Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4186 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ליונדאי לנטרה 1800 עם 279 אלף ק"מ הרכב צורך הרבה שמן הומלץ לי ע"י אורן שירותי רכב לחזור ל10W-40.

אשמח לקבל המלצה לשמן איכותי הבנתי שישנם שמנים עם תוספים כגון GM או LM משהו בסגנון אשמח לפרטים ממביני עניין.

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם המנוע צורך הרבה שמן אז או שמטפלים בו או שמשתמשים בשמן הכי זול (שהוא למרבה הפלא כנראה גם יהיה הטוב ביותר למצבו הרעוע ממילא של המנוע).

דווקא שמן מינרלי צמיגי יותר כמו 15W40 או 20W50 יהיו המומלצים יותר להארכת חייו של המנוע השחוק. לא רואה שום טעם בהכנסת שמני פרימיום או שמנים ממותגים כאלה ואחרים למנוע גמור.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום,

אני ממליץ לך עם נסיון של כמה רכבים על שמן חציסינטטי של יורול, אחלה שמן.

הוא עולה 100-120 ש''ח, לחמישה ליטרים.

לגבי שמן עם תוסף אני ממליץ לך על שמן של LM, בחצי סינטטי הוא בצבע אפור האריזה שלו,

גם שמן מעולה.

http://www.justmotor.co.il/

תוכל לראות את השמנים באתר הנ''ל, משם אני קונה.

רועי

פורסם (נערך)

LM 10/40 מתוסף אתה יכול למצוא ב-100 בצנטרל או הפרסי(יכול להיות זה אותה חנות) ביצחק שדה קניתי לפני חצי שנה או בלוד (שאם אני לא טועה קרוב לך) בחנות החלפים באזור התעשייה הצפוני מול אנג'ל ב-120 קניתי לפני כמה חודשיים.

עד כמה שאני מעריך את אבי הוא באמת מתחמר אותו יקר.

במידה והשמן בשני מקומות אלו עלה במחירו מעל 120 אמכור לך את שלי(לא נפתח) בעלות הרכישה שלי(120 ש"ח)

יש לי שמן של טוטאל 10/40 שאני רוצה לנסות על המנוע.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם
אם המנוע צורך הרבה שמן אז או שמטפלים בו או שמשתמשים בשמן הכי זול (שהוא למרבה הפלא כנראה גם יהיה הטוב ביותר למצבו הרעוע ממילא של המנוע).

דווקא שמן מינרלי צמיגי יותר כמו 15W40 או 20W50 יהיו המומלצים יותר להארכת חייו של המנוע השחוק. לא רואה שום טעם בהכנסת שמני פרימיום או שמנים ממותגים כאלה ואחרים למנוע גמור.

 

איתמר

 

 

המטרה בשינוי הצמיגות היא רק לנוחות שלי שלא אצטרך למלא כל שבוע.

לדעתך השימוש בסינטטי מלא מזיק למנוע?

הכוונה שלך בהארכת חיי המנוע שסופו קרב?

פורסם

שמן מנוע מינרלי הוא צמיגי ועבה יותר משמן מנוע סינטטי מלא, ולכן במנוע שחוק ועייף שיש בו חופשים ושחיקה מוגברת הוא דווקא יעשה עבודה טובה יותר משמן סינטטי מלא שהמבנה המולקולרי שלו אחיד ודק יותר. השקעה בשמנים יקרים אינה משתלמת בשום צורה. אם הינך מעוניין לשפר את איכות החיים שלך שים שמן 15W40 או 20W50, זה אמור להפחית את צריכת השמן וכנראה שגם יעזור למנוע הגוסס עד למותו הבלתי נמנע.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תעבור ל10/40 תראה איך הוא מגיב במידה הצריכה סבירה(חצי ליטר ומטה ל1000 קילומטר)תעצור שם מקסימום הפסדת 150 שקל(פילטר+שמן) .

אצלי הולך כל 1500 חצי ליטר כלומר 3.3 ליטרים בין טיפולים שזה מתרגם ל120 נוספים בין טיפולים(כלומר כמעט החלפת שמן מלאה באגן יש 3.5).

ממה שזכור לי אמרת שהלך לך ליטר כל 1000 ק"מ אני משער שזה ירד לכמות צריכה סבירה כשתעבור לחצי סינטטי.

עוד דבר שלא חשבת עליו ששמן מינראלי לא ישמור על תכונותיו לאורך כל הזמן של מרווח טיפולים סטנדרטי (10אלף או15 אלף) ורוב הסיכויים תצטרך להחליף שמן מוקדם יותר.

פורסם
תעבור ל10/40 תראה איך הוא מגיב במידה הצריכה סבירה(חצי ליטר ומטה ל1000 קילומטר)תעצור שם מקסימום הפסדת 150 שקל(פילטר+שמן) .

אצלי הולך כל 1500 חצי ליטר כלומר 3.3 ליטרים בין טיפולים שזה מתרגם ל120 נוספים בין טיפולים(כלומר כמעט החלפת שמן מלאה באגן יש 3.5).

ממה שזכור לי אמרת שהלך לך ליטר כל 1000 ק"מ אני משער שזה ירד לכמות צריכה סבירה כשתעבור לחצי סינטטי.

עוד דבר שלא חשבת עליו ששמן מינראלי לא ישמור על תכונותיו לאורך כל הזמן של מרווח טיפולים סטנדרטי (10אלף או15 אלף) ורוב הסיכויים תצטרך להחליף שמן מוקדם יותר.

 

 

אני מעוניין לעבור 15W-40 יותר מאשר ל10W-40.

אני מבין שההבדל המשמעותי בין השמנים האילו בא לידי ביטוי בזמן פעולת המנוע כאשר אינו בטמפ עבודה.

לרכב שלי לוקח כ2-3 דקות גם ביום הכי קר עד שמגיע לטמפ נורמל.

הרכב נוסע אך ורק בין עירוני ומעט פקקים שיוט ב95 קמש כ2200-2300 טורים.

הרכב עושה כ12500 ק"מ, בתנאים האילו שמן מינירלי לא יכול להחזיק 12.5 אלף ק"מ?

פורסם

עם שמן מינרלי טוב 15W-40 אפשר לעבור גם 15.000 ק"מ או שנה.

 

בין 1990 ל 2005 זו צמיגות השמנים אשר בהם טופלו רוב המנועים היפנים וללא בעיות.

להקפיד לקנות של אחת החברות הגדולות דלק סונול פז, או אחרות ידועות.

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

עוד שאלה-נותרו לי יותר מ10 ליטרים של שמן סינטטי מלא 5W-40: כ7 של וולף ו5 של יורל.

לסיים אותם ולבצע החלפה או להחליף לפני?

אני מעריך שכמות כזו של שמן מספיקה לכ10,000 ק"מ.

פורסם

שים שמן 15W -40 או 10W-40 של LM מתוסף ( האריזה האפורה ) לא לגעת באריזה הצהובה 4 ליטר ממלאים את השמן בארץ . שמן מקורי של LM מגיע באריזה של 5 ליטר ואחד ליטר בלבד .


×
×
  • תוכן חדש...