Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3740 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני יכול להעיד שרכישת דירה מקבלן כוללת כאבי ראש ומרדפים. איכות הבנייה בארץ נמצאת מתחת לכל ביקורת ואתה פשוט מרגיש שעובדים עליך בעיניים, אנשים שמים את כל הכסף שלהם ומקבלים יריקה בפרצוף.

 

דירה יד שנייה כבר עברה את כל "מחלות הילדות" ונמצאת במצב הרבה יותר טוב מדירה חדשה. גם הבניין עצמו ופיתוח הסביבה שלו כבר קיבלו צורה ולא מרגישים כמו אתר בנייה.

בנוסף רכישת דירה מקבלן משתלמת כלכלית רק "על הנייר" (וגם אז לא מדובר בסכומים אסטרונומיים) ולא בפרוייקט שנמצא כבר בבנייה מתקדמת או בשלבי איכלוס.

 

אבל מה זה משנה, ב 1.3 אני בספק שהוא ימצא דירת 4 חדרים חדשה מקבלן באיזור המרכז-מרכז, אולי רק בטבעות המטרופולין הרחוקות יותר.

 

בדיוק עם כזה חולירה אני כבר 7 שנים מתמודד קבלן באר שבעי "האחים אום" זבל שעוד לא ברא השטן, בעצם כן ברא אבל זה הוא השטן, רמאי, האיטום בכלל לא קיים רטיבויות בלי סוף הכל עבודה בעיניים, תבעתי אותו כבר עלה לי 40000 שקל מומחים, שכ"ט עו"ד ועוד ועוד.....

 

הביא חוות דעת נגדית מפוברקת על סך 10000 שקל בזמן שמומחה בית משפט קבע תיקונים בסך 130000 שקל ושמאי קבע שיש ירידת ערך של 130000 שקל וליקויי שלד.

 

חפשו בפייסבוק "ליקויי הבניה של האחים אום",

 

חפשו ביוטיוב "האחים אום".

 

הכל אמת ואין כאן לשון הרע לצערי.... כי אני גר שם.

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם אתה מרגיש שהתמורה ל1.3 מ׳ בחולון נמוכה אני מאמין שבאשדוד תראה שיפור אך ממש לא ניכר. הדירות בעיר התייקרו ממש ואם פעם יכולת לרכוש דירה מקבלן 4-5 חד׳ על הנייר בסכום הזה, היום תוכל לרכוש שירה באחד מהאזורים הישנים יותר כאשר חלקם הגדול ללא ממד.

 

בנוגע לרכישה מקבלן - כאחד שעשה זאת פעמיים - לדעתי זו הרכישה המשתלמת ביותר. כמובן שיש צורך לעשות שיעורי בית ולראות מי הקבלן, לראות את המפרט של הבית וכו אבל הכי משתלם לרכוש על הנייר. מי שאומר אחרת טועה.

רטיבות ובעיות איטום עלולות להופיע גם בבניין ישן יותר. שיפוץ עם וכו - כמו שנאמר, אתה יכול לעשות בדירה החדשה ״שינויים״. יש כאלה שעולים כסף ויש כאלה שלא. תלוי בשינוי המבוקש ובקבלן. ממש שני קח לדוגמא שאם אתה חפץ במטבח חדש בדירה חדשה אתה מזמין מטבח ומתקין ואלו העלויות. בדירה קיימת עליך להוסיף גם הוצאות של פירוק המטבח הקיים מהדירה.

בנוגע למחירים - דירה על הנייר שווה פחות מדירה מוכנה. עובדתית. במידה וכל ההיתרים קיימים והכל מבוצע כחוק - אין מה לחשוש. יש ליווי בנקאי שנותן ערבות. ברגע שהדירה נבנתה - אתה כבר הרווחת סכום לא קטן ביחס לשוויה כשהייתה על הנייר. יש להוסיף לכך עלות של עו״ד מצד הקבלן אבל עדיין יש עלייה. דירה מיד 2 לעומת זאת מהרגע שרכשת לא תעלה באותה רמה. אם הייתה עליית מחירים בשוק אז שתי הדירות ייהנו ממנה.

פורסם
אנחנו מתגוררים בארץ כ 25 שנים, החל מ 91, שום דבר, שום כלום, לא הוזל אלה רק התייקר. (סליחה, מחירי הסלולאר כן).

מחירי הדירות רק עלו ועלו, או ששכחתם? אם מישהו יצליח לשכנע אותי אחרת, מכיוון שבנסיון של 25 שנים, המחירים עולים כאילו אין מחר במיוחד בעשור האחרון.

רכישת בטון = השקעה הטובה ביותר בכל זמן, גם אם המחיר יירד או יעלה, הבטון נשאר אצלך.

