Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1701 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל, סעי, 122 לתקנות התעבורה"

 

 

יותר מזה, ה-lane splitting בגרסתו הישראלית גורר עבירות מסוכנות נוספות, כגון עקיפה מימין. רק לפני שעה וחצי ראיתי רוכב אופנוע שכמעט נמחץ בין משאיות בכביש 22, כיון שהיה "חייב" להשתחל ביניהן.

 

אתה מדבר על מעבר בין רכבים בנסיעה,

אני מדבר על מעבר בין רכבים בעמידה, לפני רמזור או בפקק.

ברגע שמדובר בנסיעה זה no brainer כי זה עקיפה מימין שלא חוקית בכל מקרה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כל מה שציינת נמצא בשלב ביצוע. הבעיה שקיים פער גדול בין זיהוי הבעיה ועד שלב הביצוע.

בשלבי ביצוע באיזו מדינה...? כי בישראל בטח לא. העבודות שנעשות בתל אביב הן לחלוטין בכיוון הלא נכון, ו mark my words-

הקו האדום המצחיק הזה שבהקמה כרגע לא יפתור כלום. אפילו אם הייתה דרך קסם לגרום לקו השני להיות מוכן במקביל לאדום (כלומר, במקום מתוקן לא צריך קסמים, אבל פה לא עובדים עליהם במקביל), אני בספק שזה היה משפר במאומה את המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכן?

אני דווקא מכיר מקומות בעולם בהם נדרשה חקיקה פרטנית בשביל לאסור את התופעה. ארה"ב היא אחת מהן (חוץ מקליפורניה). כנ"ל באוסטריה וגרמניה. ישנן מדינות בהן ישנו קו הפרדה רצוף בצמוד לצומתים, מה שאוסר אוטומטית חציית נתיבים ליד הצומת הספציפית.

 

אני לא אומר שאופנועים הם טלית שכולה תכלת, אני יודע בדיוק אלו עברות הם מבצעים ומתי.

רק שלרוב הנהגים מפריעים דווקא הדברים החוקיים, כמו התקדמות בצומת ובפקק, כי אנחנו במדינת "אני לא פרייר" ואין משהו שיותר מעצבן אותנו מאשר מישהו שמתקדם בזמן שאנחנו עומדים.

למשל בקליפורניה, שאותה הזכרת. אין לי מושג מה ההיסטוריה של החקיקה שם, רק זוכר שקראתי בזמנו שבקליפורניה חוקק פרטנית שזה מותר.

 

אין כמעט אף פעם מצב בכביש שבו התנועה עומדת 100%. גם בתוך פקק ליד רמזור, מכוניות מצמצות מרחק לפעמים, ושוב, אני ממש ממש בספק שבמקרה שבו בפקק לפני רמזור אני זז שמאלה בנתיב, ומוריד אופנוען שמנסה להדחף במקביל, מישהו יבוא בטענות אליי ולא אליו.

 

אני חושב שאנחנו רואים את הדברים בצורה מאוד שונה במקרה הזה.

העניין הוא כזה: אם הקומבינה היחידה שיעשו רוכבי הדו״ג, זה להתקדם ברמזור אדום קדימה, אם המכוניות סטטיות לחלוטין, החסכון יהיה מינורי. ובהתאם, זה, כמו שאתה יודע בדיוק כמוני, רק חלק מזערי ממה שהם עושים.

 

אני לא מרגיש ״פראייר״ כשרוכבי דו״ג מקמבנים. אני כן מתוסכל מזה, גם כי אם הם יורידו לי מראה או ישרטו את הרכב, הם לא יעצרו בחיים. וגם כי זה מדרדר את המדינה הזו להיות רפובליקת בננות.

 

ושוב, אם ההסדר יהיה שמותר לחלוק נתיב רק משמאל ורק בעמידה מלאה והורכבים יסתפקו רק בזה - הכל טוב. אבל שנינו יודעים שזה בחיים לא יקרה, ואני אמשיך בכל בוקר לצפות בעשרות רוכבים נוסעים את כל דיזנגוף בתל אביב נגד כיוון התנועה, מאחורי קו לבן.

 

שוב, לדעתי, אם חוזרים לשרשור, הפתרון הנכון זו תחבורה ציבורית מתפקדת. אני בטוח שהיא גם תמצמצם את המתח בין נהגים לרוכבים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למשל בקליפורניה, שאותה הזכרת. אין לי מושג מה ההיסטוריה של החקיקה שם, רק זוכר שקראתי בזמנו שבקליפורניה חוקק פרטנית שזה מותר.

