Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול כושל במוסך שגרם כנראה לתקלה-פיאט בראבו 2011 מוסך שאפיק בחיפה


MR.sUB
שימו לב! השרשור הזה בן 2952 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום

ממשיכים לקשקש...

מישהו יכול לתת הסבר טכני אחד איך עודף שמן מנוע (אם היה כזה) יכול לגרום לעישון בסגירת מצערת?

 

ושנית, אם פותח השירושר בטוח שמילאו עודף שמן, מדוע לא בדק מיד במוסך וביקש שירוקנו?

 

אנחנו נתקלי מידי פעם ברכבים שמילאו להם עודף שמן, הסימפטומים הם שונים.

 

ואני אומר שלא יכול להיות מקרה שהמנוע "אכל" 2.5 ליטר שמן בכמה ימים, כנראה שפותח השרשור טועה.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז אתה יכול להביא הסבר טכני כיצד זה לא יכול לגרום נזק למנוע ?

 

 

אתן הסבר קטן לכול אלה שלא מבינים למה.

יתר שמן קטן יכול להישרף וזה לא דרמטי, בעת שממלאים שמן ביותר חצי ליטר+ זה בלגאן. השמן נמצא למטה במנוע והקרנק שעושה את העבודה מעליו ועושה את תזוזת הסילנדרים, שנינו נסכים שאין משהו אחר שמתרחש למטה במנוע ? נכון.

וגם נסכים ששמו לא מתכווץ כי הוא סמיך מדי כמו מים. כשהקרנק רוצה לנוע (והוא מונע בלחץ אדיר בגלל מצתים ותא שריפה) אין לו באמת איפו כשיש יותר מדי שמן ואז הוא לוחץ יותר ויותר, עם הסלדים הלחץ עולה ברמות ואז שנינו נסכים שיש רק שני מקומות שהשמן הזה יברח מהם.

1) יפוצץ את מגש השמן ויצא משם

2) יהרוס שסתומים וחברי דרכם

 

בשני המקרים הסוף לא טוב למנוע וזה מנוע ללא שמן זה הרס מוחלט.

 

 

אפשר לבלבל את השכל על זה שזה לא אפשרי אבל כול מנוע גם בנוי אחרת כולם זהים באופן עבודה אך לא בשיטה פנימה. יש דברים על גבי חלקים שמשתנים ממנוע לאחר וזה רק מתכון של אסון ביחד עם עודף רב של שמן.

 

מצב נורמלי ? בהחלט לא, עלול לקרות ? בהחלט כן.

 

אתה יודע מה קורה למנוע שיונק מים דרך הסעפת?

 

 

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי REVERSiN
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
הוצאת לי את המילים מהקופלונג ! :p:-D

בדיוק קראתי את כל התגובות וחשבתי להסב את תשומת ליבו לעניין - והנה הקדמת אותי :-)

 

אני רוצה להוסיף שבהחלט יכול להיות שלא בהכרח השתמשו בשמן דבש אלא שהטיפולים הקודמים אולי נעשו עם שמן יותר סמיך (10W40 ולא 5W40) מה שיכול להקטין תופעות מהסוג הזה (עניין בדוק, לא סתם תאוריה באויר) עד שיורדים בצמיגות.

 

 

לא יודע מי עומד מאחורי התגובה הזו אבל יש לי המלצה קטנה: תמיד תסייג את דבריך ותשתדל להיות הכי מדוייק שאפשר. לומר שלמנוע לא יכול להיגרם נזק מכני שבעקבותיו תתחיל אכילת שמן זו אימרה קצת חלקלקה ולא מדוייקת - כי באמת לא בהכרח שיגרם נזק מכאני שיגרום לאכילת שמן, אבל מנוע יכול לסיים את הקריירה שלו (הכל תלוי בכמה עודף שמן מדובר ובאיזה מנוע).

וזה למה ?

כי במנועי דיזל למשל, תמלא עודף שמן ואתה עלול לגמור את המנוע. סיפור אמיתי: כשהייתי חייל בצבא היו לנו מגאנים 1.9d 5 דלתות.

