Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקה של הרכב שלי שנעשתה וסוגיה לגבי המכירה.


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 2397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שלי כפי שחלקכם ראה מפורסם למכירה, אני מדבר על המגאן שלי.

אשתדל לתת עובדות בעיקר.

הרכב יד שניה (ראשונה ליסינג).

אצלי שנה ו 4 חודשים, שבזמן הזה עברתי איתה 38 אלף ק''מ, היום הרכב עומד על 143 וקצת אלף ק''מ.

תקלות 2 במספר טופלו במורשה (צינורית טורבו ומחשב גיר), טיפולים שגרתיים נעשו אצל חבר עם חלפים מקוריים ושמנים מחברה מוכרת וטובה שעומדים בתקן של רנו.

מדובר בדגם מפואר שכולל את כל הדברים הרגילים + סנרוף.

הרכב מגיע עם טסט לשנה שלמה + כמה ימים, ישנה השחרת חלונות, תוכנה עדינה שמעלה מעט את ההספק, צמיגים אחורה חדשים, מצבר לפני שנה, דיסקים ורפידות חדשים כולל ניקוז נוזל בלמים.

המחיר המבוקש הינו 40 אלף ש''ח שעם הכרות עם השוק המחיר הינו הכי זול ביד 2 בהפרש מהותי מרכבים עם נתונים דומים ופחות טובים משלי.

היום בוצעה בדיקה על ידי קונה פוטנציאלי, לטעמי סה''כ יצא בסדר בהתחשב בכסת''ח ובעבר הליסינג של הרכב (הוחלפו חלקי מרכב כמו כנף ופגוש וישנם כמובן תיקוני צבע).

הסעיף הבעייתי שיצא תחת הכותרת גיר והינו: רעידת יתר, אני יכול להעיד שאין רעידות יתר לעומת רובוטי זהה פלואנס או מגאן שיצא לי לנהוג עליהם עם פחות ק''מ, ועוד סעיף בגיר שבו צויינה רטיבות של שמן גיר.

ביקשנו גם לראות כשהרכב על ליפט היכן הרטיבות והראו לי רטיבות קלה שמקורה מהגיר כנראה בצבע אדום אך לא ברור מהיכן בדיוק זה מגיע (לא ניתן היה להתעמק).

מבחינת מחיר הייתי מוכן להתגמש ב 1000 ש''ח מהמכירה באותו המעמד, מבחינתי בסכום שהרכב נמכר ובהתחשב שמלבד הסעיף הזה הרכב יצא בסדר גמור גם אם עלות התיקון תהיה 5 אלף ש''ח הקונה עדיין מקבל רכב במחיר טוב בסה''כ עם טסט לשנה מלאה ואחרי סידור הנזילה ראש שקט כנראה להרבה זמן!

 

כרגע העסקה תקועה פחות או יותר אך אותי מעסיקה השאלה האם אני לא הוגן לטעמכם? מה דעתכם על הבדיקה סה''כ?

גילוי נאות המחיר המבוקש על הרכב כעת אל מול המוכר הינו 39 אלף ש''ח שהוא זול לכל הדעות.

דיי קשה לי להאמין שבהיצע הקיים בשוק בסכומים האלו הוא ימצא אקזמפלר במצב טוב יותר.

להזכירכם המנוע ברכבי הוחלף בסביבות 60 אלף ק''מ לחדש.

 

מצרף את הבדיקה (הסעיף של המנעולים הינו קליק שנשמע בפתיחה של הדלתות הקדמיות וקיים ברוב המגאנים).

בעל פה נמסר לגבי מתלים והיגוי כי מדובר בכיוון פרונט.

בעל פה וידאתי שאין גם קצה שילדה ברכב.

לגבי הגיר הבוחן אמר שלא נראה לו משהו מאוד חריג אך שווה בדיקה היות ולא ברור המקור המדוייק של הנזילה.

כמובן שלא ידעתי על הנזילה כי הייתי מסדר את העניין. ישנו גם רעש של מייסב בקטנה שהודעתי עליו למוכר וצירפתי שני מייסבים חדשים (לא סיני) וחומרים לטיפול הבא (תכננתי בטיפול גם להחליף מייסבים)

 

לי אישית כבר אין כ''כ זמן להתעסק עם המכירה ומקווה שיהיה זמן לפחות ללכת למוסך לבדוק את הרטיבות היות ואני לומד כמעט כל יום מ 9:30 בבוקר עד 18:30 בערב.

