Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרמור על מצב הכבישים/פקקים


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במדינות עולם שלישי בלי תחבורה ציבורית נורמלית כולם נוסעים בדו גלגלי. זה אמנם סוג של פתרון אבל זה כמו לפתור לאושריקו את הבעיות בתחום הזוגיות באמצעות ביקורים אצל זונות.

.

 

האם טיוואן היא מדינת עולם שלישי? האם המטרופולינים בסין? היינו מתים לתשתיות ולתחבורה הציבורית שיש במדינות הללו. ועדיין דו״ג שולט שם ביד רמה מסיבה מאוד פשוטה, כי הוא זול ויעיל. וגם כי בצפיפות אוכלוסיה שיש שם, לא משנה כמה מפותחת התחבורה, בלי דו״ג כל העיר תעצור.

בטייפיי יש צפיפות בערך פי 4 מגוש דן. למרות מערכת רכבת תחתית סופר יעילה, ברמה שלאירופאים יש מה ללמוד ממנה, מנהלת הפרוייקט שאני עובד איתה שם (מנהלת פרוייקט בהייטק) מעדיפה להגיע לעבודה על קטנוע. זה לוקח לה בערך אותו זמן כמו בתחבורה ציבורית אבל היא לא צריכה להדחף עם אלפי אנשים בתחנות בקרונות ובאוטובוסים כל בוקר.

 

יצא לך פעם להיות תקוע בפקק של אנשים שמחכים למטרו/אוטובוס? למרות שזה מגיע בתדירות של כל 2-3 דקות? לי כן, חוויה מאוד מפוקפקת על הבוקר..

 

תחבורה ציבורית מפותחת זה מדהים. האם ניתן לעשות תחבורה ציבורית שתגיע לכל אחד עד הדלת, האם ניתן לתכנן מסלולים שיתאימו לכולם? האם ניתן לספק צורך לכל כמות של אנשים שנירצה? באיזו עלות? האם במדינות ״עולם ראשון״ שבהן יש תחבורה ציבורית טובה, אין פקקים? אני אעזור לך, יש, אפילו פקקי ענק. ניראה אותך מגיע מהפרוורים למינכן בבוקר בתחילת יום עסקים. או ללונדון. אתה תגיע בצהריים. האם מי שלא גר במרכז העיר יכול להסתדר בלי רכב? ממש לא.

תחבורה ציבורית טובה יכולה בקלות לפתור בעיה במרכזי ערים גדולות, מעבר לזה, יש גבול כמה ניתן לפרוס אותה בפרוורים.

 

אמנם צפיפות האוכלוסיה פה לא נוראית כלכך (בנתיים, חכה..) אבל תאר לך שהיא הייתה חצי ממה שיש היום. חלום....

עכשיו דמיין שהיא פי2

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 270
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה כל הדוגמאות הללו באות להמחיש?

את מה שכתבתי גם קודם: כשמעודדים עבריינות ועיגול פינות כגישה לגטימית, אז ככה זה נראה.

דו"ג זה גם כלי שקל לעלות איתו על מדרכה. לכן בהעדר אכיפה ראויה, ובארץ מלאה בבונים, אכן יעלו איתו על מדרכה. תגיד תודה שלבבון הזה אין ג'יפ, הוא היה תופס יותר מקום על המדרכה שלך. (אגב, מעניין לראות סטטיסטיקה של נפגעים כתוצאה מדו"ג שעלה על מדרכה. אני מנחש שכולנו נופתע לטובה..)

אם אנחנו בארץ מלאה בבונים, ואין אכיפה (ואם תהייה דו גלגלי יאבד את כל היתרונות היחסיים שלו שאתה מתאר), אז אני לא רוצה לעודד עוד שיטות לבצע עבירות.

האם זה אומר שכל מי שעולה על דו"ג מיד הופך לעבריין?

כל מי שקונה דו גלגלי כדי לחסוך פקקים הוא עבריין, כן. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

אם כבר ביקשת לחזור לנושא השירשור, האם הוא לא יעיל ולא מקטין את בעיית הפקקים עבור כולם?

הוא מביא איתו נזקים אחרים. גם אופניים חשמליים זו אחלה דרך לחסוך פקקים. אבל אני לא רוצה לעודד את זה.

מה הפואנטה של כל הדוגמאות הנוראיות הללו שנהגי הפחיות כלכך אוהבים לספר עליהן מסביב למדורה עם פנס שמאיר את פרצופם מלמטה?

