Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ראש מנוע? פיאט פונטו 16V 2005


navonn3
שימו לב! השרשור הזה בן 3064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים.

אני הבעלים (הגאה?) של פיאט פונטו ספייס דינאמיק 2005 16V.

 

**סיפור דרך ארוך**

 

הרכב נסע בסה"כ בסדר עד אתמול, ואז קרה משהו מוזר.

לאחר נסיעה בין עירונית של 25 ק"מ בה הכל היה כשורה כמו תמיד, עצרתי לתדלק ולמלא אוויר בגלגלים, משהו כמו 10 דק'.

 

כשהנעתי את הרכב מד החום קפץ מיד לחום הכי גבוה ונדלקה נורה. נסעתי עוד כמה מאות מטרים למקום בטוח ועצרתי בצד. ראיתי שחסר קצת נוזל קירור ברדיאטור, המתנתי רבע שעה, הוספתי, ונסעתי עוד 3-4 ק"מ הביתה.

 

לאחר 12 שעות בערך נסעתי בערב כדי לבדוק את מצב הרכב. הטמפ' היתה יציבה באמצע עד ששוב עצרתי (אגב, באותה תחנת הדלק המנחוסית). ושוב, לאחר ההנעה, החום טיפס.

 

כיביתי את הרכב, המתנתי חצי שעה, ואז הוא גם לא הניע. הופיעה הודעת EBD Failiure, והשעון התאפס (מה שאומר שהיה איזשהו ניתוק מצבר?). הנעתי עם כבלים, ונסעתי שוב, 2-3 ק"מ הביתה (החום היה שוב יציב).

 

היום בבוקר גררתי את הרכב למוסך פיאטון בת"א. שלמה ביצע בדיקת אטמים (לא בנוכחותי) וטוען שמדובר בראש מנוע.

 

**עד כאן הסיפור**

 

אז קודם כל א', האם זה נשמע הגיוני שזה ראש מנוע הסיפור? מה בדבר ההנעה עם כבלים? וזה שזה קרה אך פתאום בלי שום סימנים מקדימים? מעולם לא היתה לי בעיית התחממות ולו הכי קלה עם הרכב.

 

ב', במוסך פיאטון בת"א (מוסך נפלא) נזרקה לי הצעת מחיר בסדר גודל של 4000 ש"ח. יתרונותיו של המוסך ידועים. אך מעבר לזה שהמחירים אצלו מראש לא הכי זולים, הוא מבצע עבודה פדנטית מאוד. ברכב חדיש לטווח ארוך זה נהדר, אבל ברכב בן 11 שלא אמור לשמש לעוד הרבה זמן, זה עשוי להיות מעט מיותר (לא?).

האם הצעת המחיר נשמעת ריאלית? האם יש מוסכים אחרים מומלצים שניתן לטפל בהם ברכב?

 

 

מודה לכם על הקריאה ועל התשובות

מתן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה גררת את הרכב למוסך? הוא לא הניע?

הייתי מנסה לבדוק מצבר, ומלבד זאת להמשיך לנסוע ברכב לראות אם יש בעיית התחממות.

אם הרכב היה מתחמם בזמן נסיעה, אז יש מצב שהמוסך צודק. אבל מה שאתה מתאר, שזה קורה רק אחרי הנעה כשהרכב חם, נראה כאילו סתם תקלות חשמל (באבחנתי הלא מקצועית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בהחלט נשמע כמו בעית חשמל, אופציה אחרת היא משאבת מים שאולי לא מתפקדת כמו שצריך (החום נמדד על פי חום המים, ולא ישירות בבלוק מנוע) ולכן המידע שהוצג במהלך הנסיעה היה שגוי, מה שכן זה שהנעת עם כבלים וזה הלך בסדר מחזק את הטענה של בעית חשמל..

 

הייתי פונה לחוות דעת נוספת, המחיר יקר מאוד, עוד כמה שקלים כבר אתה מחליף את כל המנוע בסכום כזה.. כמו שציינו קודם, 1800-3000 זה הטווח הכי קיצוני לעבודה כזו.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017 | Chevrolet Sonic R S2015 - 2017-2024

BYD Dolphin 2024 Design 2024-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה על חוו"ד נוסף.

ההפרשים יכולים ויהיו משמעותיים מאוד.

 

כמו כן, יכול ובבדיקה נוספת תתגלה בעיה שונה לחלוטין.

מבלי לפגוע במקצועיותו של המוסך הראשון כמובן...

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה על התגובות.

תכלס הסיבה שגררתי את הרכב למוסך היא כי אני יכול. לא רציתי לקחת סיכון.

 

מכיוון שאבא שלי נמצא במוסך ולא אני, הרשימה שלי לא מדוייקת פיקס והיא בכתב יד, אבל היא כדלקמן.

הונחו לפני שתי אופציות:

 

תיקון יותר מקומי -

סט אטמים (ומסביב) - 450

משאבת מים - 200

צינור (כלשהו.. כתב של מוסכניק :) ) - 250

עבודה - 1200

סה"כ 2200 לא כולל מע"מ.

 

תיקון מקיף אותו דבר עם תוספת של -

חריטה חיצונית של הראש 900

תרמוסטט 120

תוספת עבודה עוד 300 שקל

סה"כ יוצא 3500 לא כולל מע"מ.

 

אבא לא הצליח להסביר לי, אבל במוסך הראו לו נזילת מים די חמורה (אני לא ראיתי שום נזילה בעצמי, אבל..).

עוד לדברי המוסך הוא שהתיקון הראשון עשוי להספיק לי לכמה חודשים, זה יכול להיות מעט וזה יכול להיות הרבה. אבל זה סיכון.

 

 

דעתכם?

מכירים מוסך אחר באיזור ת"א לקבל ממנו חוות דעת?

עריכה אחרונה על ידי navonn3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב כזה ביד שניה עם נתונים טובים יותר עולה 9K+- מכור את הגרוטאה ועם הכסף שהמוסכנים מבקש תביא לך אחת עם יד נמוכה וקילומטרג' נמוך יותר או תחסוך כמה גרושים ותביא יונדאי גטס עדיף.

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך למוסך אחר.

גם לי היה מצב דומה, הגעתי למוסך מסוים בנסיעה ובבדיקות של המוסך הרכב שבק חיים.

אמרו לי 5000 וצפונה לעשות ראש, גררתי למוסך אחר וסגרתי את הסיפור ב3000 כולל הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם זה שהוא לוקח על חריטת ראש 900 שח שחריטה לראש כזה לא עוברת בפועל את ה 500 וכבר חרטתי ראשים כאלה אז זה אומר דרשני, משמא אומר קח את הרגליים או יותר נכון את הרכב ועוף משם לשמוע חוות דעת והצעת מחיר שפוייה יותר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי דווקא דברים אחרים לגמריי ממה שאתה אומר עליו.

ולא דברים טובים.

 

אך למקרה שלך, אכן יש מצב שכן מדובר במקרה של ראש מנוע, היות וחיישן חום ״מים״ אינו עובד בצורה תקינה ללא ״מים״(הכוונה היא לנוזל קירור כמובן).

 

הדבר מצריך בדיקת דליפות.

 

ושוב .

לא יודע מה איתך,

לא סומך על המוסך הזה.

לא מקצועי בעליל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...