Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2464 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הכישרון שלך להתעלם מהמציאות מרשים, אז אסביר בפירוט:

הבחירה היא לא "לשבת במזגן שעתיים או להגיע ב 7 דקות ליעד". אתה יודע איפה רוב נפח התנועה עובר? בכבישים הבין עירוניים.

ההשוואה הנכונה תהיה "לשבת במזגן 1:45 שעות מול לרכב על האופנוע כ 1:10 שעות", במקרה המאווווווד נפוץ של חיפה-תל אביב.

למעט נסיעות בתוך גוש דן עצמו, ההפרש באחוזים הוא לא כזה מטורף כמו שאתה אוהב להציג אותו.

 

נסיעה מראשלצ לתל אביב, 13 ק"מ, בערך 7 דקות. ברכב לוקח שעה וחמישה. תאמין לי, חייתי את זה.

 

בנוגע למטען- כמה ארגזים שבא לך לא יספיקו ברגע שאתה צריך לקחת משהו אחד שלא נכנס לארגז. ג'אנק או לא.

ופתאום זה לא תחליף, זה בנוסף? אבל הרגע הצעת את זה כתחליף לכל החבר'ה שנוסעים לעבודה, מה יקרה אם הם צריכים לקחת משהו שלא נכנס בארגז? תחליט, אי אפשר לרקד פה על שתי חתונות.

 

לא הצגתי את הדו גלגלי כתחליף לרכב, אלא בנוסף.

ואם תפתח בגאז' בגאז' תגלה שברוב המקרים (בדרך לעבודה וממנה) הוא ריק. או שזרוק שם גלגל ספייר וג'ק.

כן, יש אנשים שלא צריכים על דו גלגלי אפילו תיק גב (אנוכי) ויש אנשים שצריכים ברלינגו.

לרוב האנשים ארגז אחורי מספיק.

 

בנוגע לעניין הגב- NO SHIT SHERLOCK. מבוגרים קונים אופנועים לפנאי, כדי לצאת לאיזשהו טיול נחמד בסופ"ש. יודע למה זה עובד? כי זה בסופ"ש.

תן למנהל איזורי של חברה X שהרגע חגג 52 אופנוע לנסיעות היומיות שלו של 40 דקות לכיוון, ותראה איך תוך 3 חודשים לכירופרקט שלו יש ג'קוזי חדש בבית.

ואל תשלוף לי עכשיו "לדוד של חבר של אשתו של הבן של סבתא של מכר שלי יש אופנוע והוא מסתדר עם זה מצוין", אנחנו מדברים פה על מגמה בקבוצה גדולה, לא מקרים פרטיים.

 

לא אשלוף לך את דוד של חבר שלי, עולם הדו גלגלי שייך למבוגרים, והיצרניות עושות הכל כדי למשוך קונים צעירים, כי הם מזמן לא הלחם והחמאה שלהם.

הגיל של רוב הרוכשים נא באיזור ה40+. ולא, לא רק לפנאי.

אני לא יודע מתי פעם אחרונה רכבת על קטנוע מנהלים, או לחילופין אופנוע עם מהלך מתלה נורמלי, אבל התורים לכירופרקט לא כאלו ארוכים.

לפי מה שאתה מתאר, הדימוי שלך לדו גלגלי זו ווספה שנת 74. העולם התקדם מאז, המון.

by the way, רוב בני ה40 רוכשים לעצמם אדוונצ'רון, סוג של קרוסאובר דו גלגלי, עם מושב מפנק, מהלך מתלה גדול, והמון פיצרי בטיחות ופינוק (קרוז, חימום גריפים ומושבים, ועוד)

 

כן, סתם דמיינת, מי שנוגע בסלולרי תוך כדי נהיגה הוא אידיוט. דיברתי על מוזיקה ורדיו בעיקר, והייתה לי תחושה שתגיד משהו בנוגע לדיבורית והאוזניות בקסדה- בכלי שמבוסס מאוד על עירנות מרחבית, זה מסוכן ברמות. פלא שהסטטיסטיקות נראות ככה אח"כ?