במסגרת טיפול שוטף, חייל (שאני הכרתי) מילא 1.5 ליטר שמן עודף. עם התנעת המנוע תוך כמה שניות המנוע עלה לסלד מקסימלי וכבה.

נגרם נזק למנוע כי השמן תיפקד כמו סולר וחדר לצילינדר כתוצאה מעודף.

 

באותה נשימה הייתי שואל את פותח השירשור:

1. מי מכר לך את הרכב ? סוחר או האדם שרשום ברישיון הרכב ?

2. מה רשום בהיסטוריה של הרכב לכל אורך חייו, לרבות הטיפול האחרון או האחרונים (האם יש הערה או בדיקה של תצרוכת שמן ?)

3. באיזה שמן (במדוייק) השתמשו בטיפולים קודמים ?

 

איציק

איציק התגובה שלך לא מכובדת, אתה מטיל דופי ביושרה שלי כאילו שכתבתי הודעה מטעם ?

לעניין מנוע דיזל שרץ על השמן שלו אני מצרף לך כאן שרשור מלפני 8 שנים ותקרא טוב את

הדברים שכתבתי שם .

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?246085-%D7%94%D7%9C%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%9E%D7%94%D7%9C%D7%9A-%D7%98%D7%A1%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%90%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%98-96&highlight=%D7%A0%D7%99%D7%A6%D7%AA+%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%9F

 

דרך אגב התופעה הזאת נקראת בשפה המקצועית RUNAWAY ENGINE

עריכה אחרונה על ידי מוסך רון

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לקרוא תגובה שלך ולא להאמין אורן. כואב לי לראות תגובה שלך כזו כמו גם תגובתו של מוסך רון שאתם מהמוסכים המוערכים בפורום שפשוט רואים אל מול עיניכם את התרחיש המדוייק מפי פותח השירשור שנעשה פה כשל מכל הבחינות שגרם לנזק ואין פה אפילו על מה להיתווכח! על הדרך קח תקרא עוד איזה תמליל:

 

כואב לך לראות את התגובה שלנו ולי כואב לראות את התגובה שלך .

איך אתה יודע שזה היה התרחיש המדוייק ,איך אתה יודע שברכב מלאו 2 קג יותר

איך אתה אתה מתייחס לכל מה שכותב פותח השרשור כאמת צרופה אף על פי שמתעוררים כאן

הרבה שאלות טכניות שלא מתיישבות אם הסיפור של פותח השרשור .

 

אני בתור מכונאי בעל מוסך שאוהב את המקצוע שלי ומכבד אותו כואב לי לראות את הנזק

שגורם פותח השרשור למוסך מבלי כל הוכחה ומבלי שניתנה יכולת הגנה לאותו מוסך

זוהי הוצאת דיבה לשמה .

למען הסר ספק לא הכרתי את המוסך הזה ולא שמעתי את שמו מימיי .

 

 

 

הסיבה שהגבתי כאן בשרשור הייתה כי סברתי לתומי שמעניין כאן את חברי הפורום האמת הטכנית

של הסיפור הזה כפי שהיא משתקפת בעיניו של בעל מקצוע של 30 שנה בתחום

שנתקל במילוי עודף שמן עשרות רבות של פעמים ומודע להשלכות של זה על הרכב .

לפחות אחת לחודש מגיע אלי רכב שהיה חסר לו קג שמן אחד ובעל הרכב מילא גלון .

התוצאה לא נראית בכלל כמו שמתאר פותח השרשור ולכן הבנתי שזה כנראה לא מה שקרה .

 

אבל מה יושבת כאן קבוצה של ילדים זבי חוטם שהחליפו כמה פעמים שמן ואומרים לבעל

מקצוע מכובד "אני לא מאמין עליך "

רק מחכים כאן שמישהו יצא על מוסך והם ייגשו מיד ויוסיפו שמן למדורה ואל תבלבל אותם

עם העובדות .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כרגיל יש פה קשקשת והתלהמות מיותרת מהגורמים הרגילים!

