Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

נראה לי כמו מקום אידיאלי לחטוף בו סרטן מעשן הרכבות.

 

אם כך, נראה שלתחנת עזריאלי יש מתחרה על הבכורה בתחום הזה (אאל"ט היא גם הוכתרה כתחנה המזוהמת ביותר). בכל פעם שמזדמן לי לנסוע מהתחנה הזו (עזריאלי) צחנת הדיזל קשה מנשוא כך שאני מעדיף להשאר במתחם העליון ממש עד לרגע שהרכבת מגיעה. מי שנגזר עליו לנסוע שם מדי יום וממתין ברציפים עצמם, ככל הנראה שמקצר את חייו יופי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש תקנים לדברים האלה.

אני מוכן להתערב על תכולת הכיסים שלי כרגע (עם ארנק וסלולרי) שהתחנה לא עומדת בתקנים. בכלל, תחנות הרכבת החדשות שבונים היום ואמורות לשרת את הציבור למשך עוד עשורים כבר מיושנות ללא תקנה היום, בין אם מדובר על מחסור בחלל ממוזג לשהות בו, מספר מגוחך וזעום של מקומות ישיבה (גם בחלל התחנות וגם על הרציף), לוח מידע מרכזי אחד או 2 א-לה שדה תעופה בשנת 92 בלי קיוסקי מידע, או לדעתי הגרוע מכל: תכנון דבילי של הסככות ככה שאין באמת צל על הרציף וגם לא הגנה מגשם. בחלק נכבד מרציפי התחנות אין כלל סככה.

 

אבל זה בסדר, באופן מסורתי ממש כל מה שנוגע לרכבת ישראל נעשה עקום, מתעכב בשנים על גבי שנים, ומתנפח פי 2-3 מעבר לתקציב המקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמדברים על עשן ומנהרות, אני נזכר בתאונה במנהרת גוטהארד בשוויץ ב-2001.

תאונה חזיתית בין שתי משאיות שהפכה לשריפת ענק

https://youtu.be/84vHfCNtirU

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

כן, אבל זה קרה ב 2001 וכאשר המנהרה נבנתה בשנת 1980.

 

כיום, יש מפוחי ענק, תקנים מחמירים ביותר והמפוחים הפזורים בכל המנהרות החדשות שנבנות, מסוגלים לעבוד ולעמוד בטמפ' עבודה של 250 מעלות לכל הפחות בעד שעתיים או מפוחים המסוגלים לעבוד בעד 400 מעלות לשעתיים גם כן.

בתקן גם רשום מפוחים מוגני פיצוץ, בנוסף לכך תלוי איפה.

 

הסר דאגה מליבך כי הם מחושבים לפי ספיקה מסויימת ודחיפת העשן כלפי חוץ המנהרה, לא תולים סתם מפוחים על הדרך כי זה מה שהיה במחסן.

ברור לכולם שתמיד יכולות להיות תקלות או קומבינות, בנושאים האלו די קשה לעשות קומבינות.

 

לכן, במנהרות בישראל החדשות שנבנות ובכלל בשנים האחרונות גם כן, ישנן סדרות שלמות של מפוחים בגג/תקרה/אוורור טבעי אם נבחר כזה אשר יהיו מסוגלים לפנות כמויות אדירות של עשן בכלום מאמץ ובנוסף לכך, נבנים גם גנרטורי חירום למנהרות ארוכות במידה ויש הפסקת חשמל על הדרך (אם אלוהים רצה להיות ממש רע כלפייך באותו היום).

 

מה שקרה במנהרה בסרטון הזה בשנת 2001 כאשר 11 אנשים נהרגו בגלל שאיפת עשן, לא אמור לקרות כלל במנהרות בישראל - הן כן נבנות לפי התקנים ונערכות בדיקות וביקורות אחרת לא מקבלים אישור הפעלה.