ישנו חוק פדראלי שאוסר על כך, אז מן הסתם אם מדינה מסויימת רוצה לאשר זאת, היא צריכה לחוקק חוק מקומי.

 

מדהים שבארה"ב ברוב המדינות לעבור בין רכבים עומדים זה לא חוקי, אבל לרכב בלי קסדה זה סבבה לגמרי במלא מדינות (לא בקליפורניה).

 

אני חושב שאנחנו רואים את הדברים בצורה מאוד שונה במקרה הזה.

ללא ספק.

תחת "אנחנו" התכוונת אלי לאליך, אבל מניתוח קצר של השירשור הזה ניתן לומר ש"אנחנו" זה אלו שרוכבים\רכבו מול אלו שלא רכבו מעולם. ההפרדה הזו והשוני בדעות מאוד מובהק.

כניראה שדברים שרואים מכאן לא רואים משם. וחבל שאנשים ללא נסיון ברכיבה ממהרים לשפוט את הרוכבים מבלי שיש להם מושג על מה הם מדברים..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלבי ביצוע באיזו מדינה...? כי בישראל בטח לא. העבודות שנעשות בתל אביב הן לחלוטין בכיוון הלא נכון, ו mark my words-

הקו האדום המצחיק הזה שבהקמה כרגע לא יפתור כלום. אפילו אם הייתה דרך קסם לגרום לקו השני להיות מוכן במקביל לאדום (כלומר, במקום מתוקן לא צריך קסמים, אבל פה לא עובדים עליהם במקביל), אני בספק שזה היה משפר במאומה את המצב.

 

הסינים עובדים על הרכבת הקלה בגוש דן. רכבת ישראל תעבור לחשמל (לפחות באופן חלקי) עד סוף העשור. הקו המהיר לירושלים יהיה הקו החשמלי הראשון בישראל. לאחר מכן כנראה יתחילו בחשמול של קו תל אביב - חיפה. השאיפה היא להעביר לחשמל את רוב הקווים עד 2020.

 

אני זוכר איך הייתה הרכבת ב-2012 כשרק התחלתי לנסוע כל יום לתל אביב והפער בין הרכבת של 2012 לרכבת של 2017 הוא הבדל של שמיים וארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

 

הפתרון היחיד לפקקים זו תחבורה ציבורית. מתפקדת. שבעה ימים בשבוע.

נכון מאד.

דו גלגלי זה פתרון אישי לבעיה חברתית.

אין לי שום בעיה עם דו"ג כל עוד הם מכבדים את כל משתמשי הדרך, כלומר לא מנסים לעקוף אותי מימין (בפיסת כביש שבין המדרכה לרכב שלי), עומדים לידי ברמזור אדום כשאני מחכה לחצות את הכביש וחופרים לי במח עם הרעש של הטוסטוס או צופרים לי לזוז כשאני הולך על מדרכה. קורה לא מעט פה. אותו דבר הגלמים על האופניים החשמליים והקורקינטים. רק אתמול בשעת לילה מאוחרת ברחוב צר וחד סיטרי בעליה די תלולה, איזה היפסטר מפגר מתדרדר לו בזחיחות באמצע הנתיב בניגוד לכיוון התנועה. אם הייתי איזה זקן מת שבקושי רואה משהו (ולא חסרים כאלה באזור) וממשיך לנסוע, הוא היה מקבל את האוכל הטבעוני שלו דרך צינורית במשך החודשים הקרובים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסינים עובדים על הרכבת הקלה בגוש דן. רכבת ישראל תעבור לחשמל (לפחות באופן חלקי) עד סוף העשור. הקו המהיר לירושלים יהיה הקו החשמלי הראשון בישראל. לאחר מכן כנראה יתחילו בחשמול של קו תל אביב - חיפה. השאיפה היא להעביר לחשמל את רוב הקווים עד 2020.

 

אני זוכר איך הייתה הרכבת ב-2012 כשרק התחלתי לנסוע כל יום לתל אביב והפער בין הרכבת של 2012 לרכבת של 2017 הוא הבדל של שמיים וארץ.

אלף ואלפי הבדלות בין מה שאמרתי לבין זה, לצערי.

חברה סינית בשיתוף עם חברה ישראלית זכו במכרז לכריית המנהרות, וחברה סינית זכתה במכרז לאספקת הקרונות. זה לא שהם אחראים בלעדית על הפרויקט. תכלס דיברתי על משהו סטייל מה שהודו ויפן חתמו לא מזמן.