 

עודף שמן קיצוני עלול לגרום לבעיות במנוע שונות ומשונות אבל אינו גורם לנזק לגומיות שסתומים.

אם האבחנה שזאת הבעיה במנוע אז זה לא נגרם מהטיפול במוסך.

אם האבחנה היא אחרת אז נשמח לשמוע מה היא בדיוק ואם אין אבחנה מדוייקת אז זה דבר ראשון שיש לבסס ולקבוע חד משמעית לפני שמפילים את הבעיה על המוסך המורשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב באמת התחילה פה התלהמות דיי מיותרת, ואני מקווה שאני לא הייתי טריגר אליה.

אני מעריך את רון, וגם את אורן, אבל באמת שלא מבין איך ייתכן המקרה שחוויתי על בשרי - רכב (אומנם ישן אבל כזה שלא אכל טיפת שמן בשנתיים שהיה אצלי) החל לצרוך שמן, כליטר לשנה ומאז עלה ל-2 ליטר בשנה, וזאת רק אחרי מילוי כמות משמעותית מעבר לנדרש במוסך? (יותר מליטר עודף, אני זוכר כי אני בעצמי הוצאתי אותו...).

האם לחץ השמן הגבוה עקב כמות גדולה משמעותית מהנדרש לא עשויה לגרום לפריצה של גומיות ומחזירי שמן? במידה ונפרצו גומיות - האם לא ייתכן ששמן יזרום דרכן לתא הבערה?

איך בודקים זאת? במה כרוך הטיפול של החלפת הגומיות? כמה זמן עבודה?

אם תוכלו לפרט זה יהיה מועיל מאוד.

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא אתפלא אם הסיפור הוא נכון, ושיטוט קצר בגוגל או למי שגלש אי פעם בפורום של פיאט יכול לשפוט בעצמו:

 

https://www.google.co.il/search?q=%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A+%D7%A9%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%A7&oq=%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A+%D7%A9%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%A7&aqs=chrome..69i57j69i60l2.1255j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=site://fiatclub.co.il+%D7%A9%D7%A4%D7%99%D7%A7&start=10

 

בכל אופן אני אישית חוויתי מילוי שמן מעל המקסימום לא פעם ולא פעמיים, במוסך של פיאט שהיה ועדיין אולי "גורו" לאחר שאחד העובדים מילא לי את כל ה 4 ליטר פנימה מבלי למצמץ.

אגב תמיד הייתי עומד ליד הרכב לוודא מה עושים, והפאשלות תמיד היו כשלא הייתי ליד הרכב.

כמובן שביקשתי לרוקן באותו הרגע שראיתי את זה (זה היה בשיא ימי תהילת המוסך) מאז אני לא חוזר לאותו מוסך, ועושה לבד את כל מה שאני יכול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, לרשום לי התראה ולמחוק תגובה מקיפה שכללה תגובה על כל הטענות פה לגבי בהיותי שקרן ואחד שלא יודע לספור עד 5 אפשר.

כאשר בעלי המוסכים והמסבסדים בפורום יכולים לרשום מה שהם רוצים כי הם משלמים את הכסף ולקרוא לאדם שקרן בעקיפין זה בסדר.

אין גבול.

 

וכדי לא לוותר אני ארשום את הפוסט שוב בצורה סופר יפה ומכבדת.

 

הרכב נקנה שבועיים לפני ה"טיפול" המדובר, לאחר הקנייה אני אישית בדקתי שמן ומצאתי שהוא טיפה מתחת למקסימום במדיד. הטיפול הקודם של הרכב לפני הקנייה שלי היה 9000 ק"מ ב55 כאשר הוא נקנה עם 64 אלף ק"מ.

