Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3333 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב,

אכן היה דיון, אפילו במעורבתי בעניין. בהמלצת הפורום בסוף הלכתי בשעתו על 5W30 מסוג רויאל פרפל והכל כמובן תקין.

מאז עברו כ-12,000 ק"מ וניגשתי למוסך לבדיקה כללית והחלפת פנס שנשרף.

דיברתי עם המכונאי על הטיפול הבא והוא ציין בפניי, בצורה די מלחיצה, שברכב צריך לשים רק 5W40, שאם לא כן, עם הזמן, יווצרו רווחים במכלולים, וייגרם נזק בלתי הפיך למנוע באופן שידרוש שימוש בשמן בצמיגות גבוהה במיוחד. בין היתר סיפר לי על לקוחות שהיו לו שהשתמשו בשמנים בצמיגות נמוכה מידי, שמעו קולות, באו אליו והחליף לשמן בצמיגות מאוד גבוהה כדי שהרכב יוכל להמשיך לנסוע. את הנזק ציין מגלים, רק כשיש נזק. לאמירות כאלה, תסכימו איתי שקשה להישאר אדיש ולכן פתחתי את השרשור.

 

מעבר לזה - אמר לי שמוטב להחליף שמן כל 10,000 ולא 15,000, שכן כבר אז השמן מאבד מתכונותיו, והמלצת היצרן נובעת מרצונם שאקנה רכב חדש כמה שיותר מהר.

 

היות ובזמן הקרוב אני חייב להחליף את הזמן כי כבר 12,000 ק"מ - הייתי שמח שוב לדון בהתלבטות, לשמוע דעות כדי לקבל החלטה הפעם.

יצוין שהרכב עומד כרגע על 88,600 ק"מ, כאשר אכן קראתי במספר מקומות שככל שהק"מ מתקדם יותר עולים ברמת הצמיגות (דומני שראיתי איפשהו מעל 100,000 ק"מ).

פורסם

5w30 בהחלט מתאים להונדה שלך, גם אחרי 100,000 .

 

הרכב שלי על 220,00 ו 5w30 עדיין...

הקודם נסעה עד חצי מיליון על אותה צמיגות .

 

לגבי החלפות כל 10 , בהחלט מסכים .

 

ההפרש בין 30 ו40 הוא נמוך למדי, ולא מאמין שיווצרו מרווחים כאלו.

 

אגב, שמן ברמה שאתה שמת- בהחלט יעבור 15 אלף מהחלפה להחלפה .

 

ואני אחד שמחליף כל 5 שמן .

פורסם

תודה לך. האם יש משהו נגד 5W40? כלומר, למה לא ללכת על זה ולהיות בראש שקט ? אם לא קורה שום דבר רע מ-5W40.

פורסם

צמיגות גבוהה יותר שומרת יותר על המנוע, וצמיגות נמוכה יותר נותנת למנוע לעבוד בצורה יותר חלקה ויעילה(חסכון בדלק).

בארץ נהוג לשים 30 על מנועים רגילים ו40 על מנועי טורבו, ולנסוע על שמן 15 אלף.

אלה דרישות לנהג ממוצע וק"מ ממוצע בתנאים ממוצעים.

מפה מתחיל המשחק. אם אתה נוסע רוב הזמן בעיר, אתה צריך להחליף את השמן בתדירות גבוהה יותר.

אם אתה גר באיזור חם מאוד, עדיף להגדיל את הצמיגות ל40.

אם אתה נוהג בטורים גבוהים, עדיף גם להגדיל את הצמיגות וגם לעשות החלפות בתדירות גבוהה יותר.

פורסם

אז מה הערך המוסף של 5W30, אם אפילו התועלת בו היא כנראה לא כזו גדולה? למה להתעקש עליו ? אם אין שום דבר רע ב-5W40.

מה גם שחשבתי - שדווקא עכשיו שאנחנו נכנסים לתקופה של קיץ, להבדיל מהתקופה הקודמת.

פורסם

אתה יכול להשתמש בשתי האופציות זה לא ממש משנה, במידה תקפיד על התקן הנכון לפי הוראות היצרן. קיצור מרווחי החלפה היא בחירה חכמה ונכונה לרכב לא חדש בפרט ולמרבית הרכבים באופן כללי.

הזול עולה ביוקר

פורסם

לא אמור להיות לו שום ערך מוסף. יש כאלה שנוסעים על שמן צמיגות 20 במדינות קרות יותר.

פשוט עיניין של באלאנס בין צמיגות לתנאי נהיגה ומזג אוויר.

אני יודע שחבר עם הונדה קצת יותר ישנה שם את ה40 - לפי הוראות בספר רכב.

גם כתוב שצריך להחליף שמן כל 10 אלף ובתנאי מאמץ או מזג אוויר חם מאוד כל 5 אלף.

פורסם

 

 

מעבר לזה - אמר לי שמוטב להחליף שמן כל 10,000 ולא 15,000, שכן כבר אז השמן מאבד מתכונותיו, והמלצת היצרן נובעת מרצונם שאקנה רכב חדש כמה שיותר מהר.

