Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

חוסר התכנון הישראלי במיטבו.

 

אני בוחן אפשרות לצאת לחו"ל במוצאי יו"כ. בדקתי באתר רכבת ישראל - לפי האתר ב-19.9. (יום הכיפורים) הרכבות פועלות כרגיל. התקשרתי למוקד המידע - המוקדנית טענה כי מידע יהיה זמין רק שבוע - שבועיים לפני המועד.

 

האם יש למישהו ניסיון בנסיעות מחיפה לנתב"ג במוצאי יו"כ ויודע מתי בדרך כלל צפויה לצאת הרכבת הראשונה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כן. לגבי יום כיפור הרכבת לא עובדת במוצאי יום כיפור. הסיבה היא שלא ניתן להסיע רכבת נוסעים לפני שעושים נסיעה עם מערך/קטר ריק לאורך כל הקו - מסיבות בטחוניות. בשבתות עושים את זה לפני צאת השבת, אבל ביום כיפור לא עושים את הנסיעה במהלך היום. מכיוון שצריך להביא את העובדים לרכבות, ואז לעשות את נסיעות הסריקה, לא ניתן להפעיל את הרכבת אלה כמה שעות טובות אחרי צאת יום הכיפורים. אולי רכבות הלילה מחיפה לנתב״ג יפעלו. לא זוכר מה היה שנה שעברה איתן.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה הצעקות והשינויים ממשיכים:

 

https://m.ynet.co.il/Articles/5320192

 

לא יבוטל החיבור הישיר של תל אביב לכרמיאל? אז מה יעשו, יבטלו למישהו אחר. בסוף יסבלו אלה שלא צעקו מספיק חזק.

 

וכל זה למה? כי השר רוצה לגזור את הסרט בסוכות. למרות ששום דבר לא מוכן. איך זה יקרה? לכל רכבת יהיה גם קטר דיזל וגם קטר חשמל. הדיזל יהיה לחלקים הלא מחושמלים של הקו. איזה הזיה...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. לגבי יום כיפור הרכבת לא עובדת במוצאי יום כיפור. הסיבה היא שלא ניתן להסיע רכבת נוסעים לפני שעושים נסיעה עם מערך/קטר ריק לאורך כל הקו - מסיבות בטחוניות. בשבתות עושים את זה לפני צאת השבת, אבל ביום כיפור לא עושים את הנסיעה במהלך היום. מכיוון שצריך להביא את העובדים לרכבות, ואז לעשות את נסיעות הסריקה, לא ניתן להפעיל את הרכבת אלה כמה שעות טובות אחרי צאת יום הכיפורים. אולי רכבות הלילה מחיפה לנתב״ג יפעלו. לא זוכר מה היה שנה שעברה איתן.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

בינתיים בדקתי קצת מה היה בשנים קודמות. הרכבת הראשונה יצאה מנהריה קצת פני חצות. לפיכך אם ארצה לטוס באותו לילה, אזקק לדרך אחר להגיע לנמל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוסר התכנון הישראלי במיטבו.

 

אני בוחן אפשרות לצאת לחו"ל במוצאי יו"כ. בדקתי באתר רכבת ישראל - לפי האתר ב-19.9. (יום הכיפורים) הרכבות פועלות כרגיל. התקשרתי למוקד המידע - המוקדנית טענה כי מידע יהיה זמין רק שבוע - שבועיים לפני המועד.

 

האם יש למישהו ניסיון בנסיעות מחיפה לנתב"ג במוצאי יו"כ ויודע מתי בדרך כלל צפויה לצאת הרכבת הראשונה?

לפי ההודעה של הרכבת יהיה לו"ז חדש החל מ1.9, אז המידע באתר לא רלוונטי לספטמבר.

ועם ההחלטות (וההנפצות) של ישראל כץ והרכבת, כנראה שאף אחד לא יודע עדיין איך יהיה הלו"ז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוג מסילות יכול להעביר מקסימום 24 רכבות בשעה (בתנאים אופטימליים, עם חשמול וללא עיכובים). המסילה הבודדת באיילון מעבירה 8 רכבות בשעה במקסימום (כי הרכבות נוסעות בשני הכיוונים עליה).

לכן, הוספת מסילה נוספת תאפשר להעביר 16 רכבות נוספותעל תוואי האילון. המסילה תיהיה מקושרת גם לקו החוף וגם לקו של הוד השרון, מה שיאפשר גמישות תפעולית בנסיעת רכבות.

 

דרך אגב, בימים האחרונים פורסם שיהיה אפילו פחות רכבות שיעברו באיילון:

 

קיצור קו נהריה - ב"ש וקו כרמיאל – ב"ש

 

החל ממוצ"ש, 1.9.18, בימים א' – ה' ולמשך החודשים הקרובים, יקוצר קו נהריה – ב"ש והרכבות בו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת הרצליה, קו כרמיאל - ב"ש והרכבות בו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה. כמו כן, יחולו שינויים בתדירות הרכבות בקו בית שמש – ירושלים. זאת, בשל הקצאת רכבות לתפעול הקו המהיר ת"א – ירושלים והצורך בהסבתן להנעה בחשמול.

