Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

 

תן לתחנה 10 שנים ותראה מה יקרה שם..

לפעמים הרכבת היא זו שמביאה לפיתוח ולא להפך, יש דוגמאות רבות לכך בארץ (בנימינה, למשל).

 

התחנה באמצע שומקום על אדמה שמסביבה אסור לבנות, פיתוח לא יהיה שם.

כרמיאל מצד שני, במיקום קלאסה ואין לי ספק שתהיה שם תנופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדן גם יש אתר, בהחלט יש שם תחנה.

 

אז מה העניין?? פעם שניה מתוך פעמיים שנהג לא עוצר לי שם! והאוטובוס עם מעט נוסעים.

 

מעט אחרי התחנה יש רמזור, הצלחתי לרוץ לנהג, דפקתי לו בדלת, סימנתי לו שהוא לא עצר בתחנה,

 

והוא המשיך לשחק איתי בתנועות ידיים במקום לפתוח לי את הדלת.

 

הייתי צריך לצלם אותו

 

בפעם הקודמת שזה קרה נופפתי לנהג ביד, הוא בהתחלה אותת כאילו הוא נכנס לתחנה ואז פשוט חלף על פניי.

 

למי מומלץ להתלונן בשביל לקבל פיצוי וגם להעניש את דן? כמובן על מנת שמקרים כאלה לא יחזרו

 

בפעם הקודמת קיבלתי 50 ש"ח ברב קו, כנראה שזה לא מעניין מישהו.

 

תגידו - יתכן שהתחנה של 141 היא לא בתחנה של 26 \ 71 \ 171 וכו'? כי לעיתים נוטים לפצל תחנות. (אף על פי שאני לא ראיתי שיש תחנות נוספות ברחוב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 אסור לו לעצור בתחנה שלא מופיעה במסלול הקו בטח לא באמצע הכביש.

2 אתה יכול לפתוח תלונה במשרד התחבורה. לאחר חצי שנה תקבל מייל כזה (במקרה הטוב), אבל לא תוכל לדעת האם המפעיל אכן נקנס.

ולא ההליך הזה לא הוביל לשום שיפור בחברה או בקו שהתלוננתי עליו.

3 הנתון החשוב זה מס' רישוי, זמן מדוייק ותחנה.

אם האוטובוס חלף מהר מדי, המספר רישוי מופיע במפה באיפה בוס.

Clipboard01.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה - בהחלט רשמתי מספר רישוי במקום והתלוננתי באתר של דן בצירוף תחנה מדויקת, זמן מדויק ומספר רישוי.

 

האם ישנו שוני באופן הטיפול באם מתלוננים לדן או באם מתלוננים למשרד התחבורה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התלוננתי בדן על אוטובוס שעצר רחוק מהתחנה ורחוק מהמדרכה למרות שבתחנה היינו עם כיסא גלגלים והיה מקום לעצור כנדרש, פשוט היה צריך שאוטובוס שכבר עמד בתחנה יזוז.

התשובה מדן הייתה שחידדו לנהג את הנהלים.

 

לפי התשובה של Shake כנראה שעדיף להתלונן במשרד התחבורה, מכיון שאז יש סיכוי שיקנסו אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אמנם זה שרשור על רכבות ולא על איכות השירות של נהגי אוטובוסים, אבל תשכחו מזה שיעשו משהו משמעותי לנהג שסרח- יש מחסור אדיר בנהגי תחבורה ציבורית בישראל, כך שהיום החברות רודפות אחרי הנהגים ולא להפך.

 

על מה שפעם היו מפטרים, היום "מחדדים נהלים". וכן, אני מדבר על דברים כמו לעצור בתחנה של מסלול הקו. שזה, כאילו, הבייסיק של תחבורה ציבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכרתי ששאלו פה בעבר על מדוע ישנם רציפים עם אדנים מעץ, ולא זכור לי שעלתה תשובה ברורה לכך.

