Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול כושל במוסך שגרם כנראה לתקלה-פיאט בראבו 2011 מוסך שאפיק בחיפה


MR.sUB
שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחרי שבוע של שקט... ירידה בדרך הים על 40 קמ הילוך שני תקוע מאחורי רכב, סוף הירידה עשן לבן... יפי היי... ואני חשבתי שנפטרתי מזה. ללא ספק נגרם נזק.

כמה שמן ירד במדיד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו מאור, שבמדיד בדקתי עדיין מלא, בכל זאת זאת הפעם הראשונה שזה קורה אחרי שבוע של שקט שחשבתי שהכל מאחורי, אבל לא היה קשה לפספס את הענן הלבן והריח של השמן השרוף...

פשוט מבאס אותי כל כך...

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמי מבין אותך לגמרי...ועוד יותר כואב לדעת שהכשל ניגרם מעסק שזה התחום המקצועי שלו אבל אם יש משהו שלא נצליח לשנות זה רמת הזילזול שיש לבעלי מקצוע במדינה ללקוחות. אין לך כסף אתה לא שווה כלום...שובר חינם זה נייר לניגוב כניראה! בכל מיקרה תמשיך לעקוב במדיד תראה אם יורד...יש סיכוי שתצטרך כניראה החלפה של גומיות שסתומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מבלי להיכנס לויכוח וההשמצות על המוסכים כאן, אני בוחר להתייחס לעניין הטכני בלבד.

 

ראשית, הכתבה מעיתון הארץ בקישור שמאור צירף היא שטויות במיץ, אני מזמין אתכם לקרוא בעצמכם את הנימוקיים הטכנים המשעשעים.

 

לגבי הבעיה של פותח השירשור, מילוי עודף שמן עלול לגרום לקושי בהאצה, לפריצה (תאורטית) של מחזירי שמן נמוכים כמו מחזיר שמן קדמי ואחורי כתוצאה מפגיעת הבוכנות בשמן ויצירת לחץ שמן בעוקה, אך לצערי, התקלה המתוארת ע"י פותח השירשור היא תקלה של גומיות שסתומים יבשות, שאין קשר בינה ובין מילוי עודף שמן ולכן תריכת השמן הגבוה אינה באשמת המוסך שביצע טיפול.

 

אני מבין שאנחנו ישראלים,וככאלו אנחנו צמאי דם, ומיד עם כל טענה תולים את נותן השירות, ומבלי להצדיק כלל רת ההתנהגות של עובד המוסך שמתוארת כאן,אלא אם כן מישהו יכול להסביר לי טכנית איך עודף שמן בעוקה גורם להתייבשות גומיות שסתומים, אני מציע להפסיק עם העצות בסגנון תתבע אותו תתלונן תשרוף לו את העסק.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך... 3 אנשים שונים בינהם מוסך רק לאחר פירוט על מילוי עודף שמן ותוצאות הלוואי של אכילת שמן בירידה ישר אמרו שמדובר בגומיות שסתומים שנפרצו ע''י עודף שמן. על סמך מה אתה אומר שדבר כזה לא יכול לקרות למה שגומייה של שסתומים תתייבש במנוע עם 65000 אלף ק''מ

 

שנת 2011. על מה אתה מדבר. הדבר האחרון שאני זה בנאדם שמחפש להאשים אדם שלא אשם בכלום. זה נוגד לחלוטין את האופי שלי. תן אתה הסבר יותר הגיוני בבקשה לרכב חדש יחסית עם קמ נמוך שרק לאחר מילוי עודף של 2 ליטר הבעיות החלו?! הגומיות התייבשו ברגע שנשפכו 2 ליטר עודף?

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, בניגוד אליך אני אינני מתיימר להציג עצמי כבעל מקצוע מומחה ולכן אינני רוצה לנתח איזה מחזיר שמן או גומיה כשלו.

העובדות הן שבמשך שבועיים פות"ש נסע ברכב תקין לחלוטין, ומרגע שהוא הכניס אותו למוסך שאפיק בחיפה שם לטענתו הוסף לרכב שמן בכמות עודפת של כ-2 ליטר, המנוע החל לצרוך שמן ולפלוט ענני עשן לבן.

באמת מעניין אותי לדעת: האם אינך סבור שאין כאן יותר מסתם צירוף מקרים? מזכיר שוב: רכב יחסית חדש, קילומטראז' סביר ורקורד אמינות מוצק למדי.

אשמח אם תענה בכנות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לאחר באופן כללי.... בדיוק יום אחרי! בבוקר!

ועוד תקלה שמתיישבת עם עודף שמן.

אשמח לרעיון מוצק אחר.

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שפותח השרשור צריך לבדוק מול מוסך אחר מה הסיבה לכך.

הרי שפותח שרשור קנה את הרכב יד 2 , לך תדע אם לא שמו איזה תוסף נגד עשן .

ובהחלפת שמן גם התוסף התפוגג .

 

אגב, קרה לחבר טוב עם e46 320 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד - העובדה ששבועיים הוא נסע עם רכב "תקין" לא אומרת כלום.

כי גם עכשיו הוא נסע שבוע ולא קרה כלום. והרכב לא תקין.

 

אדון סאב - כל הזין. ואני לגמרי מבין אותך .אני הכנסתי רכב לתיקון הזעה (במוסך אחר, רכב שהוא לא פיאט) החלפתי גומייה וההזעה הפכה לנזילה.

בעניין הפרקטי - הרי ממילא לא תתקן את הרכב במוסך המדובר.

אני ממליץ לך לקחת את הרכב למוסך מומלץ. לבדוק מה הבעיה ברכב ולמה מדי פעם יוצא עשן לבן.

