Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעניין לאיזה מדינות מתכוון מיצו, כשהוא מדבר על מדינות חמימות בהן אימצו את הדו גלגלי כמו שהוא רוצה שיאמצו אותו. המדינה היחידה ששמעתי עליה בינתיים שבה התנהלות הרוכבים מזכירה את זו של ישראל (כלומר החוק, אף חוק, לא מחייב כי ״דו גלגלי זה כדי לחסוף פקקים״), זו וייטנאם.

 

 

ישנן לא מעט מדינות אפילו באירופה שמתנהלות בצורה חכמה עם דו"ג ובהן lane splitting מותר ואפילו ישנם שיטחי עצירה לדו"ג בצמתים, לפני טור הרכבים. ספרד היא דוגמא טובה, גם באיטליה קיים וגם ביוון.

במרכז אירופה (קרואטיה, סלובניה) חוקי התנועה כמעט ולא חלים על דו"ג, מניסיון, רכבתי שם לפני חודשיים.

אם ללכת למזרח המפותח, בטייואן מתקיים כל מה שכתבתי כולל שיטחי עצירה מיוחדים לדו"ג.

אני בטוח שאני לא מדגדג פה אפילו את תחילת הרשימה, בקיצור לא חסר.

 

ברבות מהמדינות הללו, נהגי הרכבים גם מבינים את היתרון בדו"ג וברצון משאירים מקום לדו"ג לעבור לתחילת הטור, במקום לשבת בפחית שלהם ולקלל את "החוליגן הזה" שעוקף את הפקק כי הוא יכול.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין לאיזה מדינות מתכוון מיצו, כשהוא מדבר על מדינות חמימות בהן אימצו את הדו גלגלי כמו שהוא רוצה שיאמצו אותו. המדינה היחידה ששמעתי עליה בינתיים שבה התנהלות הרוכבים מזכירה את זו של ישראל (כלומר החוק, אף חוק, לא מחייב כי ״דו גלגלי זה כדי לחסוף פקקים״), זו וייטנאם.

 

לא הבנתי את הקשר בין תחילת המשפט לסופו. מז"א בארץ הוא אידיאלי לדו"ג במרבית חודשי השנה ולכן זה כן יכול להיות פיתרון.

 

 

אני חוזר ואומר: קומבינה היא לא פתרון. לא כשהקומבינה זה לקנות אופנוע, לא כשהיא כל דבר אחר. אין הבדל בין הפתרון שמציעים רוכבי הדו״ג, לבין פתרונות יצירתיים אחרים, שממציאים נהגים בארץ, כמו להדחף בפקקים, לנסוע נגד כיוון התנועה ומה לא.

 

הרגילו את רוכבי הדו״ג בארץ לחשוב שהחוק לא חל עליהם, וזה מתחיל בזה שיש 0 אכיפה מלכתחילה וממשיך בזה שהמשטרה מודיעה שהיא מוותרת על אכיפה, כמו בנושא רכיבה על השוליים.

 

בזה אתה צודק, לצערי חלק גדול מהרוכבים בפרט הצעירים שבהם, שמים פס אחד גדול על החוק.

מצד שני, זה לא שרוב הנהגים כאן נוהגים בסדר ועל פי החוק כן? ובוא לא נשכח שפוטנציאל הנזק ברכב גדול הרבה יותר מאשר בדו"ג.

בסוף זה פשוט שני צדדים של אותו מטבע, ובשני המקרים האכיפה הן ע"י המשטרה, והן ע"י בתי המשפט פשוט לא קיימת.

 

יש אנשים שלא ירכבו על דו"ג, בדיוק כמו שיש אנשים שלא יסעו בתח"צ לא משנה כמה היא טובה.

העניין הוא שבמקביל לשיפור תחבורה ציבורית, דו"ג זה פיתרון נוסף (כמובן לא בלעדי) שיכול להקל משמעותית על העומסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, אין לי שום בעיה קונספטואלית עם הפיכה של lane splitting לחוקי, ואני לא חוסם אופנועים מלעקוף לראש הטור.

הבעיה היא ההקצנה. זה שממצב של ״אני יכול לרכב במקביל לרכבים ולהגיע יותר מהר ליעד״ זה מגיע למצב של ״אני חייב לא לעצור אף פעם״. ומשם מגיעים לרוכבים על מדרכות, מעבר באדום מלא ונסיעה נגד כיוון התנועה (שגרתי לחלוטין ברחובות הקטנים בתל אביב), ואפילו דברים מגוחכים, כמו עקיפה בתוך חניונים תת קרקעים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, אין לי שום בעיה קונספטואלית עם הפיכה של lane splitting לחוקי, ואני לא חוסם אופנועים מלעקוף לראש הטור.

