Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3719 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טרונצ'ו - כללית עובדים הרבה עם הסופרפארם. אבל לא עם כל סניף. באיזור שלי עובדים עם כמה סניפי סופרפארם, כמובן בתי מרקחת בתוך המרפאות וגם כמה בתי מרקחת (של הקופה) מחוץ למרפאות שנותנים שעות עבודה יותר ארוכות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זמינות של רופאים מקצועיים - באזור המרכז יש זמינות יחסית יותר גבוהה ביחס לאזור הצפון ו/או דרום.

ישנם תחומי התמחות (למשל גסטרו), בהם יש מחסור ברופאים מומחים ואז ההמתנה לתור היא ארוכה (רופאים חדשים לא רוצים ללכת להתמחות בתחומים מסויימים)

פורסם

המעבר אינו מיידי אלא רבעוני דוגמא אם היום חתמת על מעבר

תיכנס רק ב1 ליולי לקופה החדשה.

 

עוד פרטים תמצא כאן:

http://www.civilsociety.co.il/%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%A8-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D/

 

בהצלחה

לא מעבר רבעוני אלא מדי חודשיים. הפרטים כאן.

 

guya72 - נושא זמינות רופאים יועצים (אני שונא את הביטוי "מקצועיים" - כאילו הרופאים הראשוניים אינם מקצועיים) מורכב מאד, אבל הקו התחתון הוא שהמצב ילך ויחמיר בגלל מחסור ברופאים בישראל.

זמינות שירותים יקרים בעייתית בגלל ייבוש הקופות על ידי האוצר, שגורם להן להיות נוקשות מאד באישורים וגם מידה של קיצוב בשירותים הלוקים במחסור, כאשר מצד שני מערכת המשפט גורמת לרופאים לנקוט ב"רפואה מתגוננת" בזבזנית, שגורמת לצריכת שירותים מיותרת והארכת התורים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

סטודנטים לרפואה שלחו מכתבים רבים לכל מי שאחראי.

הסיבה שאין אפשרות להגדיל את המקומות בפקולטות [כ-100 מתקבלים בשנה] היא שאין דרך ללמד יותר סטודנטים בבתי החולים. אין כרגע פתרון באופק. נמשיך לסבול עוד עשור או שניים, אולי אז תבוא ישועה.

 

לגבי נושא השרשור, אני תמיד מתקשר לקבוע תור אז אומרים לי עוד חודשיים בנתניה, עוד שבועיים בחדרה או מחר בקלנסווה.

זה מה יש. אני בכללית אגב.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ניקו - מתקבלים כ-500 בשנה. חוץ מה אתה צודק. עושים קצת כסאות מוזיקליים עם המחלקות, בעקר בצפון - לקחו מחלקות שהיו מסונפות לטכניון והעבירו אותן לפקולטה החדשה של בר אילן, שבכלל לא ברור לי מדוע הוקמה, חוץ מפוליטיקה. אבל אני לא מכיר את המספרים משנה לשנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במכבי מעולם לא היתה לי או לבת זוגי באיזור המרכז בעיה לקבוע תור לרופאים מתמחים בתחומים ספציפיים או כלליים.

לפעמים זה דורש קצת גמישות ונכונות לנסוע לאן שיש תור פנוי לבדיקה או הרופא הרלונטיים, ולפעמים דורש להרים טלפון בבוקר במקרים ספציפיים לראות אם היה ביטול, אבל בד"כ זריז. אפילו ליועץ גנטי הצלחתי לארגן תור מהיום למחר תמורת הנכונות לנסוע לחיפה אחרי שהתבטל שם תור.

פורסם

התכוונתי כ-100 פר פקולטה.

"

אין אפשרות להגדיל את המקומות בפקולטות [כ-100 מתקבלים בשנה]..."



בבר אילן זה לא באמת רפואה 6 שנתי שהרוב מכירים. זה תואר ראשון ואחר כך רפואה 4 שנתי שזה מסלול נפרד לחלוטין מלימודי הרפואה שאנחנו מכירים. הוא קיים גם בת"א. זה מוסיף עוד כמה עשרות סטודנטים בשנה. לכן, ההערכה שלך - של כ-500 סטודנטים בכל שנה בסך הכל - היא נכונה.

 

מה שכן, לא כולם מסיימים ולא כולם עוסקים במקצוע. המזל שלנו זה שיש את אלו שלא מצליחים להתקבל בארץ, או לא רוצים להתקבל בארץ, ונוסעים ללמוד בחו"ל כדי לחזור. אם לא היה את זה, סביר להניח שמערכת הבריאות הציבורים הייתה קורסת.

 

אחפש את המכתב שנשלח והתגובה ואעלה אותם לכאן.

 

פות"ש, חפש את הקופה שבה זמינות התורים הכי גבוהה באזורך וזהו.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

פות"ש, חפש את הקופה שבה זמינות התורים הכי גבוהה באזורך וזהו.

זמינות תורים זה נכון ל"כאן ועכשיו". בעוד חודשיים הוא יחפש קופה אחרת עם זמינות גבוהה?

פורסם

הבנתי שהמצב דיי דומה בכל קופה ותלוי בהמון גרומים כמו תחום התמחות של הרופא ואיזור גיאוגרפי.

תודה רבה על המידע!

פורסם

למכבי יש יתרון בולט על הכללית וזה שהרופאים עצמאיים אז אין שביתות.

