Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וואחד סיכום ביניים. :-)

 

רימיתי קצת וגיליתי למי קראת מר קו בעבר, אבל זה היה ב-2007 ואני גם לא יודע למה.

 

האם הסיבה להעלות את נקודת החיתוך לוופרים היא בגלל ההספק המוגבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תם, בקרוב יהיו כאן הרבה שאלות בנושא ואני אסביר את הכל.

בגדול כן, המידבאסים על 140 וואט יורדים יפה ונמוך אבל בהנחה שאני אשים אותם יום אחד על הספק גדול כמעט פי שלושה, אם הם ינגנו מעבר לתחום תדר בטוח הממברנה שלהם עלולה לעוף מהמקום.

 

מה גם שאיזון ההספקים יתערער ולכן גם רוצה להוריד את החיתוך העליון שלהם מטה בכדי שינגנו יותר באס וכך יהיה גם קל יותר לאזן אותם מול המידריינג'ים ובמקביל עד אשר אוכל להגשים פנטזיה שכזו, הפחתת תחום התדר למידבאסים משמעה עליה בהספק שכן המגבר מרכז את כל המאמץ שלו על תחום תדר קטן יותר. כל עוד המידריינג'ים לא ירדו נמוך מידי וימצאו בתחום תדר אותו הם מנגנים היטב, אני אמור להרגיש שיפור.

המידבאסים גם ינגנו כך רחב יותר וחזק יותר וזה יתרום לתחושת המעטפת שאני רוצה להשיג.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנה לקרוא וללמוד -



לא ראיתי או פיספסתי בתגובה האחרונה שלך בפורום, האם יש אקולייזר במערכת.

לפי התגובות 86-88 בניתה עקומת בית, שניראת כי כוונה ע"י אקולייזר.



מדוע חתכתה את המידים צמוד ב 1750, ב סלופ 6 צמוד אחד לשני.

למה לא השארתה גשר התאמה קטן, כגון חיתוך תחתון ב 1500H וכניסת העליון ב 1750H.

או תחתון עד 1750 ועליון כניסה ב 2000H.

 

ו המיד באס נכנס נמוך .. אתה לא חושש מעומס ריגעי, כגון דיסק או קובץ המוקלט עם סטייה חזקה בתדר נמוך וחזק

- כרגיל אתה זוכר שאני פחדן:wink:

 

האם עשיתה ניסיון לחתוף ב 80H את המיד-באס - או כל משחק בנייהם בהפרש 20-30H.

אהבתי את רעיון ה 6/9 מאחור.



לזכותך, יש לך פרוייקטים יפים - תהנה.

 

הוספה - Tom - עליתה עליינו ואנחנו לא עשינו רעש בתדרים נמוכים smile.png

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, תודה על ההסבר.

 

וואו אני אידיוט. ליין מן - מר קו! איך זה חמק ממני?! :brickwall: (אייל, אני מקווה שאתה לא כועס עלי :oops:)

מצאתי שרשור בהשתתפותך (אדי) כאמור מ-2007, שבו קראת ל-elik0 מר קו.

 

אייל, בכל הנוגע לאיקוולייזר, אדי ציין שיש לו Bit One של אודיסון.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תם - עכשיו אני מבין - בקשתי לפני ..

עוד בסרט גבעת חלפון - כל-כך קשה לשים שלט לים.

לרשום ליד הקודים שלכם גם שם בעברית.

כגון אקולייזר Bit One , :lol: להדיוטים כמוני .

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שיש שם עבודת איקולציה, יש שם שליש אוקטבה לכל ערוץ בנפרד וכל רמקול נלקחו ממנו שני סטים של שלוש מדידות ולכל אחד מהם בוצעו הצלבת ממוצעים וזה לאחר שלכל רמקול בוצע איזון הנחתות כלפי האחד שהוא מתחבר אליו וגם צד מול צד.

 

מבטיח לחזור ולענות בהרחבה על השאלות כאשר יתאפשר לי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי בטוח לתומי שמדובר במישהו אחר :oops:

אדי באמת שוב סחטיין על ההשקעה, המדידות\כיוונים שלך הם מעולם אחר, המון ידע תיאורטי שיורד בסוף לשטח ומיושם מעשית, מאוד מסקרן אותי לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מי שרוצה לשמוע את המערכת תמיד מוזמן לפנות אליי בפרטית - אני לא זקוק למפגשי אודיו לשם כך.

 

נהנה לקרוא וללמוד -



לא ראיתי או פיספסתי בתגובה האחרונה שלך בפורום, האם יש אקולייזר במערכת.

לפי התגובות 86-88 בניתה עקומת בית, שניראת כי כוונה ע"י אקולייזר.



מדוע חתכתה את המידים צמוד ב 1750, ב סלופ 6 צמוד אחד לשני.

