Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סקודה קודיאק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם כבר הוזכרה כאן הגרסא הבכירה של הקודיאק אז שאלה כללית,

האם בגרסה הזו יש תחושה של "עליית מדרגה" באיכות הכוללת

בדומה למשל להבדל בין הסופרב הבסיסית לגרסאות L&K (על בסיס הדעה הרווחת בכללי וכאן בפורום),

או שזו אותה גברת רק יותר חזקה ומאובזרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור שאיבד טעם לדעתי - שווה נעילה.

 

ביקשתי עוד שלשום לנעול את השרשור ומחקו את ההודעה שלי. זה מדרדר מיום ליום...

 

השרשור פוגע ברגשותיכם? למה בדיוק לנעול?

 

לא טוב לכם? לא משעשע אתכם? אתם מוזמנים לעבור לשרשור אחר, ההשתתפות בשרשור הזה איננה חובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מילה פנינה...

וכל הפנינים האלו על סמך תמונות.

סליחה. ישבת באאוטלנדר. כבוד!!!11

אתה צודק.

 

לא שהבנתי איפה ראית עוד 70K הבדל במחיר כן? או שאתה מנסה להגיד שאאוטלנדר ברמת גימור INSTYLE זהה לקודיאק 4X4 עם כל האבזור הבטיחותי שיש היום ומנוע 200 כ"ס.

 

או שאולי אתה מתכוון לזה שכולנו נקנה רק Q7 ב חצי מליון שקל לגרסת הבסיס. שם 200 כ"ס וחוסר באבזור בטיחותי זה נסבל בהחלט כי זה ג'יפון יוקרתי.

 

זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד. בסופו של דבר, אלו רכבים משפחתיים בסיסיים עם מראה של ג'יפ. גם ה-4X4 של הקודיאק וגם האאוטלנדר הבסיסי, לא יכנסו לשטח. ההבדל הוא שהקודיאק יעבור באיזה שביל מסוים שאאוטלנדר לא, וזה הבדל שמבחינת כל בן-אדם שקונה את הרכב הזה, איננו קיים כי הוא ממילא לא ייסע לשבילים האלה. האבזור של הקודיאק לטעמי לא מצדיק הפרש של 70K. רעידה בהגה כשאתה סוטה מנתיב, או הנעה ללא מפתח כבודם במקומם מונח אבל זה ועוד כמה פיצ'רים לא מצדיק 70K. בסה"כ אותה גברת בשינוי אדרת.

מנוע של 200 כ"ס - והרכב עדיין יהיה עגלה. רוצה רכב מהיר? אל תקנה "ג'יפון". מי שקונה ג'יפון יודע שהוא מוותר על מהירות לטובת הפוזה של ה"ג'יפ" והאפשרות להחנות ליד כל מדרכה בלי הסכנה של לשפשף טמבון. מי שחושב שהוא יכול לשלב את השניים ולקבל גם רכב מהיר - מבויש ברמזורים.

אנשים שוכחים שמדובר בפאקינג רכב בסיסי למשפחה. אז הוסיפו עוד כמה פלסטיקים חלקים, פס לד מקדימה וזהו, הרכב הפך לג'יפ לאנשים בעלי ממון. זה סקודה. לטעמי ההבדל העצום במחירים לא שווה את ההפרש שאתה מקבל. זה בסה"כ רכב בסיסי עם טיפה יותר אבזור. ומנוע שאת ההבדל בינו לבין האאוטלנדר אתה תרגיש רק כשתחשוב על כמה אתה גבר שיש לך 200 כ"ס מתחת למכסה מנוע, או אם תיסע עם רכב מלא בעליות מאילת בחום של 40 ותלחץ במקרה עם בעלים של אאוטלנדר ואז אתה טיפה תתרחק ממנו. Holly shit, ממש הבדל ענק.

 

לגבי אאודי - א. אינני מחסידי אאודי בכלל. לטעמי זה VW מעודנת יותר וטיפה יותר איכותית. לקנות רכב בחצי מיליון ולקבל Q7 לדעתי בזבוז כסף. לא יודע מה ההבדל באבזור של האאודי הבסיסית לבן היקרה, אבל אני מניח שתקבל דברים כמו מסאז' במושבים, לוח שעונים ממוחשב, מושבים עם זיכרונות ביחס לכל מפתח, הגה חשמלי שגם כן כולל זכרונות, הדלקת מזגן לפני כניסה לאוטו ועוד שלל דברים שיכולים להביא לשיפור חייך. שגם לטעמי לא שווים עשרות ומאות אלפי ש"ח הבדל במחיר. לגבי מנוע - לדעתי לקנות רכב פרימיום ולהיות מבויש בלחיצות, זה מבאס. מאוד. זה רכב יקר, לא סקודה. לכן במקרים של רכבים של 300K + המנוע צריך להיות חזק. כאשר שוב, אאודי לא נועדה להיות מהירה. היא אמורה להיות נוחה ומפנקת. האם היא עושה זאת? אין לי מושג. לטעמי עדיף X3 ולחסוך 150 אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הסברת יפה את הבדלי המידות (הלא משמעותיים) בין הדגמים. אבל לא במידות עסקינן אלא במראה. אאוטלנדר נראה ג'יפון וגרנד פיקאסו נראה מקרר. שינוי עיצובי קטן היה יכול להפוך אותו לג'יפון, ע"י הסרת הקורות המשתפלות קדימה והסיפור המוזר של הוספת חלונות מהצדדים ומכסה מנוע קטן. אבל זה מה יש, ככה הוא.