 

 

אם זה היה השיקול שלהם היו מציעים לך לדלל את השמן עם קוקה קולה ביחס של 1:1

פורסם

המוסכניק שלו צודק, זה בהחלט אחד השיקולים שלהם.

יש חברות שהמלצה שלהם להחליף כל 30 אלף ק"מ. רכבים כאלה לא תמיד מגיעים ל100 אלף על אותו מנוע.

העיקר שבתקופת האחריות הרכב לא יתקלקל ולא יגרום נזק לחברה.

התיישנות מתוכננת.

פורסם
אתה יכול להשתמש בשתי האופציות זה לא ממש משנה, במידה תקפיד על התקן הנכון לפי הוראות היצרן. קיצור מרווחי החלפה היא בחירה חכמה ונכונה לרכב לא חדש בפרט ולמרבית הרכבים באופן כללי.

רק אוסיף שקיצור מרווחי ההחלפה צריך להתבצע לפי אופי השימוש ברכב.

 

הייתה לי סיוויק 2003 ובספר טכני המקורי היו איזה 4 או 5 תוכניות שרות, בהתאם למדינות שונות ואופי השימוש.

 

במדינות אירופה ותנאי שומוש רגילים - כל 20.000 ק"מ.

במדינות אפריקה/דרום אמריקה ותנאי שימוש קשים - כל 5000 ק"מ.

 

ובאמצע עוד כמה אפשרויות.

 

הספר מפרט בדיוק מה זה תנאי שימוש קשים: נסיעות באופן קבוע למרחקים קצרים, נסעיות עם נגרר, אקלים חם או מאובק, נסיעות באיזורים הררים ועוד.

 

וכפי שניתן לראות, מפרט הטיפולים בארץ כבר כולל קיצור מסויים לעומת מפרט למדינות אירופה.

 

לדעתי כל 15000 זה בסדר ואין צורך לקצר עוד כשמדובר ברכב בשימוש רגיל.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

פורסם

אני פועל וממליץ לכל מי שנוסע נסיעה עירונית לרוב לעשות החלפת שמן ומסנן כל 10 אלף ק"מ או שנה, במיוחד אם מדובר ברכב לא חדש או מעל 100 אלף ק"מ.

הזול עולה ביוקר

פורסם

דיברתי עם המכונאי על הטיפול הבא והוא ציין בפניי, בצורה די מלחיצה, שברכב צריך לשים רק 5W40, שאם לא כן, עם הזמן, יווצרו רווחים במכלולים, וייגרם נזק בלתי הפיך למנוע באופן שידרוש שימוש בשמן בצמיגות גבוהה במיוחד. בין היתר סיפר לי על לקוחות שהיו לו שהשתמשו בשמנים בצמיגות נמוכה מידי, שמעו קולות, באו אליו והחליף לשמן בצמיגות מאוד גבוהה כדי שהרכב יוכל להמשיך לנסוע. את הנזק ציין מגלים, רק כשיש נזק. לאמירות כאלה, תסכימו איתי שקשה להישאר אדיש ולכן פתחתי את השרשור.

 

הסקת המסקנות של המוסכניק שלך לוקה בחסר.

אין שום בעייה להשתמש בשמני 30 ואפילו 20 אם היצרן מאשר זאת ולא מתנה את השימוש בהם. שמן 40 לא מגן טוב יותר על המנוע בשימוש סביר (וגם מעבר לו) והאקלים ברוב חלקי הארץ לא נחשב לאקלים חם, למרות שאנחנו לא חושבים ככה.

 

למרות שאני בטוח שהיצרן מאשר גם שמן 5W20 או 0W20 אני הייתי משתמש דווקא ב 5W30, המבחר שלהם הרבה יותר נפוץ, זול, והשמן נותן הגנה טובה יותר על המנוע בשעת מאמץ (לעומת הגנה של שמן 20 שהיא גבולית).

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לחיזוק מה שאמר איתמר, השתמשתי בשמן 5-30 במנוע דיזל עם מעל 300 אלף ק"מ ובהמשך עברתי (עקב עידכון הוראות היצרן) ל 0-30, גם ללא שום בעיה. לא הייתה אצלי צריכת שמן כמעט בכלל - משהו כמו 0.5 ליטר ל 10 אלף ק"מ שזה זניח לגמרי.

 

 

אגב האוטו טופל כל 20 אלף ק"מ, גם ללא שום בעיה. אבל שימוש היה ברובו בינעירוני.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

פורסם

כל מנוע ודרישותיו.

מנוע בנזין עובד בד"כ בסל"ד יותר גבוהה מאשר דיזל ,ומערכת קירור של 100+ מעלות.

בנוסף לכל מנוע יש מערכת קירור שונה, גודל רדיאטור, מאווררים וכמות נוזל קירור.

 

חברת מאיר יבואנית הונדה - לאור ניסיונם.

מבקשים בהוראות הטיפול צמיגות מסויימת ותקן.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...