Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3739 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני אתקן את עצמי, פחות קרבה לתל אביב- קרבה לראשון לציון. חצי שעה גג לכיוון בערך.

זה פותח הצעות טובות שעוד לא עלו?

פורסם
ערכה של דירה שנרכשה מהנייר מאפס יורד בעשרות אחוזים? שקר וכזב, מהיכן המידע המוטעה הזה?

 

ערכה של דירה שנרכשה מאפס מהנייר = ערכה עולה בעשרות אחוזים כבר במעמד קבלת המפתח ובשנים לאחר מכן גם כן.

 

עליות המחירים רק עולות, אספר לך שמרכישת דירה מהנייר על פס ב 1.3 שווה כיום כ 2 בכיף, שטויות במיץ וככה גם כל הרובע בעיר ובכל מקום.

 

לא יודע מהיכן הנסיון שלך, אולי רכשת בעוטף עזה, אבל לרכוש דירה מהקבלן, מלבד כמה מחלות ילדות או כמה כאבי ראש, ערכה עולה בעשרות אחוזים חד וחלק, אין כאן וויכוח אפילו וחבל שאתה מטעה.

 

הכוונה שהדירה סיימה את מחלות הילדות זה כל מיני שיפוצים קטנים או רטיבויות או נזילות כאלו ואחרות בגלל איכות הבנייה.

 

זה אומנם משקף את עליית המחירים האחרונה, אבל מה יקרה אם המחירי הדיור ירדו.

מחירי הדירות ממש לא רק עולות, זה ניתוק מהמציאות להגיד את זה.

נסה לשאול אנשים מבוגרים ממך שהיו נוכחים לכמה סבבים של עליות/ירידות מחירים.

אני לא נתתי דעה מוחלטת להבדיל ממך, כי באמת אין לדעת.

במקרה של עליית הריבית ערך הדירות ישחק מהר מאוד(יותר מהר מזמן בניית הדירה...).

דווקא בגלל שזה מה שקרב לאחרונה כמו המקרה שציינת, מגדיל את הסיכוי לסיכון.

פורסם

כל אחד קונה/לא קונה על פי השערות, אי אפשר להיות חכם בדיעבד.

ההשערה שלי הייתה ונשארת שפלוני ישלם כסף כך או כך. או ישלם לקבלן/יד שניה בגלל השוק הגבוה.

או ישלם לבנקים בגלל ריביות גבוהות (שברור שיעלו בהמשך).

 

היום יש מסלולי קל"צ בריביות מצחיקות, מה שלפני 5 שנים היה 6%, ולפני לא היה קיים בכלל. האלטרנטיבה הייתה מסלולים צמודים שהיו מזמברים אותך בריביות.

לא עשיתי חישוב כדי להגיד איזה מהאופציות היא טובה יותר, אבל חד משמעית כך או כך משלמים.

 

אחרי שביססנו את זה, אני בטוח שאתה ער למה שקורה סביבך, מחירי הדירות בשנים האחרונות לא מפסיקות לעלות. מחיר הדירה שאני קניתי לפני 5 שנים קפץ ב 500K נכון להיום. ואני חשבתי להמתין וללכת לשכירות כי המחירים היו אסטרונומים!!!

חצי שנה לפני שקניתי מחיר הדירה שלי היה 100K פחות ממה שקניתי. שנתיים לפני היה 300K פחות ממה שקניתי.

 

עכשיו בוא תסביר לי איפה תגיע ירידת מחירים כל כך גדולה וקיצונית בשנים הקרובות ??

 

נכון, סביר להניח (כפי שהיה בעבר) שבשלב כלשהוא ההיצע יעלה על הביקוש, המחירים יתחילו לרדת, קבלנים יתחילו לפשוט רגל כי אנשים לא קונים דירות. מתי זה יקרה ? הערכה שלי כנראה עוד לפחות 10 שנים. בתקווה שהילדים שלי יוכלו להרשות לעצמם לקנות דירה במחיר שפוי. אבל זאת רק תקווה, וספק רב אם המחירים ירדו בצורה כל כך קיצונית.

 

תוסיף לזה גם את העובדה שאין לך כבר יותר מדי שטחי בניה באזור המרכז, והרי כולם רוצים להיות במרכז, אלא אם משהו ישתנה.

פורסם

phpclub - שים לב שמחירי כל הדירות עלו. לכן גם הדלתא בין מחיר דירה שאתה מוכר למחיר הדירה שתקנה לצורך שדרוג יגדל. יתקזז במידה זו או אחרת עם הרבית, אם תקח הלואה.

ככלל עם הישנויים בשוק הדיור והמשכנתאות בשנים האחרונות מצבם של הרוכשים מהונם העצמי הדרדר יותר מזה של הרוכשים בסיוע הלואות.

פות"ש - חשוב לך מאד להיות ער לעלויות מעבר הדירה: עליך להביא בחשבון שעלות מעבר הדירה יעלה לפחות ב-10-20% על מחירה בחוזה, בגלל מיסים, עלויות משפטיות, עלויות תיווך, והחשוב ביותר - שיפוץ, התאמה לצרכיך ורכישת ציוד חדש. רק מטבח יכול להיות בקלות עניין של 40-50 אש"ח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שוק הדירות הישראלי ידע עליות חזקות ב 10 השנים האחרונות

 

ייתכן והעליות תמשכנה , ייתכן שיהיו גם ירידות.