 

יכול להיות שאנשים אחרים יחשבו אחרת, אבל זה הטעם שלי ברכבים. אתה לא יכול לקרוא לזה "שטויות" רק בגלל שאתה חושב אחרת.

 

הבדלי המידות ה'לא משמעותיים' לא הפריעו לך להתלונן על היעדר תא המטען - ואני מצטט - 'למרות גודל הטנק', שבמפתיע קצר בתשעה ס"מ מהקומפקטית שבבעלותך.

 

השינוי העיצובי שאתה מבקש והסרת הקורות המשתפלות היה פוגע בשדה הראיה העצום שמאפיין את הרכב הזה. כמובן שאין לך מושג בזה כי אתה מסתמך על טוקבק בטמקא שמתייחס לרכב שונה לחלוטין.

 

התעלמת לחלוטין משני הסעיפים האחרים שכתבתי, שבהן התייחסתי לשטויות שכתבת. למשל, אשמח לשמוע כיצד אתה בודק את המראה הימנית ברכבך בלי לרדת עם צוואר תפוס מכל נהיגה.

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקשתי עוד שלשום לנעול את השרשור ומחקו את ההודעה שלי. זה מדרדר מיום ליום...

 

הנה תשובה אישית:

 

עפת על עצמך.

מי שואל אותך בכלל?

 

הנה תשובה רשמית:

 

אם יש לך בעיה עם הניהול, פנה בפרטי לאחד המנהלים.

לא על גבי הפורום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מי ששם את רווחת המשפחה שהוא מסיע לפני הצורך להראות לשכנים/חברים או לעצמו שהוא נוסע ב"ג'יפ" יבחר בפיקאסו/סניק או כל מיקרוואן מודרני. ההמון יבחר ב...איך קראת לזה? "מראה של ג'יפ"

 

 

זה תקף למעשה לכל רוכשי המשפחתיות שכן המחיר דומה והם עדיין בוחרים קורולה, לדוגמה, לעומת פיקאסו. אתה מאלו שהולכים כל היום עם מידי ב'? הם עמידים ביותר, שימושיים יותר עם כיסים, מחזיקים שנים... לא אתה לא, כי מותר לבחור יופי על צורה. למעשה, זה אחד הדברים שקדמו את האנושות, אחרת היינו חיים ללא גינות ובקוביות עם בטון חשוף.

 

לכל אחד מערכת שיקולים משלו, הרי אף אחד לא באמת צריך S קלאס, מה E קלאס לא מספיקה? אך טוב שיש כזו, זה מה שמניע את העולם (גם אם אפשר כמובן להתווכח עד בלי די).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שאתה כותב שריר, נכון וקיים, אבל לא רלבנטי לפה, הפיקאסו אינה בדיוק קוביה חסרת צורה או טנק, כפי שמנסים חברים כאן לתאר אותה, היא דווקא מעוצבת להפליא גם אם הפונקציונליות היא מטרה עיקרית וגם אם אינה לטעמך או לזה של אאוטלאנדר. הסיבה בשלה היא לא נמכרת במספרים שתכונותיה, יכולותיה ומחירה היו אמורים להצדיק, היא "מוצאה המפוקפק" המתבטא בסמל שעל חזיתה. אם היה שם סמל של טויוטה האוטו הזה באמת היה מתחיל לשעמם בשל כמויות מופרזות על הכביש, בדיוק כמו קורולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד. בסופו של דבר, אלו רכבים משפחתיים בסיסיים עם מראה של ג'יפ. גם ה-4X4 של הקודיאק וגם האאוטלנדר הבסיסי, לא יכנסו לשטח. ההבדל הוא שהקודיאק יעבור באיזה שביל מסוים שאאוטלנדר לא, וזה הבדל שמבחינת כל בן-אדם שקונה את הרכב הזה, איננו קיים כי הוא ממילא לא ייסע לשבילים האלה. האבזור של הקודיאק לטעמי לא מצדיק הפרש של 70K. רעידה בהגה כשאתה סוטה מנתיב, או הנעה ללא מפתח כבודם במקומם מונח אבל זה ועוד כמה פיצ'רים לא מצדיק 70K. בסה"כ אותה גברת בשינוי אדרת.

