Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ברוח השירשור, שיר קטן שקיבלתי היום במנשמע:

בכל יום

לפחות אדם אחד

מת בפקק

זה יכול להיות אישה, או גבר

זה יכול להיות סתם פקק

או עומס כבד בערב ליל הסדר

הוא או היא לבד ברכב

או עם עוד אנשים

וזה לא מוות כזה שזהו,

נגמרו החיים

זה מוות מבפנים

איבוד הסיבה להמשיך להתגלגל

בג'ונגל המתכת

מצד שני, מה תעשה,

תעצור בצד ותתחיל ללכת?

אז אתה מת בשקט, עם עצמך

נובל מאחורי ההגה

בזמן שוויז מוסיף עוד רבע שעה

לזמן ההגעה המשוער

בגלל רכב שתקוע בצד הדרך

בכל יום מישהו מת בפקק

לא בדיוק, אבל בערך

 

תעשו חישוב של כמות שעות אדם שמתבזבזות כל יום בפקקים,

והשיר הפילוסופי הזה מקבל פתאום נופח פיזי...

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה קשור ?

תקרא כמה תגובות אחורה .

 

יש המון בלאגניסטים על קטנועים/ אופנועים... שגורמים להרבה בלאגן בכביש .

 

אבל מצד שני גם יש את הנורמטיביים , לפסול אוכלוסיה שלמה?

יותר מזה -אני מסכים, הרוב בלאגניסטים - זה עדיין לא אומר שזה לא פתרון לגיטימי.

 

גם נשק משמש המון עבריינים, אבל גם עוזר להגן מכאלו .

הסברתי מה זה קשור כמה פעמים. העובדה שיש תמרונים ספק חוקיים שרוכבים עושים, כי זה יותר בטוח, לא קשורה בעליל, בשום צורה שהיא, בכלל, לעובדה שהמרגע שאופנוע נקנה כדי לחסוך פקקים, הוא נקנה בידיעה שהרוכב מתכוון להיות עבריין. מי שמעדיף את העבריינות על פני אי נוחות - שיהיה לו בכיף, אנחנו לא בבית משפט כאן. אבל אני רק מצביע על המובן מאילו.

יבגני, הכל נכון, כולם סביבך חארות ואתה הקורבן היכן שלא תלך..



אבל אני עדיין לא רואה אותך מציע פתרון לגיטימי לאדם שמחר בבוקר (יום חמישי יום קשה בכבישים) רוצה להגיע לעבודה בזמן סביר, ולא מוכן לעבור 5 ק״מ בשעה וחצי... וגם לא 25 קמ

אני לא מתקרבן. הרוב בהחלט חראות. ומה שעצוב הוא, שאם לא היינו נוגעים בתחום שמרגיש לך קרוב, כנראה שהיינו מסכימים, כי לרוב, אני מזדהה עם מה שאתה כותב. ולמעשה, זה הכי עצוב בכל הויכוחים הסמי פוליטיים חברתיים שיש כאן (או בכלל). חצי בסוד, כולם מסכימים שהרוב חראות. אבל ברגע שזה נוגע לתחום קרוב ורגיש? מה פתאום... אסור להכליל...

 

כבר אמרתי: הפתרון הוא תחבורה ציבורית. עכשיו תגיד, ובצדק, שהיא לא מתפקדת למי שרוצה להגיע מעיר אחת לעיר אחרת. נכון, היא גם לא תתפקד. אתה תקנה קטנוע, אני אסע ברכב (אלא אם אני בעיר, ואז עוד אפשר להסתמך על אוטובוסים). אנחנו נתווכח, ובטמקא יפרסמו שישראל שוברת שיאים בהלוואות שאנשים לוקחים כדי לקנות רכבים חדשים. אין שום סיבה ושום מוטיבציה לאף אחד לקדם תחבורה ציבורית נורמלית בישראל (חוץ מפרויקטי ענק חצי תקועים, שבכירים בהם כבר נחקרו בחשד לקבלת שוחד), ובהתאם, בכתבה אחרת בטמקא גם יספרו שההשקעה בישראל בתחום היא נמוכה בעשרות אחוזים ממדינות אחרות ב-Oecd.