המנהרות גם מוארות היטב ויש חדרוני בריחה בצדדים כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי Pika, כתבת הרבה מאד דברים, טענת שאני מחרטט ובסוף הבאת 0 סימוכין לטענות שלך.

בתור אחד שעוסק בתכנון ומבין טיפה בתקנים האלה - אתה טועה.

יתרה מכך - יש סיבות לזה שסככה לא מגיעה לקו הרציף, אחת מהן (והעיקרית) היא מילוט מקרונות דאבל-דק, אבל עזוב - אתה מבין יותר...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לקרוא מה שכתבתי, ואז מה שאתה כתבת, ולמצוא קשר, אבל איך הגעת מ:

לדעתי הגרוע מכל: תכנון דבילי של הסככות ככה שאין באמת צל על הרציף וגם לא הגנה מגשם. בחלק נכבד מרציפי התחנות אין כלל סככה.

ל:

יש סיבות לזה שסככה לא מגיעה לקו הרציף

?

כל מה שאני מבקש כנוסע פשוט הוא קצת צל בקיץ וקצת הגנה מהגשם בחורף. בחלק נכבד מהתחנות- אין לא את זה ולא את זה, כי הסככה מתוכננת בצורה לקויה, במידה והיא קיימת בכלל (אהמ, חיפה מרכז)

 

בנוגע להערה שלי בנוגע לתקנות ואי עמידה בהן- איפה כתבתי שאתה מחרטט? איך הצלחת להעלב בצורה אישית מהעניין?

מה שכתבתי הוא דעה, שיכולה להיות נכונה או לא נכונה (ולכן השימוש ב "אני מוכן להתערב ש" ולא קביעה חד משמעית "התחנה אינה עומדת בתקנות". רזי השפה העברית.)

מה שכן, אם יש תקן בגללו בתחנות וברציפים יש כמעט 0 מקומות ישיבה- הרי שמדובר בתקן דבילי שצריך לבדוק איך משנים אותו. זה מצב רחוק מלהיות ידידותי לאוכלוסיות מבוגרות למשל. עזוב נודניקים נרגנים כמוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי Pika, כתבת הרבה מאד דברים, טענת שאני מחרטט ובסוף הבאת 0 סימוכין לטענות שלך.

בתור אחד שעוסק בתכנון ומבין טיפה בתקנים האלה - אתה טועה.

יתרה מכך - יש סיבות לזה שסככה לא מגיעה לקו הרציף, אחת מהן (והעיקרית) היא מילוט מקרונות דאבל-דק, אבל עזוב - אתה מבין יותר...

הממ... אם כבר שיקולי אבטחה ברציפים מועלים כאן - אתה (לא אתה אישית, כמובן) מצפה מאנשים שייקפצו מגובה של שישה(~) מטרים במקום שתהיה להם סככה נגישה עליה יוכלו להמתין עד לחילוץ? סככה שתהיה מצד אחד מספיק חזקה בכדי לתמוך בכמה עשרות נוסעים ועם זאת ממוקמת מתחת לחלונות העליונים של הדאבלדאק אם כבר די מתבקשת.

 

Sent from my OnePlus 6 (128\8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר, בונים בארץ תחנות רכבת הרבה יותר מידי גדולות ויקרות סתם. אין שום סיבה שבכפר מנחם או בכל חור אחר (שלא צריך בכלל לבנות בו תחנת רכבת), תיהיה תחנה במחיר של מאות מיליונים.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה אתה רוצה שיבנו תחנה גרועה ולא נוחה, אבל זולה?

אם כבר משקיעים במשהו שעומד להיות בשימוש במשך עשרות שנים, אז כבר כדאי להשקיע בו כמו שצריך כדי לא להתקע אחרי זה במשך דורות עם תכנון גרוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר אולי הגיע הזמן שברכבת ישראל יתקינו שערים על הרציפים שימנעו נפילה מהרציף או מגע עם הרכבת בזמן שהיא נוסעת.