אתה לא מבין שאף אחד לא משכנע את עצמו שאופנוענים סובלים או משהו- רק מנסים להסביר לך שמה שאתה כל כך בטוח שהוא "פתרון", הוא כלל לא פתרון.

 

תעשה לי טובה.

עוד רגע תגיד לי שלדבר בדיבורית ברכב ולדבר עם הטלפון לאוזן זה שונה. זה לא.

אותו דבר על מוזיקה ברכב ובדו גלגלי. אותו אפקט.

 

 

*הכותב מחזיק ברשיון לדו"ג ובתור צעיר בריא ולא מפונק מדי, גם היה שמח לאחד, אבל זה בלתי אפשרי בגלל צורך בציוד גדול באופן קבוע.

 

דו גלגלי הוא לא פיתרון, אבל הוא הדבר הכי קרוב ללזוז לאנשהו בתנועה במצב הכבישים.

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

 

ומה עם השיקול הבטיחותי שהתעלמת ממנו באלגנטיות?

 

 

אתה יודע שאתה גר בישראל נכון?

בעולם מסתכלים עלינו בדיוק בצורה שאנשים פה מסתכלים על דו גלגלי, כאילו אנחנו חבורת משוגעים.

דוקרים אותנו ודורסים אותנו על בסיס יומי, עפים פה טילים. אבל קטנוע? השם ירחם!

פורסם

תעשה לי טובה.



עוד רגע תגיד לי שלדבר בדיבורית ברכב ולדבר עם הטלפון לאוזן זה שונה. זה לא.

אותו דבר על מוזיקה ברכב ובדו גלגלי. אותו אפקט.

 

זה כל כך שונה שקשה לי אפילו לבחור מאיפה להתחיל.

חוץ מהעניין הטריויאלי שמאפשר לך בדיבורית ברכב לשמור 2 ידיים על ההגה, הצמדת מכשיר לאוזן מעבירה חלק נכבד יותר מהמודעות שלך לשם, לא משנה עד כמה תנסה להתרכז במשהו אחר.

תנסה לעבוד על משהו שדורש ריכוז בזמן שמישהו מדבר איתך בחדר, אתה תצליח לנהל איתו שיחה רופפת.

עכשיו תנסה לעשות את אותו הדבר עם טלפון צמוד לאוזן, תוך 2 דקות אתה תבקש להניח אותו כי אתה לא מצליח להתרכז.

 

לגבי מוזיקה ברכב VS באופנוע- רמקולים נגד אוזניות. רמקולים שמשחררים את הצליל לחלל הרכב לא חוסמים את הרעשים שבאים מבחוץ, אני לא מדבר על צופר של רכב אחר אותו גם ככה תשמע- אלא רעש של רכב שטיפה קרוב מדי אליך/מישהו שיושב על 6000 סל"ד ועומד לדפוק עקיפה מפגרת. המודעות המרחבית שלך הרבה יותר טובה.

אז כן, זה שונה, לא הייתי חוסם את עצמי מהסביבה על אופנוע אפילו בצחוק.

 

כן רכבתי על קטנועי מנהלים. כן רכבתי על אופנועים גדולים ונוחים למיניהם. זה כן יכול להיות פיתרון חלקי לשוכני המרכז למיניהם.

זה לא יכול להיות הפיתרון לעדרים שצריכים לעשות את הנסיעה מחיפה/קריית גת/ב"ש חס וחסה לתוך גוש דן.

פורסם

כן רכבתי על קטנועי מנהלים. כן רכבתי על אופנועים גדולים ונוחים למיניהם. זה כן יכול להיות פיתרון חלקי לשוכני המרכז למיניהם.

זה לא יכול להיות הפיתרון לעדרים שצריכים לעשות את הנסיעה מחיפה/קריית גת/ב"ש חס וחסה לתוך גוש דן.

זו כבר בעיה אחרת, אתה מחפש פתרון לכולם? אין כזה.

דו"ג (אין לי ולא רכבתי) הוא פתרון טוב לכל מי שגר ברדיוס נורמלי מתל אביב ועובד ברדיוס הזה.