 

אנחנו לא שכחנו

 

אתה שכחת

 

תקרא כאן

 

תגיע לעמוד 18 שם זה כתוב שחור על גבי לבן!! והטבלה משקפת ירידה ריאלית במחיר לאחר התחשבות בעליה של המדד

 

בתקופה שמ 1994 ועד לסוף 2002 עלה המדד ב 75%.

 

ותקרא את כל הסקירה שם ותראה מה קורה כאשר המדינה באמת מחליטה להיכנס לענף הנדל"ן

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

.

בנוגע למחירים - דירה על הנייר שווה פחות מדירה מוכנה. עובדתית. במידה וכל ההיתרים קיימים והכל מבוצע כחוק - אין מה לחשוש. יש ליווי בנקאי שנותן ערבות. ברגע שהדירה נבנתה - אתה כבר הרווחת סכום לא קטן ביחס לשוויה כשהייתה על הנייר. יש להוסיף לכך עלות של עו״ד מצד הקבלן אבל עדיין יש עלייה. דירה מיד 2 לעומת זאת מהרגע שרכשת לא תעלה באותה רמה. אם הייתה עליית מחירים בשוק אז שתי הדירות ייהנו ממנה.

 

שלא תזדקק למימוש הערבות.

 

עד שתראה כסף מהבנק ייקח שנים.

 

הבנק יחפש קבלן חדש שייכנס בנעלי הקבלן הבעייתי , וזה ירצה תוספת תשלום לסיום הבניה.

 

כמובן כאשר הכל הולך כשורה , הכל הולך כשורה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הכל טוב ויפה ישה, אבל אסביר לך שוב פעם.

עברו 25 שנים, והמחירים? משהו יורד? נשאר למטה? הכל עולה וימשיך לעלות.

לא צריך שחור על גבי לבן, מה זה עוזר לי עמוד 18 שזה כתוב בו? כשהיום הכל עולה בפי כמה?

 

אתה נצמד למסמכים, משהו שמרגיע אותך בלילות, אני נצמד לבטון שבו אני ישן בלילות ומלטף את המליונים.

אני רואה צבעוני, אתה רואה שחור לבן.

מוכר ברווח של 50% משנת 2010, אתה מדפיס בשחור לבן ציפייה לירידה כלשהי כשדעאש יהיו כאן כבר.

 

אולי, אולי באחד החלומות הטובים משהו יקרה בשנים הקרובות ועליית המחירים תבלם, אולי.

ביינתים, אפילו מ 2008 או 2010 המחירים עולים כהוגן, ושוב... עברו 25 שנים, תגיד מה שתגיד, אותה דירה שנרכשה ב 40,000$ באשדוד, זאת שנמכרה ב 2010 בכ 1,000,000 שקלים, שווה היום כבר 1,200,000 שקלים מ 2010.

 

לא צריך לעשות סרט רע מרכישת דירה מהקבלן, בהחלט יש לבדוק את הכל ואת העבר, אבל היי, מישהו צריך לרכוש דירות מהקבלן, לא?

בוא לא נכניס אותם לפאניקה.

 

ולכן, סטטיסטיקה כזאת או אחרת, מציאות כזאת או אחרת לא עוזרת לאף אחד. מדברים על המצב הקיים = לצאת לרכוש בהקדם.

אני עדיין צוחק על כל אלו שיושבים על הגדר מ 2008 ומייעצים לנפילת מחירים, זה כבר עצוב.

פורסם (נערך)

Automatic1 - יש לך טעות בסיסית. מה שאתה כותב נכון לגבי דירה להשקעה. כיון שמדובר בדירה למגורים מצבך הכלכלי ממש לא הוטב. נכון שבמחשבון העושר העולמי תכנס ל-1% העליונים, אבל כאשר תרצה לשדרג את דירתך הדלתא בין ערך הדירה שבידך כעת לערך הדירה שתרצה לקנות יהיה הרבה יותר גדול מאש רב-2008. למרות שרכושך בעל ערך מספרי יותר גבוה במימוש תצטרך להוסיף הרבה יותר כדי לקנות את בית חלומותיך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כמובן, ידוע.

אני מדבר על העניין של עליית המחירים.

 

אף אחד כאן לא מרוויח, ברור שמפסידים מכיוון שההפרשים בין הדירות עולים ועולים, קשה יותר לשדרג למה שרוצים וכו', הכל מובן וידוע.

אני מדבר על נושאים אחרים של רכישה מהקבלן, יד 2 או דירה ראשונה אפילו.

פורסם

ספירל אתה טועה, חלקית. אדם שהתחיל דרכו מדירה יקרה - כן. אדם שחי הרבה זמן בדירה וערכה עלה יכול להרשות לעצמו דירה טובה יותר.

פורסם

סמירו - אתה טועה, ובגדול.