 

ואז כל אחד בוחר את מה שהוא בוחר. אני מעדיף להתמרמר על פקקים ולחלום על עתיד ורוד, מאשר לחסוך פקקים בכך שאני הופך הולכי רגל לקונוסים שצריך לזגזג סביבם, או מיליון ואחד דברים אחרים. לפחות זה גם גורם לי להרגיש יותר טוב עם עצמי בסוף היום, ולהיות יותר שלם עם מה שאני מאמין בו. גם זה משהו.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנאמר (ולמיטב זכרוני, בשרשור הזה ואפילו באותו הקשר) - 99% מוציאים שם רע לכל השאר.
אמרו את זה על נהגי מוניות, על נהגי הסעות, על נהגי משאיות, על נהגי ליסינג, על נשים נוהגות, על גברים נוהגים, על מתבגרים, על זקנים...

בקיצור כל אחד פה (במדינה) הוא הנהג הכי טוב בעיני עצמו, וכל השאר?! מי נתן להם רישיון???

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שבריונות היא נורמה, זה לא הופך אותה לטובה. זה שקומבינטוריקה נתפסת כלגיטימית במרחב הציבורי, לא אומר שזה טוב. וזה לא משנה אם זה בתחום X או בתחום Y.

 

בגלל זה הם גם רוכבים על המדרכה? נגד כיוון התנועה? מה זה שייך בכלל לויכוח על אופנוע כפתרון לפקקים?

 

אני לא מבין אותכם, בחיי. אופנוענים ככלל הם לא קסטה נפרדת. הם חלק מהעדר. רק עם יותר יכולת לקמבן. ואתם מצליחים להתעלם מזה, או להאדיר את זה, כאילו מדובר בחבורה של נסיכים אבירי ג'דיי, שמצילים את ישראל בכל בוקר מחדש.

 

מעולם לא רכבתי על המדרכה וגם לא נגד כיוון התנועה, ועם זאת אני חוסך לעצמי לא מעט דקות בכבישים. כן, אני רוכב בשוליים אך ורק כשיש עומס, כפי שהמשטרה מתירה, וגם זה במהירות איטית יחסית. (כן, אני יודע שההאשמה תהיה עלי במקרה תאונה לפי פסקי דין קיימים).

 

אתה גם יודע שאם כל הרוכבים ירכבו כמו שאתה מצפה, אז הם יהיו כרכב לכל דבר וכך גם יגבר העומס בכבישים.

 

הזכרת פה השוואה של דו"ג שעוקף פקק למישהו שעוקף אותך בתור לרופא. כמישהו עוקף אותך בתור לרופא, הוא בעצם גורם לך לחכות יותר. כשאני עוקף אותך מהשוליים כשאתה תקוע בפקק, אין לזה נגיעה לזמן שתמתין בפקק, אז מה זה כל כך מטריד אותך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסברתי מה זה קשור כמה פעמים. העובדה שיש תמרונים ספק חוקיים שרוכבים עושים, כי זה יותר בטוח, לא קשורה בעליל, בשום צורה שהיא, בכלל, לעובדה שהמרגע שאופנוע נקנה כדי לחסוך פקקים, הוא נקנה בידיעה שהרוכב מתכוון להיות עבריין. מי שמעדיף את העבריינות על פני אי נוחות - שיהיה לו בכיף, אנחנו לא בבית משפט כאן. אבל אני רק מצביע על המובן מאילו.

 

אני לא מתקרבן. הרוב בהחלט חראות. ומה שעצוב הוא, שאם לא היינו נוגעים בתחום שמרגיש לך קרוב, כנראה שהיינו מסכימים, כי לרוב, אני מזדהה עם מה שאתה כותב. ולמעשה, זה הכי עצוב בכל הויכוחים הסמי פוליטיים חברתיים שיש כאן (או בכלל). חצי בסוד, כולם מסכימים שהרוב חראות. אבל ברגע שזה נוגע לתחום קרוב ורגיש? מה פתאום... אסור להכליל...

.

 

עזוב עברנו את שלב ההכללות, אפילו אמרתי שאין לי בעיה להקרא עבריין בפרהסיה אם זה המחיר שאני צריך לשלם בשביל להגיע לעבודה בזמן סביר.