מה הפואנטה של הכינוי "פחיות" שהמציאו רוכבי הדו גלגלי בארץ? :)

תראה, באופן כללי, נהגי ישראל לא בדיוק מצטיינים בשמירה על חוקי התעבורה.

רוכבים לוקחים את זה עשרה צעדים קדימה. גם כי הם יכולים, וגם כי זו הסיבה העיקרית שבגללה דו גלגלי נקנה מלכתחילה. זה הכל.

אשאל אותך שאלה מאוד פשוטה: האם לדעתך יש חוקים שהרוכבים כן מתייחסים אליהם, ואם כן - אז מה הם החוקים?

לדעתי, חוץ מלחצות צמתים באדום מלא ברחובות ראשיים יותר (ברחובות צידיים זה קורה כל הזמן, ועל קומבינות כמו עליה על מדרכה וחצייה על מעבר החצייה אין אפילו מה לדבר) אין אף חוק שרוכב ממוצע מתייחס אליו. וזה נובע מאותו קו המחשבה בדיוק שאתה מייחס לאחרים - "לנצל יתרונות", "לחסוך פקקים", או במילים אחרות - "לא לצאת פראייר".

 

אני הייתי בכמה מקומות בעולם בהם עמדתי בפקק אנושי בדרך לרכבת התחתית. זה ממש ממש לא נורא, בטח לא עם אנשים שמכבדים את המרחב הפרטי שלך ולא נדחפים לפניך וכו' וכו'.

 

ואתה צודק, זה לא מעלים לחלוטין את הפקקים, יש גם אנשים שבאים מחוץ לעיר וכו'. אבל זה בהחלט מצמצם את הפקקים.

וזה המינימום שנדרש כפתרון ארוך טווח, ולא קומבינה נוספת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת מצב הנהיגה בארץ - הכל יחסי.

אחרי שרואים כמה פרקים של stop a douchebag ביוטיוב, מתחילים להבין כמה המצב שלנו "טוב"

נהג חרא יכול להיות על כל כלי...

עם מכונית דווקא פוטנציאל ההרס יותר גבוה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
האם טיוואן היא מדינת עולם שלישי? האם המטרופולינים בסין? היינו מתים לתשתיות ולתחבורה הציבורית שיש במדינות הללו. ועדיין דו״ג שולט שם ביד רמה מסיבה מאוד פשוטה, כי הוא זול ויעיל. וגם כי בצפיפות אוכלוסיה שיש שם, לא משנה כמה מפותחת התחבורה, בלי דו״ג כל העיר תעצור.

בטייפיי יש צפיפות בערך פי 4 מגוש דן. למרות מערכת רכבת תחתית סופר יעילה, ברמה שלאירופאים יש מה ללמוד ממנה, מנהלת הפרוייקט שאני עובד איתה שם (מנהלת פרוייקט בהייטק) מעדיפה להגיע לעבודה על קטנוע. זה לוקח לה בערך אותו זמן כמו בתחבורה ציבורית אבל היא לא צריכה להדחף עם אלפי אנשים בתחנות בקרונות ובאוטובוסים כל בוקר.

 

 

יצא לך פעם להיות תקוע בפקק של אנשים שמחכים למטרו/אוטובוס? למרות שזה מגיע בתדירות של כל 2-3 דקות? לי כן, חוויה מאוד מפוקפקת על הבוקר..

 

תחבורה ציבורית מפותחת זה מדהים. האם ניתן לעשות תחבורה ציבורית שתגיע לכל אחד עד הדלת, האם ניתן לתכנן מסלולים שיתאימו לכולם? האם ניתן לספק צורך לכל כמות של אנשים שנירצה? באיזו עלות? האם במדינות ״עולם ראשון״ שבהן יש תחבורה ציבורית טובה, אין פקקים? אני אעזור לך, יש, אפילו פקקי ענק. ניראה אותך מגיע מהפרוורים למינכן בבוקר בתחילת יום עסקים. או ללונדון. אתה תגיע בצהריים. האם מי שלא גר במרכז העיר יכול להסתדר בלי רכב? ממש לא.

תחבורה ציבורית טובה יכולה בקלות לפתור בעיה במרכזי ערים גדולות, מעבר לזה, יש גבול כמה ניתן לפרוס אותה בפרוורים.

 

אמנם צפיפות האוכלוסיה פה לא נוראית כלכך (בנתיים, חכה..) אבל תאר לך שהיא הייתה חצי ממה שיש היום. חלום....