 

המחיר עצמו נובע גם כי אין לי זמן וגם כי מצאתי רכב שאני מעוניין בו ואני מקווה שלא ימכר עד אז.

 

סליחה על החפירה ואשמח לדעתכם הכנה.

 

rps20171027_002026.jpg

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי system_x

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מרגיז ומעצבן , אבל אל תתרגש מזה. יש אנשים שלא יודעים מה בדיקות רכב, שחושבים שאם בדיקה יוצאת לא מושלמת לגמרי, אז הרכב יתפרק מחר.

 

ודבר שני, תנסה לחשוב על זה מהעיניים של הקונה שהוא לא מכיר את הרכב, ולא מכיר אותך. מבחינתו הוא חושב שאולי יש פה פוטנציאל כמו שאמרת, על תיקון ב 5 אלף וטרטור לא נורמלי.

אין רכבים עם פוטנציאל כמו שלך בסביבות ה 44-47 אלף ביד 2? כי אם כן, עליהם הקונה יסתכל ויכניס אותם בחשבון( או לחילופין פשוט רכבים אחרים ב 40 אלף).

 

לא נעים להגיד גם אבל אם הפער הוא עוד 1000 שקל, הייתי פשוט מתגמש עליהם ונפטר מהרכב

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי הכנה: הרכב שלך נסע לא מעט, מעל 40K בשנה, הוא רנו יוצא ליסינג כלומר אתה נפגע פעמיים גם ממוניטין היצרן וגם ממקוריות הרכב, כבר הוחלף לו מנוע, הוחלפה לו שמשה קידמית,הרכב עבר תאונה בעבר, שבעקבותיה הוחלפו חלקי מרכב, ויש לו נזילה מהגיר שזה בטח לא זול לתיקון וגם הבעייה עם המיסבים,כלומר זו לא קנייה של למלא דלק ולנסוע ובנוסף לא החזקת אותו יותר מדי זמן שזה גם מדליק מנורה אצל קונה פוטנציאלי, אז לא פלא שאתה נפגע במחיר המכירה. אם מדובר בהפרש של כמה אלפים לפה או לשם הייתי מתגמש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר המקורי הינו אחרי התגמשות! כתבתי כאן שלא ניתן למצוא רכב כזה בסכום הזה. מראש לא ביקשתי מחיר מופקע.

לגבי השמשה והתאונה הבוחן התייחס לזה לא כמשהו מהותי, גם לא היה ירידת ערך ואני יודע בדיוק איך נראתה התאונה.

החלפה של מייסבים זה גרושים במיוחד שהם כבר אצלי.

המנוע הוחלף לחדש מהניילון במוסך מורשה ודווקא בק''מ הנוכחי זה יתרון. בפחות זה כנראה היה חסרון.

 

שורה תחתונה קפצתי למוסך הבוקר, הגיר יבש, המגן תחתון יבש! מוזר בהחלט.

 

יש רכבים ביד 2 מ 45 ומעלה, אבל אני דיי בטוח שגם שם תמצא בעיות ואולי גם כבדות יותר.

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תחפש פה "הוגנות". זה הכי חשוב.

 

זכותך לבקש כמה שתרצה, וזכותו של הקונה להחליט אם מתאים לא או לא. אין פה שום עניין של הוגן או לא הוגן, אלא של מפגש אינטרסים.

 

מחזק את מה שאמרו קודם: אפילו אם להרגשתך זה הרכב הכי מתוחזק בעולם, הקונה צריך לטפל בארבעה דברים מייד אחרי הקנייה: נזילת שמן גיר, מיסבים, כיוון פרונט ושני צמיגים סיניים קדמיים שכבר עשו 40,000 ק"מ. הנזילה לבד, אם היא במיקום אסטרטגי, יכולה לעלות לא מעט לתקן רק על עבודה, ואם מדובר גם בהחלפה של משהו מעבר לאיזו גומיה אז בכלל.