למה לא השארתה גשר התאמה קטן, כגון חיתוך תחתון ב 1500H וכניסת העליון ב 1750H.

או תחתון עד 1750 ועליון כניסה ב 2000H.

 

ו המיד באס נכנס נמוך .. אתה לא חושש מעומס ריגעי, כגון דיסק או קובץ המוקלט עם סטייה חזקה בתדר נמוך וחזק

- כרגיל אתה זוכר שאני פחדן:wink:

 

האם עשיתה ניסיון לחתוף ב 80H את המיד-באס - או כל משחק בנייהם בהפרש 20-30H.

אהבתי את רעיון ה 6/9 מאחור.



לזכותך, יש לך פרוייקטים יפים - תהנה.

 

הוספה - Tom - עליתה עליינו ואנחנו לא עשינו רעש בתדרים נמוכים smile.png

אייל.

 

אז נתחיל בכמה תשובות והרחבות מידע.

 

האם יש אקולייזר? - כפי שעניתי כן, לכל ערוץ ורמקול יש אקולייזר שליש אוקטבה מלא.

 

לכל רמקול נלקחו שני סטים של שלוש מדידות ולכל סט מדידות שכזה בוצע ממוצע - לאחר מכן בוצעה השוואת היענות כוח ומדידה חוזרת לכל אלמנט לתיקון סופי.

 

לגבי החיתוכים -

 

החיתוך בין הטוויטר למיד ריינג' הוא פסיבי ובסלופ 6 דיבי - סליל וקבל סה"כ, לא התנסיתי כאן עם חיתוכים חופפים משתי סיבות עיקריות (נקודת החיתוך כאן היא 6300 הרץ דרך אגב ובנוסף לכך לטוויטרים הרכבתי מעגל LPAD שמנחית אותם ב3 דיבי ומקבע את נקודת החיתוך כלפי המגבר)

 

1. אין לי זמן או כוח כל פעם להחליף שם רכיבים - פשוט בחרתי נקודת חיתוך בה שני האלמנטים מנגנים היטב.

2. לא רציתי לחתוך גבוה מידי את המידריינג' בכדי לאפשר לו לנגן רחב יחסית היות והוא באוף אקסיס של 90 מעלות ממני.

 

איפה שנקודת החיתוך היא 1750 היא בין המידבאס למידריינג' שם לאחר התנסויות ושמיעה הגעתי למסקנה שזו הפשרה הטובה ביותר.

 

למידריינג' השמאלי יש או נזק מכאני בממברנה או בספיידר שלו או שיש לו מוליכים או הדקים מרעישים שצריך לתקן והאפשרות האחרונה היא שיכול להיות שהמשטח בו הוא מותקן מרעיש למרות כל הנסיונות שלי להשתיק שם את הסביבה.

 

המידבאס נכנס מאוד נמוך אבל נראה שהוא לא מזיע בכלל ולא ממצמץ וכן אני בהחלט חושש מעומס רגעי ומצד שני אני לא מכניס לרכב שלי שום טרק אודיו שאין לי מודעות מלאה לגבי איכותו והמקור ממנו נצרב - אני פחדן לא פחות ופאראנואיד :-P

 

אני גם סכיזופרן! מה? מי אמר את זה!? :?

 

עשיתי נסיונות גם לחתוך אותו ב90 אבל לא העליתי כלפיו את הסאב וופר או הורדתי סלופ - זה משהו שאני כן אנסה לאחר שלבי ההתקנה הבאים בקרוב.

 

מה שמותקן מאחורה זה לא 6*9 אלא סט שלושה חלקים עם קרוס פסיבי פנימי - הבט כאן:

 

הערה - האחוריים חתוכים בין 400 ל2000 הרץ בסלופ 6 - הם בסה"כ נותנים קצת השלמת סאונד ורקע ליושבים מאחור - הסיבה שלא חיברתי פשוט את הרמקולים המקוריים בדלתות היא שהם ממוקמים בתחתית הדלתות ולכן ימשכו את גובה הבמה כלפי מטה במידה ויפעלו.

 

http://www.amazon.com/Pioneer-TS-X150-Surface-Mount-Speakers/dp/B00009QORF/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1456647724&sr=8-1&keywords=pioneer+ts-150x

 

 

קצת מידע לגבי הES02 שלא ציינתי בסקירות קודמות:

 

CDT קנו מTANG BAND רמקול מסדרת הW2 שלהם ועשו בו מספר שינויים אבל בפועל מדובר באותו הרמקול שניתן לרכוש במקום מCDT ב130 דולר לזוג - בפחות או יותר שישית המחיר:

 

http://www.parts-express.com/pedocs/specs/264-885-tang-band-w2-1803s-specifications-46391.pdf

 

והביטו גם כאן:

 

http://www.parts-express.com/tang-band-w2-1803s-2-neodymium-poly-full-range-driver--264-885

 

אותו תחום תדרים וכמעט אותם נתוני TS אבל מה? משום מה כאן ההספק המוצהר הוא סה"כ 6 וואט ?