במקרה הייתי בתחנת כפר יהושע וראיתי שישנו חלק מאוד מסויים מהמסילה עם אדני עץ חדשים.

מה שמעניין הוא שהמצב זהה בפסים שבצד השני של התחנה.

לא הצלחתי להבין מה יכולה להיות הסיבה לכך.

[ATTACH=CONFIG]507125[/ATTACH]

 

 

תן לתחנה 10 שנים ותראה מה יקרה שם..

לפעמים הרכבת היא זו שמביאה לפיתוח ולא להפך, יש דוגמאות רבות לכך בארץ (בנימינה, למשל).

 

מקום נוסף בו משתמשים באדני עץ הוא במסוטים, שם צריך אדנים לא בגודל סטנדרטי ולכן יותר פשוט לייצר אותם מעץ.

דרך אגב, מומלץ לא להשתמש באדני רכבת בגינות. כחלק מהייצור מספיגים אותם בחומרים רעילים כדי שיחזיקו מעמד, לא בידיוק מומלץ לגינה.

 

ואם כבר הזכרת את בנימינה, יש תוכנית כחלק מריבוע מסילת החוף להוציא את התחנה מהיישוב ולבנות חדשה בין בנימינה לאור עקיבה. את התוואי הישן להפוך לפארק.

יש בזה יתרונות וחסרונות לדעתי, תלוי במיקום הסופי של התחנה החדשה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה לגבי אדני עץ בגינות - כיום נדיר למצוא אדני עץ אמיתיים שמקורם באמת ממסילה ישנה,

הרוב המוחלט של ״אדני עץ״ כיום הם בסך הכול עץ גושני במידה דומה עם צבע חום

ולפעמים גם ניסיונות ליצור לו מראה מיושן. נראה בול אותו דבר, בלי חומרים רעילים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לכל מי שרצה להבין למה הרבה יותר חשוב לבנות את המסילה הרביעית באיילון מאשר כל פרויקט רכבת אחר שיש כרגע, יכול לקרוא את ההודעה לעיתונות של רכבת ישראל ומה המשמעות של שמיכה קצרה מידי:

 

בקיצור, ביטול רכבת אחת בין חיפה לתל אביב (ירידה ל-3 במקום 4 רכבות בשעה), ביטול החיבור הישיר בין כרמיאל לתל אביב וחיוב החלפת רכבת בחיפה, ביטול רכבת ישירה מהראשונים לתל אביב והחלפה בלוד, וכ"ו...

 

הכל בגלל שאין מספיק סלוטים לרכבות לאורך מסילת האיילון...

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3743308,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסתכל טוב, זה נראה שהמקטע עם אדני העץ נמצא מעל משהו שנראה כמו מעבר תת-קרקעי טמון. אני מניח שלאדני עץ יכולת שיכוך זעזועים טובה יותר, וזו הסיבה לשימוש בהם במקום זה.

אכן אני העלתי את השאלה בעבר וגם בגלל אותה תחנה.

מה שאז גם רשמתי זה שלדעתי זה לבידוד זעזועים כי חדר מחשב נמצא למטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע (כי לימדו אותי בקורס תחבורה מסילתית) שבאדני עץ משתמשים היום באופן כמעט בלעדי למפלגים, והסיבה היא עלות נטו (המפלגים מיובאים בסטים מצ'כיה למיטב זכרוני).

מעניין האדנים האלה בתחנה, לא רואה סיבה להשתמש בהם, אין יותר בלימת זעזועים במצב כזה, זה התפקיד של שטיחוני גומי ששמים מתחת לאדנים ושל החצץ עצמו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שרצה להבין למה הרבה יותר חשוב לבנות את המסילה הרביעית באיילון מאשר כל פרויקט רכבת אחר שיש כרגע, יכול לקרוא את ההודעה לעיתונות של רכבת ישראל ומה המשמעות של שמיכה קצרה מידי:

 

בקיצור, ביטול רכבת אחת בין חיפה לתל אביב (ירידה ל-3 במקום 4 רכבות בשעה), ביטול החיבור הישיר בין כרמיאל לתל אביב וחיוב החלפת רכבת בחיפה, ביטול רכבת ישירה מהראשונים לתל אביב והחלפה בלוד, וכ"ו...