בעומס שיש כיום על רוב הרציפים זאת סכנה בטיחותית שמאות אנשים נדחפים על הרציף בזמן שעוברות כ 30 סנטימטר מהם רכבות נוסעות, וזה גם סיכון ביטחוני כי מה שמחבל צריך לעשות הוא להכנס לרציף עמוס כלשהו ולדחוף אנשים לכיוון הרכבת שעוברת.

 

אפשר להתקין פתרונות בטיחותיים כמו השערים שיש על הרציפים ביפן

 

https://www.japantimes.co.jp/news/2012/01/17/reference/platform-doors/#.W0BeTL1RU0M

ek20120117wha-870x652.jpg

Platform_screen_doors_003.JPG

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ואז נהגי הקטרים ברכבת ישראל יצטרכו לבצע עצירה בנקודה קבועה, לא רוצה לדעת כמה נצטרך לשלם להם אקסטרא על זה.

 

אגב התמונות הן של הסאבווי, אבל גם השינקנסן הבינעירונית עוצרת בנקודות קבועות (!) ועל הרציף יש סימון כדי שתדע לאיזה קרון תכנס כי זה כרטיסים שונים וגם סימון נוסף לסוג מערך שונה (יותר או פחות קרונות) בהתאם למה שעוצר ברציף. מטורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר אולי הגיע הזמן שברכבת ישראל יתקינו שערים על הרציפים שימנעו נפילה מהרציף או מגע עם הרכבת בזמן שהיא נוסעת.

https://www.japantimes.co.jp/news/2012/01/17/reference/platform-doors/#.W0BeTL1RU0M

[ATTACH=CONFIG]506728[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]506729[/ATTACH]

פיתרון לבעיה שלא קיימת.

כמה אנשים בארץ מתו כתוצאה מנפילה למסילה בתחנה (בלי לספור מתאבדים)? אני מנחש שהמספר שואף לאפס.

אם כל העולם המערבי מסתדר כבר כמה מאות שנים בלי השערים האלה, כנראה שאין בהם צורך - או במילים אחרות, ההשקעה לא שווה את ההחזר, להבדיל משיקוע/הגבהת מעברי רכבת/כביש.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי שערים כאלה (רק לכל הגובה של הקרונות) בתחנות רכבת תחתית בסנט פטרסבורג לפני 30 שנה.

השערים היו ברוחב יותר גדול מרוחב דלתות הרכבת, כך שלנהג היה משחק של בערך מטר בנקודת עצירה.

אם אני לא טועה זה היה מיושם רק בקו אחד מתוך הרבה קווים שיש בעיר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שערים כאלה יחייבו להשתמש בקרונות רק מטיפוס אחד. בארץ מופעלים קרונות מטיפוסים שונים, לכן זה לא ממש ישים. כמו כן יש תחנות עם רציפים קצרים מרכבות.

 

הבעיה היותר גדולה שיש קרונות עם מרווח משמעותי בין רציף וכניסה לא באותו גובה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה אתה רוצה שיבנו תחנה גרועה ולא נוחה, אבל זולה?

אם כבר משקיעים במשהו שעומד להיות בשימוש במשך עשרות שנים, אז כבר כדאי להשקיע בו כמו שצריך כדי לא להתקע אחרי זה במשך דורות עם תכנון גרוע

 

מדובר במבנים ענקיים שעולים מאות מליונים ועומדים ריקים באופן מתמיד (כי האנשים נמצאים על הרציף ולא במבנה). אין שום סיבה לבנות מבנים ענקיים ויקרים שיעמדו ריקים (ע״ע תחנת מלחה, דימונה, נתיבות וכ״ו).

 

בנוסף, יש בעיה של בניית תחנה איפה שנוח ולא איפה שצריך, וכך קורה שהתחנות תקועות באמצע שום מקום. ולא הזכרתי אפילו את ה-NIMBY, שגורם לכך שתוכניות טובות ויעילות יוחלפו בשטויות תכנוניות (ע״ע השינוי לקו מראשלצ משה דיין לראשונים)...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...