Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול אם משיכת סל"ד עד לכיוון ה4000(גג) בהילוך זה מגביר את בלאי המנוע.

נגיד, ברנו מגאן של אימא שלי, הלך המנוע(הוא לא מתניע, רק אחרי הרבה זמן ופמפום של הגז, הרבה פמפום). המוסכניק אמר שזה בגלל שזה נגרם מעומס על המנוע.

אז משיכת הילוך עד 4000 יהרוס מהר את המנוע? מדובר על מנוע 2000 סמ"ק של פיג'ו(2002).

שמעתי שמנועים צרפתיים עדינים.

 

תודה לעונים.

פורסם

בעיות התנעה יכולות לנבוע מכמה וכמה סיבות שלא בהכרח קשורות לזה ש"קרעו" את המנוע ולא משיכת הילוכים עד 4K לא יגרמו למנוע להתפגר.

ממליץ לשמוע חוות דעת נוספת.

פורסם

אין למנועים תקינים (אפילו צרפתיים) בעיה לנסוע ב4000 סלד לאורך זמן.

 

בזמן עקיפה או עליה אפשר למשוך אפילו עד 5000, אבל אין שום סיבה לנסוע ככה לאורך זמן ממושך במישור.

פורסם
בעיות התנעה יכולות לנבוע מכמה וכמה סיבות שלא בהכרח קשורות לזה ש"קרעו" את המנוע ולא משיכת הילוכים עד 4K לא יגרמו למנוע להתפגר.

ממליץ לשמוע חוות דעת נוספת.

המכונאי הוציא את בדיל השמן ויצא משם עשן. הוא אמר שהאוטו מעשן בגלל שיש לו לחץ נמוך במנוע, וכתוצאה מכך המנוע "מת".

עדיין אפשר לנסוע באוטו אבל הוא נחשב "מת" בגלל שאתה יכול באמצע שום מקום להיתקע עם האוטו ולנסות להתניע שנה.

פורסם

לא מבין על סמך הנסיונות האלה את הקביעות של המכונאי. כדי לבדוק בוודאות את מצב המנוע תבצע בדיקת קומפרסיה ומשם תתקדם בלי לחרוץ את גורל המנוע לפני הזמן.

פורסם
המכונאי הוציא את בדיל השמן ויצא משם עשן. הוא אמר שהאוטו מעשן בגלל שיש לו לחץ נמוך במנוע, וכתוצאה מכך המנוע "מת".

עדיין אפשר לנסוע באוטו אבל הוא נחשב "מת" בגלל שאתה יכול באמצע שום מקום להיתקע עם האוטו ולנסות להתניע שנה.

 

עישון מהמדיד אכן מעיד על בעיה אבל יכול להיות שמדובר בצילינדר בודד מתוך 4 ושאר החברה תקינים,מאוד לא מומלץ להמשיך ולנסוע ככה מהסיבה שהשמן שלך מזדהם בדלק וזה גומר את כל המנוע.

פורסם
עישון מהמדיד אכן מעיד על בעיה אבל יכול להיות שמדובר בצילינדר בודד מתוך 4 ושאר החברה תקינים,מאוד לא מומלץ להמשיך ולנסוע ככה מהסיבה שהשמן שלך מזדהם בדלק וזה גומר את כל המנוע.

למה רשמתי "בדיל" אני לא יודע... העייפות..

 

בכ"מ, איך אפשר לבדוק את התקלה?

פורסם

מנועי ה2000 סמ״ק של פיג׳ו בנויים לעבודה בסל״ד גבוה יחסית.

שיוט ב 110 משמע 3000 סל״ד - כנראה שזו גם הסיבה שהוא צורך גם שמן יותר ממנועים אחרים.

 

סלד גבוה זה לא מה שיהרוג את המנוע הזה..

פיג׳ו 307 XSI 2.0 2004 אוטומט

איביזה 2014 1.2 FR ידנית

LEON FR 2017' 150HP 1.4T ידנית

ספורטג׳ דיזל אורבן 2019 מליסינג 🥲

פורסם
למה רשמתי "בדיל" אני לא יודע... העייפות..

 

בכ"מ, איך אפשר לבדוק את התקלה?

מומלץ לבצע לחץ הפוך ע"מ לבדוק גם שאר הצילינדרים אבל בגדול בצילינדר הבעייתי ובמצב כזה גם בדיקת קומפ' תספיק.

פורסם
אין למנועים תקינים (אפילו צרפתיים) בעיה לנסוע ב4000 סלד לאורך זמן.

 

בזמן עקיפה או עליה אפשר למשוך אפילו עד 5000, אבל אין שום סיבה לנסוע ככה לאורך זמן ממושך במישור.

מה קסום במספר 5000 שרשמת דווקא אותו? מה עם 5500? המנוע ברכב שלי מגיע לשיא המומנט רק ב5400, שיא ההספק בכלל ב6250. בקיצור, יש למנוע מנתק הצתה, עד לשם הכל תקין - רק לזכור שכשמאמצים את הרכב יותר הבלאי עולה מעט וכדאי לטפל בו בהתאם (שמן איכותי והחלפות תכופות למשל).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

כל עוד אתה משתמש בשמן איכותי, ונותן למנוע להגיע לטמפ' עבודה לפני שאתה מתחיל ללחוץ אין שום בעיה להגיע לטורים גבוהים עם המנועים האלה. 4000 סל"ד זה לא כזה גבוה, אם תחשוב על זה שיוט על 100 זה בערך 3000 סל"ד.

באופן כללי מאד, ככל שהסל"ד יותר גבוה כך הבלאי יהיה גבוה יותר, אבל לא במידה נכרת לעין. לכן אין לך מה לדאוג.

הכי חשוב לוודא שמערכת הקירור במצב תקין 100% כדי למנוע התחממות, ושהשמן שאתה שם הוא מחברה טובה ובעל צמיגות מתאימה.

פורסם
כל עוד אתה משתמש בשמן איכותי, ונותן למנוע להגיע לטמפ' עבודה לפני שאתה מתחיל ללחוץ אין שום בעיה להגיע לטורים גבוהים עם המנועים האלה. 4000 סל"ד זה לא כזה גבוה, אם תחשוב על זה שיוט על 100 זה בערך 3000 סל"ד.

באופן כללי מאד, ככל שהסל"ד יותר גבוה כך הבלאי יהיה גבוה יותר, אבל לא במידה נכרת לעין. לכן אין לך מה לדאוג.

הכי חשוב לוודא שמערכת הקירור במצב תקין 100% כדי למנוע התחממות, ושהשמן שאתה שם הוא מחברה טובה ובעל צמיגות מתאימה.

מה טמפ' העבודה בערך?

פורסם
90 מעלות צלזיוס.

תראה הבעיה שאני גר בעיר הררית - נצרת עילית. ככה שרק בשביל העליות אני צריך להגיע ל3-3.5 סל"ד בבוקר(כשהמנוע עוד יחסית קר).

 

לעבור את ה4 אני לא אעבור... אבל לפעמים צריך לעלות מעל 3 כדי להעביר הילוך.

×
×
  • תוכן חדש...