הבעיה היא ההקצנה. זה שממצב של ״אני יכול לרכב במקביל לרכבים ולהגיע יותר מהר ליעד״ זה מגיע למצב של ״אני חייב לא לעצור אף פעם״. ומשם מגיעים לרוכבים על מדרכות, מעבר באדום מלא ונסיעה נגד כיוון התנועה (שגרתי לחלוטין ברחובות הקטנים בתל אביב), ואפילו דברים מגוחכים, כמו עקיפה בתוך חניונים תת קרקעים.

 

תודה אבל אין צורך, הוא כבר חוקי :)

אתה אולי לא חוסם, אבל בתור משהו שבילה על דו"ג 5 שנים על בסיס יומיומי, אני יכול לומר לך שיש לא מעט שכן חוסמים. וכל פעם שעולה דיון כמו שמתקיים פה, קופץ הגאון התורן ומתמרמר שקטנועים מזגזגים ועוקפים אותו בפקקים, במקום להודות להם על כך. כן כן, להודות שהם מאפשרים לו להתקדם, לא מעקבים אותו בדרך, ולא תופסים מקום בתוך הפקק (עם הקטנוע או עם פחית אחרת).

 

לא הבנתי את הקשר של המשך ההודעה. ביקשת דוגמאות למדינות שמיצו מדבר עליהן, קיבלת כמה מאוד מייצגות.. מה הקשר למדרכות אדומות נגד כיוון התנועה בחניונים?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת על מה אתה מתבסס כשאתה קובע שlane splitting חוקי בארץ.

שלא תחשוב, אני גם מתמרמר. מכיוון שלדעתי ולהבנתי, אם כבר מאפשרים lane splitting, אז שיהיה בהתאם לחקיקה כלשהי גם. לא בהתאם לא רוכב ישר בעיניו יעשה. ולא ״אם אין לי איך לעקוף משמאל בנתיב, אז נעקוף מימין, ואם אין מימין, אז קו הפרדה לבן וכו׳״.

 

לגבי המדינות: אני לא יודע מה קורה בכל מדינה ומדינה. אולי במדינות שאתה מדבר עליהן יש התייחסות שונה לדו גלגלי. לא נראה לי שמצב שאתה מתאר של ״אין כמעט אכיפה״ הוא מצב טוב. ויש הבדל מהותי מאוד גדול בין לאפשר חוקית לאופנועים לנסוע מצד אחד של רכב בתוך הנתיב (נניח שזה לא מסוכן), לבין המצב שיש ומקדמים כאן. יש הבדל בין התאמה של חוק, לבין ביטול חוק.

 

ויכול להיות, אני לא יודע, שבספרד האופנוענים מגיעים לקדמת הטור והכל טוב, אבל הם עדיין שומרים על כל חוקי התנועה. בארץ האופנוענים בעיקר מספרים אחד לשני שהשליחים מוציאים להם שם רע, כי כשזה אופנוע ספורט של דוקטי,שנוסע בעיר נגד כיוון התנועה, זה משהו שונה לגמרי.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת על מה אתה מתבסס כשאתה קובע שlane splitting חוקי בארץ.

שלא תחשוב, אני גם מתמרמר. מכיוון שלדעתי ולהבנתי, אם כבר מאפשרים lane splitting, אז שיהיה בהתאם לחקיקה כלשהי גם. לא בהתאם לא רוכב ישר בעיניו יעשה. ולא ״אם אין לי איך לעקוף משמאל בנתיב, אז נעקוף מימין, ואם אין מימין, אז קו הפרדה לבן וכו׳״.

אני מבסס זאת על כך שאין חוק שאוסר על כך, ובמדינה דמוקרטית כל מה שלא אסור - מותר.

לא להתבלבל, חציית קו לבן היא עדיין עברה לכל דבר, ורוכבים נקנסים על זה על בסיס יומי (לרוב בגלל עליה על איי תנועה במחלפים או רכיבה בשול השמאלי).

 

מעבר לכך ישנן הקלות שדו"ג מקבל בארץ על בסיס הסכמים עם המשטרה, לדוגמא רכיבה על שול ימין.

לאחרונה התווסף גם רכיבה על נת"צ.

רק שנהגים לא מודעים לכך ועסוקים בלפתוח עין ולקטר על הרוכבים, במקום לתת להם לעבור, ולהודות על כך שיש כמה רכבים פחות על הכביש.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה זה הlane spitting הזה

אחת מהתוצאות הראשונות בגוגל:

Ouch

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kz4ZGqfwNEM

 

מישהו יכול להסביר לי את התופעה הבאה של הדו-גלגלי?

בצומת שעומדים בה ברמזור אדום, יש איזה רוכב אופנוע/קטנוע שעוקף את כל הטור מתקרב לצומת, ועומד כמה מטרים טובים לאחר קו העצירה...

מה הקטע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

lane splitting זה מעבר בין רכבים, כלומר בין נתיבים בכביש.

 

איזה חלק לא הבנת? שהוא התקדם לקידמת הטור? או שהוא עצר אחרי קו עצירה?

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבסס זאת על כך שאין חוק שאוסר על כך, ובמדינה דמוקרטית כל מה שלא אסור - מותר.

