Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

יש לי מדד מאוד מוצלח לקצב חשמול הרכבת - תצפית שבועית מנסיעה בתחב"צ בכביש 1. לפי ההתקדמות שנראית בשטח מדי שבוע אפשר להקיש את הקצב ואת תאריך היעד.

יש חשמול והוא נע בקצב מסוים, אבל הקצב כזה איטי שאין לי כבר ציפיות ל-2018. הקטעים שבהם קל לעבוד, ממודיעין לירושלים, די מוכנים, ואילו בקטעים שבהם העבודה צפויה להיות כאב ראש תפעולי עם תנועת רכבות בלתי פוסקת העבודה *עוד לא החלה* (לוד-ההגנה)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי קו העמק, החלק הכי מצחיק זה שהרכבת לאורך כל השנים החזיקה בזכויות הדרך של הקו ההיסטורי. כלומר, הרצועה שעוברת דרך לב עפולה שייכת לה והיא לא צריכה לקבל רשות מאף אחד כדי להשתמש בה. אבל, החליט מי שהחליט לא לסלול דרך עפולה אלה לעקוף אותה. אותו הדבר גם בתחנות האחרות בקו. בקו העיירות בדרום הזיזו את התחנות ממקומות נוחים לסוף העולם עקב דרישת ראשי הערים.

גם בתל אביב הוציאו בזמנו את הרכבת ממרכז העיר החוצה (בית הדר). המסילה עוברת היום במה שהיה השוליים של העיר. המקומות היחידים שבנו בהם מלכתחילה תחנות טובות באמת הם באר שבע מרכז, ירושלים האומה, מודיעין ונתב״ג.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דינמיקה של הפתחות ערם. הדוגמא בחיפה - בת גלים שהיתה רלונטית מאד בשנות השבעים עד התשעים, היום כמעט ולא. לעומתה חוף הכרמ הפעילה מאד, ולאחרונה בניה של שכונות גדולות בקרבתה. אישית אני נהנה ממנה מאד, או יותר נכון, הבן שלי וזוגתו שנוסעים בה מדי יום לעבודה\לימודים וחזרה.

 

גם התחתית של חיפה - הכרמלת - קישרה בתחילת דרכה את שלושת המרכזים העיקריים של העיר. היום כנראה שהרלוונטיות שלה מוגבלת מאד, לאחר שהדר הכרמל ירדה מגדולתה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפה מרכז תחנה ממוקמת עשר- קרוב למקומות בילוי, בתי עסק, משרדי ממשלה ועוד שירותים ציבוריים, וצמודה לתחנת מטרונית.

אני מבין למה ראשי הערים דרשו להוציא את הרכבת מהעיר, הרעש האדיר של קטרי הדיזל הנוכחיים באמת היה הופך את הסביבה לרועשת ברמה לא סבירה למגורים. במדינה מתוקנת התשתית הייתה עוברת להיות חשמלית בזמן סביר, ואני מניח שגם מיקום התחנות היה משתנה להגיוני יותר בהתאם- אבל אנחנו בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אתם צודקים לגבי מסילת העמק - וכבר עובדים על ההכפלה שלה..

מעניין איך יכפילו את הגשר בלב המפרץ. זה באמת משהו שכבר בנו, לא ברור למה לא בנו כפול רק את החלק הזה. גם התחנה החדשה שפתחו בלב המפרץ לקו העמק לא נראית תומכת בהכפלה.

בנוסף, משיחה עם חבר שהוא נהג גם בקו הזה, אין בכלל לדבריו תיכנון לחשמל את הקו.

 

דרך אגב, דיברו על קווי אוטובוסים שלא מגיעים/יוצאים ל/מתחנת כפר יהושע, זה לא נכון, יש משם אוטובוסים שמתוזמנים לפני/אחרי הגעת הרכבת גם ליוקנעם, גם לטבעון, וגם לרמת ישי, בכל השעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני זוכר, יש תכנון להכפלה במרכזית המפרץ. בדומה לבניית הגשרים במקטע הדרומי של כביש 6 (מה שהמדינה עשתה), התכנון מופקד, רק צריך לתת הוראה לבצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קו העמק, החלק הכי מצחיק זה שהרכבת לאורך כל השנים החזיקה בזכויות הדרך של הקו ההיסטורי. כלומר, הרצועה שעוברת דרך לב עפולה שייכת לה והיא לא צריכה לקבל רשות מאף אחד כדי להשתמש בה. אבל, החליט מי שהחליט לא לסלול דרך עפולה אלה לעקוף אותה. אותו הדבר גם בתחנות האחרות בקו. בקו העיירות בדרום הזיזו את התחנות ממקומות נוחים לסוף העולם עקב דרישת ראשי הערים.