 

אני חוויתי ירידה של 40% במחירי דירות במרכז של המרכז של תל אביב.

 

היום עם כל הנסיונות של הממשלה להוריד את מחירי הדירות בכל מיני מנגנונים שונים ומשונים , ובין השאר בניסיון להגדיל את ההיצע,

 

לא הייתי נחרץ כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות.

 

ובכלכלה כמו בכלכלה, ברגע שהרוכשים ייראו שינוי מגמה, הם יקטינו ביקושים וכך ירידת המחירים תצבור תאוצה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

במדינה שבה "ילדים זה ברכה" מצד אחד, ומצד שני לבנות דירה לוקח שבע שנים משלב היזמות -מחירי הדירות לא ירדו.

 

אשרי המאמינים שכן. מקווה שיש לכם תוכנית ב' ליום גשום.

פורסם

אנחנו מתגוררים בארץ כ 25 שנים, החל מ 91, שום דבר, שום כלום, לא הוזל אלה רק התייקר. (סליחה, מחירי הסלולאר כן).

מחירי הדירות רק עלו ועלו, או ששכחתם? אם מישהו יצליח לשכנע אותי אחרת, מכיוון שבנסיון של 25 שנים, המחירים עולים כאילו אין מחר במיוחד בעשור האחרון.

רכישת בטון = השקעה הטובה ביותר בכל זמן, גם אם המחיר יירד או יעלה, הבטון נשאר אצלך.

פורסם

אני מניח שלא היית נחרץ גם לפני 5 שנים, שכולם אמרו שזה מוגזם וזה לא יכול לעלות יותר.

 

הכל יכול להיות, כנראה שירידה תגיע, השאלה מתי ובכמה. בנתיים המחירים רק עולים.

 

להגיד שערך הדירה יורד מקבלן? קצת דמיוני.

פורסם

ביום שיהיה כאן משברון עם קצת עליה באבטלה כדור השלג יתגלגל והמחירים יצנחו. השאלה היא אם זה יקרה בעוד 6 חודשים או בעוד 6 שנים, וזה כבר עניין לנביאים.

לכן, אם אכן יש צורך ברכישת או שדרוג דירה בהחלט צריך לבחון את האפשרות לבצע זאת. בסופו של דבר, גם אם מחירי הדירות ירדו, הדירה שתרכוש במקומה תוזל גם היא. מה שתאבד יהיה חלק הההפרש בין מחיר הדירה שרכשת למחיר זו שמכרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

בנתיים הם עולים? ושירדו מה? אחרי ההפסד תסכים שזה אפשרי? נסו להסתכל יותר רחוק מהסביבה הקרובה לאף שלכם.

הנושא מורכב ואתם מפשטים אותו מדיי(אוטומטיק ופיאייג).

העליה מברית המועצות זה דוגמה טובה, בתחילת שנות ה90 מחירי הדיור הרקיעו ועלו עם העלייה, לקראת סוף שנות ה90 ותחילת שנות ה2000 הם ירדו למחירים שהכרנו לפני העלייה.

הכל יכול להיות, אבל סטטיסקה ועובדתית על העבר הטענות שלכם חלשות(כמו תמיד בכלכלה מסתמכים על מודלים מהעבר).

אני לא אמרתי נחרצות בשום שלב שערך הדירה מקבלן יורד, אבל כן, זה לא מנותק מהמציאות, וקרה כבר בעבר.

סתם צרם לי המשפט הנחרץ, אבל בתקופה הקרובה לגמרי זה תרחיש סביר.

 

התגובה של ישה מראה לכם תרחיש שקרה ובוודאות יקרה שוב, מתישהו.

עריכה אחרונה על ידי SHAI-SPORTWAGON
פורסם

שירדו מה? לא הבנתי. כשירדו הם ירדו, כשיעלו הם יעלו, כל אחד והמקרה הפרטי שלו.

 

קראת את מה שרשמתי ? גם עכשיו אני מסכים איתך שזה אפשרי, אני רק אומר שלדעתי זה לא יהיה בזמן הקרוב.

לגבי משבר, אני לא רואה שהמון המון אנשים לוקחים משכנתא בצורה כזאת שתפיל אותם לקרשים, יהיו כאלו שיפלו נכון, אבל אני לא חושב שזה מה שיביא ירידת מחירים בעשרות אחוזים. אולי אחוזים בודדים, שמתסכמים בכמה עשרות אלפי שקלים, שבמחירים של היום בטלים ב 60.

 

כל אחד יש לו את התאוריות שלו וזה בסדר, אני לא מתווכח איתך.

פורסם

הבעיה היא שאין לך נתונים לגבי האנשים שנוטלים משכנתאות, מה היקף המשכנתא, מה ערך הבטוחות ומה יכולת ההחזר ויציבותה. גם לבנק ישראל אין נתונים כאלה, אולי, וגם זה בספק, לבנקים המלווים יש מידע כלשהו (אם הם טורחים לנתח את נתוני הלווים שלהם). לכן כל התיחסות לנתון זה הוא בגדר ספקולציה, או, במקרה הטוב, הכרות עם עצמך ואולי מישהו מקרוביך ומכריך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...