Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה - יום הולדת 50


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3629 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרומן שלי עם הקורולה החל ב-2004, כשקיבלתי בליסינג אחת מהאחרונות שעלו על הכביש כדגם 2004 (גריל שחור) היא החליפה אלמרה 2002 שמאד אהבתי, אך הרומן בנינו נקטע בחטף כשקצין הרכב גילה שעברתי בכמה אלפי קילומטרים את הקילוטראז' הנקוב בחוזה הליסינג, וכן נכפתה עליי הקורולה כאשר הבחירה היחידה שניתנה לי היתה לבחור בין צבע כסוף לצבע כחול ג'ינס.

 

כשקיבלתי אותה, היה נראתה לי קטנה מדי, וזכרתי שחבריי שקיבלו את של שנת 2003 סבלו תקלות שונות ומשונות.

 

בפועל, היא התגלתה כמרווחת יותר מהאלמרה, והפגינה אמינות טובה מאד לאורך 3.5 שנים ו115000 ק"מ שהיא היתה אצלי.

 

לפני כשלוש שנים רכשתי לאשתי קורולה משנת 2005, יד שניה מליסינג שעברה חיים לא קלים במחיר רצפה. לאחר יישור קו קליל, פלשינג למלמנוע והחלפת שמנים ופילטרים מקוריים ע"פ הוראות היצרן, הקורולה כבר אלצנו למעלה מ-60000 ק"מ, והאמינות עד כה - מושלמת למעט נורות שרופות פה ושם, שזה בהחלט יפה למכונית שעברה כבר כ-215000 ק"מ.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

גם אני אני מחזיק קורולה אבל שנת 2000.

רכשתי אותה לפני שנה וחצי ב 15,000 ש"ח עם 153,000 ק"מ ועשיתי יישור קו. מאז נסעתי 50,000 ק"מ, חוץ מטיפולים שוטפים אף תקלה. טפו טפו.

פורסם

למשפחתי יש רומן ארוך (ועדיין מתמשך) עם הקורולה.

זה התחיל בשנת 93, סבא שלי ודוד שלי נכנסו לסוכנות ורכשו קורולה אוטומטית לסבי וקורולה ידנית לדודי.

הקורולה של דודי נמכרה לאחר מספר שנים בגלל שהוא התחיל לעבוד בהייטק וקיבל רכב צמוד.

הקורולה של סבי עדיין משרתת אותנו וממשיכה להתגלגל במשפחה.

ב-94 ההורים שלי נכנסו לסוכנות ורכשו קורולה אוטומטית. הרכב שירת אותנו למעלה מ-8 שנים ללא תקלות.

לאחר שנה בגלות עם אופל אומגה המשכנו בליסינג עם קורולה 2003 (כסופה), 2006 (כחול בהיר), 2009 אוטומטית (כחול כהה).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
הפרק המקומי של הטויוטה קורולה כלל לא החל אצל יוניון מוטורס, יבואני טויוטה, אלא אצל חברת המזרח.

זו ייבאה בשנת 90' את הגירסה האמריקאית של הקורולה, שנקראה גיאו פריזם.

הפריזם הגיעה לארץ ב 2 רמות גימור והספקי מנוע - LSI עם 110 כ"ס ו GSI עם הספק מכובד של 125 כ"ס.

בגדול, הפריזם היתה קורולה שעברה אי אלו התאמות על מנת לענות על המפרט האמריקאי - חגורות בטיחות שיצאו ממסגרת הדלתות, נעילה מרכזית כפולה ואפילו צבעי פנים אמריקאיים להחריד, תכלת או בורדו.

בשל התמחור הגבוה (מאד) המכירות היו איזוטוריות, ולאחר שנה נעלמה כלעומת שבאה.

בספטמבר 91' החל יבואן הסדיר של מכוניות טויוטה, והקורולה הגיעה הנה בשני גרסאות מרכב - סאדן, ידנית בלבד וברמת גימור נמוכה יחסית, וליפטבק אוטומטית בלבד וברמת גימור ואבזור גבוהה.

בניגוד לגיאו פריזם האמריקאית, לדגמי 92' של הקורולה היה מאייד ולא הזרקת דלק, וההספק היה נמוך יותר, 95 כ"ס.

התמחור היה גבוה יחסית לתמורה הדי בינונית, ולאחר שפגה ההתרגשות מהשם החדש, המכירות היו נמוכות למדי.

בסוף 91' הוצגה ביפן הקורולה החדשה, אולם השיווק למערב החל רק בסוף אותה שנה, ולכן הגיעה לארץ רק כשנת הדגם 93'.

בגרסה זו כבר זכתה הקורולה להצלחה משמעותית, ולמרות התמחור הגבוה, זכתה להצלחה המיוחלת.

גם הדגמים שהגיעו אחריה זכו להצלחה מכובדת, כולל דגמי 08' שצויידו בגיר רובוטי חד מצמדי גרוע למדי.

ומשהו אישי שלי על הקורולה - בשנת 96' יצאתי לירח דבש בטורקיה, ושכרתי קורולה ידנית.

המכונית היתה ברמת הגימור הנמוכה ביותר, וממש לא היה בה כלום, אפילו לא מזגן.

המכונית הפגינה זריזות נחמדה ותגובת דוושה מצויינת, וכשנפתח הכביש, שמתי לב שאין למנוע מנתק הצתה, ולמעשה הסל"ד עולה בלי סוף; פתחתי מכסה מנוע, והתברר לי שלמרות שהמכונית היתה משנת 95', לא היה לה הזרקת דלק אלא מאייד כפול, וזאת בשל איכות הדלק הטורקי.

וזו גם גדולתה של הקורולה - היא תמיד התאימה לכל שוק ולכל מדינה, תהיה זו הנידחת ביותר.

ובשל זה תמיד היתה רבת מכר.

 

דוקא בשנים הראשונות, הקורולה (וגם הסטארלט) תומחרו מאוד גבוה ביחס למתחרות.

לכן ממש בהתחלה רבת המכר של טויוטה בישראל היתה הפריוויה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

לא רק שתומחרו גבוה, גם לא היו אטרקטיביות בשום מובן.

כשהגיעה לארץ, הקורולה היתה כבר בת 5 וממש ערב הצגת הדגם החדש.

הקורולה תומחרה כמו ההונדה סיוויק, כשבפועל המפרט לא התעלה על זה של הדייהטסו אפלאוז או המיצובישי לאנסר, שהיו הזולות בקבוצתן.

ההצלחה הגיעה עם הדור החדש של הקורולה, שגם כמכונית היתה עדיפה בהרבה.

המכונית האטרקטיבית היחידה של טויוטה באותה העת היתה הפריוויה, שגם היום, 26 שנה לאחר שהוצגה, עדיין נראית מודרנית ועדכנית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...