הקוים מוקמים אחד אחד במקום עבודה במקביל, תכנון הקו מפגר מאין כמוהו. יש תחנה כל 600 מטר בממוצע לאורך כל הקו- אין מקטעים "חופשיים". בגלל חוסר התיאום (6 חברות שונות ממדינות שונות עובדות על המערכות השונות בקו) אני מוכן להתערב שיהיו תקלות רציניות ברגע שיסיימו את כריית המנהרות ויעברו לשלב הבא, time will tell

 

בנוגע לרכבת הכבדה- שוב, תזכור מה אני אומר, עד סוף העשור הקו היחיד שיהיה חשמלי הוא קו תל אביב-ירושלים, וגם זה אך ורק כי אין ברירה.

חישמול מסילת נתניה-ב"ש על כל שלוחותיה זה דבר שנמצא בשלב הדיבורים כבר מעל עשור, אני בספק אם העבודה בכלל תתחיל לפני 2020, בטח שלא תסתיים.

 

יש כאלו שיגידו שאלו נבואות זעם, בפועל כל פרויקט שקשור לרכבות בישראל תמיד התעכב והתנפח הרבה מעבר לעלות המקורית שלו. אני כ-ל כ-ך מקווה שאני טועה בענק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחבורה ציבורית מתפקדת, עדיין לא תגרום למשפחות למכור את הרכב ולהסתמך עלייה במאה אחוז.

מה שאומר, שגם אם יש תחבורה ציבורית יעילה, עדיין יש רכב בבית.

 

משמע, במצב הנוכחי, שהתחבורה הציבורית לא יעילה, וגם לא תהיה כזו בעשור הקרוב, או אף פעם (תשובה נכונה!), דו"ג הוא פתרון, אמנם לא יחליף את הרכב המשפחתי, אבל גם התחבורה היעילה לא, אז ככה או ככה, רכב יש בחנייה.

 

נשאר לנקוט בפעולה עכשווית ולדאוג לעצמכם, או להירקב בפקקים בתקווה שמישהו יזיז משהו, ובנתיים לסנגר על זה דרך מקלדת ותו לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תחבורה ציבורית טובה לא אמורה לגרום לך למכור את האוטו אלא להשתמש בו פחות. לקניות וטיולים אתה כנראה תמשיך לנסוע בו, אבל כל יום לעבודה לא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצעו בפוסט מספר פתרונות:

1. עבודה בשעות שהן לא שעות העומס.

2. דו-גלגלי

3. תחבו"צ יעילה

4. לגור סמוך למקום העבודה.

שכחת את הפתרון הכי יעיל שגם פותר את הבעיה לדורות:

להפסיק להתרבות כמו שפנים

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וחבל שאנשים ללא נסיון ברכיבה ממהרים לשפוט את הרוכבים מבלי שיש להם מושג על מה הם מדברים..

תראה, אם נניח תכתוב פוסט ותדבר בו על סוגי עברות שונים שהרוכבים מבצעים (למשל כניסה לצומת ברמזור אדום) והסיבות לכך (נכנסים לצומת כדי למנוע את הסיכוי שרכב יבלום לתוכך?) - אני אוכל לקבל את זה, וזה סופר לגיטימי לטעון שיש דברים שהחוק לא מאפשר, אבל בפועל הוא לא הגיוני וצריך לשנות.

 

אבל הרי הדיון כאן הוא לא על זה.

הדיון הוא על האם דו"ג יכול לשמש כפתרון לפקקים. והתשובה היא שכן, כמו שכל עבריינות יכולה לשמש כפתרון בסיטואציות שונות.

 

קח דוגמא מהשעה האחרונה: מרכז תל אביב. רחוב חד סיטרי מאחורי כיכר רבין. אופנוען נכנס נגד כיוון התנועה, עולה על המדרכה, ממשיך לנסוע באותם ה-40-50 קמש בהם נסע, פונה לעוד רחוב חד סטרי, נגד כיוון התנועה

וחונה שם. אני עובר לידו ושומע שהוא גם עם דיבורית מנהל שיחת טלפון.

 

אז מה תגיד על בן אדם כזה? שהוא לא מייצג? מניח שברור לך שהוא כן. הוא פשוט לוקח את מה שאתם מציעים ("דוג כדי לחסוך פקקים") בדיוק את העוד שלב קדימה. כי אם אפשר לחסוך ולא לעמוד בפקק כמו כולם, אז למה לא לחסוך את הסיבוב מסביב לשכונה שרכב צריך לעשות? למה לא לרכב על המדרכה? למה בכלל להתייחס לחוק כלשהו?

 

וזה, בעייני, רע.

