Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אלה אותם אוטובוסים המשמשים במטרונית בחיפה (חוץ מכמה אוטובוסים היברידיים מוזרים). זכו לשם ההזוי Matronit - גברת נכבדה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטרונית הוא שם הפרויקט החיפאי ולא השם של האוטובוס.

 

האוטובוס (או יותר נכון, המרכב) נקרא אורבנית ומיוצר ע"י חברת הארגז:

http://www.haargaz-transportation.com/html5/sbs.py?_id=10283&did=1234&G=10074&SM=10283&SM3=10074

 

אגב, על חלק מהמטרוניות מופיע השם Matronit ועל חלקן מופיע Metronit (כמו בתמונה המצורפת). אני לא בטוח מה מדרש השם, אבל יש לי תחושה שמדובר במשחק על "מטרו" או "מטרופולין", ושהכוונה לא היתה לקרוא לפרויקט "גברת נכבדה". כנראה שבאיזשהו שלב באמצע הייצור עלו על הטעות ושינו את האיות.

אגב, זה לא שאחרי מספר אוטובוס מסוים זה משתנה, יש פיזור אקראי.

 

האוטובוסים האחרים בפרויקט המטרונית הם APTS Phileas.

 

עריכה:

 

נראה שהבלבול בנושא גדול יותר משחשבתי. באתר של חברת "דן בצפון", שמפעילה את המטרונית, ישנו הדף הבא:

http://www.dannorth.co.il/?page_id=44&lang=en

כותרת הדף היא The Metronit System, אבל הכיתוב בדף מתייחס למערכת כ Matronit.

 

בנוסף, לפי ויקיפדיה, השם אמור להיות מאוית עם E מהסיבות שהזכרתי קודם (מסתבר שהניחוש שלי היה נכון).

 

לא יודע מה להגיד.

1-ZR3_6234.jpg

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת קרויה "מטרונית" על משקל "כרמלית" ו"שכונתית". אני סקרן איזה שם ינתן לרכבל המתוכנן לקשר את לב המפרץ, הטכניון והאוניברסיטה.

 

הכיתוב "Matronit" על האוטובוסים (מעולם לא ראיתי את הכיתוב "Metronit", ואני פוגש אותם מדי יום) מגוחך, ולכן לגלגתי על הגברת הנכבדה. בשל Urbanit נתקלתי לראשונה היום, במסגרת הגיגולים בעקבות שרשור זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל דן, טעויות האיות באנגלית עולות על כל דימיון, אי אפשר להמציא את זה.

צילמתי פעם איזה סטיקר, הסיכוי שאמצא אותו נמוך...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר האוטובוסים האלה במילא נעים במסלולים ייעודיים, לא עדיף לפרוס קווי מתח מעל המסלול, ושיהיה חשמלי?

 

יותר מזה - אם כבר מסלול סטרילי ייעודי, אז שיהיה כבר אוטובוס אוטונומי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרישה של הקוים האלה ותחזוקה שלהם יקרה, שלא לדבר על הכיעור.

 

הטרוליבוס הוא כלי שזמנו עבר.

 

BRT דווקא באפנה, כיון שבניית המסלולים יחסית מהירה וזולה, והתפעול יעיל.

 

מערכות אוטונומיות קיימות כיום רק בקוים מבודדים לחלוטין - למשל קוים תת קרקעיים בשדות תעופה. לא משהו שצריך להשתלב בתנועה, גם אם מרבית המסלול הוא על נתיב נפרד (במטרונית יש קטעים משמעותיים שבהם האוטובוסים חולקים את הנתיב עם שאר התנועה)

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר האוטובוסים האלה במילא נעים במסלולים ייעודיים, לא עדיף לפרוס קווי מתח מעל המסלול, ושיהיה חשמלי?

 

י

 

דיברני על זה בשירשור אחר, בערים שכבר יש תשתית, דיפו, מוסך, צי כלים, נהגים מוסמכים, רשת קיימת וכו' מורידים את זה, אז פה כשאין תשתית בכלל דווקא ישמיו?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלות ברשותכם

 

מה הסיבה שקווים 1,189 זוכים לאוטובוסים מיוחדים?

בנוסף למה שתואר פה, לא מדובר על אוטובוסים "מיוחדים".

מדובר על מאן NG363F שמשרת גם באגד, ובכלל מגיע בתצורות שונות - החל מ3 דלתות, 4 דלתות, ואפילו 5 דלתות.

כך הוא נראה באגד (בהתחלה בעיקר בירושלים) עוד לפני עידן המטרונית:

1059_he-IL_i1_371857150.jpg

וככה בדן:

7614583.jpg

 

יפה נוף רצו לתת למטרונית לוק של רכבת קלה ולכן הארגז עיצבו את האורבנית בצורה זו (בנוסף להזזת הדלת הקדמית), שבהמשך נכנסה גם לגוש דן.

 

לאחר מכן נכנס לאגד דגם שכולל 5 דלתות (במטרונית 4) והוא כבר וואחאד BRT יעיל (ובלעדי למרכבים, אגב).

BRT.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קווים עירוניים עמוסים שדורשים אוטובוס רב קיבולת.

גם לאגד יש קווים עמוסים בתל אביב עם אוטובוסים כאלה.

למה בעיצוב כמו של המטרונית? משער שיש שתי סיבות -

אחת: מיתוג, שני הקווים ממתוגים כ BRT שמקביל לקווי הרכבת הקלה, וזה נראה כמו רכבת קלה (וימשיך כך גם שתהיה אחת בפועל).

שתיים: דן מקבלת המון אוטובוסים כאלה וכנראה מעדיפה להשמיש אותם גם בקווים של תל אביב במקום להזמין מהארגז דגם נפרד (מזמן לא יצא לי לראות אוטובוס BRT חדש של דן שלא נראה כמו המטרונית).

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...