גם בתל אביב הוציאו בזמנו את הרכבת ממרכז העיר החוצה (בית הדר). המסילה עוברת היום במה שהיה השוליים של העיר. המקומות היחידים שבנו בהם מלכתחילה תחנות טובות באמת הם באר שבע מרכז, ירושלים האומה, מודיעין ונתב״ג.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

נהריה גם תחנה מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהריה גם תחנה מעולה.

 

נכון, הרבה מתחנות קו החוף נמצאות במיקום לא רע, כי הן שם עוד מתקופת הבריטים. היום אף אחד לא היה בונה בנהריה תחנה במיקום הזה.

בעיה נוספת שלא מדברים עליה היא שמתכננים ערים ושכונות חדשות למכוניות ולא לאנשים. דרכים עוקפות ענקיות ומתחמים סגורים - במקום תכנון שתי וערב, ערוב שמושים, שמעודד תנועה של אנשים ברגל/אופניים.

בגלל התכנון הדפוק של השכונות אי אפשר להפעיל בהן תחבורה ציבורית נורמאלית.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צוחק? לזה אתה קורא ישן? כשאני הייתי ילד, נסעתי באוטובוסים שהצילצול לעצירה בוצע ע"י משיכת כבל!... :lol:

זה היה לפני הרבה שנים.

 

אבל כפי שאמרו הגששים במערכון על החול: "זה היה היום בבוקר"

 

היום נזכרתי בפוסט הזה שלך. נסעתי באוטובוס שבו הצלצול מבוצע על ידי משיכה בכבל שמשוך לאורך החלונות. חוץ מהפיצ'ר הזה האוטובוס לא נראה מיושן מדי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנסעתי לבית ספר בתחילת שנות ה 90, אפשר היה לראות פעם ב...את האוטובוסים האלו עם כיסאות מעץ וחוט משיכה של הצלצול לעצירה.

 

 

הם כבר לא היו בשימוש סדיר, אבל היו שולחים אותם לתגבור בשעות העומס מדי פעם. אז הם היו כ 15 שנה על הכביש, בסוף הקריירה של אוטובוס ציבורי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לילנדים? הוציאו אותם משירות באמצע שנות השמונים... במרצדסים ובמאנים היו כפתורים.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, כיצד אני בודק באתר של משרד התחבורה (חשוב לי לבדוק שם ולא במוביט)

 

האם קו 141 של דן לכיוון בת ים עוצר בתחנת "רכבת ההגנה/ החרש", תחנה מספר 20353?

 

כבר פעם שניה שהאוטובוס הזה פשוט חולף לי בפנים שם ו מוביט רשום שיש לו תחנה שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכרתי ששאלו פה בעבר על מדוע ישנם רציפים עם אדנים מעץ, ולא זכור לי שעלתה תשובה ברורה לכך.

במקרה הייתי בתחנת כפר יהושע וראיתי שישנו חלק מאוד מסויים מהמסילה עם אדני עץ חדשים.

מה שמעניין הוא שהמצב זהה בפסים שבצד השני של התחנה.

לא הצלחתי להבין מה יכולה להיות הסיבה לכך.

20180705_210418.jpg

 

שיא השיאים- תחנת כפר ברוך, 182 מיליון שקלים, באמצע השממה, משהו כמו 300 נוסעים ביום טוב. פיל לבן מובהק.

תן לתחנה 10 שנים ותראה מה יקרה שם..

לפעמים הרכבת היא זו שמביאה לפיתוח ולא להפך, יש דוגמאות רבות לכך בארץ (בנימינה, למשל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסתכל טוב, זה נראה שהמקטע עם אדני העץ נמצא מעל משהו שנראה כמו מעבר תת-קרקעי טמון. אני מניח שלאדני עץ יכולת שיכוך זעזועים טובה יותר, וזו הסיבה לשימוש בהם במקום זה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...