תחבורה ציבורית זה מקסים, אבל בכוונה אני מדבר על מחר בבוקר, לא עוד 20 שנה. אם רמת התחבורה הציבורית תשתנה אני אדע להתאים את עצמי.

לזמן הקרוב, לא ראיתי פה פתרון יותר טוב מדו״ג. זה פתרון שאולי לא מתאים לכולם, ויש אנשים שיעדיפו להשקיע את זמנם בפקק, אבל שום פתרון אחר לא נותן מענה למחר בבוקר... למי שמחפש פתרון.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, סבבה, לא התווכחתי על זה שזה פתרון. רק הסברתי את המובן: זה לא פתרון קסם. קל מאוד לשכוח שמדובר בעבריינות, אבל זה מה שזה. לא כי אני כזה מרושע ומחפש להכליל. אלא כי ככה זה. by definition. גם אם אנשים נוטים להתבלבל ולחשוב הרבה פעמים ש- Its not cheating if you dont get caught, כדבריו של באנדי.

הזכרת פה השוואה של דו"ג שעוקף פקק למישהו שעוקף אותך בתור לרופא. כמישהו עוקף אותך בתור לרופא, הוא בעצם גורם לך לחכות יותר. כשאני עוקף אותך מהשוליים כשאתה תקוע בפקק, אין לזה נגיעה לזמן שתמתין בפקק, אז מה זה כל כך מטריד אותך?

למה זה מטריד אותי? קרא את השורה שאתה עצמך כתבת רגע לפניי.

אם תהייה תאונה, אתה תהייה אשם.

מי שעוקף אותי בתור לרופא, גורם לי לחכות יותר.

מי שנוסע בשול, מגדיל את הסיכוי לתאונה. אולי לא בהרבה, אבל מגדיל.

בשני המקרים, הקומבינה יכולה לפגוע בי. ורכיבה בשול זו רק דוגמא אחת (ונסה כביש כמו איילון, בו השול מתחבר לפעמים לנתיבי עליה וירידה מהכביש, ותראה כמה כיף זה לקלוט אופנוע חותך אותך בחצי מהמהירות שלך, כי הוא "רק רוכב בשול" וכשהשול נגמר, אז הוא פשוט ממשיך בקו ישר, ושימותו כולם).

אתה גם יודע שאם כל הרוכבים ירכבו כמו שאתה מצפה, אז הם יהיו כרכב לכל דבר וכך גם יגבר העומס בכבישים.

מה זה "כמו שאתה מצפה"? אתה מבין שאתה (כמו שאר רוכבי הדוג) מדבר בשני קולות? מצד אחד מודה בפה מלא שאתה מייצג גישה עבריינית; מצד שני מתווכח איתי שאתה "בסדר", כי בלי העבריינות שלך יהיה יותר רע, וכי אתה חושב שהעבריינות שלך מחושבת.

מה שאתה אומר בפועל הוא, שאתה מבצע סאבסט של עבירות מתוך המגוון שמתאפשר. אז אני שואל, איפה לדעתך עובר הגבול? איפה שאתה מחליט? כי זו בדיוק הנקודה. זה בכלל לא ויכוח בין נהגים לרוכבי דו גלגלי. כמעט 100% מהנהגים שאני רואה בכבישים לא עוצרים ב"עצור". אני כן. אני לא מנסה לזכך אותם ולהסביר למה ההתנהגות שלהם לגיטימית, כי גם זה חוסך פקקים (וזה חוסך), ואני לא מנסה לזכך אותם בזה שאני מסביר שגם אני לפעמים נוסע ב-100 כביש של 90 ואין עם זה בעיה.

 

גם המחוקק מתייחס באופן שונה לעבירות וחוקים שונים, וזה הגיוני.

 

השאלה היא לא האם אתה או יגאל רוכבים זהירים. השאלה היא מה הממוצע. ואתם יודעים שהוא קיים. זה ברור. וכל הויכוח סביבו הוא ויכוח סרק, שמתנהל רק כי אני קרציה ואתם נפגעים בשם הרוכבים. והלוואי והעבריינות של הרוכב הממוצע הייתה מסתכמת במעבר איטי בין רכבים, או נסיע בקצב סביר בשול. הלוואי. מחר הייתי חותם על זה. אבל הממוצע זה ההוא שמחר יעקוף אותי במרכז העיר כאיל ואנחנו במגרש החלקה, בדיוק כמו שהנהג הממוצע לפני בחיים לא יתן זכות קדימה.