אתן לך דוגמא:

לפני 20 שנה רכשתי דירה ברב קומות. 5 חדרים, עלתה 750,000 ש"ח. נמכרה לפני 3 שנים במחיר 1,450,000 ש"ח לכאורה הרוחתי 700,000 ש"ח. איפה הקאצ'? המגרש השכן הוקם בנין רב קומות, בערך בזמן שבו רציתי להחליף דירה. באותו בניין יכולתי לקנות באותם 1,450,000 ש"ח דירת 4 חדרים בלבד. ז"א שהכסף שלי היה שוה פחות. נכון שמדובר בדירה חדשה מול ישנה, אבל, אילו כל מה שרציתי היה להתחדש בדירת 5 חדרים חדשה הייתי צריך להוסיף לפחות עוד 400,000-500,000 ש"ח. להשתדרג לקומה יותר גבוהה או בחדר נוסף היה מעלה את המחיר בעוד כמה מאות אלפים.

איפה החישוב הופך יותר מסובך? אם את התוספת אתה מממן באמצעות משכנתא. לפני 20 שנה שילמת 5% צמוד מדד. כיום 3% לא צמוד, כלומר עלויות המימון שלך הרבה יותר נמוכות, מה שמקזז חלק מההפרש במחיר הדירה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

השורה התחתונה היא האם אז יכול לקנות את הדירה היקרה יותר. התשובה לא. כיום אתה יכול. כל משחקי הפרשי הריביות ויחס מחירים זה כמו לטעון שהרווחתי מיליון ש״ח על עלייה במחיר של הדירה שבה אני גר. הכל וירטואלי ולא בא לידי ביטוי ביום יום. מה שכן מתבטא זה רמת המחיה שלך.

פורסם (נערך)

התשובה היא שאז לא יכולתי לממן אותה (גם דירת 5 החדרים היתה קפיצה מעל הפופיק, אבל היה ילד שלישי בדרך והדירה הקודמת היתה צפופה), היום כן - אבל זה לא בגלל השינוי בהפרש המחירים בין הדירות, אלא כיון שחסכתי משך 15 שנים + המשכורת שלי התקדמה מאד. כקוריוז - כאשר עברדי מדירת 4 חדרים לדירת 5 חדרים ההפרש היה כ-230,000 ש"ח, היום לפחות 500,000. ז"א הייתי צריך "להביא מהבית" עוד 270,000 ש"ח. אפילו בניכוי האינפלציה מדובר בסכום לא קטן.

 

ד"א - בסופו של דבר לא קניתי במגדל, ואני מברך על כך יום יום, למרות שאנשי המכירות הציגו לי רשימת קונים משועי העיר. במקום הדירה ברב הקומות קניתי דירה מוזנחת בקוטג' טורי, ביצעתי שיפוץ ענק והיום יש לי דירה גדולה ויפה, שהחסרון היחיד שלה הוא ריבוי מדרגות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה זה קשור אם יכל או לא יכל לקנות את היקרה יותר?

איך זה קשור לעובדה שאז הוא היה יכול לקנות את היקרה יותר בתוספת 200,000 ש"ח, והיום זה תוספת של חצי מיליון?

מצבו של כל מי שיש לו דירה אחת בלבד הורע ולא הוטב.

פורסם

אוטומטיק

 

אתה טענת שמחירי הדירות רק עלו מאז 1991

 

אני טענתי ההיפך והוכחתי לך זאת.

 

עד כאן ברור?

 

תקרא שם גם מה קורה כאשר המדינה מחליטה באמת לפעול מצד ההיצע!!

 

אם זה יקרה גם עכשיו קשה לדעת, אבל לבטל את האופציה הזו אסור.

 

אני מה איכפת לי אני מושקע בנדל"ן.

 

אז מבחינתי שהמחירים רק יעלו, אבל אני לא עיוור כמוך שחושב שדרכו של השוק הם רק עליות מחירים.

 

ולגבי מספרים ודלתאות.

 

כפי שכתב ספריאל

 

רכש דירה ב 750K מכר אותה ב 1450K אבל כדי לרכוש את אותה דירה רק חדשה הוא צריך להוסיף 500K , לכן הוא לא הרוויח אלא הפסיד.

 

כמובן שאם הוא לא היה מושקע בנדל"ן אז אולי לא היה תופס את העליה של 700K. אבל ייתכן והיה משקיע במשהו שערכו עלה יותר.

 

כך שמי שקנה דירה אחת למגוריו בגלל עליות המחירים הוא "שווה" יותר על הנייר , אבל כאשר יבוא להשתדרג , השינוי יעלה לו יותר.

 

 

ונחזור לפות"ש

 

בדוק מרחק של חצי שעה - שעה ברכבת גם צפונה גם דרומה וגם מזרחה , מניח שתמצא את מבוקשך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה, גם זה לא מדוייק. זה חדש תמורת ישן. אבל, עדיין, אילו שיפצתי את הדירה הישנה זה היה עולה לי 200 אש"ח. לא 500.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...