כדי להקל על העומסים הצפויים, יופעלו בקו נהריה – נתב"ג - מודיעין רכבות דו-קומתיות במקום רכבות חד – קומתיות שיגדילו את היצע מקומות הישיבה באופן משמעותי.

 

 

הקווים בהם צפויים שינויים:

קו באר שבע-נהריה: הקו יפעל בין תחנות נהריה והרצליה.

הנוסעים צפונה יחליפו רכבות בתחנות תל אביב, הנוסעים דרומה יחליפו רכבות בתחנת הרצליה.

 

קו כרמיאל-באר שבע: הקו יפעל בין תחנות כרמיאל וחיפה מרכז השמונה.

הנוסעים דרומה יחליפו רכבות בתחנת חיפה מרכז השמונה.

 

קו בית שמש – ירושלים מלחה: תדירות הרכבות תעמוד על רכבת אחת כל שעתיים.

בימי ו' ובמוצ"ש יופעל הקו במתכונת של רכבת אחת לשעה.

 

זמני הרכבות בתכנון מסלול יעודכנו במהלך השבועות הקרובים.

"

 

לפי ההודעה הזו הקווים יהיו בין נהריה והרצליה ובין כרמיאל וחיפה מרכז ולא בין הרצליה ובאר שבע וחיפה מרכז ובאר שבע.

 

לפי זה יהיו בשעות השיא בין תל אביב לחיפה שתי רכבות בלבד!!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

בישראל 2018 יעשו הכל בשביל צילום של גזירת סרט בירושליים..

 

לא מבין מה כל כך דחוף היה ברכבת הזאת שיש לך קו 480 ישיר לירושלים שחצי מהדרך היא נתצ

 

מסילה רביעית תאפשר הפרדת התועה צפונה מהתנועה דרומה לשני צמדי מסילות, כך שניתן יהיה להעביר יותר מרכבת אחת על אותו קטע (כמובן בשמירת מרווחי בטיחות). במצב של מספר מסילות לא זוגי לפחות אחת המסילות צריכה לשרת תנועה בשני הכיוונים, כך שרכבות בכיוון אחד צריכות להמתין עד שהרכות בכיוון הנגדי מפנות את הקטע, מה שמצמצם את הזמן הזמין לתנועה בכל אחד מהכיוונים.

 

השאלה שלי הייתה, האם המסילה הרביעית תתמוך בקו משה דיין - רעענה מערב (שהיום נוסעת על מסילה בודדת בין סבידור להגנה),

 

או שתתמוך במסילה הראשית שמגיעה מכביש 1 ונוסעת צפונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקווה שלא ישביתו את הקו למודיעין שוב פעם השנה כי בחודש שעבר הרכבת הושבתה ל 3 שבועות ועוד כמה ימים אחרי שבוע וחצי

כי החיים הם לא רק קו ישר PSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין מה כל כך דחוף היה ברכבת הזאת שיש לך קו 480 ישיר לירושלים שחצי מהדרך היא נתצ

על אותו משקל - אני לא מבין למה היה דחוף כל כך להפוך את דרך העפר

בין יפו לירושלים לדרך סלולה, ועוד רב-נתיבית. למה זה טוב?

 

ברצינות - אתה מכיר איזו שהיא מדינה אפילו חצי מפותחת שאין בה רכבת בין שתי הערים הכי מרכזיות שלה?

היום, נכון לכתיבת שורות אלה, אתה רואה רק נוסעים ב-480.

מחר, בעוד 10, 20, 30 שנה, הארץ תהיה שונה, כפי שהיא הייתה שונה לחלוטין לפני 30 שנה.

חייבים להתסכל קדימה וכל השקעה בתשתיות, מאוחרת ככל שתהיה, היא טובה, במיוחד במערכת של מנהרות.

 

לגבי ״מה כל כך דחוף״ - כפי שאתה רואה, פרויקטים גדולים נוטים להתעכב ולהימרח

(לא רק פה, אגב, בגרמניה המצב לא פחות גרוע במקומות מסוימים) ולכן כל מה שנראה ״דחוף״

הופך תוך כדי ביצוע ל״נו כבר, למה זה לא היה מוכן לפני עשור״.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל 2018 יעשו הכל בשביל צילום של גזירת סרט בירושליים..

 

לא מבין מה כל כך דחוף היה ברכבת הזאת שיש לך קו 480 ישיר לירושלים שחצי מהדרך היא נתצ

 

 

כמו שכתבו, נשמע הגיוני שאין קו ישיר בין 2 ערים שאחת מהן הבירה והשנייה "בירה לא רשמית" של ישראל? מגה ערים ואין בינהן קו רכבת מהיר?