לא חוכמה להגיד שאופנוע זה לא פתרון לנוסעים מחיפה לב"ש - הבעיה זה לא הפקקים, הבעיה היא שהם צריכים לעבוד כל כך רחוק.

אבל מי שגר בפ"ת ועובד בהרצליה פיתוח? 16 ק"מ שלוקחים שעה ו10 דקות ביום רגיל.

מי שגר בראשון? חולון? בת ים? רמה"ש, הרצליה, וכו' וכו'.

 

בכל מקרה חזרה לנושא:

תודה לרכבת ישראל שמוכיחים בפעם ה150,000 שאין שוער בשער ואין על מי לסמוך.

תודה לחרדים שלא נותנים לעבודות האלו לקרות בשבת והשוק משלם את המחיר

תודה לממשלות השונות שמתעלמות אחת אחרי השניה מהצורך שיש כאן.

יותר קל למכור רכבים ולהרוויח מיסים מדלק מאשר לדאוג פה לתחבורה ציבורית נורמלית.

בונים פה תשתיות במשך שנים רבות, עם מחשבה צרה מידי קדימה, וכשמסיימים התשתית הזו כבר מיושנת.

2017 ונזכרו להגדיל את המסילות באיילון.

 

ובכלל, הפקקים האלו משפיעים לא רק על איכות החיים, גם על העצבים, וזה גולש מעבר לכביש.

אני לא רואה פתרון מלבד תכנית חירום לאומית לשיפור התחבורה הציבורית, ואתם?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
אתה יודע שאתה גר בישראל נכון?

בעולם מסתכלים עלינו בדיוק בצורה שאנשים פה מסתכלים על דו גלגלי, כאילו אנחנו חבורת משוגעים.

דוקרים אותנו ודורסים אותנו על בסיס יומי, עפים פה טילים. אבל קטנוע? השם ירחם!

 

סטטיסטית, ההשוואה שלך לא נכונה. אפילו לא בקירוב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

יותר קל למכור רכבים ולהרוויח מיסים מדלק מאשר לדאוג פה לתחבורה ציבורית נורמלית.

בונים פה תשתיות במשך שנים רבות, עם מחשבה צרה מידי קדימה, וכשמסיימים התשתית הזו כבר מיושנת.

2017 ונזכרו להגדיל את המסילות באיילון.

 

ובכלל, הפקקים האלו משפיעים לא רק על איכות החיים, גם על העצבים, וזה גולש מעבר לכביש.

אני לא רואה פתרון מלבד תכנית חירום לאומית לשיפור התחבורה הציבורית, ואתם?

 

אין שום פיתרון חוץ מלרשת את מטרופולין גוש דן בתחבורה ציבורית יעילה באמת במהירות שיא. משהו סטייל להזרים 15 מיליארד שקל בשנה לפרויקט רכבת תחתית מתוכנן היטב, לתת את העבודה לחבר'ה מהמזרח שיודעים טוב מאוד מה הם עושים בתחום הזה, ותוך 7 שנים יהיה פה לא רק קו אדום מעאפן שלא יפתור כלום- אלא מערכת רכבת תחתית בסיסית מתפקדת שתפתור הרבה מאוד בעיות.

כנ"ל לגבי הרכבות הכבדות- חישמול ועכשיו, העלאת המהירות (טוב, הקרונות אחרי החישמול אמורים לנוע ב 160~ קמ"ש במקום 130~ כרגע, מספיק טוב), תכנון לוחות זמנים יעיל ותכנון מסילות עתידיות מועיל, אם אלו יתבצעו- אנשים ישמחו להחליף את הנסיעה המתישה של שעה ביום בישיבה ברכבת בה אפשר לנמנם/לסגור פינות של עבודה/לדבר עם מי שבמהלך היום אין זמן, להגיע למחוז חפצם, ושם לעלות על רכבת תחתית שתיקח אותם קרוב מספיק להליכה לבניין.