 

הכל בגלל שאין מספיק סלוטים לרכבות לאורך מסילת האיילון...

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3743308,00.html

 

את מי תשרת המסילה הרביעית?

 

לוד\נתבג - הרצליה - צפונה

הרצליה - לוד\נתבג - דרומה

או שמה מסילת צומת חולון - אוניברסיטה תפעל על יותר ממסלול אחד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסילה רביעית תאפשר הפרדת התועה צפונה מהתנועה דרומה לשני צמדי מסילות, כך שניתן יהיה להעביר יותר מרכבת אחת על אותו קטע (כמובן בשמירת מרווחי בטיחות). במצב של מספר מסילות לא זוגי לפחות אחת המסילות צריכה לשרת תנועה בשני הכיוונים, כך שרכבות בכיוון אחד צריכות להמתין עד שהרכות בכיוון הנגדי מפנות את הקטע, מה שמצמצם את הזמן הזמין לתנועה בכל אחד מהכיוונים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוג מסילות יכול להעביר מקסימום 24 רכבות בשעה (בתנאים אופטימליים, עם חשמול וללא עיכובים). המסילה הבודדת באיילון מעבירה 8 רכבות בשעה במקסימום (כי הרכבות נוסעות בשני הכיוונים עליה).

לכן, הוספת מסילה נוספת תאפשר להעביר 16 רכבות נוספותעל תוואי האילון. המסילה תיהיה מקושרת גם לקו החוף וגם לקו של הוד השרון, מה שיאפשר גמישות תפעולית בנסיעת רכבות.

 

דרך אגב, בימים האחרונים פורסם שיהיה אפילו פחות רכבות שיעברו באיילון:

 

קיצור קו נהריה - ב"ש וקו כרמיאל – ב"ש

 

החל ממוצ"ש, 1.9.18, בימים א' – ה' ולמשך החודשים הקרובים, יקוצר קו נהריה – ב"ש והרכבות בו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת הרצליה, קו כרמיאל - ב"ש והרכבות בו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה. כמו כן, יחולו שינויים בתדירות הרכבות בקו בית שמש – ירושלים. זאת, בשל הקצאת רכבות לתפעול הקו המהיר ת"א – ירושלים והצורך בהסבתן להנעה בחשמול.

כדי להקל על העומסים הצפויים, יופעלו בקו נהריה – נתב"ג - מודיעין רכבות דו-קומתיות במקום רכבות חד – קומתיות שיגדילו את היצע מקומות הישיבה באופן משמעותי.

 

 

הקווים בהם צפויים שינויים:

קו באר שבע-נהריה: הקו יפעל בין תחנות נהריה והרצליה.

הנוסעים צפונה יחליפו רכבות בתחנות תל אביב, הנוסעים דרומה יחליפו רכבות בתחנת הרצליה.

 

קו כרמיאל-באר שבע: הקו יפעל בין תחנות כרמיאל וחיפה מרכז השמונה.

הנוסעים דרומה יחליפו רכבות בתחנת חיפה מרכז השמונה.

 

קו בית שמש – ירושלים מלחה: תדירות הרכבות תעמוד על רכבת אחת כל שעתיים.

בימי ו' ובמוצ"ש יופעל הקו במתכונת של רכבת אחת לשעה.

 

זמני הרכבות בתכנון מסלול יעודכנו במהלך השבועות הקרובים.

"

 

לפי ההודעה הזו הקווים יהיו בין נהריה והרצליה ובין כרמיאל וחיפה מרכז ולא בין הרצליה ובאר שבע וחיפה מרכז ובאר שבע.

 

לפי זה יהיו בשעות השיא בין תל אביב לחיפה שתי רכבות בלבד!!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...