 

זה עדיין לא אומר שהמחיר לא הוגן, אבל תצטרך כנראה למצוא קונה שמוכן לשלם אותו, או להתפשר עם הנוכחי.

 

לדעתי: קפוץ למוסך, תחליף מיסבים, תעשה כיוון פרונט, ותבדוק מה המשמעות של הנזילה. אם היא שולית, תקן אותה ותנסה לבקש קצת יותר. אם לא, תחליט לפי עלות התיקון ומשמעותו.

 

עריכה: לא יודע מה להגיד לגבי הנזילה. מוזר מאוד.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קפצתי הבוקר למוסך, לא נראתה רטיבות או נזילה של שמן זה הקטע הכי הזוי. מצד שני לא באתי ואמרתי תפרק לי את האוטו ותמצא נזילה אלא רציתי לקבל אינדיקציה למקורה.

נושא המייסבים כלל לא עלה בבדיקה וזה אמינות שלי אל מול המוכר לומר זאת ואת שאר הדברים שאני מכיר.

לא ציפיתי שהבדיקה תצא נקיה וגם קונה לא מצפה לקנות רכב ב 40 אלף ש''ח עם 144 אלף ק''מ שיהיה במצב מושלם.

יצא לי לבדוק כמה וכמה רכבים בחיי וזאת בדיקה בהחלט לא רעה. בהתחשב במחיר.

 

אני גר באריאל ולומד על בסיס יומי בחיפה ככה שלצערי אין לי זמן להתעסק במוסכים.

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי התחלת עם מחיר מבוקר נמוך מידי.

מומלץ להיות הכי זול ביד2. אבל לא בהפרש כזה.

תמיד צריך להשאיר מרווח למשא ומתן.

ההרגשה של הקונה עכשיו היא שאתה מוריד לו רק 1000 שקל לאחר בדיקה לא מחמיאה במיוחד.

במצבך, תצטרך להוריד לו עוד קצת כדי לגרום לו להרגשה שהוא עושה עסקה טובה.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבלנות - אם לא הקונה הזה, יגיע קונה אחר. כך או כך בדיקה (שלא הוזמנה על ידך) להראות לו כבר יש לך...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנכון נכון, גם לגבי המחיר הנמוך כהתחלתי, כשאני מוצא רכב שבו אני רוצה להחליף את הקיים המחיר בהחלט יורד. הרכב שאני בונה עליו לא מבוקש בצורה חריגה אך נתוניו טובים בהפרש משמעותי מרכבים זהים (יד ראשונה פרטי וק''מ נמוך).

האמת בד''כ מצפה שכשהמחיר דיי נמוך שיבוא קונה ופחות יבלבל את השכל ויקנה את הרכב בידיעה שיש לו טווח תמרון.

 

עד היום היה בעברי כעשרה רכבים מסגנונות שונים לגמרי ועד היום לא זכור לי אפילו אחד שלא הצריך יישור קו כזה או אחר.

 

הכי עצוב שעוד לפני ביצוע הטסט בפעם הקודמת שרציתי למכור היה קונה רציני באלפיים ש''ח יותר מהיום אך לא הייתה לי אלטרנטיבה ראויה לאותה תקופה.

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי system_x

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר לך את הדברים הבאים בחברות:

יש כאן בעיה רצינית של תיאום ציפיות. לדעתך הרכב שווה כל שקל ואפילו עוד כמה שקלים.

מצד שני זה רק דעתך - כי אם המחיר שלך היה כל כך אטרקטיבי - היית מוכר את הרכב כבר.

 

מבחינה אובקייטיבית:

הרכב אומנם דיזל, אבל הוא צרפתי,סטיישן והק"מ גבוה - ולכן מראש השוק שלך מוגבל יותר.

הבדיקה מראה שהרכב עבר דפיקה מכל צד ושיש נזילות מהגיר.

היה בעברו בליסינג.

 

אני חושב שאם מצאת קונה רציני - תתגמש קצת ושחרר את הרכב.

 

קח לך תרחיש אחר - הקונה הבא יגיע עוד חודש. גם יבדוק. גם יציע הצעה. 38. המחירון ירד מאז, הרכב שאתה רוצה נמכר. מה עשית בזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה שתי נקודות: הרכב עצמו, והפסיכולוגיה של המכירה.