אחרי שתדע תוכל להחליט האם יש סיכוי שהבעיה כתוצאה מהטיפול או לא.

אם כן - חוות דעת של מכונאי או שמאי ותביעות קטנות. אל תבזבז את הזמן על דברים אחרים.

 

בינתיים 2 המכונאים היחידים בשרשור מסבירים שהסיכוי לכשל כזה כתוצאה מהעודף שמן היא אפסית ואני נוטה להאמין להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בואו נדייק.

1.הרכב חדש אצל פותח השירשור, ככל הנראה לדעתי, אכן בעל הרכב הקודם הוסיף תוסף מונע עישון "שמן דבש" ולאחר החלפת השמן לשמן רגיל החל העישון.

2. גומיות השסתומים לא יכולות להיפרץ כתוצעה מעודף שמן. אלא אם כן מישהו יכול להסביר לי ההפך.

3. עישון בבלימת מנוע נובע מגומיות שסתומים יבשות.

4. בכל חודש אני מחליף גומיות שסתומים ברכבים עם 60K-80K ק"מ.

 

 

וכדי לחדד, איני בא להגן על המוסך או להאשים את פותח השירשור בדבר, מעניין אותי הנושא הטכני בלבד, וקו המחשבה שאומר ,"לפני לא היה כלום ואחרי התחיל העשן, המוסך אשם!" לא מחזיק מים ללא טענה טכנית הגיונית המסבירה איך מנוע מתחיל לעשן בבלימת מנוע כתוצאה ממילוי עודף שמן, שעד רגע זה לא קראתי כאן.

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובמידה והגומייה נפרצה, אבל היא לא יבשה. עדיין תגיד שזה לא קשור לעודף שמן או שתשתכנע שצירוף המקרים מוביל למסקנה אחת?

או שיש עוד סיבה שעולה לך לראש שבבלימת מנוע יכנס שמן למנוע?

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מה זה גומיה שנפרצה אבל לא יבשה?

 

אין דבר כזה, זה מחזיר שמן מגומי שיוש על קנה השסתום, כאשר הגומיה מתייבשת מתחיל לחלחל דרכה שמן, ניתקלתי במקרים שמובילי השסתומים נשברו כתוצאה מסל"ד יתר.

 

אבל אני לא מכיר אף מקרה, גם לא בספרות של נזק לגומיות שסתומים כתוצאה ממילוי עודף שמן, אני אשמח שתוכיח לי אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נדייק.

1.הרכב חדש אצל פותח השירשור, ככל הנראה לדעתי, אכן בעל הרכב הקודם הוסיף תוסף מונע עישון "שמן דבש" ולאחר החלפת השמן לשמן רגיל החל העישון.

הוצאת לי את המילים מהקופלונג ! :p:-D

בדיוק קראתי את כל התגובות וחשבתי להסב את תשומת ליבו לעניין - והנה הקדמת אותי :-)

 

אני רוצה להוסיף שבהחלט יכול להיות שלא בהכרח השתמשו בשמן דבש אלא שהטיפולים הקודמים אולי נעשו עם שמן יותר סמיך (10W40 ולא 5W40) מה שיכול להקטין תופעות מהסוג הזה (עניין בדוק, לא סתם תאוריה באויר) עד שיורדים בצמיגות.

 

מצטער לקלקל לך את התאוריה וההתנפלות על המוסך אבל עודף שמן לא יכול



לגרום לנזק מכני למנוע שבעקבותיו המנוע יתחיל לאכול שמן .

מה גם שאף לא לרגע אחד, לא לפני ארוע העשן ולא אחריו הבחנת בעודף שמן במדיד השמן .

הכי הגיוני שנראה לי כאן זה שהגישה השלילית שלך לגבי המכונאי שמההתחלה לא בא לך

טוב בעין(אולי בצדק מבחינתך) גרמה לך איך שהוא לטעות בכמות השמן שהוא לכאורה הכניס .

מה גם שקשה לי להאמין שלאחר הדיון שנוצר במוסך בינך ובינו סביב כמות השמן שיש למלא

אף אחד ממכם לא טרח להכניס מדיד ולראות מי צודק .

לא יודע מי עומד מאחורי התגובה הזו אבל יש לי המלצה קטנה: תמיד תסייג את דבריך ותשתדל להיות הכי מדוייק שאפשר. לומר שלמנוע לא יכול להיגרם נזק מכני שבעקבותיו תתחיל אכילת שמן זו אימרה קצת חלקלקה ולא מדוייקת - כי באמת לא בהכרח שיגרם נזק מכאני שיגרום לאכילת שמן, אבל מנוע יכול לסיים את הקריירה שלו (הכל תלוי בכמה עודף שמן מדובר ובאיזה מנוע).

וזה למה ?

כי במנועי דיזל למשל, תמלא עודף שמן ואתה עלול לגמור את המנוע. סיפור אמיתי: כשהייתי חייל בצבא היו לנו מגאנים 1.9d 5 דלתות.

במסגרת טיפול שוטף, חייל (שאני הכרתי) מילא 1.5 ליטר שמן עודף. עם התנעת המנוע תוך כמה שניות המנוע עלה לסלד מקסימלי וכבה.

נגרם נזק למנוע כי השמן תיפקד כמו סולר וחדר לצילינדר כתוצאה מעודף.

 

באותה נשימה הייתי שואל את פותח השירשור:

1. מי מכר לך את הרכב ? סוחר או האדם שרשום ברישיון הרכב ?

2. מה רשום בהיסטוריה של הרכב לכל אורך חייו, לרבות הטיפול האחרון או האחרונים (האם יש הערה או בדיקה של תצרוכת שמן ?)

3. באיזה שמן (במדוייק) השתמשו בטיפולים קודמים ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...