 

מה נחסך:

-זיהום אויר, בענק, איכות החיים תשתפר גם באופן ישיר (ריח, ערפיח) וגם בעקיף (פחות בעיות שקשורות לנשימה באיזורים המושפעים)

-זמן

-עצבים

-עידוד הליכה, אפקט חיובי על בריאות הציבור

-בלאי כבישים, החלפת מסילה קלה וזולה לאין שעור מגילוח וריבוד מחדש של כביש

-תאונות

 

בקיצור, ההשפעה החיובית שתהיה לזה על כל תחום אפשרי היא מטמטמת, אבל קופת המדינה תפסיד המון מס בלו שהולך ל.... סלילת עוד כבישים לא יעילים (אני מסתכל עליך, מחלף יגור), שיביאו עוד מס בלו. אין לאף פוליטיקאי אינטרס לפתח פה תחבורה ציבורית אמיתית.

פורסם

רק כמה הערות ברשותכם:

1. העבודות ברכבת ימשכו גם בשישי ובשבת. בגלל זה הסגירה התחילה ביום שלישי ולא ביום ראשון.

2. הסיבה לעבודות היא הזזת המסילות למרכז תוואי האיילון בין תחנות הרצליה ושפיים כדי להשלים את איילון דרום בקטע משפיים, דרך 531 ועד מחלף שבעת הכוכבים בהרצלייה. ככה שאפשר להגיד שהסיבה להשבתה הפעם היא רשת הכבישים.

3. לצערנו כל קו החוף הצפוני מבוסס על זוג מסילות אחד. בקו החוף הדרומי מאז השלמת הקו דרך אשקלון והעיירות יש שני קווין נפרדים וכך אם צריך להשבית מסילה התנועה בין באר שבע לתל אביב נפגעת אך לא מבוטלת.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

my point exactly

התשתית של 1990, החשיבה של 2001 אבל השנה 2017.

בונים שכונות לא נגישות, תחנות לא נגישות, אפס סנכרון, איחורים, תשתית ישנה.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
אין שום פיתרון חוץ מלרשת את מטרופולין גוש דן בתחבורה ציבורית יעילה באמת במהירות שיא. משהו סטייל להזרים 15 מיליארד שקל בשנה לפרויקט רכבת תחתית מתוכנן היטב, לתת את העבודה לחבר'ה מהמזרח שיודעים טוב מאוד מה הם עושים בתחום הזה, ותוך 7 שנים יהיה פה לא רק קו אדום מעאפן שלא יפתור כלום- אלא מערכת רכבת תחתית בסיסית מתפקדת שתפתור הרבה מאוד בעיות.

כנ"ל לגבי הרכבות הכבדות- חישמול ועכשיו, העלאת המהירות (טוב, הקרונות אחרי החישמול אמורים לנוע ב 160~ קמ"ש במקום 130~ כרגע, מספיק טוב), תכנון לוחות זמנים יעיל ותכנון מסילות עתידיות מועיל, אם אלו יתבצעו- אנשים ישמחו להחליף את הנסיעה המתישה של שעה ביום בישיבה ברכבת בה אפשר לנמנם/לסגור פינות של עבודה/לדבר עם מי שבמהלך היום אין זמן, להגיע למחוז חפצם, ושם לעלות על רכבת תחתית שתיקח אותם קרוב מספיק להליכה לבניין.

 

מה נחסך:

-זיהום אויר, בענק, איכות החיים תשתפר גם באופן ישיר (ריח, ערפיח) וגם בעקיף (פחות בעיות שקשורות לנשימה באיזורים המושפעים)

-זמן

-עצבים

-עידוד הליכה, אפקט חיובי על בריאות הציבור

-בלאי כבישים, החלפת מסילה קלה וזולה לאין שעור מגילוח וריבוד מחדש של כביש

-תאונות

 

בקיצור, ההשפעה החיובית שתהיה לזה על כל תחום אפשרי היא מטמטמת, אבל קופת המדינה תפסיד המון מס בלו שהולך ל.... סלילת עוד כבישים לא יעילים (אני מסתכל עליך, מחלף יגור), שיביאו עוד מס בלו. אין לאף פוליטיקאי אינטרס לפתח פה תחבורה ציבורית אמיתית.