 

לגבי הרכב, לא שהוא רע, אבל כמו שנאמר פה, יש לו רשימה גדולה מאוד של למה לא: צרפתי, מליסינג, אחרי החלפת מנוע, ק"מ גבוה, דפיקות מכל צד (שלא תוקנו בצורה טובה), תאונת חזית לא טריוויאלית, ואתה מוכר די מהר אחרי הקניה. אפילו אם הרכב 100%, כל הרשימה הזו די מפחידה את הקונה הממוצע. בנוסף, יש כמה ריג'קטים בבדיקה. אם אני הקונה, הייתי חושש.

 

זה שמוכרים אחרים מבקשים כמה אלפים יותר, לא אומר שהם מקבלים מה שהם מבקשים, או אפילו שהם מקבלים טלפונים. הקונה שלך יכול גם להתקשר לאחד מהם ולנהל איתו מו"מ טלפוני על המחיר בהתחשב במודעה שלך.

 

לגבי הפסיכולוגיה, אם זה לא הוזכר מראש, הקונה הסביר (לדעתי) מצפה, במקרה הטוב, לשלם את המחיר המבוקש פחות ריג'קטים סבירים שמתגלים בבדיקה, אלא אם מדובר באיזה אקזמפלר נדיר ומבוקש. אם אתה מראש מוריד מחיר במטרה לגלם את הריג'קטים האלה, אתה צריך לעשות תיאום ציפיות מול הקונה מראש, רצוי בטלפון. אם אתה רוצה למכור מהר, כנראה שתצטרך למכור בפחות ממה שאחרים מוכרים. אם הם מבקשים יותר אבל יתגמשו למחיר שלך, אתה בעצם מבקש את אותו סכום, ואז אין סיבה לאף אחד לקנות דווקא ממך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שמבקשים על רכבים כאלה ביד 2 המחיר שלך באמת הוגן.

ומה גם יתכן שבאמת אין שום בעיה בגיר ויתכן שכן.

הבעיה שלך היא לא אם אני ואתה חושבים שהמחיר הוגן, אלא למצוא מישהו שרוצה

רכב כזה ומוכן לקנות את הרכב שלך.

לא ברור כמה זמן אתה מנסה למכור, אבל אם כבר מצאת אחד כזה אז כמה אלפים לפה ולשם לא צריכים

להוות מגבלה.

הבעיה העיקרית היא החלפת רכבים כל שנה וחצי, פה קבור ההפסד הגדול (אחרים יכולים להפוך זאת דווקא לרווח).

ברכישה הבאה תכוון לרכב ל3-5 שנים, ואז ההפסדים ברכישה/קנייה מתבטלים לאורך השנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה למכור לבחור את הרכב תלכו ביחד למוסך שייתן הצעת מחיר על הדברים שאין בינכם הסכמה למשל הנזילה שנעלמה מהגיר, ואז כבר תסתדרו על המחיר.

 

כשאני לוקח רכב לבדיקה אני סוגר מחיר לפני , וכמובן שעל ריג'קטים כאלה או אחרים צריך להוריד במחיר.

שאתה מבקש מחיר , גם אם הוא נמוך מהשוק אי אפשר לצפות שהריג'קטים של האוטו יכללו במחיר הנמוך שאתה מבקש, אלא אם כן אתה מציין זאת לפני

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A3000 using Tapatalk

היום זה המחר שדאגת לו אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך רכב בעייתי מאוד לדעתי,אתה אומנם מכיר את הרכב ומחובר אליו אבל אני כקונה לא הייתי נכנס "להרפתקה" שכזאת. תסתכל על זה מהצד של הקונה-

 

*קילומטראז' גבוהה.

*ליסינג.

*מנוע מוחלף.

*שמשה מוחלפת.

*פגוש מוחלף.

*כנף מוחלפת.

*קורת רוחב קדמית מוחלפת.

*רכב מטופל ע''י חבר ולא מוסך מורשה.

*צריך להחליף מייסבים.

 

זה נראה לא טוב,כקונה אני תמיד חשדן ומסתכל על הכל ישר בצורה שלילית. המחיר אומנם טוב וכנראה שהרכב גם לא יאכזב אבל כקונה הייתי מסתובב והולך.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...