור הקנייה שלי הייתה הרבה יותר קלה. היום עם החלשת המנועים בסופר מיני ההחלטה יותר קשה.

פורסם

אגב הייתה לי דייהטסו שרייד הרבה שנים בזמנו. וההוצאוה הגדולות התחילו אחרי 10 שנים. וגם בסוויפט לא היו בעיות 10 שנים.

 

מעניין אם המכוניות החדשות גם יחזיקו הרבה שנים מעמד. יש מכוניות שלא רואים ישנות מהן על הכביש.

 

 

מהנסיון שלי בד"כ בשש-שבע השנים הראשונות עיקר הוצאות הן על טיפולים שוטפים, וההוצאה על חלקי חילוף אחרים די זניחה.

 

לגבי ירידת ערך קשה להתנבא.

 

תעשי נסיעת מבחן בכל המועמדות שנראות לך, וקחי את מה שאת מתחברת אליו הכי טוב.

 

אם את רוצה לדעת בדיוק כמה יעלה לך, קחי רכב בליסינג פרטי עם חבילת תחזוקה, אמנם יתכן שתשלמי קצת יותר, אך תדעי בדיוק כמה יעלה לך הרכב בשלוש שנים הקרובות.

פורסם

רכב אטמוספרי+גיר אוטומט/רציף יחזיקו מעמד יפה מאוד.

מבחינת אמינות אם הולכים על בטוח אין מה לדאוג.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

ליאריס שמירת ערך יחסית טובה, הביטוחים לא יקרים. רכב מצויין עם הסתייגות אחת מבחינתי - מושב הנהג לא נוח לי אישית. אם אין לך בעיה עם משענת גב של הרכב הזה - אני ממליץ. אם קונים את הרכב להרבה שנים ( מעל 3 ), כדאיות גבוהה לרכוש את הרכב מליסינג 0 קילומטרים בהנחה .

 

היאריס שמשווקת ב-0 ק"מ היא מרמת הגימור הבסיסית ביותר, משמע ללא מערכות בטיחות ומולטימדיה מקוריים שמגיעים בדגמים ה"גבוהים" יותר שנכמרים אצל היבואן (המידע נכון ללפני כמה חודשים). במאזדה 2 לעומת זאת, בהחלט עדיף לרכוש מ-0 ק"מ כי מדובר ברמות גימור זהות.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

אני גם חושב שמאזדה 2 קניה יותר מוצלחת מאשר יאריס. וקשה לי להאמין שהתחזוקה של מאזדה הרבה יותר יקרה מזו של טויוטה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
היאריס שמשווקת ב-0 ק"מ היא מרמת הגימור הבסיסית ביותר, משמע ללא מערכות בטיחות ומולטימדיה מקוריים שמגיעים בדגמים ה"גבוהים" יותר שנכמרים אצל היבואן (המידע נכון ללפני כמה חודשים). במאזדה 2 לעומת זאת, בהחלט עדיף לרכוש מ-0 ק"מ כי מדובר ברמות גימור זהות.

 

קנייה מיבואן רשמי לא שיווק 0 קילומטר.. שאגב לא ידוע לי מה ההבדל ביניהם חוץ מזה שב0 יש מחיר יותר נמוך ויד 2 במקום 1. למה לא כולם קונים אז ב0 קמ?

×
×
  • תוכן חדש...