 

וובכן זה בגלל שTB מצהירים על ההספק שהרמקול הזה יוכל לנגן לפני שיחזיר את נשמתו לבורא סלילים מחייה ממברנות במידה ותנגנו לו את כל התחום.

 

- הרמקולים האלה סה"כ מיועדים לשימוש כמו ברמקולים של מחשב או מערכות סטריאו לחדר קטן - שזה נהדר בשביל סביבת SQ ברכב ולדעתי CDT עשו כאן משהו מופלא כי הרמקולים האלה פשוט מדהימים בטח ובטח שלמחירם.

 

איך הגעתי לרעיון של להשתמש בהם בכלל?

 

אחרי ששמעתי את הטוויטרים של אודיסון תסיס ואיולינו מנגנים ברכב של לאון הבנתי שאני מחפש טוויטר עם קוטר גדול מהרגיל בכדי שיהיה קצת יותר מעודן בקצה העליון שלו.

 

לתקופה מסויימת הם היו פשוט "דבש" אבל אחכ זה חזר להיות תחושה חסרה של חוסר אוויר בקצה העליון והבנתי שיש דברים שטוויטרים או הורנים או ריבונים פשוט יעשו טוב יותר ממידריינג' שהוא גם טוויטר - וגם הבנתי שלTC אין שום משמעות בתחום תדר הזה אז גם אין שום סיבה לעבוד אקטיבי עם טוויטר ופשוט קניתי טוויטר שיהיה לי הכי קל להתקין אותו וגם כזה שיש לו רמת פירוט טובה מאוד, בניתי קרוס פסיבי ועשיתי עבודת איקולציה טובה - וזה עובד נהדר.

 

עכשיו - למה בעצם אני כל כך רוצה את הCDMים?

 

1. קודם כל אני מוציא עוד רמקול אחד שיושב מאחורי גריל שחוסם לו את השידור לצדדים החוצה - זו סיבה ראשונה, כמובן יכלתי פשוט לבנות פוד לCDT אבל כאן כבר צריך להתחשב בנפח והנה מגיעה הסיבה השניה.

 

2. הCDM לא זקוק לנפח בכדי לנגן את כל תחום התדר אשר הוא תוכנן לנגן - הפוד הוא בעיקר קוסמטי, שטוח, קטן - עלויות הייצור קטנות יותר במידה והייתי צריך לשלם, לייצר.

 

3. אני פשוט חולה על הSIGNATURE של המידריינג'ים האלה - הכוונה היא להיענות הכוח הטבעית שלהם כפי שיוצרו במפעל.

 

4. זה מוצר ישראלי - כבוד!

 

5. הCDM יאפשר לי להוריד את נקודת החיתוך בשקט ובבטחה לאזור ה700-800 הרץ ובכך:

 

א. יקח את עיקר תחום התדר אל מעבר לגובה הדש בורד וכל הצליל שהוא כווני יהיה על האקסיס.

ב. יוריד תחום תדר מהמידבאסים ועיקר השימוש שלהם יהיה כוופרים - ההספק האפקטיבי שלהם יגדל, עלומת הניגון שלהם תתרחב ואקבל מהם יותר נוכחות ויותר תחושה של סאונד היקפי.

 

 

יש לי פתיל קצר בזמן האחרון :-D

 

הזמנתי במשלוחה מהיר ברגי M3 והשבוע יגיע לידיים שלי מברז M3 בכדי שאוכל לזרז את קצב העבודה על הפודים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר ל מידים - אתה גדול, כך אני עובד :grin: בהמשך תבין.

מידים כ ES02 - יש לי 10 כאלה של JBL - אשר הוצאתי מרמקולי עמוד .

ההספק 10W - התנגדות 8 אום.

 

אני אוהב את הצליל שלהם, ומשתמש בהם לסגירת הטווח בין הוופר לטוויטר ברמקולים אשר היו 2WAY.

ומשדרג ל 3WAY - כך אני גם מעלה את חיתוך הטוויטר מעלה להגנה.

אני מנחית אותם קצת עם נגד 2.2 אום על הקו - הם בפועל כ 10 אום.

וחותך אותם הכי נמוך בתדר 1200H . ב סלופ 12, ולמעלה ב 4000 - סלופ 6 .

והם מוסיפים צליל מלא ויפה.

 

את הבית / פוד - אני בונה מגליל קרטון של גלילי הנייר לידיים מהמסעדה.( אז יש לי הרבה פודים)

הקרטון קצת עבה ובדיוק בקוטר בסיס הרמקול, את האורך אני חותך ל כ 15 ס"מ.