 

כל מה שציינת נמצא בשלב ביצוע. הבעיה שקיים פער גדול בין זיהוי הבעיה ועד שלב הביצוע.

פורסם

אותי תמיד משגע מי המטומטם שחשב שזה רעיון טוב לבנות כביש מהיר 471 עם נתיב יציאה אחד ל-4 דרום. גם העובדה שפתח תקווה צומחת וצומחת בלי בקרה, אנשים נתקעים בשכונות דקות ארוכות ואח"כ כשהם יורדים לכביש 471 זה הופך לג'ונג'ל. נסיעה של 5 דקות מתארכת לחצי שעה ויותר. כמובן גם שהישראלים היפים שנדחפים מכל נתיב אפשרי רק עושים את זה יותר גרוע.

 

אגב לפני כמה שנים אותו נתיב אחד היה פנוי לגמרי ברוב שעות היום. גם כביש גהה היה בד"כ כבר משעה 9 בבוקר פנוי לשני הכיוונים באזור הזה. היום למצוא את הנתיבים שם פנויים זה נדיר.

 

 

פורסם

מעניין לאיזה מדינות מתכוון מיצו, כשהוא מדבר על מדינות חמימות בהן אימצו את הדו גלגלי כמו שהוא רוצה שיאמצו אותו. המדינה היחידה ששמעתי עליה בינתיים שבה התנהלות הרוכבים מזכירה את זו של ישראל (כלומר החוק, אף חוק, לא מחייב כי ״דו גלגלי זה כדי לחסוף פקקים״), זו וייטנאם.

 

אני חוזר ואומר: קומבינה היא לא פתרון. לא כשהקומבינה זה לקנות אופנוע, לא כשהיא כל דבר אחר. אין הבדל בין הפתרון שמציעים רוכבי הדו״ג, לבין פתרונות יצירתיים אחרים, שממציאים נהגים בארץ, כמו להדחף בפקקים, לנסוע נגד כיוון התנועה ומה לא.

 

הרגילו את רוכבי הדו״ג בארץ לחשוב שהחוק לא חל עליהם, וזה מתחיל בזה שיש 0 אכיפה מלכתחילה וממשיך בזה שהמשטרה מודיעה שהיא מוותרת על אכיפה, כמו בנושא רכיבה על השוליים. והתוצאה של זה היא שהרוכב הישראלי הממוצע, זה תמצית כל מה שרע בנהג הישראלי הממוצע, רק עם יורת אפשרויות לקמבן ולתמרן. והתוצאה של זה היא, שבפקקים של מירוץ הלילה של לפני יומיים, כמעט ונדרסתי על ידי שלושה רוכבים שונים בשלןשה רחובות שונים בתל אביב, כי הם רכבו על המדרכה בבשביל לחסוך לעצמם את הפקקים שהיו בעיר.

 

חבר שהוא רוכב אמר לי פעם שהבעיה הכי גדולה עם דו״ג, זה שאתה מתרגל כל כך לזה שאפשר לקצר, שכל סיטואציה בה אתה לא מקצר או חותך, נתפסת כבר כלא סבירה בעצמה, וזה מושך רוכבים לבצע עוד ועוד עבירות; לחפש עוד ועוד פינות לעגל. מי שחי עם קומבינטוריקה כדרך חיים בשלום - שיהיה לו בכיף. את הויכוח על המוסריות של זה נשמור לשרשורים אחרים. אבל פתרון מערכתי זה לא יכול להיות. אלא אם כן ווייטנאם או הודו זה המדינות שאנחנו רוצים להדמות להן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אפרופו, לפני כמה ימים על הגשר שמוביל מהרצליה להרצליה פיתוח ראיתי איזה שליח נוסע על קטנוע כאשר הוא מסכן ומזלזל בהולכי הרגל, והתרגיל הזה חזר על עצמו פעמיים (רצה לחסוך מעצמו סיבוב ארוך).

הקטע של רוכבי המדרכה שהפתיעו אותי גם קרה לי.

אני חושב שאתחיל לצלם את המספרים.


×
×
  • תוכן חדש...