 

אשמח אם תוכל להסביר בבקשה איך הגעת להפרש של 70K? איזה גרסאות אתה משווה? אאוטלנדר 0 ק"מ מליסינג מול קודיאק חדש בגרסה הכי מפוארת?

 

אגב, אין קודיאק עם 200 כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה היחידה שאני רואה זה דגם האקסקלוסיב בגרסה המאובזרת ביותר שאפשר עם 4X4 ו 180 כ"ס (ולא 200 - צדקת) מול ה INSTYE ליסינג הבסיסי - מחירון מול מחירון.

כשמשווים תפוחים מול תפוחים המחיר הוא דווקא לרעת האאוטלנדר למרות הקשקושים של המשתמש אאוטלנדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכס, בטח וואג ראו את הלך השרשור הזה ושילמו ביד נדיבה לוואלה להציל את המוניטין הרעוע שאאוטלאנדר יצר לה בישראל.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המבחן מתעלה על המבחנים שקדמו לו, אבל עדיין לוקה בחסר.

 

קודם כל, אייל, הוא השווה בין תפוחים לתפוחים. גירסת אמבישיין מול פרימיום, שמתומחרים כמעט אותו דבר (למעשה זה עדיין עם יתרון גדול לאאוטלנדר בגירסת 0 ק"מ).

 

שילוב הצבעים מאוד מחמיא לאאוטלנדר ומוציא אותו "חתיך". הוא גם הגדיר מצויין, שחובבי האמריקאיות יאהבו את עיצוב האאוטלנדר וחובבי האירופאיות יאהבו קודיאק מאופק (הגדרה מכובסת לשיעמום).

 

הוא לא מפחד לכתוב שהשורה השלישית של האאוטלנדר מרווחת יותר ונוחה יותר, כמו שאני כתבתי (עמ' 10 לעיל בשילוב עם תמונות להמחשה). לטעמי זה יתרון מוחץ למי שבאמת צריך 7 מושבים.

 

גם הוא נופל בקטע של "שפע תאי איחסון" כשאני אישית מצאתי רק יתרון של תא אחד תחת כסא הנוסע הימני. אבל שוב הוא לא מתבייש לכתוב שמבחינת האיבזור האאוטלנדר מוביל עם גג שמש, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, מרימי שמשות אוטומטיים ומצלמת רוורס, החסרה מאוד בקודיאק.

 

הוא כותב שהמערכת של האאוטלנדר מתפקדת היטב אבל של הקודיאק נעימה יותר להפעלה. משפט תמוה ולא ברור, אני כמובן לא מבין מה נעים להפעלה במערכת של אנגלית וג'יבריש וחסרת וויז.

 

הוא גם היחיד שמעז לדבר על יתרונות האמינות והסחירות של האאוטלנדר ("המלך הוא עירום...") - וזה מדהים בהתחשב בעליהום שעשו לי כאן בכל פעם שהעזתי לפקפק באמינות ובסחירות העתידית של הקודיאק. לי כמובן הוא לא חידש כלום כי זה מה ששמעתי בשיחות רחוב עם כל מי שדיברתי.

 

למרות הכל ואחרי הכל, כשמגיעים לסעיף הנהיגה הכתב פתאום משתפך על חווית הנהיגה המדהימה וכמובן נותן את שרביט המנצחים לקודיאק, הייתי בהלם לקרוא את זה וכבר כתבתי מה אני חושב על זה לאחר הנסיעה שלי בקודיאק.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה חושב על הניהוג של הקודיאק לא מעניין אף אחד, אחרי שהצהרת בריש גלי על טורבו שנכנס לפעולה ב60 קמ"ש.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצהרתי? זה מה שאמר לי האחראי מטעם סקודה על נסיעות מבחן. אולי הוא מטומטם, אולי לא הבנתי אותו, תכלס זה לא משנה.

 

גם אם הוא טעה בהגדרה, עם ההרגשה האישית שלי אתה לא יכול להתווכח. ואני הרגשתי שהרכב איטי בהתחלה, עד שהוא צבר תאוצה מסויימת ואז לחיצה על הגז נתנה פידבק טוב.

 

אגב, רמי גלבוע לא הזכיר את סירבול הכניסה לשורה השלישית בקודיאק, בניגוד לאאוטלנדר שהכניסה היא חלקה. למי שמשתמש בזה יום יום, זה חשוב מאוד. בקודיאק אתה צריך לעשות סידרה של פעולות כדי לקפל ולהזיז את המושב, באאוטלנדר זה כפתור אחד.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות הכל ואחרי הכל, כשמגיעים לסעיף הנהיגה הכתב פתאום משתפך על חווית הנהיגה המדהימה וכמובן נותן את שרביט המנצחים לקודיאק, הייתי בהלם לקרוא את זה וכבר כתבתי מה אני חושב על זה לאחר הנסיעה שלי בקודיאק.

 

לא יודע מה קרה כשנהגת, אבל מנועי טורבו עדיפים על אטמוספירים בביצועים, ואין מצב שמישהו מפספס את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...