עכשיו דמיין שהיא פי2

אמנם לא עולם שלישי, אבל כנראה לא היית מעדיף לחיות שם. בסופו של דבר, ברוב המקרים במדינת "עולם ראשון", איכות החיים של זה שעומד שעות בפקק בגז-ברקס ונכנס לסטרס ושל זה שמגיע מהר אבל צריך לרכב חשוף בתנאי מזג אויר שונים וכל הפרעה קטנה יכולה למחוק אותו, נמוכה מזו של זה שיושב לו ברכבת וממלא סודוקו.

פקקים תמיד יהיו כל עוד בני אדם נוהגים ממקום למקום ולא רכבים אוטונומיים. העניין הוא שכדי לצמצם אותם צריכה להיות מערכת יעילה של תחבורה ציבורית ולא שאנשים יסתדרו לבד וימצאו לעצמם פתרונות אישיים.

מעבר לזה, יש גבול כמה אפשר להרחיב נתיבים ולבנות מחלפים בלי לחרבן את כל הסביבה.

כראש ממשלה, כשיש לך מכת שודדים במדינה אתה מתגבר את המשטרה או פותח עסק למכירת אמצעי מיגון?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שקונה דו גלגלי כדי לחסוך פקקים הוא עבריין, כן. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

 

 

כל מי שנוהג ברכב שמסוגל לעבור את המהירות החוקית, עבריין.

Two can play this stuipd game

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין יכולת לבין מה שקורה בפועל.

שים לב: מי שקונה דוג בשביל לחסוך פקקים הוא עבריין. וכן, גם מי שקונה רכב כדי תמיד, תחת כל תנאי, לנסוע מעל המהירות המותרת הוא עבריין.

 

למטרה ולדרך יש משמעות. ואם אין דרך להשיג את המטרה בלי להיות עבריין, אז אין. מצטער.

 

וזה בלי להכנס בכלל לויכוח המיותר על זה שמהירות חוקית מותרת זה משהו שמשתנה (אפילו בארץ העלו אותה בכמה בכבישים), אבל אני עוד לא שמעתי על זה שמישהו ברצינות מסנגר על הזכות של אופנוענים לרכב נגד כיוון התנועה או לחצות קו לבן בעקיפה או לדהור על מדרכות, למרות שזה די נורמה אצל רובכם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין "די נורמה" ל- "מי שקונה דו"ג הוא עבריין". ההכללות האלה לא מוסיפות לדיון.

חוץ מזה שאפשר לעשות את ההפרדה בין עבירות שמפריעות לסביבה ועבירות שלא מפריעות לסביבה, כמו מהירות. יש לא מעט אופנוענים שהעברות שהם מבצעים לא מפריעות לסביבה, כמו להשתחל בין מכוניות בפקק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מי שקונה דו"ג כדי לחסוך פקקים, כלומר להשתחל בין מכוניות עומדות עד לרמזור (שזה סבבה מבחינתי) ואז לעלות על המדרכה ולחצות את הצומת במעבר חציה (זה לא סבבה) הוא עבריין.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין ההשתחלות די מסוכנת. בעיקר לאופנוען שמופיע יש מאין.

 

הרושם שלי הוא ש-99% מרוכבי הדו"ג בארץ מוציאים שם רע לכל השאר.

 

לגבי סין - עד כמה שראיתי לפחות בשדרות המרכזיות בערים - יש להם מסלולים נפרדים רחבים שמאפשרים למספר דו"ג לעמוד זה לצד זה בצומת. והם יחסית מקפידים על הכללי, לא נוסעים על מדרכות ולא חוצים באדום. מצד שני - לא נדיר לראות משפחה שלמה (זוג עם 1-2 ילדים) על כלי אחד, וחבישת קסדות היא דבר חריג. אצלנו חסר המרחב הדרוש להפרדת הדו"ג משאר התנועה, אבל הרוכבים ממש מחפשים צרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין "די נורמה" ל- "מי שקונה דו"ג הוא עבריין". ההכללות האלה לא מוסיפות לדיון.

חוץ מזה שאפשר לעשות את ההפרדה בין עבירות שמפריעות לסביבה ועבירות שלא מפריעות לסביבה, כמו מהירות. יש לא מעט אופנוענים שהעברות שהם מבצעים לא מפריעות לסביבה, כמו להשתחל בין מכוניות בפקק.