 

דרך אגב, לא כולם אוהבים ורוצים לנסוע באוטובוס עם כל הכבוד, הרכבת הרבה יותר נוחה ונעימה (גם מבחינת המיזוג) ונגישה במרבית המקרים כולל חניון לרכב לרוב.

 

עשרות אלפי אנשים עושים את דרכם ברכבים פרטיים ולו מהסיבה הפשוטה שאין קו רכבת ישיר נוח ומהיר, אחרת מה כל הרכבים עושים בכל יום הלוך חזור בנתיב הזה, חשבת על כך?

 

ברגע שהקו יהיה פעיל, חשמלי מלא ובלה בלה בלה, הנסועה ללא צל של ספק תהיה בתפוסה מרשימה כל עוד התשתיות מסביב יהיו נאותות.

 

 

*** כותב את זה מנסיון נסיעה ברכבות על בסיס יומי מזה כמה שנים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אני העלתי את השאלה בעבר וגם בגלל אותה תחנה.

מה שאז גם רשמתי זה שלדעתי זה לבידוד זעזועים כי חדר מחשב נמצא למטה.

אולי בגלל זה, מעניין מהו ההבדל בין העץ לבטון.

 

ובנושא אחר:

הבעיה הכי גדולה של הרכבת היום היא לא מסילת איילון אלא כלל מסילת החוף אשר דורשת הכפלה.

מסילת איילון לא באמת עמוסה, כל רציף מקבל 4 רכבות ברצף ואח"כ ריק במשך רבע שעה, שזה דבר שאומנם גורר עיכובים אבל לא ארוכים מדי.

הבעיה מתחילה כשמגיעים למסילת החוף (או כל מסילה אחרת שהיא לא איילון, בעצם) - לרכבות מהירות אין יכולת לעבור רכבות פרבריות ואז הן נתקעות אחריהן במשך חצי שעה, מה שגם גורם עיכוב לרכבות הפרבריות שבאות אחריהן.

 

זאת גם הסיבה שהלו"ז של רכבת ישראל ממש מטומטם - כל רכבת מהירה תצא כ-15 דק אחרי שתי רכבות פרבריות בגלל שאין יכולת להוציא רכבת שתעבור אותן, כאשר מיד אחריה יכנסו רכבות פרבריות נוספות (ואז שוב זמן מבוזבז של רבע שעה). במדינות נורמאליות רכבת פרברית תהיה בתחנה כשהרכבת המהירה תחלוף על פניה ברציף אחר.

הלו"ז גם ממש לא יעיל מבחינת זמני נסיעה - רכבת ישירה מתל אביב לחיפה מקבלת בערך 10 דקות אקסטרה מהזמן הנסיעה האמיתי, בדיוק בגלל זה.

בחלק מהרציפים יש עוד 3-4 דק אקסטרה כדי שמדד הדיוק יהיה טוב, ואז נוצר מצב שרכבת ישירה שעמדה כעשרים דקות במצטבר בין תל אביב לחיפה בגלל רכבות פרבריות, תפצה על הזמן הזה ותגיע לתחנות הקריות "בזמן".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תשובות:

 

נמרוד - המסילה הרביעית תשרת גם את הקו של הוד השרון וגם את קו החוף. למעשה, המסילה השלישית והרביעית יוכלו לשרת את קו החוף וככה יסעו שם גם הרכבות של הוד השרון וגם הרכבות מלוד.

 

ולגבי ירושלים - האנס - אף אחד לא אומר שלא צריך את המסילה. ההפך, מרוד צריך אותה. הטענה היא שפתיחה שלה עכשיו במצב התשתיות היום לא תעשה טוב לא לקו לירושלים ותהרוס את השירות על שאר המסילות בארץ. לא צריך לפתוח בכח כדי לעמוד באיזשהו דד ליין מומצא (בכל מקרה המסילה בעיקוב של שנים). כרגע כדי לפתוח את הקו לירושלים יהרסו את השירות שמסיע 70 מליון נוסעים בשנה. האם זה שווה בשביל כמה חודשים? אני בטוח שלא, אבל זה פוליטיקה. צריך לפתוח את הקו לירושלים כשאפשר יהיה להסיע עליו רכבות חשמליות לכל האורך (לפחות עד רכבת מרכז). במצב עכשיו שחלק מהנסיעה תיהיה עם קטרי דיזל זה פשוט אבסורד שלם...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, גם הקו לכרמיאל היה אמור להיות חשמלי

 

נכון. אבל המנהרה שם קצרה הרבה יותר, ואחרי כמה שינויים אפשרו להעביר שם קטרי דיזל ספציפיים (סדרת יורו 3200). בירושליים זה בלתי אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...