 

שכחת את הפתרון הכי יעיל שגם פותר את הבעיה לדורות:



להפסיק להתרבות כמו שפנים

צריך לבקש שיאחדו שרשורים. או לפתוח שרשור נפרד על רוכבי דו"ג חרדים או משהו.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחבורה ציבורית מתפקדת, עדיין לא תגרום למשפחות למכור את הרכב ולהסתמך עלייה במאה אחוז.

מה שאומר, שגם אם יש תחבורה ציבורית יעילה, עדיין יש רכב בבית.

משמע, במצב הנוכחי, שהתחבורה הציבורית לא יעילה, וגם לא תהיה כזו בעשור הקרוב, או אף פעם (תשובה נכונה!), דו"ג הוא פתרון, אמנם לא יחליף את הרכב המשפחתי, אבל גם התחבורה היעילה לא, אז ככה או ככה, רכב יש בחנייה.

נשאר לנקוט בפעולה עכשווית ולדאוג לעצמכם, או להירקב בפקקים בתקווה שמישהו יזיז משהו, ובנתיים לסנגר על זה דרך מקלדת ותו לא.

למשפחות? לא. למיליון אנשים שלא באמת צריכים רכב? כן.

אני לא באמת צריך רכב. אני נאלץ להחזיק רכב כי תחב"צ ממקום מגוריי למקומות שקריטי בשבילי להגיע אליהם בזמן= לוחותת זמנים לא אמינים, זמן הגעה די מטורף. אם התחב"צ הייתה טובה? ביי ביי רכב, ברוכים הבאים עוד לפחות 4000 שקל בשנה לכיס שלי.

אז במקום 2+ רכבים בכל בית שנמצאים בשימוש כמעט כל הזמן, היה יכול להיות רכב אחד שנמצא בשימוש חלק מהזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דוגמא נוראית לעבירה שביצע איזה רוכב...

מה כל הדוגמאות הללו באות להמחיש?

שדו"ג הופך שא תמים לפושע ולכן אין לו זכות קיום?

חסר ג'יפים שחונים על מדרכות ועולים על איי תנועה? אז בוא נתנזר מג'יפים.

חסר רכבי ספורט שמזגזגים באיילון ומרעישים בשכונות שקטות בין 2 ל4? בוא נשמיד גם אותם.

יש אנשים שנרצחו עם סכין, אני מציע להוציא את כל הסכינים מחוץ לחוק, בייחוד לדרמן וסכיני סלט של איקאה.

כנ"ל לגבי לגבי גרזנים, כלי שהופך כל מי שמחזיק בו לפושע, כך לפחות על פי סרטי האימה.

בקיצור הבנת את הפואנטה שלי.

 

דו"ג הוא דבר חיובי, הוא יכול לפתור הרבה בעיות ואכן עושה זאת בפועל.

דו"ג זה גם כלי שקל לעלות איתו על מדרכה. לכן בהעדר אכיפה ראויה, ובארץ מלאה בבונים, אכן יעלו איתו על מדרכה. תגיד תודה שלבבון הזה אין ג'יפ, הוא היה תופס יותר מקום על המדרכה שלך. (אגב, מעניין לראות סטטיסטיקה של נפגעים כתוצאה מדו"ג שעלה על מדרכה. אני מנחש שכולנו נופתע לטובה..)

 

האם זה אומר שאין זכות קיום לדו"ג?

האם זה אומר שכל מי שעולה על דו"ג מיד הופך לעבריין?

האם הדו"ג הוא האשם בכך?

אם כבר ביקשת לחזור לנושא השירשור, האם הוא לא יעיל ולא מקטין את בעיית הפקקים עבור כולם?

האם הוא לא יעיל יותר בהתניידות בעליו?

 

מה הפואנטה של כל הדוגמאות הנוראיות הללו שנהגי הפחיות כלכך אוהבים לספר עליהן מסביב למדורה עם פנס שמאיר את פרצופם מלמטה?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

במדינות עולם שלישי בלי תחבורה ציבורית נורמלית כולם נוסעים בדו גלגלי. זה אמנם סוג של פתרון אבל זה כמו לפתור לאושריקו את הבעיות בתחום הזוגיות באמצעות ביקורים אצל זונות.

שכחת את הפתרון הכי יעיל שגם פותר את הבעיה לדורות:

להפסיק להתרבות כמו שפנים

דווקא בצפיפות נפש למ"ר אנחנו לא במצב כזה גרוע, בערך כמו יפן. הבעיה היא, בניגוד ליפן, חוסר השקעה טוטאלי בתשתיות וחשיבה לטווח רחוק בכל מה שנוגע לתכנון אורבני. גם אם היינו אוכלוסייה קטנה יותר, המצב היה דומה כי ככה זה כשמטפלים בבעיות כאלה בשיטת כיבוי שריפות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...