את הקרטון אני צובע בדבק פלסטי מעורבב בצבע פלסטי שחור, שכבה עבה.

ועוטף את הפוד (עכשיו זה לא קרטון ידיים) בסרט דביק של הנדסה, עבה וחזק.

ממלא את הפוד ב ספוג אקוסטי / חומר אקרלי , וסוגר ומדביק עם אפוקסי את הקצה האחורי הפתוח.

וכמובן כפקק משתמש , בפקק פלסטיק של נסטי..

בניתי כך כבר 2 סטים - 4 רמקולים.

זה רמקול מושלם לטווח המיד העליון, והוא קטן עם סאונד משכר ונעים.

 

אדי - מאחר ואצלך ברכב ממוצע הרמקולים 4 אום - והם 6 אום - הייתי גם מוסיף נגד 2.2.

כך תהיה יכול להגן עלייהם, ואם ישמע חלש, העלה קצת את העוצמה עם האקולייזר .

מבחינתי נגד אמיתי מייצב יותר את ההתנגדות, מאשר סליל אשר בתנועה משתנה בעכבה בהתאם לתדרים.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל :-P

 

הCDT הם גרסאת 4 אוהם - אני דווקא מגן על הטוויטרים עם LPAD שזה בעצם מעגל של שני נגדים - הראשון במקביל ישר על רגלי הטוויטר והשני בטור על רגל הפלוס.

 

הטוויטר שלי הוא 8 אוהם

 

בד"כ מה שאנשים עושים כשהם רוצים לקבל הרבה OUTPUT מרמקולים שכאלו הם בונים SPEAKER LINE ARRAY של כאלו ושמים אותם על מגבר ממש אבל ממש חזק.

 

במקרה שלי - בפרוייקט "עמודי טווח" בניתי להם פוד מקופסאות ג'ל לשיער וקצת ספוג נאופרן והם היו פשוט מדהימים.

 

עשיתי להם גימור פלוק וזה היה נראה טוב.

 

אני פשוט חולה על עבודות DIY וכשאומרים לי קרטון של גליל זה מחזיר אותי לימים ביסודי שבניתי מהם שואב אבק מגליל של נייר טואלט, קשית שתיה, תחתית של פחית קולה שעשיתי ממנה פרופלור ומנוע של ווקמן וספק כוח :)

 

הנה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?517947-%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%9F-quot-%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97-quot-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C&highlight=%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99+%D7%98%D7%95%D7%95%D7%97

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי לא זכרתי את הפרוייקט הנ"ל, יפה.

לגבי הסאונד - אני רואה שכתבתה כך בדיוק.





על-זה אמרה טרי האטצ'ר ..

 

by the way, they are real and they are spectacular

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל טרי האצ'ר זה 4 אינטשים :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

את הנתון אצל טרי , גם אני מעריך כ "4, כך במבנה

[ATTACH=CONFIG]452790[/ATTACH]

אבל בסוף בסיינפלד היא לקחה מדידות וחיתוכים, :wink: עם הפרקליט של קריימר.

- לכן לפחות אצלה "8 זו הבחירה .. - once you go black you'll never go back

כנראה יש המעדיפים SPL מאשר SQ.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב יש לי עוד כוון למעט שדרוג הגברה וזה בעצם מעבר למידבאסים בהתנגדות 2 אוהם - מכפיל את ההספק האפקטיבי של המגבר

 

דוגמא אחת:

 

http://www.amazon.com/gp/product/B00IOX09UQ?psc=1&redirect=true&ref_=ox_sc_act_title_1&smid=AIIZF0ROPFSE5

 

ויש היום לCDT סדרה שלמה של וופרים ב2 אוהם שצריכים להיות פנטסטיים.

 

והנה דוגמא למשהו שנחשב היי אנד - רק חבל שזה פס הייצור האחרון כרגע ואחכ לא ברור מה הם יעשו:

 

http://stereointegrity.com/product/tm65-6-5-woofer/

 

וכאן כבר אני עובר מטרי האצ'ר ומקגייבר שהוא במקרה בחיים האמיתיים בעלה (ריצ'רד דין אנדרסון) לסי אנד סי מיוזיק פאקטורי

 

Things that makes you go hmmmm

 

אבל אני אוהב את הסאונד של מוראל - לא ממש בא לי להחליף וופרים - יחד עם זאת, CDT הם לא פחות מאשר מעולים.

 

והדבר הכי מסוכן זה שמדובר בפנטזיה זולה בהרבה מאשר שדרוג הגברה ואז להסתכן בשדרוג מערכת חשמל או יותר גרוע - לא לשדרג אותה ולהסתכן בנזק לרכיבים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...