זה לא הכללות. בהגדרה אין איך לחסוך פקקים אם אתה נוהג או רוכב על פי חוק. אין. זה כמו שננהל דיון על עלויות המחייה והפתרון שיוצע יהיה לצאת ממסעדה בלי לשלם..

 

ושים לב שגם הדיון כאן סובב אפילו לא סביב זה, אלא הטענה המתגוננת שנהגי "פחיות" גרועים באותה המידה ושיש עבירות שלא צריך להתייחס אליהן - כי חלקן תורמות לבטיחות הרוכבים וחלקן פשוט לא משנות לאף אחד שום דבר.

 

אז לגבי הטענה הראשונה - זה שהמצב בכבישים הוא בעייתי גם ככה, זה לא אומר שצריך לעודד עוד עבריינות.

ולגבי השניה - כפי שכבר כתבתי, אין לי בעיה עקרונית עם חלוקת נתיבים בעמידה מלאה של רכבים וזה שאופנוענים נעמדים מטר בתוך הצומת, כי זה יותר בטוח. להגיד שזה לא מפריע? כתבתי כאן כבר שאופנוען אחד דפק לי ככה את הרכב הקודם וברח.

וחוץ מזה, ה-בעיה הכי גדולה עם זה, זה שמשהו אחד שמפסיקים לאכוף, או נתפס כלגיטימי או אפור, נורא מהר מגיעים לזה שהכל מותר. כמו במקרה של השוליים - המשטרה פשוט הודיעה שלא תאכוף בפקקים, הרוכבים הפכו את השול לעוד נתיב 24\7. וחלקם אפילו כנראה לא מבינים שבמקרה של תאונה, החוק לא יהיה לצידם.

 

אבל, שוב, זה לגמרי ויכוח סרק. כל הטענות לצד השני הן בגדול "מה זה מפריע לך?" ו"נהגי מכוניות הם גם חרא".

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל חברים אבל נפלטות פה שטויות והכללות בקצב. זה כבר גובל סתם בשינאה עיוורת.

 

לא ניתן לחסוך פקקים מבלי לסוע על מדרכות ולחצות קו לבן?! מעניין שכל מי שכותב פה את זה מעולם לא ניסה. אני דוגמא חיה לכך שאפשר בריבוע. ולא רק אני, בתור רוכב יש לי רגישות יתר לכאלה שעושים זאת, כי הם מוציאים שם רע לי. ועדיין לשמחתי חוץ מכמה שליחים וכמה ערסים לרוב אני לא רואה את זה קורה. אם כי אני מודה שבתל אביב ראיתי את זה יותר משאר המקומות. רכיבה זהירה בשוליים הימניים (כפי שמתירה המשטרה באופן רישמי) או מעבר זהיר בין רכבים, מספיקים בהחלט בשביל להגיע בבוקר לעבודה ב50% מהזמן, מנסיון!

 

כל הרוכבים עוברים באדום?! שטות גמורה. כמות הרוכבים שראיתי עוברים באדום לא שונה מכמות הרכבים שראיתי עוברים באדום.

 

הפסקתי להגיב פה בגלל משפטים מטופשים נוסח ״כל מי שעולה על דו״ג אוטומטית נהיה עבריין״, אבל יש הבדל בין טיפשות לבין דברים שפשוט הפוכים למציאות.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבים עוברים באדום, ורושם שלי הוא שהרוב נכנסים לצומת באדום. ב"מקרה הטוב" מפריעם להולכי הרגל במעבר החציה ורבים עובר אותו לתוך שטח הצומת. וזה בלי להתחשב אלה שחוצים על מדרכות\איי תנועה\מעברי חציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין לעבור באדום לבין לעבור את קו הרכבים ולהתמקם שלא בין רכבים. למרות שמי שמנסה לצאת יותר צדיק מהאפיפיור מעל דפי הפורום ימהר לטעון שזה אןתו דבר כי החוק והקו עצירה ובלה בלה בלה.. אבל הוסבר פה בצורה ברורה מדוע לעמוד בין רכבים ברמזור זו סכנת נפשות, וכל עוד האופנוע לא חוסם איש ולא מפריע לתנועה (רכבים או הולכי רגל) כאשר הוא עומד ומחכה לירוק, זו סתם צרות עין לקטר עליו.

ולא, רובם לא מפריעים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל - בין רכבים - מסוכן לרוכב ולרכבים.

על מעבר החציה - מסוכן להולכי הרגל.

מעבר למעבר החציה - מסוכן לרוכב ולרכבים החוצים.

ואתה עוד תומך בעבריינות הזו?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...