 

אז לעודד את זה?!

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה יקל על בעיית העומס בכבישים ויאפשר ליותר אנשים להיות עם המשפחה שלהם במקום לשרוף את החיים שלהם בפקק, אז כן, לעודד את זה.

לכל דבר יש עלות תועלת.

בשבילך העלות תועלת הזו לא שווה.

בשביל אנשים רבים היא כן.

מי יודע, אולי בסוף עוד תתפתח פה מודעות לדו״ג על הכביש, והתשתיות יבנו בהתאם, והנהגים ינהגו בהתאם, ותתפתח תרבות רכיבה.. כולם רק ירוויחו מזה. מלפסול דברים על הסף איש לא יתקדם..

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יודעים מה יותר גרוע? אנשים שעומדים לכם בפנים ומנסים להכנס לקרון לפני שחצי מעומדי} כי אין מקום לשבת) הקרון יצאו.

כל זאת למרות קולו של טל פרידמן שמזכיר שקודם יורדים ואחר כך יורדים, יא ב** *****

 

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לכתוב שורות אלו יצאתי מהבית ב 5:40, כולם ישנו.

הייתי אצל לקוח כבר ב 5:55 והגעתי לרמת גן ב 6:40 לאחר עבודה אצל הלקוח.

 

ביום אחר שבוע שעבר שהייתי צריך לקחת את הילדים לגן ב 7:30, הגעתי לת"א עצבני בטירוף ב 9:00 !!!!

 

פשוט מטורף שבשביל לשמור על השפיות אני צריך להשאיר את אשתי עם הארגוני בוקר לבד ואפילו לא לראות את הילדים בבוקר.

 

אבל זה לא חדש, סתם פרקתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי על זה כאן במעלה השרשור:

אני לא קובע שום פגישה לפני 10, אם היא בתל-אביב, ולא לפני תשע אם זה באיזור השרון (נתניה/אבן יהודה/תל מונד/פרדסיה...)

 

עם כל הכבוד, החיים שלי יותר חשובים.

רוצה להיות עם הילדים בבוקר, רוצה לשתות קפה כמו בן אדם לפני שאני יוצא.

 

בתור עצמאי, זה אפשרי, אם אתה רק "מכוון את המוח" למצב "אני קודם".

 

אבל זה כבר קצת סוטה מנושה השרשור.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הראשון שדוגל בשיטת ה "אני קודם", אבל "אני קודם" כולל גם את חיסכון "התענוג" של לעמוד בפקק.

הבעיה היא שאי אפשר פשוט לצאת מאוחר, כי גם אם אתה יוצא ב 9 אתה תגיע ב 10.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה עוד לפני שהגענו לערסים על אופניים חשמליים, שגורמים לשליחים על קטנועים להיראות טוב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אם זה יקל על בעיית העומס בכבישים ויאפשר ליותר אנשים להיות עם המשפחה שלהם במקום לשרוף את החיים שלהם בפקק, אז כן, לעודד את זה.

לכל דבר יש עלות תועלת.

בשבילך העלות תועלת הזו לא שווה.

בשביל אנשים רבים היא כן.

מי יודע, אולי בסוף עוד תתפתח פה מודעות לדו״ג על הכביש, והתשתיות יבנו בהתאם, והנהגים ינהגו בהתאם, ותתפתח תרבות רכיבה.. כולם רק ירוויחו מזה. מלפסול דברים על הסף איש לא יתקדם..

הסיטואציות שזה גורם יכולות גם להביא למצב שרוכב שעקף מכונית מימין על השול או הולך רגל שנפגע מטוסטוס על המדרכה יהיה מוקף בבני משפחה 24-7, בבית חולים. תרבות הנהיגה פה מחורבנת, אז פנטזיות על תרבות רכיבה דומה לפנטזיה על תח"צ יעילה. העניין הוא שניתן לפתח תח"צ יעילה, אבל תרבות נהיגה ורכיבה זה יותר מסובך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...