 

 

אני במכבי ותמיד מוצא תורים לאיזה רופא מקצועי שאני רוצה. נכון שלפעמים אני נוסע למרפאה אחרת שלו אבל תמיד התורים זמינים בפרק זמן סביר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

^^

פחות נכון לגבי המכונים. מלפני איזה חודשיים או שלושה היתה שביתה ב"מכבידנט" ולא יכלתי לקבוע תור במשך יותר משבועיים (אם למישהו יש כינור, זה הזמן לנגן).

פורסם

ניקו - השיטה של תואר ראשון התקבלה בכל הפקולטות כבר לפני די הרבה שנים, כאשר לאחר 3-4 שנים (תלוי במוסד) מקבלים תואר ב"מדעי הרפואה" ואז יש גם סלקציה של מי ימשיך ומי יפלט מלימודי הרפואה. יש גם מסלולים של קליטה לשנים הפרה-קליניות אחרי תארים במקצועות אחרים, או אחרי לימודי השנים הבסיסיות בחו"ל.

 

מבחינת אחוזי פליטה מהלימודים - עד כמה שאני יודע הם די נמוכים וקורים בדרך כלל בתחילת הדרך, אבל אני לא מכיר סטטיסטיקות מעודכנות.

 

מבחינת אנשים שפורשים מהמקצוע - זו אכן בעיה. חלק נשארים "בסביבה" - כגון הייטק הקשור לפיתוחי ציוד רפואי או שילוב של משפט ורפואה (בחיפה היה פעם מסלול ייעודי לכך, לא יודע אם עדיין קיים), וחלק אכן עובר לתחומים אחרים לגמרי. וצריך להוסיף את מי שעוקר לחו"ל.

 

פות"ש - קרא את המשפט האחרון של ניקו. זה גם מה שכתבתי בתחילת השרשור. עם זאת אני רוצה לשנות קצת - אורך התורים אינו חזות הכל, כיון שלכל קופה יתרון בתחומים שונים. חשוב סה"כ השירות שתקבל. ושירות זה לא רק זמינות רופא, אלא גם שירותים אחרים (מעבדה, דימות, פיזיותרפיה וכו') ואולי תופתע, אבל גם שירותי המשרד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל לא הבנתי כל כך מה ניסית להסביר, אז פשוט אכתוב מה שנדמה לי שהבנתי ותעיר על כך מה שיהיה לך.

בכולן [אונ'] יש תואר ראשון, כי הוא חלק ממבנה הלימודים. אבל לימודי הרפואה בארץ מתחלקים לשתי דרכים:

 

6 שנתי [רק בעברית, ת"א, טכניון ואב"ג]

4 שנתי לבעלי תואר ראשון [רק בר אילן ות"א]. כשאני אומר לבעלי תואר אני מתכוון לאלו שיש להם תואר כבר, לפני שהחלו רפואה.

[ישנן דרכים נוספות, אך הן מינוריות וקטנות לכן לא רלוונטיות לדיון].

 

6 שנתי בנוי בצורה זהה בכל מקום: כ-3 שנים פרה-קליני. אחר כך 3 שנים קליניות.

אחרי 3 שנים ראשונות סלקציה זה ממוצע 75 ומעלה אם אני זוכר נכון.

 

4 שנתי זה לבעלי תואר ראשון שאינו חייב להיות במדעי הרפואה. כלומר, אינו חלק מתכנית הלימודים, אלא סתם לאנשים שיש להם תואר ראשון. מה שכן חייב להיות זה מספר קורסי בסיס ומעבר מבחן GRE שאינו פשוט בכלל. נוסף על כך יש עוד כמה מיונים אבל בוודאי לא מעניינים אף אחד לכן לא אפרט.

 

PASAT לא התכוונתי לתור ספציפי. התכוונתי לזמינות באופן כללי. אם אתה מודע לבעיות שיש לך או לרופאים שאתה מרבה לבקר, בדוק באיזו קופה יש תורים זמינים יותר.

אם יש לי בעיות בבטן לא אלך לכללית כי תור לגסטרו לוקח 3 חודשים.

אם יש לי כאבי גב לא אלך למאוחדת כי אורטופד 3 חודשים ומכבי שבועיים.

זו הכוונה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

גם הפקולטה בחיפה החלה "מלמעלה למטה" - התקבלו בוגרי 2-3 שנים מחו"ל (באותם ימים בעיקר מאיטליה). רק בהמשך הוקמה התשתית של לימודים החל משנה א' (שכללו לימודי מתמטיק ופיזיקה לרמה של מהנדסי מכונות, כימיה שהתחרתה בכימאים ואפילו מבוא להנדסת חשמל ושני סמסטרים של תכנות. כל פקולטה דחפה איזה קורס).

גם לאחר שהוקמו שנות מדעי היסוד (א'-ב') היה מקובל שבשנה ג' מצטרפים אי אילו סטודנטים שסיימו תואר ראשון או שני בביולוגיה או למדו בפקולטות אחרות (בעיקר בחו"ל) - מקביל למה שאתה קורא מסלול 4 שנתי. היו צריכים כמה השלמות משנים א'-ב'.

אני לא מכיר את המסלול של בר אילן, ממה שהבנתי גם הוא מבוסס בעיקר על אנשים שהחלו לימודים בחו"ל וחוזרים ארצה להשלמתם. אבל לא התעמקתי במסלול.

והערה לגבי התואר הראשון בסיום שנה ג' או ד' - זה לא טריויאלי, במקור היה מסלול 6 שנתי ללא תואר באמצע הדרך. תוספת התואר הראשון היתה מאוחרת, נועדה לאתר מועמדים לא מתאימים ולהסיט אום למסלולים אחרים. מה שלא ברור לי הוא האם זה נעשה רק על סמך הציונים או גם על סמך איזה מבדקי התאמה לקצוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נעשיתי חולה מכם

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...