לא להתבלבל, חציית קו לבן היא עדיין עברה לכל דבר, ורוכבים נקנסים על זה על בסיס יומי (לרוב בגלל עליה על איי תנועה במחלפים או רכיבה בשול השמאלי).

 

מעבר לכך ישנן הקלות שדו"ג מקבל בארץ על בסיס הסכמים עם המשטרה, לדוגמא רכיבה על שול ימין.

לאחרונה התווסף גם רכיבה על נת"צ.

רק שנהגים לא מודעים לכך ועסוקים בלפתוח עין ולקטר על הרוכבים, במקום לתת להם לעבור, ולהודות על כך שיש כמה רכבים פחות על הכביש.

אני לא כ״כ יודע מה קורה מבחינה חוקית בכל מקום, כן יודע שיש מקומות בעולם בהם נדרשה חקיקה פרטנית כדי לאפשר את התופעה. אני גם לא כזה בטוח שאם אסע בתוך הנתיב שלי, ואזוז בתוכו ימינה או שמאלה, ואתנגש ברוכב דוג, שיעקוף אותי בתוך הנתיב, האשמה תהייה עלי.

 

כבר היה מקרהאחד לפחות בו שופט פסק שההיתר שנתנה המשטרה הוא לא חוקי.

 

אני חושב שזו התממות מצידך לא להבין למה מקטרים על הרוכבים. בכל פעם שאני עומד בפקק ועובר ליידי אופנוע, אני בסטרס. ברכב הקודם מקרה אחד כזה הסתיים בשריטה די עמוקה ואופנוען שברח כי ״מה יש? מה קרה? כולו שריטה קטנה״, ברכב לפני פגיעה במראה.

 

העניין הוא בדיוק מה שכתבתי קודם: אולי במקומות אחרים בעולם זה שונה, אני באמת לא יודע. פה מלכתחילה כולם מזלזלים בחוק, והאופנוענים פשוט לוקחים את זה לקצה, כי הם יכולים

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כ״כ יודע מה קורה מבחינה חוקית בכל מקום, כן יודע שיש מקומות בעולם בהם נדרשה חקיקה פרטנית כדי לאפשר את התופעה.

היכן?

אני דווקא מכיר מקומות בעולם בהם נדרשה חקיקה פרטנית בשביל לאסור את התופעה. ארה"ב היא אחת מהן (חוץ מקליפורניה). כנ"ל באוסטריה וגרמניה. ישנן מדינות בהן ישנו קו הפרדה רצוף בצמוד לצומתים, מה שאוסר אוטומטית חציית נתיבים ליד הצומת הספציפית.

 

אני לא אומר שאופנועים הם טלית שכולה תכלת, אני יודע בדיוק אלו עברות הם מבצעים ומתי.

רק שלרוב הנהגים מפריעים דווקא הדברים החוקיים, כמו התקדמות בצומת ובפקק, כי אנחנו במדינת "אני לא פרייר" ואין משהו שיותר מעצבן אותנו מאשר מישהו שמתקדם בזמן שאנחנו עומדים.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל

מישהו יכול להסביר לי את התופעה הבאה של הדו-גלגלי?

בצומת שעומדים בה ברמזור אדום, יש איזה רוכב אופנוע/קטנוע שעוקף את כל הטור מתקרב לצומת, ועומד כמה מטרים טובים לאחר קו העצירה...

מה הקטע?

ככל שהדו"ג רחוק יותר ממכוניות כך הוא יותר בטוח. כל עוד הוא לא עומד על מעבר הולכי הרגל ומפריע להם, זאת לא אמורה להיות בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בטוח שמבחינה חוקית, אסור לעבור את קו העצירה.

 

אתה צודק לחלוטין, אסור.

אבל אני בתור רוכב מעדיף לעבור על החוק מאשר להמצא בין שני רכבים ברגע שהרמזור מתחלף לירוק.

גם לא כל השוטרים מבינים את זה, ולפעמים רוכבים מקבלים על זה דוחות (או לפחות קיבלו בתקופה שרכבתי)..

כפי שכתבתי, במדינות עם מודעות קצת יותר גבוהה, יש לדו"ג מקום יעודי בצומת.. בארץ הבננות בנתיים אין ברירה אלא לעבור על החוק.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, סעי, 122 לתקנות התעבורה"

נסיעה בצד רכב אחר תק' (מס' 3) תש"ל-1970

122. הרוכב על אופנוע או תלת-אופנוע לא יסע בצדו של רכב אחר, לרבות אופניים או אופנוע, אלא כדי לעקפו או לעבור על פניו כדין.

 

יותר מזה, ה-lane splitting בגרסתו הישראלית גורר עבירות מסוכנות נוספות, כגון עקיפה מימין. רק לפני שעה וחצי ראיתי רוכב אופנוע שכמעט נמחץ בין משאיות בכביש 22, כיון שהיה "חייב" להשתחל ביניהן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...