כמו שאמרתי, לפני שמחקו לי את התגובה, לפי הקביעה של מוסך רון, שככה נקנה הרכב ושום תקלה לא יכלה להגרם מעודף השמן לגומיות השסתומים לאחר 9000 ק"מ המנוע היה צריך להיות ריק משמן בטיפול כשנה לאחר הטיפול המדובר של ה55 אלף, ובכל זאת כשנכנסתי לבצע את החלפת המשים יצאה כמות גדולה של שמן מהמנוע(ושוב, המדיד היה כמעט על פול כשבדקתי לאחר הקנייה).

זה דבר ראשון שלא מסתדר עם הקביעה של מוסך רון.

דבר שני, ביום המילוי כבעל רכב דיי אחרא,י שטיפל הרבה גם ברכביו הקודמים, בדקתי את כמות השמן שיש למלא בעת החלפה.

למרות מה שמוסך רון חושב וטוען שאני שקרן ומה שאני אומר אינו נכון ושאין לקחת את מה שאני אומר כאמת צרופה(כי אני כנראה שקרן וממש לא מתאר את מה שהיה והכל בדיה שלי), ושאת ההודעה שלו לא מוחקים, וכמובן שהוא לא מקבל אזהרה,

אני גם זוכר בבירור שעצרתי את המכונאי ב3 ליטר, ואני גם זוכר בפירוש את תגובתו ש"המדיד עוד לא על פול", ובמקרה לספור עד 5 אני יודע( ועוד כמה פעולות מתמטיות אחרות קצת יותר מסובכות) אז מוסך רון, קח את דברי כאמת, ואז תגיד לי שאני טועה, אבל אל תנסה להוציא אותי שקרן, כי פה מדובר בהוצאת דיבה. את הסיפור של מה שהיה סיפרתי בדיוק רב מאוד והעלתי את כל הפרטים בסדר שהיו.

וכמובן הדבר של מסתדר עם קביעתך שלך "מוסך רון" שאין ולו חצי קשר לעודף השמן במנוע היא שבמשך שבועיים, הרכב נוסע תקין לחלוטין, בלי שמן דבש ושלל תירוצים אחרים, ויום למחרת הטיפול החלו הבעיות

ככה שקשה לי להבין למה הדבקות העיקשרת הזאת בזה שאין שום קשר כאשר אתה רואה למולך את העובדות ומסרב להאמין בכל תוקף שאין משהו שלא נתקלת בו.

 

תחבר לי אתה את הנקודות.

רכב נוסע תקין ולא מוחלף בו שמע במשך 9000 קמ, מפלס השמן תקין בעת קניית הרכב ובטיפול שמן רב יוצא מהמנוע-->

רכב נכנס לטיפול החלפת שמנים(נתעלם מצורת העבודה החובבנית)--> מכניסית עודף של ~70% שמן למנוע, כלומר במקום 2.9 ליטר כולל פילטר ממלאים ~5 --> יום למחרת ,לא שבוע לא חודש לא חצי שנה, יום למחרת הרכב מעשן-->בירידות ארוכות ארוכות מאז אותו היום הרכב מעשן ואוכל שמן לאחר ירידות ממושכות באותו המסלול והתנאי נהיגה שהוא עשה בשבועיים שלפני הטיפול בוא

 

תסביר לי אתה, אם זה היה הרכב של הילד שלך, או של אבא שלך שהלך וקנה רכב וזה מה שעשו לו במוסך, גם היית חושב ככה אחרי שהיית חושב על השתלשלות העניינים?

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, לרשום לי התראה ולמחוק תגובה מקיפה שכללה תגובה על כל הטענות פה לגבי בהיותי שקרן ואחד שלא יודע לספור עד 5 אפשר.

כאשר בעלי המוסכים והמסבסדים בפורום יכולים לרשום מה שהם רוצים כי הם משלמים את הכסף ולקרוא לאדם שקרן בעקיפין זה בסדר.

אין גבול.

אמיר

1. חלק מבעלי המקצוע שענו לך בכלל לא מסבסדים את הפורום ואלה שכן כתבו לך הסבר טכני ממצה. מי שמפרסם בפורום לא מקבל שום הנחה מהמנהלים !

 

2. עד לפני שבועיים לא הבנת כלום במכונאות רכב ובמבנה ואופן עבודת המנוע ולאחר קריאה של מספר תגובות וחיפוש באינטרנט נהפכת 'למבין' גדול אשר מטיל ספק וגם מזלזל בדברים שנכתבו על-ידי בעלי מקצוע מומחים.

 

3. הבעיה ברכבך אינה קשורה להוספת שמן מעבר למותר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אתה מארק שתקבע מה הבנתי ברכב לפני שבועיים? מגיל 18 אני מתעסק בכל זמני הפנוי בצורה זו או אחרת ברכבים.

אני לא הבנתי כלום ברכב? אני? זה שכשצריך כל משהו שקשור לקליאו ספורט הרבה פונים אלי? אני זה שלא מבין כלום באיך רכב פועל?

אני ממש לא מתכוון לרדת לרמה שלך,מבין ככל שתהיה, אל תשפוט את הידע שלי, בטח שאתה מארק, לא מכיר אותי ולא נפגשנו.

ותתפלא דוקטור... קריאה באינטרנט שווה לפעמים הרבה מאוד, כדאי לך לנסות קצת , אולי תלמד דבר או שניים.

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אני מבקש מכל המשתתפים לשמור על תרבות דיון ולכבד איש את רעהו, גם אם לא מסכימים.

פות"ש - ראשית בדוק לחץ הפוך במנוע, מאחר ועישון לאחר נסיעה במורד מעידה לרוב על טבעות אטימה שחוקות (רינגים), ואלו לא יכולות להיהרס מעודף שמן.

במקרה הגרוע ביותר, עודף שמן עלול לגמור את מחזירי השמן, והיית רואה את זה בצורת נזילות תמידיות.

גומיות שסתומים בנויות ומיוצרות מחומר עמיד לשמנים ודלקים (נטרילי או נאופרין) כך שהסיכוי שהם ינזקו מהשמן אפסי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז חן לדעתך יותר סביר שלרכב שעלה לכביש במאי 2012 עם 68 אלף ק"מ התייבשו הגומיות,

מאשר שאולי ברכב הזה נגרם נזק לגומיות שסתומים?

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה סביר ולא זה סביר.

בכל מקרה, בדוק לחץ הפוך - אין מדד טוב ואמין מזה, ואז תשוב אלינו עם תשובות.

להטיל רפש בבעלי מקצוע בצורה גורפת אינו מקובל כאן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לע היה שום רצון להטיל רפש באף אחד, ברגע שהחל הזלזול מצד מוסך רון ואורן שירותי רכב זה הדרדר. לא לפני, ואני עצמי לפני שבכלל חשבתי על לפתוח פה פוסט ובכלל לדבר על הנושא הזה ולספר את השתלשלות העניינים פניתי בעצמי אל המוסך לנסות לפתור את זה מולו.

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נקנה שבועיים לפני ה"טיפול" המדובר, לאחר הקנייה אני אישית בדקתי שמן ומצאתי שהוא טיפה מתחת למקסימום במדיד. הטיפול הקודם של הרכב לפני הקנייה שלי היה 9000 ק"מ ב55 כאשר הוא נקנה עם 64 אלף ק"מ.

כמו שאמרתי, לפני שמחקו לי את התגובה, לפי הקביעה של מוסך רון, שככה נקנה הרכב ושום תקלה לא יכלה להגרם מעודף השמן לגומיות השסתומים לאחר 9000 ק"מ המנוע היה צריך להיות ריק משמן בטיפול כשנה לאחר הטיפול המדובר של ה55 אלף, ובכל זאת כשנכנסתי לבצע את החלפת המשים יצאה כמות גדולה של שמן מהמנוע(ושוב, המדיד היה כמעט על פול כשבדקתי לאחר הקנייה).

 

ומי הבטיח שבין הטיפול שבוצע ב55k לרכישה שלך הבעלים הקודם לא השלים את החסר?

 

Sent from my LG-H955 using Tapatalk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2952 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...